ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

Αυτό είναι το έγκλημα: Επί 23 χρόνια και μετά από δαπάνη τουλάχιστον 15 δισ. ,7 κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να λειτουργήσουν το σύστημα GPS για τα τρένα

 Από το 2000 η Ελλάδα έχει προμηθευτεί σύστημα GPS για τον έλεγχο της κυκλοφορίας των τρένων που ακόμη δεν λειτουργεί. Αυτό αποκάλυψε στην τηλεόραση του OPEN ο γραμματέας της ΓΣΕΕ, Νίκος Κιουτσούκης.


Επί 23 χρόνια και ενώ έχουν δαπανηθεί περισσότερα από 15 δισ. ευρώ, τα ελληνικά τρένα βρίσκονται στην εποχή του… Τρικούπη. Από τότε έχουν κυβερνήσει τη χώρα οι Κώστας Σημίτης, Κώστας Καραμανλής, Γιώργος Παπανδρέου, Λουκάς Παπαδήμος, Αντώνης Σαμαράς, Αλέξης Τσίπρας και Κυριάκος Μητσοτάκης  με αντίστοιους αρμόδιους υπουργούς.

Και κανείς τους δεν έχει καταφέρει να φτιάξει ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο. Και αυτό είναι το πραγματικό έγκλημα που οδήγησε στο θάνατο δεκάδων αθώων επιβατών. Γιατί όταν όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά, όπως καταγγέλουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι είναι θέμα στατιστικό να συμβεί το κακό.

«Είναι διαχρονικό το έγκλημα με τα σιδηροδρομικά έργα» ανέφερε ο γραμματέας της ΓΣΕΕ και πρόσθεσε «να θυμίσω από το 1975 αγωνίζεται η χώρα μας να φτάσει ένα δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, μέχρι δηλαδή 200χλμ, όταν σε άλλες χώρες παλεύουν για 500. Με μια διπλή γραμμή, άξονα ΠΑΘΕ, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια, ενώ τα σύγχρονα συστήματα GPS δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα, δεν λειτουργούν». Μάλιστα όπως αποκάλυψε «κάποια έχουν αγοραστεί πολύ πριν, από το 2000».

«Ο ΟΣΕ δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για να συντηρεί το δίκτυό του»

Ο γραμματέας της ΓΣΕΕ επιπλέον ανέφερε: «Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι έχουμε τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία μεταφορών ιδιωτικοποιημένη, τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία επισκευών ιδιωτικοποιημένη, και ότι ο ΟΣΕ δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για να συντηρεί το δίκτυό του. Δεν είναι σημερινό φαινόμενο, είναι διαχρονικό και η ευθύνη όλων των κυβερνήσεων ήταν αυτή».

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι «τα χρήματα τα οποία έχουν δαπανηθεί είναι παρά πολλά. Για παράδειγμα, στη Γαλλία έχουν δαπανηθεί 5 δισ. ενώ εδώ πάνω από 15 δισεκατομμύρια έχουν ξοδευτεί και δεν έχουμε σιδηρόδρομο».