Οι σημαντικότερες αλλαγές που φέρνει το με επεξεργασμένο επί δύο έτη Νομοσχέδιο ,με βελτιώσεις, της αρμόδιας Νομοπαρασκευαστικής ομάδας η ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης απασχολούν δικαιολογημένα τιν νομικό κόσμο αλλά και την κοινή γνώμη.
Ως μάχιμος Ποινικός Δικηγόρος έχω την εξής άποψη.
Συμφωνώ καταρχήν με την εφαρμογή του θεσμού της ποινικής διαπραγμάτευσης για τα εγκλήματα που τελούνται σε βάρος του δημοσίου
Ώστε ο καταχρασθεις χρήμα δημόσιο να έχει την ευκαιρία επιστροφής τους ώστε να τυγχάνει ευνοϊκής μεταχείρισης.
ΟΕισαγγελεας θα έχει την δυνατότητα επιβολή ς κατόπιν συμφωνίας (συνδιαλλαγής)και ομολογίας αποδοχής της ενοχής του δράση μειωμένης ποινής.
Ενώ παραμένει ως έχει η διάταξη για την νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικη δραστηριότητα με αυστηρό πλαίσιο ποινών και δήμευση περιουσίας του καταδικασθέντος.
Συμφωνώ επίσης με την κατάργηση του αναχρονιστικού Ν1608/50 περί καταχραστων του Δημοσίου που εξυπηρετούσε αναγκες της εποχής που ψηφίστηκε και προέβλεπε ισοβια κάθειρξη
Πλέον το πλαίσιο ποινής για τους καταχραστες δημοσίου θα ειναι ως 15ετη που θα έχουν δυνατότητα αποζημίωση ς ώστε να μην παραπέμπονται .
Όμως παρατείνεται έρχεται επιμήκυνση στον χρόνο παραγραφής απο15σε 20ετη.
Συμφωνώ με την κατάργηση των πταισματων δλδ όλων των αδικήματων που τιμωρούνται σε βαθμό πταίσματος.
Το έχω τονίσει ως υπερασπιστής σε αγορεύσεις μου επανειλημμένα καυτηριάζοντας την υπερβολική αυστηρότητα για παραβάσεις καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος κυρίως τις προτάσεις του δημοσίου κατηγόρου.
Αρκεί η επιβολή διοικητικών προστίμων η άλλων ήπιων κυρώσεων όπως συμβαίνει στην ΕΕ
Νομίζω είναι ορθό να καθορισθεί ελαφρύτερο πλαίσιο ποινών για κακουργηματικες πράξεις με επιβολή ποινής ως από 5ως 15χρονια κάθειρξης.
Επιβεβλημένη η κατάργηση ως παρεπόμενης ποινής η επιβολή αποστέρηση ς πολιτικών δικαιωμάτων για όλα ανεξαιρέτως τα αδικήματα
Έστω αργοπορημένη έρχεται η ποινική διαταγή (Strafbefehl) που εφαρμόζεται στην γερμανικη έννομη τάξη εδώ από δεκαετίες
ΟΕισαγγελεας Ποινικής Δίωξης όταν έχει επαρκές αποδεικτικό υλικό θα δύναται χωρίς η υπόθεση να φθάσει στο ποινικό ακροατήριο να εκδώσει απόφαση ποινής ως έξι μήνες εναντίον της οποίας ο κατάδικος θα έχει δικαίωμα υποβολής Αντιρρήσεων όχι όμως άσκησης Έφεσης η Αναιρεσης.
Σε άλλες περιπτώσεις θα δυναται να θέτει την υπόθεση στο αρχείο όταν δεν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ενοχής.
Η ακόμη όταν υπαρχει εξάλειψη του αξιόποινου η τακτοποίηση της υφιστάμενης εκκρεμότητας προς το δημόσιο.
Έτσι θα επιτευχθεί μερική αποσυμφόρηση στις Εισαγγελιες Πρωτοδικών της χωρας
Ακόμη εξορθολογισμός αδικημάτων και εναρμόνιση της ποινικής νομοθεσίας στα διεθνή δεδομένα.
Συμφωνώ με την διάκριση των πλημμεληματικων πράξεων δλδ ως 3ετη για τα ελαφρα με αναστολή και ως 5ετη για τα βαρύτερα ποινές που θα εκτιονται.
Καινοτομία η επιβολή ως κυριας ποινής της παροχής κοινωφελούς εργασίας.
Διαφωνώ με την μετατροπή του κακουργήματος της κατοχής και κατασκευής εκρηκτικών υλών Αρθρ272ΠΚ σε πλημμέλημα που σήμερα τιμωρείται με κάθειρξη ως 20ετη
Ενώ πλέον με την τροποποίηση θα επιβαλλεται ποινή ως 3ετη
Το κακούργημα της παραβίασης του απορρήτου τηλεφωνικής επικοινωνίας και προφορικής συνομιλίας Αρθρ.370ΠΚ που σήμερα τιμωρείται με ποινή κάθειρξης ως 10ετη μετατρέπεται σε πλημμέλημα με ανώτατη ποινή φυλάκισης 5ετη.
Διαφωνώ πλήρως για την ελάφρυνση της κατηγορίας και κατηγοριοποίηση του αδικήματος του βιασμού(έννοια της απειλής)Αρθρ336ΠΚ
Η πράξη του βιασμού δλδ με την χρηση σωματικής βιας η απειλής με εξαναγκασμό σε ανοχή γενετήσιας πράξης χωρίς την συναίνεση του θύματος να τιμωρείται αυστηρά με κάθειρξη.
Γνώμη μου είναι ανάγκη να περιορισθεί ο ανώτατος χρόνος το όριο προσωρινής κράτησης στους 12μηνες διότι το 18μηνο παραβιάζει την ΕΣΔΑ,να επιβάλλεται η κατάθεση εγγυοδοσιας όπως συμβαίνει λχ στιςΗΠΑ να προσδιοριζεται έγκαιρα η ποινική δίκη και να αποποινικοποιείται πλήρως η χρήση ινδικής κάνναβης ανεξαρτήτως ποσότητας να ορισθεί πιο αυστηρό πλαίσιο για την επιβολη προσωρινής κράτησης για ανάλογα αδικήματα καθώς υπάρχει καταχρηστική εφαρμογή του από τούς άπειρους ενίοτε Ανακριτές Πρωτοδικών (προκαταβολή ποινής), να θεσπισθεί ο απευθείας εγκλεισμός τοξικοεξαρτημένων που καταδικάστηκαν για παράβαση Ν. περι Ναρκωτικών σε θεραπευτικές κοινότητες που εποπτεύονται και χρηματοδοτούνται από το κράτος.
Η πολυνομια και οι υπέρμετρα αυστηρές ποινές δεν αποτελουν χαρακτηριστικο γνώρισμα σύγχρονου και δικαίου κράτους.
Ο αναμορφωμενος Ποινικό ς Κώδικας επιφύλασσει αναμφίβολα ευνοϊκότερη ποινική μεταχείριση για αρκετούς υπόδικους
Νομίζω ορισμένες αλλαγές υπαγορεύτηκαν από πολιτικές ανάγκες της σημερινής συγκυρίας.
Η πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει για ανθρωπινοτερες συνθήκες κράτησης στα σωφρονιστικά καταστήματα.
Συνολικά προκειται για επιβεβλημένο και σύγχρονο νομοθέτημα.
Ως μάχιμος Ποινικός Δικηγόρος έχω την εξής άποψη.
Συμφωνώ καταρχήν με την εφαρμογή του θεσμού της ποινικής διαπραγμάτευσης για τα εγκλήματα που τελούνται σε βάρος του δημοσίου
Ώστε ο καταχρασθεις χρήμα δημόσιο να έχει την ευκαιρία επιστροφής τους ώστε να τυγχάνει ευνοϊκής μεταχείρισης.
ΟΕισαγγελεας θα έχει την δυνατότητα επιβολή ς κατόπιν συμφωνίας (συνδιαλλαγής)και ομολογίας αποδοχής της ενοχής του δράση μειωμένης ποινής.
Ενώ παραμένει ως έχει η διάταξη για την νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικη δραστηριότητα με αυστηρό πλαίσιο ποινών και δήμευση περιουσίας του καταδικασθέντος.
Συμφωνώ επίσης με την κατάργηση του αναχρονιστικού Ν1608/50 περί καταχραστων του Δημοσίου που εξυπηρετούσε αναγκες της εποχής που ψηφίστηκε και προέβλεπε ισοβια κάθειρξη
Πλέον το πλαίσιο ποινής για τους καταχραστες δημοσίου θα ειναι ως 15ετη που θα έχουν δυνατότητα αποζημίωση ς ώστε να μην παραπέμπονται .
Όμως παρατείνεται έρχεται επιμήκυνση στον χρόνο παραγραφής απο15σε 20ετη.
Συμφωνώ με την κατάργηση των πταισματων δλδ όλων των αδικήματων που τιμωρούνται σε βαθμό πταίσματος.
Το έχω τονίσει ως υπερασπιστής σε αγορεύσεις μου επανειλημμένα καυτηριάζοντας την υπερβολική αυστηρότητα για παραβάσεις καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος κυρίως τις προτάσεις του δημοσίου κατηγόρου.
Αρκεί η επιβολή διοικητικών προστίμων η άλλων ήπιων κυρώσεων όπως συμβαίνει στην ΕΕ
Νομίζω είναι ορθό να καθορισθεί ελαφρύτερο πλαίσιο ποινών για κακουργηματικες πράξεις με επιβολή ποινής ως από 5ως 15χρονια κάθειρξης.
Επιβεβλημένη η κατάργηση ως παρεπόμενης ποινής η επιβολή αποστέρηση ς πολιτικών δικαιωμάτων για όλα ανεξαιρέτως τα αδικήματα
Έστω αργοπορημένη έρχεται η ποινική διαταγή (Strafbefehl) που εφαρμόζεται στην γερμανικη έννομη τάξη εδώ από δεκαετίες
ΟΕισαγγελεας Ποινικής Δίωξης όταν έχει επαρκές αποδεικτικό υλικό θα δύναται χωρίς η υπόθεση να φθάσει στο ποινικό ακροατήριο να εκδώσει απόφαση ποινής ως έξι μήνες εναντίον της οποίας ο κατάδικος θα έχει δικαίωμα υποβολής Αντιρρήσεων όχι όμως άσκησης Έφεσης η Αναιρεσης.
Σε άλλες περιπτώσεις θα δυναται να θέτει την υπόθεση στο αρχείο όταν δεν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ενοχής.
Η ακόμη όταν υπαρχει εξάλειψη του αξιόποινου η τακτοποίηση της υφιστάμενης εκκρεμότητας προς το δημόσιο.
Έτσι θα επιτευχθεί μερική αποσυμφόρηση στις Εισαγγελιες Πρωτοδικών της χωρας
Ακόμη εξορθολογισμός αδικημάτων και εναρμόνιση της ποινικής νομοθεσίας στα διεθνή δεδομένα.
Συμφωνώ με την διάκριση των πλημμεληματικων πράξεων δλδ ως 3ετη για τα ελαφρα με αναστολή και ως 5ετη για τα βαρύτερα ποινές που θα εκτιονται.
Καινοτομία η επιβολή ως κυριας ποινής της παροχής κοινωφελούς εργασίας.
Διαφωνώ με την μετατροπή του κακουργήματος της κατοχής και κατασκευής εκρηκτικών υλών Αρθρ272ΠΚ σε πλημμέλημα που σήμερα τιμωρείται με κάθειρξη ως 20ετη
Ενώ πλέον με την τροποποίηση θα επιβαλλεται ποινή ως 3ετη
Το κακούργημα της παραβίασης του απορρήτου τηλεφωνικής επικοινωνίας και προφορικής συνομιλίας Αρθρ.370ΠΚ που σήμερα τιμωρείται με ποινή κάθειρξης ως 10ετη μετατρέπεται σε πλημμέλημα με ανώτατη ποινή φυλάκισης 5ετη.
Διαφωνώ πλήρως για την ελάφρυνση της κατηγορίας και κατηγοριοποίηση του αδικήματος του βιασμού(έννοια της απειλής)Αρθρ336ΠΚ
Η πράξη του βιασμού δλδ με την χρηση σωματικής βιας η απειλής με εξαναγκασμό σε ανοχή γενετήσιας πράξης χωρίς την συναίνεση του θύματος να τιμωρείται αυστηρά με κάθειρξη.
Γνώμη μου είναι ανάγκη να περιορισθεί ο ανώτατος χρόνος το όριο προσωρινής κράτησης στους 12μηνες διότι το 18μηνο παραβιάζει την ΕΣΔΑ,να επιβάλλεται η κατάθεση εγγυοδοσιας όπως συμβαίνει λχ στιςΗΠΑ να προσδιοριζεται έγκαιρα η ποινική δίκη και να αποποινικοποιείται πλήρως η χρήση ινδικής κάνναβης ανεξαρτήτως ποσότητας να ορισθεί πιο αυστηρό πλαίσιο για την επιβολη προσωρινής κράτησης για ανάλογα αδικήματα καθώς υπάρχει καταχρηστική εφαρμογή του από τούς άπειρους ενίοτε Ανακριτές Πρωτοδικών (προκαταβολή ποινής), να θεσπισθεί ο απευθείας εγκλεισμός τοξικοεξαρτημένων που καταδικάστηκαν για παράβαση Ν. περι Ναρκωτικών σε θεραπευτικές κοινότητες που εποπτεύονται και χρηματοδοτούνται από το κράτος.
Η πολυνομια και οι υπέρμετρα αυστηρές ποινές δεν αποτελουν χαρακτηριστικο γνώρισμα σύγχρονου και δικαίου κράτους.
Ο αναμορφωμενος Ποινικό ς Κώδικας επιφύλασσει αναμφίβολα ευνοϊκότερη ποινική μεταχείριση για αρκετούς υπόδικους
Νομίζω ορισμένες αλλαγές υπαγορεύτηκαν από πολιτικές ανάγκες της σημερινής συγκυρίας.
Η πολιτεία οφείλει να μεριμνήσει για ανθρωπινοτερες συνθήκες κράτησης στα σωφρονιστικά καταστήματα.
Συνολικά προκειται για επιβεβλημένο και σύγχρονο νομοθέτημα.