ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Tiger 1200 GT Pro: στοχεύοντας την κορυφή

 
Εντελώς νέο είναι το Tiger 1200 που παρουσιάστηκε το 2022, με ανανεωμένη σχεδίαση, νέο πλαίσιο, νέο κινητήρα, άλλο ψαλίδι, είκοσι πέντε κιλά ελαφρύτερο απ’ το απερχόμενο μοντέλο. Μια πρόταση που στοχεύει την κορυφή της κατηγορίας και θα έλεγα ότι βρίσκεται στις πρώτες επιλογές για όσους επιθυμούν μια πολυχρηστική μοτοσυκλέτα με ιδιαίτερο χαρακτήρα και πολλές αρετές. Η κατηγορία των adventure bikes ή των on-off όπως συνήθως τα αποκαλούμε εμείς στη χώρα μας είναι πλέον οι ναυαρχίδες των μεγάλων εταιριών, εξοπλισμένες με ό,τι μπορεί να φανταστεί ο νους σας. Η συγκεκριμένη έκδοση του Tiger 1200 είναι η πιο «ασφάλτινη», με ζάντες 18 ιντσών πίσω και 19 εμπρός – ασυνήθιστος συνδυασμός για την κατηγορία που όμως λειτουργεί άψογα, γεμάτη με ηλεκτρονικά καλούδια όπως traction control που επεμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι. Ακόμα: ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ιδιαίτερα αποτελεσματικές αλλά και άνετες ακόμα και στη sport επιλογή, παραμετροποίηση της απόδοσης του κινητήρα, cruise control, cornering abs, εξαιρετικό shifter, όρεξη να χει κανείς να ασχολείται… Το δια ταύτα όμως, ποιο είναι; Τί αίσθηση αποκομίζει ο αναβάτης; Πώς συμπεριφέρεται η μηχανή στο ταξίδι, στη γρήγορη οδήγηση, όταν υπάρχει συνεπιβάτης; Aυτή η μηχανή έχει ως κύριο συστατικό τον τρικύλινδρο κινητήρα της που βρίσκεται μεταξύ του boxer της BMW και του V4 της Ducati.


Οδηγώντας την Tiger 1200 σκεφτόμουν πόσο σημαντικό είναι να

στοχεύεις την κορυφή αλλά να το κάνεις με τον δικό σου τρόπο. Και η βρετανική πρόταση θα σου δώσει ό,τι και οι υπόλοιπες ανταγωνίστριες μέσα όμως απ’ τη δικιά της συνταγή. Κι αυτή έχει ως κύριο συστατικό τον τρικύλινδρο κινητήρα της που βρίσκεται μεταξύ του boxer της BMW και του V4 της Ducati. Κι όταν λέω βρίσκεται εννοώ ότι δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ούτε απ’ τον έναν ούτε απ’ τον άλλο γιατί πολύ απλά είναι διαφορετικός. Το βρετανικό σύνολο παρουσιάζει την εξής ιδιομορφία: στο πρώτο μισό του στροφόμετρου λειτουργεί σαν V2 και στο υπόλοιπο το κάνει μαζί με τον κύλινδρο που νομίζεις ότι κρύβεται χαμηλά για να έρθει με δύναμη να συμπληρώσει τους άλλους δυο και να μας δώσει τα 150 άλογα που μας έχει υποσχεθεί. Η Tiger 1200 GT Pro έχει αρκετή ροπή για να σου ξηλώσει τα χέρια αλλά θα το κάνει πιο γλυκά από την Ιταλίδα και πιο συναρπαστικά από την Γερμανίδα.

Στην Tiger 1200 GT Pro δε θα βρεις την απόλυτη ροπή στα χαμηλά, δε θα βρίσκεις ίσως εύκολα και τη νεκρά (μπορεί να έφταιγε η μοτοσυκλέτα της δοκιμής), ενδεχομένως να βρίσκει το αριστερό σου μποτάκι στο μοχλό του κεντρικού σταντ όταν θα οδηγάς γρήγορα με το μπροστινό μέρος της φτέρνας να πατάει το μαρσπιέ του οδηγού αλλά δε θα βρεις και τίποτα άλλο να σε ενοχλήσει. Όταν θα φτάσεις στον προορισμό σου θα σταθείς για λίγο πλάι της για να την καμαρώσεις, να αφήσεις το βλέμμα σου να απλωθεί στην ποιοτική κατασκευή και το αθλητικό παρουσιαστικό της και να ακούσεις τους ήχους από τον κινητήρα που σιγά σιγά κρυώνει.   //Την Triumph Tiger 1200GT Pro μας παραχώρησε η Triumph Motorcycles Hellas, Καλλιρόης 14, Αθήνα.

Πηγή : Andro.gr [ https://www.andro.gr/kentrika-themata/tiger-1200-gt-pro-review/ ]