Προς:
α) Κόμματα
1.
Ν.Δ.
2.
ΣΥΡΙΖΑ
3.
ΠΑΣΟΚ
4.
ΔΗΜΑΡ
5.
Ανεξάρτητοι Έλληνες
6.
ΚΚΕ
β) Βουλευτές Πιερίας
1.
Γ. Κωνσταντόπουλος
2.
Κ. Κουκοδήμος
3.
Α. Μάνη-Παπαδημητρίου
4.
Δ. Χριστογιάννης
Θέμα: Αναθεώρηση σύμβασης παραχώρησης και κατάργηση
Διοδίων Αιγινίου
Τα Διόδια Αιγινίου συμπλήρωσαν
δέκα μήνες λειτουργίας. Απεδείχθη πλέον
και στην πράξη το χονδροειδέστατο λάθος της χωροταξικής τοποθέτησής τους. Για όλο αυτό το διάστημα:
1) Προκαλείται παρακώλυση συγκοινωνίας
με τη δεύτερη υποχρεωτική στάση οχημάτων σε 14km που απέχουν τα διόδια Μαλγάρων. Αποτέλεσμα είναι η απερίγραπτη ταλαιπωρία και
το μποτιλιάρισμα τις ημέρες μεγάλης κυκλοφορίας που είναι το καλοκαίρι, οι
αργίες και τα τριήμερα Σαββατοκύριακου, δηλαδή το 50% περίπου του έτους.
2) Παραβιάζει την αρχή του δικαιώματος
του πολίτη να επιλέξει οδό έστω χαμηλότερης ποιότητας επικοινωνίας Πιερίας
–Θεσσαλονίκης χωρίς τέλη διέλευσης αφού δεν υπάρχουν παράπλευρες οδοί.
3) Επιφέρει τεράστια προβλήματα στους
οικισμούς από Χαλκηδόνα έως Αιγίνιο στην παλαιά εθνική οδό, όπου διέρχονται
χιλιάδες βαριά οχήματα από Ευζώνους και Εγνατία προς Νότο και αντιστρόφως,
παρακάμπτοντας τα δυσβάσταχτα διόδια.
Ρύπανση ήχου και καυσαερίου, ρήγματα και πτώσεις παλαιών κτιρίων
διπλανών στην οδό και μερική καταστροφή του ακατάλληλου ως προς την υποδομή και
γεωμετρία οδοστρώματος είναι μερικές μόνο συνέπειες. Το σημαντικότερο είναι οι εφιαλτικοί κίνδυνοι
για ανθρώπινες ζωές όπου δυστυχώς ήδη υπάρχει νεκρός από το ατύχημα στις
16-9-13 στο Νησέλι.
4) Επιφέρει τεράστιες οδυνηρές συνέπειες
στην Πιερία, τουριστικά, οικιστικά και παραγωγικά αφού την καθιστούν
αποκρουστική σ’αυτούς τους τομείς για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, και
αυξάνουν το κόστος μεταφοράς προϊόντων και πολιτών.
5) Ακυρώνει στην πράξη το Ρυθμιστικό
Σχέδιο Θεσσαλονίκης που περιλαμβάνει την Β. Πιερία στην πρόσφατη αναθεώρησή
του. Διπλά διόδια μεταξύ της περιοχής
αυτής και του κύριου Πολεοδομικού Συγκροτήματος σημαίνουν αποκοπή της από την
ενιαία καθημερινή οικονομική και κοινωνική λειτουργία.
Επί πλέον είναι εμφανές
πλέον το πόσο λίγο επηρεάζουν τα διόδια αυτά την πρόοδο του έργου της
σύμβασης. Συνεισφέρουν απλά στην
λειτουργία μιας τεράστιας κατασκευαστικής εταιρίας που εδώ και τέσσερα χρόνια
αργεί και απλά συντηρεί πλημμελώς τον αυτοκινητόδρομο.
Στις 29-11-13 κατατέθηκε
στη βουλή η πρόταση Νόμου για τροποποίηση στην Σύμβαση παραχώρησης των οδικών
έργων και άρα και αυτής που αφορά το τμήμα Μαλιακού – Κλειδίου. Είναι προφανής πλέον η ανάγκη της απάληψης
και κατάργησης των διοδίων αυτών.
Ζητούμε να αναπτύξετε και να προβάλετε όλη την επιχειρηματολογία και τα
ατράνταχτα στοιχεία που τεκμηριώνουν το λάθος της επιλογής αυτής της θέσης
διοδίων που μόνο ανενημέρωτα ή αρρωστημένα
μυαλά μπορούν να επιλέξουν. Να
προτείνετε την σχετική τροποποίηση της σύμβασης, ειδάλλως να μην την
ψηφίσετε.
Γνωρίζετε ότι ο
αγώνας της Πιερίας εδώ και δέκα μήνες
συνεχίζεται αμείωτος. Γνωρίζετε επίσης
ότι θα συνεχιστεί όσο χρειάζεται χωρίς απογοήτευση ή κούραση μέχρι την
κατάργησή τους. Είναι στην δική σας
πολιτική επιλογή να συμβάλλετε στην Βουλή τις επόμενες ημέρες στην προάσπιση
του δημοσίου συμφέροντος και στην αναίρεση ενός τραγικού λάθους της
πολιτείας.
Αιγίνιο 03 – 12 – 2013
Η Συντονιστική Επιτροπή
Θανάσης Γιαγκόπουλος
Δημήτρης Γκέκας
Αντώνης Γκογκίδης
Σάκης
Κρομύδας
Μάκης Ματσκίδης