Ερευνητές του London School of Economics απέδειξαν με μια νέα έρευνα ότι τα παιδιά μπορούν να έχουν καλύτερη επίδοση σε ένα χειρότερο σχολείο από ό,τι σε ένα καλύτερο.
Αν ένας μαθητής είναι πρώτος στην τάξη του, αλλά σε ένα σχολείο με χαμηλότερα στάνταρ, τότε η αυτοπεποίθησή του θα ανέβει και η απόδοσή του θα βελτιωθεί.
Ένας από τους επικεφαλής της έρευνας, ο Felix Weinhardt αναφέρει ότι «τα ευρήματά μας έρχονται σε αντίθεση με την κοινή αντίληψη ότι, αν ένα παιδί έχει στο περιβάλλον του συνομηλίκους με καλύτερο επίπεδο, θα παρουσιάσει και το ίδιο βελτίωση στην ακαδημαϊκή του επίδοση. Υπάρχουν φορές που συμβαίνει το αντίθετο, ειδικά σε περιπτώσεις αγοριών».
Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι τα αποτελέσματά που έχουν προκύψει από τη μελέτη δείχνουν ότι οι γονείς δεν χρειάζεται να στέλνουν πάντα τα παιδιά τους στο φαινομενικά άριστο σχολείο, διότι αυτό ίσως και να τα οδηγήσει σε χαμηλή σχολική απόδοση. Φυσικά, οι επιστήμονες αναγνωρίζουν ότι είναι πολλές οι επιρροές που δέχεται ένα παιδί προκειμένου να σχηματίσει την προσωπικότητά του και να διαμορφώσει τη σκέψη του, άρα και η επίδοσή του στο σχολείο επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες, όπως η γονεϊκή επίδραση και η συμπεριφορά των δασκάλων και των καθηγητών.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Richard Murphy, που βοήθησε στην έρευνα, «οι μαθητές μπορούν εύκολα να αξιολογήσουν τον εαυτό τους σε σχέση με τους συνομηλίκους τους, γεγονός που επηρεάζει την αυτοπεποίθησή τους. Φυσικά, υπάρχουν και μαθητές που είναι κάτω του μετρίου, άρα πρέπει να επικεντρωθούμε στην εξεύρεση τρόπων βελτίωσης της αυτοπεποίθησής αυτών των παιδιών».
Αν ένας μαθητής είναι πρώτος στην τάξη του, αλλά σε ένα σχολείο με χαμηλότερα στάνταρ, τότε η αυτοπεποίθησή του θα ανέβει και η απόδοσή του θα βελτιωθεί.
Ένας από τους επικεφαλής της έρευνας, ο Felix Weinhardt αναφέρει ότι «τα ευρήματά μας έρχονται σε αντίθεση με την κοινή αντίληψη ότι, αν ένα παιδί έχει στο περιβάλλον του συνομηλίκους με καλύτερο επίπεδο, θα παρουσιάσει και το ίδιο βελτίωση στην ακαδημαϊκή του επίδοση. Υπάρχουν φορές που συμβαίνει το αντίθετο, ειδικά σε περιπτώσεις αγοριών».
Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι τα αποτελέσματά που έχουν προκύψει από τη μελέτη δείχνουν ότι οι γονείς δεν χρειάζεται να στέλνουν πάντα τα παιδιά τους στο φαινομενικά άριστο σχολείο, διότι αυτό ίσως και να τα οδηγήσει σε χαμηλή σχολική απόδοση. Φυσικά, οι επιστήμονες αναγνωρίζουν ότι είναι πολλές οι επιρροές που δέχεται ένα παιδί προκειμένου να σχηματίσει την προσωπικότητά του και να διαμορφώσει τη σκέψη του, άρα και η επίδοσή του στο σχολείο επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες, όπως η γονεϊκή επίδραση και η συμπεριφορά των δασκάλων και των καθηγητών.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Richard Murphy, που βοήθησε στην έρευνα, «οι μαθητές μπορούν εύκολα να αξιολογήσουν τον εαυτό τους σε σχέση με τους συνομηλίκους τους, γεγονός που επηρεάζει την αυτοπεποίθησή τους. Φυσικά, υπάρχουν και μαθητές που είναι κάτω του μετρίου, άρα πρέπει να επικεντρωθούμε στην εξεύρεση τρόπων βελτίωσης της αυτοπεποίθησής αυτών των παιδιών».