Η επιμονή του Olaf Scholz να επιτρέπει τα e-fuels στα νέα αυτοκίνητα μετά το 2035 θα μπορούσε να κοστίσει στον μέσο Γερμανό οδηγό 210 ευρώ ανά ρεζερβουάρ καυσίμου, σύμφωνα με μια νέα ανάλυση της Transport & Environment (T&E).
Ο Γερμανός καγκελάριος βρίσκεται σε αντιπαράθεση με την ΕΕ σχετικά με την επιμονή του ότι τα νέα αυτοκίνητα που κινούνται με e-fuels θα πρέπει να επιτρέπεται να πωλούνται μετά το 2035 – έτος που έχει οριστεί ως η ημερομηνία σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, το υπέρογκο κόστος των e-fuels θα σήμαινε ότι μόνο οι πλούσιοι θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά το συνθετικό καύσιμο. Ταυτόχρονα, υπάρχει αυξανόμενος κίνδυνος οι οδηγοί με κινητήρες εσωτερικής καύσης που είναι πιστοποιημένοι για e-fuels να παρακάμψουν τους κανονισμούς και να γεμίσουν με ορυκτά καύσιμα.
Τα e-fuels θα μπορούσαν να κοστίζουν περισσότερα από 2,80 ευρώ ανά λίτρο στην αντλία στη Γερμανία το 2030. Αυτό είναι 50% περισσότερο από την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σήμερα. Ο λόγος είναι η πολύπλοκη και ενεργοβόρα διαδικασία παραγωγής τους. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος οδηγός θα πρέπει να ξοδεύει τουλάχιστον 2.300 ευρώ ετησίως σε συνθετικά καύσιμα, σύμφωνα με την ανάλυση T&E.