ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

Μάιλι Σάιρους, η πιο αμφιλεγόμενη και επιδραστική περσόνα των καιρών μας

 Θα ακουστεί ως ανέκδοτο. Αλλά το 2008 η Μάιλι Σάιρους, δηλαδή η πιο αυθάδης, αντισυμβατική, σκανδαλοπαραγωγός και για όλους τους παραπάνω λόγους ολοκληρωμένη σταρ των καιρών μας, όχι μόνο ντρεπόταν για το σώμα της, αλλά εξέφραζε τη δημόσια συγγνώμη της για τη σχεδόν αδαμιαία περιβολή της στις φωτογραφίες που είχε απαθανατίσει η Ανι Λίμποβιτς για το περιοδικό «Vanity Fair».


Η τότε 23χρονη καλλιτέχνης είχε νιώσει την ανάγκη ή πιο σωστά είχε εκβιαστεί να νιώσει την ανάγκη να απολογηθεί από δημοσιεύματα φυλλάδων τύπου «New York Post» οι οποίες την είχαν κρεμάσει κυριολεκτικά στα μανταλάκια. Πώς ήταν δυνατόν ένα εφηβικό είδωλο, το οποίο παρεμπιπτόντως ως Χάνα Μοντάνα προσέφερε στην Disney τζίρο 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, να προκαλεί τα χρηστά ήθη των Αμερικανών, να σκανδαλίζει και να διαφθείρει τη νεολαία;

Στην πραγματικότητα, η επίμαχη φωτογράφηση (βλ. η Μάιλι Σάιρους να σκεπάζει το στήθος της με ένα σεντόνι) εξελίχθηκε σε ορόσημο για την καριέρα της. Η εκκολαπτόμενη τότε σταρ βρισκόταν μπροστά σε δύο επιλογές. Ή να συμβιβαστεί με αυτό που έβλεπαν οι άλλοι σε εκείνη ή να επιβάλει τον εαυτό της. Επέλεξε το δεύτερο. Μάλιστα, δέκα χρόνια αργότερα, θυμήθηκε το φτηνό δημοσίευμα της «Post», το δημοσίευσε στο Twitter και σημείωσε με κεφαλαία γράμματα πως δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό για να ζητά συγγνώμη.

Η επιλογή της δεν έγινε χωρίς κόπο, ανέξοδα ή αναίμακτα. Φτάνει να σκεφτεί κανείς πόσες φορές η Σάιρους έχει διαβάσει σε

πηχυαίους τίτλους ότι «τρελάθηκε» ή «το 'χασε», ή αρκεί να υποθέσει πόσα καντάρια ψόφου έχει δεχθεί κατά καιρούς από τα 199 εκατομμύρια followers της στο Instagram, τα οποία όταν θα διαβάζει κανείς αυτή την επιτομή της βιογραφίας της Αμερικανίδας σταρ θα έχουν πιθανότατα αβγατίσει σε 200.

Αλλά, εδώ που τα λέμε, δεν μπορούσε να πράξει διαφορετικά. Από μικρή έμαθε να κάνει μόνο του κεφαλιού της.

Και γι' αυτό ευθύνονται οι δύο καθοριστικές επιρροές της. Ο παππούς της Ρον Σάιρους -11 φορές εκλεγμένος βουλευτής των Δημοκρατικών στην τοπική Βουλή του Κεντάκι, ήτοι στη φωλιά των σκληροπυρηνικών Ρεπουμπλικανών- και η νονά της Ντόλι Πάρτον. Η Ντέστινι Χόουπ Σάιρους δεν ήταν ποτέ απλώς ένα όμορφο, καταδεκτικό και χαμογελαστό κορίτσι - οι γονείς της τη φώναζαν χαϊδευτικά Smiley λόγω του γέλιου της, όταν η ίδια μεγάλωσε αφαίρεσε το αρχικό S και ξαναβαφτίστηκε σε Miley.

Ηταν ένα παιδί που διεκδικούσε να αρθρώνει ωμά και ακατέργαστα ό,τι ένιωθε. Χωρίς να λογαριάζει αν αυτό θα έβρισκε ευήκοα ώτα στον κόσμο των ενηλίκων.

Το έκανε στα 8 της χρόνια, όταν σκούντηξε τον μουσικό της κάντρι πατέρα της στη διάρκεια μιας παράστασης του μιούζικαλ «Mamma Mia!» και του είπε με παράταιρη για την ηλικία της σιγουριά πως ήθελε να γίνει ηθοποιός, το επανέλαβε στα 14 της όταν ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί με τη μητέρα, και μάνατζέρ της από τα γεννοφάσκια της στη σόουμπιζ μέχρι σήμερα, πως νιώθει πανσεξουαλική.

Ναι, ακόμα τότε -δηλαδή μόλις το 2006- ο κόσμος δεν είχε ή μπορεί και να μην ήθελε να έχει ιδέα περί ρευστότητας φύλου. Αλλά η Σάιρους γνώριζε ανέκαθεν πως το μόνο που είχε να κάνει ήταν να ακούει την καρδιά της. Και όχι, γι' αυτό δεν έφταιγε το γεγονός ότι ως νεογνό υπέφερε από μια μορφή καρδιακής αρρυθμίας.

Οι επιλογές της, όσο αμφιλεγόμενες κι αν υπήρξαν, σήμερα τη δικαιώνουν. Τι κι αν λοιδορήθηκε από άλλους ως πολύ και από άλλους ως λίγο προκλητική, γκέι, ετεροφυλόφιλη, χριστιανή, βουδίστρια, αναθεωρητική, ποπ, πρόστυχη, οριακή, βλάσφημη ή ό,τι άλλο, αυτή τη στιγμή η Σάιρους μεσουρανεί.

Το νέο άλμπουμ της με τίτλο «Endless Summer Vacation», το οποίο η ίδια περιγράφει ως μια ερωτική επιστολή προς το Λος Αντζελες, έγινε ανάρπαστο πριν προλάβει να κυκλοφορήσει την προηγούμενη Παρασκευή, το single-ύμνος «Flowers» αναδείχθηκε στο πιο stream-αρισμένο τραγούδι στην ιστορία του Spotify, η on demand πλατφόρμα της Disney, του brand που τη σύστησε στην οικουμένη, δημιούργησε ένα ειδικό επεισόδιο των «Backyard Sessions» για την κυκλοφορία του όγδοου στούντιο άλμπουμ της, η ίδια ενσαρκώνει με τον πιο ανάγλυφο τρόπο την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.

Πως δηλαδή τα παιδιά-θαύματα είναι καταδικασμένα στην αυτοκαταστροφή, στην αμφισβήτηση και τελικά στην αφάνεια και τα αζήτητα στην ενήλικη ζωή τους - την καλησπέρα μας στον Μακόλεϊ Κάλκιν.



Στα 30 της χρόνια η Σάιρους είναι καλύτερη και πιο μεστή -μουσικά και καλλιτεχνικά- από ποτέ, αλλά και πιο ουσιαστική από την εποχή που ήθελε να πάρει τα πάντα όλα παραμάζωμα με τη «Wrecking Ball» της και έβγαζε καπνούς σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από τη μαριχουάνα που κάπνιζε στις απονομές των MTV Awards. Το είπε άλλωστε και σε μία από τις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού τα τελευταία χρόνια συνεντεύξεις της.

Είναι πια αποφασισμένη να μιλά λιγότερο και να ακούει περισσότερο. Κι αυτό λέει πως είναι ένα μάθημα που της έδωσε τόσο η οργισμένη δεκαετία μεταξύ των 20 και των 30 χρόνων της αλλά και ο άνδρας της νονάς της Ντόλι Πάρτον. «Δεν έχεις πρόβλημα να ακούς. Εχεις θέμα με το να καταλαβαίνεις τι σου λένε», θυμάται πως της είπε κάποτε. Υπήρξαν βέβαια και άλλοι κομβικοί άνθρωποι στη διαδικασία ενηλικίωσής της.