ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

Θα είχατε κάνει το εμβόλιο αν ξέρατε τα όλα δεδομένα;

Τα δεδομένα της ίδιας της Pfizer έδειξαν ότι το εμβόλιο ήταν μόνο 0,85% αποτελεσματικό στη μείωση της πιθανότητας να προσβληθεί ένα άτομο από Covid. Τώρα ο γενικός εισαγγελέας του Τέξας, Ken Paxton, έχει ασκήσει μήνυση, ώστε κάποιοι να λογοδοτήσουν για απάτη και οργανωμένη εκστρατεία φίμωσης, που είχε ως αποτέλεσμα κέρδη ρεκόρ ύψους 75 δισεκατομμυρίων.

Άραγε το 92% των ενηλίκων πολιτών θα είχαν κάνει το εμβόλιο για τον κορωνοϊό, αν γνώριζαν ότι τα «εμβόλια» προσέφεραν μόνο 0,85% μείωση του κινδύνου; Θα είχαν κάνει την ένεση οι νεαροί άνδρες αν ήξεραν ότι δεν εμπόδιζε τη μετάδοση; 

Οι πολίτες κατάλαβαν ότι οι εκστρατείες των μέσων ενημέρωσης που υποστήριζαν τις ενέσεις ήταν μια απάτη. Τα θρυλούμενα οφέλη – η πρόληψη της μόλυνσης και της μετάδοσης – ήταν ψέματα. Σαν αποτέλεσμα, λιγότεροι από ένας στους πέντε Αμερικανούς επέλεξαν να κάνουν τις «ενισχυτικές» δόσεις, παρά τις εκστρατείες προπαγάνδας κόστους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. 

Ο γενικός εισαγγελέας του Τέξας, Ken Paxton, άσκησε τώρα μήνυση για να λογοδοτήσουν κάποιοι για μια απάτη που είχε ως αποτέλεσμα κέρδη ρεκόρ για τη φαρμακευτική βιομηχανία. Την περασμένη εβδομάδα, κατέθεσε ένα κατηγορητήριο, υποστηρίζοντας ότι η Pfizer παρουσίασε παραπλανητικά την αποτελεσματικότητα του εμβολίου κατά της Covid και «συνωμότησε για να λογοκρίνει τον δημόσιο λόγο» κατά παράβαση του νόμου περί παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών του Τέξας (DTPA).

Αν και οι μεγάλες φαρμακευτικές (Big Pharma) απολαμβάνουν τεράστια ασυλία από τη νομική ευθύνη, που τους παρέχεται από την κυβέρνηση για τους τραυματισμούς από τα εμβόλια, δεν μπορούν να λένε ψέματα για να προωθήσουν αυτά τα προϊόντα.

Ο Paxton ισχυρίζεται ότι τα 75 δισεκατομμύρια δολάρια που έχει εισπράξει η Pfizer από τις πωλήσεις των εμβολίων της κατά της Covid ήταν το «άμεσο αποτέλεσμα» της εξαπάτησης εκ μέρους της εταιρείας. 

Ο νόμος DTPA απαιτεί από τον Paxton να αποδείξει δύο ζητήματα, για να πετύχει στην μήνυσή του. Πρώτον, πρέπει να αποδείξει ότι η εταιρεία είπε ψέματα ή παρέλειψε να αποκαλύψει γνωστές σ’ εκείνην πληροφορίες σχετικά με το εμβόλιο της για τον Covid. Δεύτερον, πρέπει να αποδείξει ότι η απάτη της εταιρείας σχεδιάστηκε για να προωθήσει τις πωλήσεις των εμβολίων. 

Το Ινστιτούτο Brownstone ανέλυσε στο παρελθόν τη δυνατότητα εφαρμογής του DTPA έναντι της Moderna. Τώρα, η μήνυση του Paxton απειλεί την Pfizer με πρόστιμα 10 εκατομμυρίων δολαρίων καθώς και με χρηματικές ποινές «αποκατάστασης, αποζημιώσεων ή αστικών κυρώσεων». 

Η αγωγή του Paxton υποστηρίζει ότι η Pfizer εξαπάτησε το κοινό σε τρία θέματα: (1) στην αποτελεσματικότητα του εμβολίου, (2) στο εάν οι ενέσεις μείωναν τον κίνδυνο μετάδοσης, και (3) στις προσπάθειες της εταιρείας «να λογοκρίνει άτομα που απείλησαν να διαδώσουν την αλήθεια». 

Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία χειραγώγησε τη δημόσια συζήτηση, προκειμένου να παρακινήσει τους πολίτες να κάνουν τα εμβόλιά της. Αυτές οι ενέργειες μάς αποστέρησαν το δικαίωμα της ενημερωμένης συναίνεσης, εξαπατώντας μας για τα υποτιθέμενα οφέλη ενώ αποκρύπταν τους διαπιστωμένους κινδύνους. 

Αποτελεσματικότητα

Πρώτον, ο Paxton στοχεύει τα γνωστά πλέον ψέματα που προπαγάνδιζε η εταιρεία, με επικεφαλής τον CEO Albert Bourla, συμπεριλαμβανομένου ότι οι ενέσεις είχαν «95% αποτελεσματικότητα» και λειτουργούσαν ενάντια στις μεταλλάξεις του ιού.

Οι επικρίσεις του Paxton δεν χρειάζονται το αβαντάζ της εκ των υστέρων γνώσης. Τα δεδομένα της ίδιας της Pfizer έδειξαν ότι το εμβόλιο ήταν μόνο 0,85% αποτελεσματικό στη μείωση της πιθανότητας να προσβληθεί ένα άτομο από Covid (γνωστό ως μείωση του απόλυτου κινδύνου). Με άλλα λόγια, τα κλινικά δεδομένα της Pfizer έδειξαν ότι «η πρόληψη ενός κρούσματος COVID-19 απαιτούσε τον εμβολιασμό 119 ατόμων».

Παρά τα αδύναμα αυτά στατιστικά, ο Μπουρλά ισχυρίστηκε ότι υπήρχαν «αρχικά στοιχεία για την δυνατότητα του εμβολίου μας να αποτρέπει την Covid-19». Ο Μπουρλά είπε αργότερα ότι τα εμβόλια είχαν «100%» ποσοστά αποτελεσματικότητας έναντι των μεταλλάξεων του ιού, συμπεριλαμβανομένης της μετάλλαξης Delta. Όχι μόνο αυτό ήταν ψέμα, αλλά η Pfizer δεν δοκίμασε ποτέ τα εμβόλια ενάντια στις μεταλλάξεις. Ωστόσο, τον Μάιο του 2021 υποστήριξε αβάσιμα ότι «καμία παραλλαγή που έχει εντοπιστεί μέχρι στιγμής […] δεν ξεφεύγει από την προστασία του εμβολίου μας». 

Τρεις μήνες αργότερα, η εταιρεία εξέδωσε ένα δελτίο τύπου λέγοντας ότι οι ενισχυτικές θα «διατηρούν, ακόμη και θα υπερβαίνουν τα υψηλά επίπεδα προστασίας από τις σχετικές παραλλαγές». Λίγο αργότερα, οι Ηνωμένες Πολιτείες άσκησαν την δυνατότητά τους να αγοράσουν 500 εκατομμύρια περισσότερες δόσεις εμβολίων της Pfizer για την Covid. 

Αυτά τα ψέματα ώθησαν ξεκάθαρα και άμεσα τους πολίτες να καταναλώσουν προϊόντα με απατηλά οφέλη. Οι ισχυρισμοί ήταν κίβδηλοι και οδήγησαν σε απροσδόκητα κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον Μπουρλά και την Pfizer. 

Μετάδοση

Το μάρκετινγκ της Pfizer βασίστηκε στο να πείσει υγιείς νεαρούς ενήλικες και εφήβους να κάνουν ενέσεις, παρά τον αμελητέο κίνδυνο που ενείχε γι’ αυτούς ο κορωνοϊός. Ο Μπουρλά χρησιμοποίησε τη μετάδοση για να ξεκινήσει μια εκστρατεία ηθικού εκβιασμού. Είπε στους εφήβους ότι θα πρέπει να κάνουν τις ενέσεις για να «προστατέψουν…τους αγαπημένους τους». Αργότερα έγραψε στο Twitter «ο ευρέως διαδεδομένος εμβολιασμός είναι ένα κρίσιμο εργαλείο για να σταματήσει η μετάδοση».

Σε ένορκη κατάθεσή τους, οι αξιωματούχοι της εταιρείας παραδέχτηκαν αργότερα ότι δεν είχαν ελέγξει ποτέ εάν τα εμβόλια μείωναν τη μετάδοση. 

Τον Οκτώβριο του 2022, η εκπρόσωπος της Pfizer, Janine Small, εμφανίστηκε σε ακρόαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Δοκιμάστηκε το εμβόλιο Pfizer Covid για το εάν σταματούσε τη μετάδοση του ιού, προτού εισέλθει στην αγορά;» ρώτησε ο Ολλανδός ευρωβουλευτής Rob Roos. «Οχι!» απάντησε η Small κατηγορηματικά. «Έπρεπε πραγματικά να κινηθούμε με την ταχύτητα της επιστήμης για να καταλάβουμε πραγματικά τι συμβαίνει στην αγορά. Kαι από αυτή την άποψη, έπρεπε να κάνουμε τα πάντα με ρίσκο».

Σύμφωνα με τον νόμο DTPA, ο Paxton πρέπει να αποδείξει ότι η εταιρεία παρουσίασε ψευδείς πληροφορίες σχετικά με το εμβόλιο σε μια προσπάθεια να προωθήσει τις πωλήσεις των προϊόντων της. Με τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών κάτω των 70 ετών να αντιμετωπίζουν μηδενικό ουσιαστικό κίνδυνο μόλυνσης από τον κορωνοϊό*, τα ψέματα σχετικά με τη μετάδοση ήταν ζωτικής σημασίας για την επέκταση της πελατειακής βάσης.