Δεν έχουμε ιδέα αν και τι θα πράξει ο πρωθυπουργός για το εξοντωτικό κόστος ζωής. Η κοινή γνώμη δεν έχει ενημερωθεί ποτέ για τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις της χώρας στην κρίσιμη συνάντηση της Πέμπτης με τον Ερντογάν. Αλλά μάθαμε ότι ο Μητσοτάκης φοράει καπελάκια, κι αυτό θεωρήθηκε το… σημαντικό κατά τους επικοινωνιολόγους του Μαξίμου, που δεν αντιλήφθηκαν το κωμικό του θεάματος. Ακόμα κι αν δεν… τσίμπησαν οι 18χρονοι με το χθεσινό μήνυμα για το youth pass, σίγουρα γέλασαν με την καρδιά τους με το τραγικό καπέλο του πρωθυπουργού και το σαχλό βίντεο που πάει να «κλέψει» τη δουλειά από το τουλάχιστον ταλαντούχο Luben.
Ο Κασσελάκης, από την άλλη, είναι ο πρώτος πολιτικός στην Ιστορία που γνωρίζουμε τα γενέθλια της σκυλίτσας του, αλλά αγνοούμε τις βασικές πολιτικές του θέσεις, τον λόγο που άφησε, όπως λέει, τη σίγουρη καριέρα του στις ΗΠΑ για να γίνει αρχηγός ενός υπό διάλυση κόμματος και το «πόθεν έσχες» του.
Τη Βουλή ο «Στέφανος» μπορεί να την αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι, αλλά οι κάμερες των πρωινάδικων είναι πάντα εκεί και στην ώρα τους στην «αδιαμεσολάβητη» βόλτα του μέχρι το γυμναστήριο. Χθες μοιράστηκε μαζί με τον Τάιλερ στο κινεζικό TikTok, όπως και ο πρωθυπουργός, το βίντεο με τα γενέθλια της Φάρλι, η οποία, όπως πληροφορήθηκαν οι γεμάτοι αγωνία ψηφοφόροι, έκλεισε τα τέσσερα χρόνια της.
Παρατράγουδα
Ασφαλώς και να τα χιλιάσει το γλυκύτατο σκυλάκι, αλλά μέχρι τώρα ο Κασσελάκης δεν έχει παρουσιάσει τίποτα άλλο εκτός από γυμνασμένους μυς, αθλητικά events, βόλτες με καφέ σε πλαστικό ποτήρι και καφενειακής προσέγγισης κουβέντες, περπατώντας στον δρόμο πάνω κάτω. Ολα αυτά τα αδιάφορα τα ξέρουμε επειδή για αυτά επέλεξαν οι δύο θεσμικά κορυφαίοι πολιτικοί της χώρας να μας ενημερώσουν. Δεν πρόκειται απλά για τα καθιερωμένα επικοινωνιακά παιχνίδια, αυτό το όριο έχει ξεπεραστεί πια…
Βρισκόμαστε στο σημείο που η κουλτούρα της σάχλας καταπίνει την πολιτική. Οι πολιτικές μάχες δίνονται μέσα από χαζοχαρούμενα βιντεάκια στο ΤikΤok και ιλαροτραγικές πόζες στο Ιnstagram. Εδώ η συμμετοχή των πολιτών στα κοινά μετατρέπεται απρόσκοπτα σε καταναλωτική συνήθεια.
Ο πρωθυπουργός της χώρας και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατάντησαν influencers. Στη δημόσια ζωή της χώρας τα όρια μεταξύ διασκέδασης και πολιτικής… συνδέονται. Είναι πολιτικοί ή celebrities; Κανείς δεν γνωρίζει. Το μόνο βέβαιο είναι ότι στη ροζ τσιχλόφουσκα της επικοινωνίας που επιλέγουν η πολιτική βιώνεται σαν ευτελής, ανίσχυρη κι εντελώς ανόητη.
Κι άλλοι ηγέτες επενδύουν στο επικοινωνιακό τους προφίλ μέσω social media. Με ιδιαίτερη προσοχή, όμως. Κανένας ψηφοφόρος της Γερμανίας δεν βλέπει κάθε εβδομάδα τον Σολτς να παίζει θέατρο στο ΤikΤok. Ο Μακρόν δεν σουλατσάρει με φραπέδες και σορτσάκια. Ακόμα και κάποιο καπελάκι να φορέσει ο Μπάιντεν -πού και πού- θα φροντίσει το επιτελείο του ώστε να μην τον κάνει παρατράγουδο στην Πάνια.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει κάτι να μας πει για τις υποκλοπές της πρωθυπουργικής ΕΥΠ ή τα Τέμπη. Δεν έχει πράξει το παραμικρό για την ακρίβεια. Δεν τον νοιάζει αν ο κόσμος έχει να κάνει Χριστούγεννα. Δηλώνει ανερυθρίαστα «ελαστικός» στις εθνικές γραμμές της χώρας και… άτυχος που επί ημερών του η κλιματική κρίση έβαλε στο μάτι αποκλειστικά την Ελλάδα. Το επιτελείο του «καλύπτει» τις πράξεις και τα σκάνδαλα με την υπερπροβολή μιας εικόνας ενός άνετου αιώνιου… νεολαίου.
Που παίρνει τα βουνά και τις θάλασσες, που κάνει χαριτωμένα σκετσάκια στα social media, που δίνει συνεντεύξεις σε άγνωστα κανάλια του YouTube ή το ρίχνει στις ποδηλατάδες. Αντί για λύση στα προβλήματα, βλέπουμε τον ανέμελο κόσμο της Barbie.
Στον ίδιο «απολιτίκ» δρόμο και ο Κασσελάκης, που δείχνει σαν να περνάει τώρα τη χαμένη εφηβεία που δεν τον άφησε να ζήσει στην Ελλάδα το… παραδικαστικό. Ο ίδιος διαμαρτύρεται ότι τα ΜΜΕ υπερασχολούνται με την προσωπική του ζωή, όμως ο Κασσελάκης είναι που την υπερπροβάλλει για να καλύψει την αδυναμία του ότι δεν ξέρει να αρθρώσει έναν έστω και στοιχειώδη πολιτικό λόγο. Οι τσάρκες και οι αερολογίες τον βοηθούν να κερδίσει χρόνο μέχρι να… μάθει.
Και οι δύο μακριά από τα πραγματικά πιεστικά προβλήματα της κοινωνίας
Οσο περιμένουμε τις κόκκινες γραμμές του Μητσοτάκη στη συνάντηση με τον Ερντογάν και τις αόρατες μειώσεις στα σούπερ μάρκετ, όσο βρισκόμαστε σε μια αέναη αναμονή για τις αρχές του «νέου» ΣΥΡΙΖΑ του ουρανοκατέβατου Κασσελάκη, οι δύο ηγέτες κυβέρνησης και αντιπολίτευσης κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να επιβεβαιώσουν ότι δεν αντιλαμβάνονται την κοινωνία και τις σημερινές ανάγκες της.
Δίχως πραγματικά πολιτικά όπλα στα χέρια τους, αγωνιούν να προσεγγίσουν την κοινή γνώμη και ιδιαίτερα τους νέους με ρηχά επικοινωνιακά τρικ. Κάτι που τους μετατρέπει στην πράξη σε ψυχαγωγούς. Ομως το φιλοθεάμον κοινό είναι αχόρταγο. Συνηθίζει γρήγορα. Και όπως οι influencers κάνουν όλο και πιο ακραία βίντεο για να «κρατούν» το ενδιαφέρον, έτσι και τα χάπενινγκ με καπελάκια ή σκυλογενέθλια σε λίγο δεν θα «πουλάνε» στο φτηνό reality show της πολιτικής μας σκηνής.