ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

Μέτωπο της αριστεράς,παλλαικό πολιτικό και κοινωνικό μετωπο,Εθνική Ανεξαρτησία


http://seisaxthia.files.wordpress.com/2013/03/katalysh-syntagmatos-elladas.jpg?w=392&h=288
Δεν υπάρχει συνταγματικό δικαίωμα που να μην καταστρατηγείται από τα μνημόνια που υπέγραψε η δοσίλογη κυβέρνηση. Η γη, το νερό, ο ήλιος, ολόκληρος ο εθνικός πλούτος εκποιείται. Οι εργαζόμενοι οδηγούνται στην ανεργια, την εξαθλίωση και τη μετανάστευση. Τα χαράτσια, οι απολύσεις, το ενιαίο μισθολόγιο αποτελειώνουν τα μικρομάγαζα και τους μικρομεσαίους, ακόμα κι εργοστάσια. Το ξεπέρασμα της πρωτοφανούς παγκόσμιας κρίσης σε όφελοςτου κεφαλαίου απαιτεί, οπως όλα δείχνουν, αποικίες και τριτοκοσμικές χώρες μέσα στην ίδια την ΕΕ.
Γι’ αυτό σήμερα μόνο το αίτημα για Εθνική Ανεξαρτησία και Λαϊκή Κυριαρχίαμπορεί να απαντήσει στις ανάγκες και στις αγωνίες και να συσπειρώσει τησυντριπτική πλειοψηφία του λαού, ενώ αποκτά, ίσως για πρώτη φορά, τόσο βαθιά ταξικό κι επαναστατικό περιεχόμενο. Γιατί σήμερα η εθνική ανεξαρτησία περνά υποχρεωτικά μέσα από την άρνηση πληρωμής του χρέους με έξοδο από το ευρώ και την ΕΕ. Χωρίς αυτά δεν υφίσταται και δεν διασφαλίζεται η λαϊκή κυριαρχία: το δικαίωμα του λαού να αποφασίσει κυρίαρχα για το δρόμο ανάπτυξης σε όφελος του ίδιου και του τόπου .
Μπροστά στην ολοκληρωτική καταστροφή που απειλεί τη χώρα και το λαό μας, όσοι θέλουν να εκφράσουν πολιτικά την εργατική τάξη, δεν μπορεί παρά να αναγνωρίζουν την επείγουσα αναγκαιότητα και τις τεράστιες δυνατότητες κοινωνικών και πολιτικών συμμαχιών που ανοίγονται σήμερα.
Να πάρει ο λαός την εξουσία στα χέρια του συνιστά de facto επαναστατική αλλαγή και  δεν μπορεί παρά να κινηθεί σε αντικαπιταλιστική κατεύθυνση. Όχι μόνο γιατί με τη σημερινή διάρθρωση του καπιταλισμού για να αποκτήσει μια χώρα όπως η Ελλάδα την ανεξαρτησία της πρέπει να αποδεσμευτεί από κάθε ιμπεριαλιστικό οργανισμό, αλλά απλούστατα γιατί συμφέρον από μια Ελλάδα ανεξάρτητη έχουν αποκλειστικά και μόνο η εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα, οι σύμμαχοί της –αυτοί που ζουν από τη δουλειά τους.
Η μη αναγνώριση και διαγραφή του χρέους με έξοδο από το ευρώ και καθιέρωση εθνικού νομίσματος  είναι  ο στοιχειώδης  όρος για να επιβιώσει η χώρα και ο λαός . Αποτελεί τη μόνη πραγματική διέξοδο κι άρα μπορεί να αποτελέσει πραγματικά παλλαϊκό αίτημα. Γι’ αυτό και ευρύτατα τμήματα του λαού -ακόμα κι αυτά που αποτέλεσαν προνομιακό χώρο επιρροής των αστικών κομμάτων- απελευθερώνονται, προσεγγίζουν και ανιχνεύουν αυτή την προοπτική. Γι’ αυτό κι ο αντίπαλος τρομοκρατεί με τα τέρατα της αποκάλυψης αν βγούμε από την ΕΕ.  Η πρόταξη αυτού του αιτήματος από την Αριστερά, η συγκρότηση μετώπου με όσο το δυνατόν ευρύτερες, από άποψη πολιτικών καταβολών, λαϊκές δυνάμεις, μπορεί σήμερα να γίνει η σπίθα για την αναγέννηση και την ανάπτυξη ενός πραγματικά μαζικού λαϊκού κινήματος, ικανού να διεκδικήσει την εξουσία.
Όσοι θέλουν να εκφράσουν πολιτικά την πρωτοπόρα τάξη δεν μπορεί παρά να ξεκινήσουν απ’ τις πιο άμεσες κι επιτακτικές ανάγκες του λαού, Γιατί ακριβώς όπως έλεγε ο Μαρξ (στην Κριτική της Χεγκελιανής Φιλοσοφίας του Δικαίου): «Οι ανάγκες των λαών είναι οι ίδιες αποφασιστικός λόγος για την ικανοποίησή τους». Ούτε μπορεί να ζητούν ως προαπαιτούμενο την αποκήρυξη μετά βδελυγμίας του καπιταλισμού ή αλλιώς, της προηγουμενης συνείδησης του εργαζόμενου. Όποιος περιμένει οι λαϊκές μάζες να γίνουν πρώτα αριστερές και μετά να προσεγγίσουν το κίνημα, μάταια θα περιμένει. Αυτό που χρειάζεται  σήμερα  είναι, η επαναστατική Αριστερά, να συμπαραταχθεί για νασυγκροτήσει, με αιχμή την απαλλαγή του τόπου από την τρόικα και ταμνημόνια, ένα μεγάλο και πλειοψηφικό παλλαικό πολιτικό και κοινωνικό μετωπο, το οποίο, υπό την ηγεσία της εργατικής τάξης, θα βγάλει τη χώρα από την κρίση, θα προωθήσει την ανεξαρτησία της και θα προχωρήσει στην προοδευτική ανασυγκρότηση και ανόρθωση της, με στοχο το σοσιαλισμό.Αν το μέτωπο είναι αριστερό και θα αφορά την αριστερά, τότε αποκλείει εκ προοιμίου την μεγάλη πλειοψηφία του λαού που βρίσκεται αμήχανη, αλλά ακόμη εγκλωβισμένη στον δικομματισμό. Γιατί θα πρέπει πρώτα αυτός ο κόσμος να γίνει αριστερός για να παλέψει για ζητήματα και αιτήματα που ήδη καταλαβαίνει ότιεπείγουν;
Θέλω να πω μ’ αυτό ότι κανένα μέτωπο της αριστεράς, καμμιά αριστερή συσπείρωση δεν πρόκειται να κερδίσει τον απλό κόσμο, ακόμη κι αν έχει σωστές θέσεις. Κι αυτό γιατί θέτει ως προαπαίτηση, αφενός, να αλλάξει ο κόσμος μυαλάπριν παλέψει για τα αιτήματά του και, αφετέρου, να δεχθεί εκ προοιμίου ως ηγέτες την συνάντηση κορυφής δυνάμεων και ομάδων της αριστεράς χωρίς ιδιαίτερη λαϊκή απήχηση και επιρροή. Γιατί θα πρέπει να τα δεχτεί αυτά ο απλός κόσμος και γιατί δεν θα τα θεωρήσει ένα ακόμη καπέλο από περίεργους τύπους που θέλουν να τον καβαλήσουν, όπως έκαναν δεκαετίες τώρα τα κόμματα που ψήφιζε.
Το μόνο μέτωπο που μπορεί να πετύχει είναι μόνο εκείνο που αναφέρεταιαπευθείας στον λαό και τον καλεί να το οικοδομήσει ο ίδιος,ενα μετωπο που θα σφυρηλατεί αποτελεσματικά την ενότητα δράσης των εργαζομένων στη βάση, την κοινωνικοπολιτική συμμαχία του λαού (πολιτών, συλλογικοτήτων, λαϊκών συνελεύσεων, πρωτοβουλιών αλληλεγγύης και αγώνα, συνδικαλιστικών και πολιτικών φορέων) για αγώνα σε όλα τα επίπεδα εναντίον του Μαύρου Μετώπου.  Οχι ομως αποϊδεολογικοποιημένο μέτωπο” χωρίς την αριστερά και εναντίον της αριστεράς , ή ακόμα χειρότερα, στη βάση του αντικομμουνισμού,αλλα ενα τετοιο μετωπο του οποιου η καρδια η ψυχη και ο νους του θα ειναι η κομμουνιστικη αριστερα,οπως ακριβως συνεβη με το ΕΑΜ.Γιατί θα πρέπει ο λαος να δεχτεί την ανατροπή του καπιταλισμού ωςκινητήρια λογική του μετώπου; Έτσι ή αλλιώς τα αιτήματα αυτά οδηγούναναγκαστικά σε σύγκρουση και υπέρβαση του συστήματος. Αν θέλει πραγματικά η αριστερά και μάλιστα η επαναστατική, να βοηθήσει υπάρχει μόνο ένας τρόπος: να συνδράμει άμεσα και πρακτικά στην συγκρότηση ενός παλλαϊκού μετώπου. Ένα παλλαϊκό μέτωπο ανοιχτό σε όλους τους απλούς εργαζόμενους, που θα καλύψει τα μεγάλα κενά οργάνωσης στη γειτονιά και τον χώρο δουλειάς της τεράστιας πλειοψηφίας που βρίσκεται εκτός συνδικάτων και πολιτικών οργανώσεων. Το μέτωπο αυτό μπορεί να συγκροτηθεί μόνο πάνω σε μια ελάχιστη πρόταση ανατροπής και εξουσίας που είναι κατανοητή και αποδεχτή από τις πολύ πλατιές μάζεςΧωρίς αυτόν τον κόσμο δεν μπορείς να θέσεις άμεσα ζήτημα εξουσίας και χωρίς αυτό δεν διεκδικείς τίποτε περισσότερο από μια ακόμη αντιπολίτευση στον οδοστρωτήρα των κυρίαρχων πολιτικών. Η κοινωνία ήδη διαισθάνεται, ανεξάρτητα από το πώς το ερμηνεύει, ή αν το ερμηνεύει ορθά, ότι αν δεν απαλλαγεί εδώ και τώρα από το καθεστώς που έχει  επιβληθει στην χώρα, χάθηκε. Και η διαίσθησή της είναι ορθή. Ή συγκροτείται παλλαϊκό μέτωπο που θέτει άμεσα και με όρους μαζών θέμα εξουσίας, ή θα συντριβεί κάθε είδους λαϊκή και εργατική αντίσταση για δεκαετίες.
Ο αγώνας κατά της τρόικας και των μνημονίων είναι σήμερα ένας βαθύταταταξικός αγώνας ενάντια στην ελληνική μεγαλοαστική τάξη, που έχει ταυτόχρονα σημαντικές εθνικές διαστάσεις, αφού είναι και αγώνας κατά τουιμπεριαλισμού και κατά μιας νέας μορφής «αποικιοποίησης» της χώρας. Όπως είναι και αγώνας για την εθνική ανεξαρτησία και την αξιοπρέπειααυτής της χώρας μαζί με τη διαφύλαξη του εθνικού της πλούτου.
Η υποβάθμιση αυτών των θεμελιωδών επιδιώξεων σήμερα, προκειμένου να τεθεί ως άμεσος στόχος για την επαναστατική Αριστερά η «σοσιαλιστική επανάσταση», θα ήταν μείζον λάθος και μια ανοιχτή συνεισφορά πολιτικού χώρου σε αστικές δυνάμεις να καλύψουν το πολιτικό κενό!

Αν κάποιοι  φαντασιώνονται πρωτοβουλίες με «καθαρότητα» αλλά που θα αφήνουν απ’ έξω το συντριπτικά μεγάλο κομμάτι της εργατικής τάξης,η αντιλαμβανονται το κίνημα και την επαναστατική διαδικασία με την εννοια δυο«… καθαρων παραταξεων  “εμείς είμαστε υπέρ του σοσιαλισμού”, ενώ σ’ ένα άλλο μέρος [θα παραταχθεί] ένα άλλο, και θα πεί: “εμείς είμαστε υπέρ του ιμπεριαλισμού” και αυτή θα είναι η κοινωνική επανάσταση!…αυτη δεν συνεβη και ουτε προκειται ποτε να συμβει.
Η εργατική και λαικη συνείδηση δεν επαναστατικοποιείται παρα με  μονο μεεπίμονη δουλειά. Για να είναι νικηφόροι οι εργατικοί και λαικοι αγώνες χρειάζεται να μπουν στη μάχη πλατιές μάζες εργαζομένων . Η ιστορική εμπειρία  μας διδάσκει ότι αυτο που χρειαζεται να κανουμε ειναι
η κοπιαστική δουλειά του μυρμηγκιού η οποια απαιτείται για να παρουσιαστούν ρήγματα στις συντηρητικές και υποταγμένες συνειδήσεις. Και οχι μια δήθενεπαναστατική φρασεολογία,που αναλώνεται σε φαντεζί κινήσεις, νιώθει ότι πράττει στο ακέραιο το επαναστατικό  καθήκον λες και βρισκεται σε ένα διαγωνισμό «αριστεροσύνης» και στο τέλος αυτό που έχει καταφέρει είναι να  κάνει ζημιά στο εργατικό κίνημα. Αναφερω τα λόγια του Μάο από το Κόκκινο Βιβλιαράκι: «να ξεκινάτε να κάνετε πολιτική από τις ανάγκες του λαού και όχι από τις δικές σας ανάγκες»… Ήρθε η ώρα να διαχωριστεί η ανάγκη και το πρόβλημα από την ανάγκη της αυτοϊκανοποίησης της ιδεοληψίας…
Αυτό που απαιτείται σήμερα είναι η δημιουργία ενός Μετώπου που θα μπορούσε να δώσει ώθηση και στο εργατικό κίνημα. Άλλωστε ένα τέτοιο μέτωπο πρέπει να έχει το εργατικό κίνημα στο επίκεντρό του. Οι σημερινές συνθήκες επιτάσσουνμαζικοποίηση των συνδικάτων, ταξικό και ενωτικό προσανατολισμό τους, ενωτικές πρωτοβουλίες , δημιουργία συνδικάτων σε χώρους που δεν υπάρχει συνδικαλιστική εκπροσώπηση, κάλυψη κατηγοριών εργαζομένων που δεν έχουν σήμερα συνδικαλιστική στέγη (άνεργοι, εργαζόμενοι με δελτίο παροχής, εργαζόμενοι με ελαστικές σχέσεις εργασίας κ.ά). Σε αυτά θα δοκιμαστούν οι πολιτικές και οι συνδικαλιστικές δυνάμεις. Σε αυτά θα τους κρίνει και η ιστορία.
Για τον Λενιν  Όποιος αναμένει την “καθαρή” κοινωνική επανάσταση,ποτέ δεν θα ζήσει να τη δει. Αυτός είναι ένας επαναστάτης στα λόγια, που δεν κατανοεί την πραγματική επανάσταση».
Δεν είναι η αυτόκλητη πρωτοπορία της τάξης και του κόμματος  αλλά, αντιθετα, ο μετωπικός αγώνας στην κλιμάκωσή του είναι που θα αναδείξει τηνπρωτοπορία της εργατικής τάξης και την προοπτική: «το προλεταριάτο συνιστά μια πραγματικά επαναστατική, μια πραγματικά σοσιαλιστικά δρώσα τάξη μόνονυπό τον όρο ότι διεκδικεί και δρα ως πρωτοπορία όλων των εργαζομένων και όσων υφίστανται την εκμετάλλευση, ως ηγέτης τους στον αγώνα για την ανατροπή των εκμεταλλευτών…»(Λένιν, Άπαντα, τ.41, σ.169-170).

Αν δεν κατορθώσουμε να εκφράσουμε τον αναπτυσσόμενο λαϊκό ριζοσπαστισμό, το κενό θα καλυφθεί,ηδη αυτο συμβαινει, από δεξιά. Κι ο δεξιός ριζοσπαστισμόςοδηγεί στο φασισμό,και τη χρυση αυγη.

Η πολιτική πρωτοπορία επιτελεί τον ηγετικό της ρόλο όταν κατορθώνει όχι μόνονα διδάσκει αλλά και να διδάσκεται από το λαό. Η Αριστερά διαθέτει πλούσια εμπειρία, και θετική και αρνητική, απ’ την ανάπτυξη του λαϊκού κινήματος. Με πρώτη αυτή του ΕΑΜ. Παρότι η ιδρυτική του διακήρυξη δεν μιλουσε για Λαοκρατία, η πρωτοπορία του ΕΑΜικού κινήματος, το ΚΚΕ, πέτυχε τόσο καλά να αναδείξει τη Λαοκρατία ως λαϊκή ανάγκη, που χρειάστηκαν ένας εμφύλιος, μια δικτατορία και 30 χρόνια τρομοκρατίας για να υποταχθεί το κίνημα. Που πάλι ξεπήδησε όταν βρήκε πρόσφορο έδαφος τη δεκαετία του ’70. Το αίτημα για Εθνική Ενότητα, η διαμόρφωση δηλαδή μιας νέου τύπου εθνικής ενότητας υπό την ηγεσία της εργατικής τάξης, ήταν που έφερε το ΕΑΜ στην εξουσία. Την οποία μετά παρέδωσε, με ευθύνη κυρίως της πρωτοπορίας του. Γιατί  τα κινήματα είναι πολύ περισσότερα πράγματα από τις διακηρύξεις τους. Χαρακτηριστικό είναι στην ίδια εποχή το παράδειγμα του Ζέρβα που στη διακήρυξή του απέκλειε τον βασιλιά και μιλούσε μάλιστα  για σοσιαλισμό.
Όσοι θέλουν να εκφράσουν πολιτικά την εργατική τάξη δεν έχουν παρά ναεμπιστευτούν το λαό, για να τους εμπιστευτεί κι εκείνος.

Κι ο ελληνικός λαός, όπως κάθε λαός, έχει πολιτικό κριτήριο. Δεν αγνοεί το συμφέρον του. Σήμερα δεν υπάρχει κάτοικος της χώρας που να μην κατανοεί ότι η ανεξαρτησία κι η εθνική κυριαρχία προϋποθέτουν την έξοδο από το ευρώ και την ΕΕ. Άλλο είναι το ερώτημα που θέτει. Μπορούμε να ζήσουμε ανεξάρτητοι; Υπάρχει ζωή έξω από την ΕΕ; Σ’ αυτό το εξαιρετικά κρίσιμο  ερώτημα,  δεν αρκεί να απαντήσουμε καταφατικά και αντικαπιταλιστικά. Χρειάζεται πρώτα απ’ όλα να εμπνεύσουμε το λαό, να του δείξουμε τη δύναμή του. Να του δώσουμε ουσιαστική και επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση, ένα χειροπιαστό κι όσο είναι δυνατόν συγκεκριμένο πρόγραμμα διεξόδου. Δεν αρκεί σήμερα μόνο να επισημαίνουμε στο λαό πόσο άσχημα είναι τα πράγματα και πόσο πιο μαύρα θα γίνουν. Το βλέπει κάθε μέρα στη δουλειά, στο σπίτι, στο σχολείο, στο νοσοκομείο. Χρειάζεται να δει ότι υπάρχει προοπτική, συγκροτημένη και τεκμηριωμένη, ώστε να παίρνει αισιοδοξία και να πείθεται ότι ο άλλος δρόμος είναι ρεαλιστικός.
Το πλαίσιο της απάντησης είναι η πρόταση που συνδέει την απαίτηση του σήμερα για άρνηση πληρωμής του χρέους κι έξοδο απ’ το ευρώ και την ΕΕ, με τα αναγκαία μέτρα της επόμενης μέρας:
-        Ανάκτηση της εθνικής δημοσιονομικής πολιτικής με υιοθέτηση εθνικού νομίσματος , εθνικοποίηση των τραπεζών, άμεσο και δραστικό περιορισμό της ελεύθερης κίνησης του κεφαλαίου και φορολόγησή του.
-        Παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με μοχλό τον κρατικό τομέα και τις εθνικοποιήσεις στρατηγικών επιχειρήσεων και κλάδων.
-        Στήριξη του λαϊκού εισοδήματος και τόνωση της εσωτερικής αγοράς. Κατοχύρωση και διεύρυνση των δημοκρατικών δικαιωμάτων και του εργατικού-λαϊκού ελέγχου.
Όμως τα ερωτήματα που τίθενται για την επόμενη μέρα είναι υπαρκτά. Πώς θα τραφεί ο ελληνικός λαός όταν ακόμα κι οι πατάτες και τα κρεμμύδια είναι εισαγόμενα; Θα έχουμε πετρέλαιο για να κινηθούμε και να ζεσταθούμε; Πώς θα ανορθωθεί η αγροτική παραγωγή; Πού θα βρεθούν επενδύσεις και τεχνογνωσία για βιομηχανική ανάπτυξη;
Εδώ, οι πολιτικές οργανώσεις της Αριστεράς μπορούν να συμβάλλουν στη μελέτη και τη διαμόρφωση άμεσων και ρεαλιστικών εναλλακτικών λύσεων στα ερωτήματα της επόμενης μέρας. Να αναδείξουν τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας και να τονώσουν το ηθικό του λαού, με τους δικούς τους επιστήμονες και διανοούμενους, την προλεταριακή διανόηση.
Τι πρεπει να κανουμε
Επομένως, το καθήκον όλων εμάς, ειναι:

Ολοι εμεις, ανενταχτοι κομμουνιστες, μαζί με πρωτοβουλίες πολιτών και κατοίκων,συλλογικοτητες,τοπικες οργανωσεις της κομμουνιστικης αριστερας  σε κάθε περιοχή πρέπει να πρωτοστατήσουμε στην αφύπνιση του κόσμου. Καμιά γειτονιά δεν πρέπει να αφεθεί στην τύχη της και να εφησυχάσει μέσα στηνκατευθυνόμενη μιζέρια. Πικετοφορίες,  εκδηλώσεις, ομιλίες, επιτροπές αντίστασης, κοκ, θα πρέπει να είναι σε ημερήσια διάταξη.  Ο κόσμος  ψάχνεται όσο ποτέ άλλοτε για να ενημερωθεί, να μάθει τι μπορεί να κάνει άμεσα και πρακτικά, να δει ποιες είναι οι προοπτικές του.  Ακόμη και μια μικρή ομάδα αποφασισμένων μπορεί να κάνει την διαφορά, αρκεί να πατά γερά στα προβλήματα του απλού κόσμου, να μιλά την γλώσσα του και να τον προστατεύει από οσους  θα λυσσάξουν για να ελέγξουν η να διαλυσουν αυτές τις διαδικασίες.
Πρέπει να αναπτύξουμε έναν διαφορετικό τρόπο παρέμβασης στα ζητήματα των μαζικών αγώνων. Πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο πώς σ’ αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να αναπτυχθούν πρωτοβουλίες που θα έχουν σαν στόχο όχι μόνο να μιλήσουν για τα ζητήματα του χώρου εργασίας, αλλά για να πείσουν τους εργαζόμενους ότι πρέπει να υπερασπιστούν εργοστάσια που πάνε για κλείσιμο και επιχειρήσεις σημαντικές για την εθνική οικονομία. Σε συνθήκες γενικού ξεπουλήματος και τέτοιας ανεργίας δεν πρέπει καμιά επιχείρηση με ειδικό βάρος να πάει χαμένη. Δεν μπορεί, π.χ., να δοθεί η ΕΥΔΑΠ, ούτε η ΔΕΗ. Πρέπει να αναπτυχθούν πρωτοβουλίες εργαζομένων που βάζουν σαν στόχο  ναυπερασπιστούν τις επιχειρήσεις αυτές και τον δημόσιο χαρακτήρα τους. Το ίδιο πρέπει να γίνει με επιχειρήσεις,  που πάνε για διάλυση και ξεπούλημα ιδίως τώρα μετά την διάλυση της ΑΤΕ.  Ανάλογη στάση θα πρέπει να έχουμε στα ζητήματα παιδείας, αλλά και σε κλάδους που υποφέρουν. Πρέπει να πρωτοστατήσουμε σε κινήματα που έχουν νόημα για την κοινωνία και συμφιλιώνουν τους εργαζόμενους ενός τομέα, ή κλάδου με την υπόλοιπη κοινωνία.

“Για μας, ο Κομμουνισμός δεν είναι μια κατάσταση των πραγμάτων, που πρέπει να εδραιωθεί, ένα ιδανικό, στο οποίο η πραγματικότητα θα πρέπει να προσαρμοστεί. Ονομάζουμε Κομμουνισμό την πραγματική κίνηση που καταργεί την υπάρχουσα τάξη πραγμάτων”(Kαρλ Μαρξ)

«Η ΙΤΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩ»



Μεγάλη κουβέντα είπε ο Μπέπε Γκρίλο: « Η Ιταλία είναι ντε φάκτο ήδη εκτόςευρώ!», δήλωσε σε συνέντευξη του στη μεγαλύτερη ημερησία οικονομική εφημερίδα της Γερμανίας, την Χάντελσμπλατ. Τα βορειοευρωπαϊκά κράτη θα κρατήσουν τηνΙταλία μέσα στην ευρωζώνη μόνο «έως ότου πάρουν πίσω τις επενδύσεις των τραπεζών τους σε ιταλικά ομόλογα και έπειτα θα μας αφήσουν να πέσουμε κάτω σαν καυτή πατάτα» εξήγησε. Έβαλε κι άλλα καίρια ερωτήματα: «Τι απέγινε ηΕυρώπη; Γιατί μόνο η Γερμανία πλούτισε (από το ευρώ);».
Εκεί όμως που σίγουρα πάγωσε το αίμα των Γερμανών ήταν όταν άκουσαν τον Γκρίλο να λέει για τι κίνημα του που πήρε 25% στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές: « Εμείς είμαστε η γαλλική επανάσταση χωρίς την Γκιλοτίνα!». Όσο και αν το στοιχείο της υπερβολής είναι πολλαπλά εξόφθαλμο σε αυτόν τον ισχυρισμό και μόνο το γεγονός ότι ο ηγέτης του μεγαλύτερου ιταλικού πολιτικού κόμματοςξεστομίζει τη λέξη επανάσταση, τους κάνει να συνειδητοποιούν το βάθος των ραγδαίων αλλαγών που συντελούνται στις συνειδήσεις των λαών της Ευρώπης. Πόσο μάλλον που η «επανάσταση» στην οποία αναφέρεται ο Μπέπε Γκρίλο έχει σαφή αντιγερμανική κατεύθυνση. Άλλωστε και να μην το είχαν καταλάβει αυτό οι Γερμανοί, τους το έδωσε με ωμό τρόπο να το καταλάβουν ο πιο διάσημοςΛουξεμβουργιανός της ιστορίας του Μεγάλου Δουκάτου, ο επί 18(!) συνεχή χρόνια πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου και μέχρι πρότινος επικεφαλής της Ευρωζώνης, Ζαν Κλόντ Γιούνκερ, σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται αυτή την εβδομάδα στο γερμανικό περιοδικό Σπίγκελ. «Ο ιταλικός προεκλογικός αγώνας ήταν εχθρικός προς τη Γερμανία σε βαθμό παρεκτροπής και ως εκ τούτου αντιευρωπαϊκός» υπογράμμισε και ανέλυσε τι παρατηρεί στη σημερινή Ευρώπη: « Ο τρόπος με τον οποίο μερικοί Γερμανοί πολιτικοί επιτέθηκαν εναντίον της Ελλάδας όταν η χώρα γλίστρησε στην κρίση, άφησε πίσω του εκεί βαθιά τραύματα. Το ίδιο με τρόμαξαν τα πανό των διαδηλωτών στην Αθήνα με την Γερμανίδα καγκελάριονα φορά στολή των ναζί».
Ο Γιούνκερ δεν διστάζει να βγάλει το συμπέρασμα από τα γεγονότα αυτά: « Ξαφνικά ήρθαν στηνεπιφάνεια εχθρότητες που σκεπτόταν κανείς ότι έχουν παραμεριστεί οριστικά». Ενίσταται ο γερμανός δημοσιογράφος που του παίρνει τη συνέντευξη: « Υπερβάλλετε. Σήμερα κανένας δεν θέτει σοβαρά υπό αμφισβήτηση την ειρήνη και τη φιλία στην Ευρώπη», λέει. Ο πρώην επικεφαλής της ευρωζώνης δεν ταράζεται: «Αυτό είναι πιθανόν αληθές. Όποιος όμως πιστεύει ότι το αιώνιο ζήτημα του πολέμου και της ειρήνης δεν θα ξανατεθεί ποτέ πια στην Ευρώπη, μπορεί να κάνει τεράστιο λάθος. Οι δαίμονες δεν έχουν φύγει, μόνο κοιμούνται, όπως έδειξαν οι πόλεμοι στη Βοσνία και στο Κόσσοβο. Με εκπλήσσει η διαπίστωση πόσο πολύ η κατάσταση στην Ευρώπη το έτος 2013 μοιάζει με την κατάσταση πριν από 100 χρόνια» υπογραμμίζει. «Το 1913 ήταν η χρονιά πριν από το ξέσπασμα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Πιστεύετε στα σοβαρά ότι επίκεινται ένοπλες συγκρούσεις στην Ευρώπη;» ενίσταται ο Γερμανός δημοσιογράφος. «Όχι, αλλά βλέπω εντυπωσιακούς παραλληλισμούς σε ό,τι αφορά την ανεμελιά. Το έτος 1913, πολλοί νόμιζαν ότι δεν θα υπάρξουν ποτέ πια πόλεμοι. Οι μεγάλες δυνάμεις της ηπείρου συνδέονταν τόσο στενά οικονομικά ώστε ήταν διαδεδομένη ευρέως η άποψη ότι δεν μπορούσανπλέον να αντέξουν στρατιωτικές αντιπαραθέσεις μεταξύ τους. Ιδίως στη δυτική και στη βόρεια Ευρώπη κυριαρχούσε μια βαθειά αυτοϊκανοποίηση που προερχόταν από την εντύπωση ότι η ειρήνη ήταν αιωνίωςεξασφαλισμένη», τόνισε ο Γιούνκερ.
Έχει ιδιαίτερη σημασία ότι ένας κατεξοχήν δεξιός αστός πρωθυπουργός όπως ο Γιούνκερδιαπιστώνει και ομολογεί δημοσίως ότι η κατάσταση στη ΕΕ σήμερα είναι τόσο τεταμένη που θυμίζει παραμονές παγκοσμίου πολέμου στην πολύπαθη Ευρώπη. Ένας αστός πρωθυπουργός που προέρχεται από ένα ζάπλουτο κρατίδιο όπου καθόλου δεν υπάρχουν αντιγερμανικά αισθήματα. Ένας δεξιός πολιτικός που είναι ο ίδιος τόσο φιλογερμανός ώστε συμμετέχει στην εκστρατεία της …Άνγκελα Μέρκελ με ενθουσιασμό! Είναι επίσης αποκαλυπτικό ότι όχι οι Γερμανοί αστοί, αλλά ένας Γερμανός δημοσιογράφος του Σπίγκελ, που πολιτικά δεν ήταν ποτέ με τη γερμανική δεξιά, έχει την εντύπωση ότι κανένας δεν θέτει υπό αμφισβήτηση τη …«φιλία» στην Ευρώπη! Σε όλες τις χώρες της Νότιας Ευρώπης αφρίζουν οι λαοί από αντιγερμανικό μίσος και οι Γερμανοί είναι τόσο υπερόπτες που θεωρούν ότι η «φιλία» στην Ευρώπη είναι απολύτως διασφαλισμένη! Είναι εκπληκτικό! Υπάρχει όμως κάτι πολύ σοβαρότερο. Όταν οι ίδιοι οι αστοί, έστω οι πιο διορατικοί από αυτούς, εκτιμούν ότι βρισκόμαστε σε παραμονές γενικευμένων συγκρούσεων, τι πρέπει να κάνει η Αριστερά; Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να προετοιμάζεται για τις συγκρούσεις αυτές όχι ως παρατηρητής, αλλά ως διεκδικητής της εξουσίας, μέσα στο καμίνι των σφοδρότατων αναμετρήσεων, όποια μορφή και αν πάρουν αυτές.
Δυστυχώς, άλλα πράγματα βλέπουμε να απασχολούν την ελληνική Αριστερά στο σύνολο της. ΣτονΣΥΡΙΖΑ, ο Τσίπρας τρέχει και επαινεί όποιον αστό βρει μπροστά του για να εξασφαλίσει την ανοχή του προκειμένου να γίνει πρωθυπουργός. Στο ΚΚΕ, το μόνο που τους απασχολεί είναι πώς να μειωθεί το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ. Ας ελπίσουμε να μην είναι πολύ αργά όταν θα συνειδητοποιήσουν τι συμβαίνεικαι θα αλλάξουν τη στάση τους υπό την πίεση των γεγονότων.
*Δημοσιεύθηκε στο «Πρίν» το Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Κοίμισε λίγο ακόμα την συνείδηση σου, μπορείς!


Εσύ, αν έχεις ψηφίσει κάποιο από τα κόμματα της τρόικας εσωτερικού, ευθύνεσαι άραγε για τις αυτοκτονίες, τους άστεγους και τους απελπισμένους που ψάχνουν στα σκουπίδια; Εσύ που κοιτάζεις αφ’ υψηλού τον άνεργο, έχεις ευθύνη για την κατάστασή του; Ξέρω, ξέρω… πάλι σε ξεγέλασαν στις τελευταίες εκλογές. 

Ε λοιπόν, είσαι ηθικός αυτουργός αυτής της κατάστασης, γιατί είσαι ότι ψηφίζεις! Σε εκβίασαν για να ψηφίσεις ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ; Είσαι ένα φοβισμένο ανθρωπάκι. Σε κορόιδεψαν με τα ψευτοδιλήμματα και την έξοδο από το ευρώ; Είσαι κορόιδο. Σκέφτηκες μόνο ότι εσύ έχεις ακόμα να τρως, έχεις δουλειά ή σύνταξη; Οπότε “καλά περνάμε και στην χούντα“; Τότε είσαι ένα κυνικό σκουλήκι, ένας παρτάκιας. Όπως και να το δεις, ανήκεις σε μια από αυτές τις ομάδες ψηφοφόρων. Καλά αν ψήφισες τον Αντωνάκη γιατί είσαι μια ζωή ΝΔ και “δεν αλλάζεις”, συγχαρητήρια, έχεις διαψεύσει τον Δαρβίνο για την θεωρία της εξέλιξης.


Είσαι συνένοχος και μην μιλάς για κρεμάλες στους “προδότες πολιτικούς”, γιατί κάποια στιγμή κι εσύ πρέπει να λογοδοτήσεις για τις επιλογές σου. Κι εγώ νιώθω υπεύθυνος που δεν στηρίζω αυτή την αθλιότητα, αλλά την ανέχομαι. Τους ανέχομαι. Ανέχομαι κι εσένα. Βέβαια δεν είμαι ίδιος μ’ εσένα, ούτε κάνω τις ίδιες επιλογές, ούτε έχω ψηφίσει τα κόμματα που είναι υπεύθυνα γι’ αυτή την κατάντια. Αυτό δεν το λέω για να μειώσω την δική μου ευθύνη, επειδή δεν έχω κάνει κάτι δραστικό για να ανατρέψω αυτούς κι εσένα.


Εσύ αντιθέτως, ήξερες ότι και νέα μέτρα θα παρθούν και φτώχεια κι εξαθλίωση θα έρθουν και η κοινωνία θα μετατραπεί σε κόλαση. Αλλά δεν σ’ ένοιαξε. Είπαμε, ανήκεις σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες. Μην μου πεις ότι δεν ήξερες. Έχουν στερέψει οι δικαιολογίες. Δεν διάβασες, δεν φρόντισες να μάθεις και να πληροφορηθείς για το ΔΝΤ, για τις εφιαλτικές συνθήκες που δημιούργησε όπου κι αν πήγε; Δεν διάβασες το “Δόγμα του Σοκ”; Μια ζωή είσαι μέσα στην άγνοια γιατί δεν θέλεις να μάθεις τίποτα παραπάνω απ’ όσα αφορούν μόνο την δουλίτσα σου, τα λεφτουδάκια σου, το σπιτάκι και τον καναπέ σου. Γι’ αυτό εσύ είσαι χρόνια επικίνδυνος. Γιατί κοιτάζεις την δική σου ευτυχία, άσχετα με το αν περνά μέσα από την δυστυχία του άλλου.


Όταν για χρόνια ψηφίζεις άτομα και μαφίες που αποδεδειγμένα έχουν καταστρέψει την ζωή μας κι έχουν ξεπουλήσει την χώρα τότε είσαι κάτι πολύ χειρότερο από απλός απατεώνας. Είσαι διεφθαρμένος.
Όπως τάιζες τόσα χρόνια αυτή την ολιγαρχική κομματοκρατία, έτσι τώρα στηρίζεις την ακροδεξιά κυβέρνηση του Σαμαρά με την “αριστερή γαρνιτούρα” της ΔΗΜΑΡ και το ναζιστικό εκτελεστικό όργανο της Χρυσής Αυγής.
Κι ας το παίζεις θλιμμένος, επί της ουσίας δεν σε ενδιαφέρουν καθόλου οι νέοι άνεργοι, οι άρρωστοι που δεν μπορούν να πάρουν ή δεν βρίσκουν τα φάρμακά τους, οι φοιτητές που άναψαν μαγκάλι και πνίγηκαν από τις αναθυμιάσεις, αυτοί που κάθονται στις ουρές των συσσιτίων και τους αναζητητές στους κάδους.


Πιστεύεις όμως ότι θα γλιτώσεις στο τέλος έτσι δεν είναι; Εσύ είσαι σωστός, γιατί κάθεσαι στ’ αυγά σου και δεν θα πεθάνεις για τους άλλους. Σου έντυσαν τα ψέματα και με την γλώσσα της λογικής, είσαι τόσο μικρόνοος που τα παλιά ψεύδη φόρεσαν το ένδυμα “της γλώσσας της αλήθειας”, του ρεαλισμού και των οικονομικών και ακόμη πείθεσαι πως τα σαρδόνια χαμόγελα δεν κρύβουν κοφτερά δόντια.


Να σου πω ένα μυστικό; Δεν θα γλιτώσεις. Ούτε εσύ. Κι όσο καλός ρουφιάνος, “συνεργάσιμος”, φιλήσυχος και “νοικοκυραίος” θες να παραμείνεις, θα σε βάλουν κι εσένα στην μηχανή του κιμά. Δεν έχω αυταπάτες ότι “θα ξυπνήσεις” κι ας το παίζεις ενίοτε “αγανακτισμένος”. Κι εγώ μπορεί να μην γλιτώσω από αυτή την κόλαση, αλλά τουλάχιστον δεν συνεργάστηκα με βασανιστές και έχω την συνείδησή μου καθαρή. Και φαντάζομαι ότι αυτό το τελευταίο εσύ δεν το καταλαβαίνεις καν.


Πηγή Stranger

«Συγγνώμη, δεν ήξερα τι σημαίνει»


 
 «Συγγνώμη, δεν ήξερα τι σημαίνει»
Συγγνώμη από τον κόσμο της ΑΕΚ και άγνοια για τη σημασία του πανηγυρισμού του στο γκολ που πέτυχε κόντρα στη Βέροια, δήλωσε ο Γιώργος Κατίδης, στον NovaΣΠΟΡ FM 94,6.
Ο νεαρός άσος φάνηκε μετανιωμένος για τον τρόπο που πανηγύρισε το γκολ του, ενώ παράλληλα επανέλαβε πως δεν είναι ρατσιστής.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Γιώργου Κατίδη:
«Πως μπορεί να είμαι;», τόνισε αρχικά και συνέχισε: «Είμαι διεθνής παίκτης και πληροφορήθηκα τώρα τι επιπτώσεις μπορεί να έχω. Έμαθα τι σημαίνει ο πανηγυρισμός όταν μπήκα στα αποδυτήρια. Το έκανα για να σηκωθεί ο κόσμος όρθιος και μόνο. Καταλαβαίνω την ένταση που έχω δημιουργήσει.
Ζητάω συγγνώμη και θέλω να πω πως ξέρω πού βρίσκομαι και σε ποιον σύλλογο. Έχω πληροφορηθεί τα πάντα από τον Μιχάλη Παυλή. Είμαι 20 χρονών και δεν θα ήθελα να βάλω τέλος στην καριέρα μου με κάτι τέτοιο.
Καταλαβαίνω πως ο κόσμος δεν μπορεί να το δεχτεί ότι δεν ξέρω. Παρόλα αυτά να σας πω την αλήθεια έχω παρακολουθήσει κάποια βίντεο στο youtube και νόμιζα πως ήταν για να σηκωθούν επάνω οι οπαδοί μας.
Μου το εξήγησε ο Αλέξανδρος Κολιάδης λίγο αργότερα. Το έκανα στον κόσμο. Όλη αυτή η κριτική που έχω δεχτεί, επειδή δεν έβαζα γκολ, δεν μου κάθονταν κάποιες φάσεις. Το έκανα για να σηκωθεί ο κόσμος όρθιος. Ο κόσμος έχει δικαίωμα να μην με πιστέψει. Το έκανα για να ζητήσω λίγο σεβασμό από τον κόσμο για την κριτική στα τελευταία παιχνίδια.
Ο κόσμος θα κρίνει και θα πιστέψει αυτό που θέλει. Παίζεται η καριέρα μου αυτή την στιγμή, για μια νίκη που ήθελε η ομάδα μου, για ένα γκολ που ήθελα και δεν μπορώ να την χαρώ. Όλοι οι συμπαίκτες μου είναι στεναχωρημένοι. Δεν ξέρω τι να σκεφτώ και τι να κάνω.
Σε καμία περίπτωση δεν είμαι ρατσιστής».
Πηγή: sport-fm

Η Συνταγή της Ημέρας!


Γευστικότατο Αρνάκι στο Φούρνο

Συνταγή για 4 άτομα

Από το: http://xs-recipes.com

Υλικά:
2 κουταλιές της σούπας αλεύρι, για όλες τις χρήσεις

700 γρ. φιλέτο αρνιού (λαιμός), κομμένο σε κύβους

2 κουταλιές της σούπας σπορέλαιο (συν μία έξτρα)

3 μεγάλα κρεμμύδια, χοντροκομμένα

1 φλιτζάνι καρότα, καθαρισμένα και κομμένα σε κύβους

1 κουταλιά της σούπας κανέλα

1 φλιτζάνι ψιλοκομμένες ντομάτες (κονσέρβα)

2 κουταλιές της σούπας μέλι

1 1/2 φλιτζάνια ζωμός κότας

1 φλιτζάνι καρότα, καθαρισμένα και χοντροκομμένα

4 μέτριες πατάτες, ξεφλουδισμένες και κομμένες σε κύβους

1 φλιτζάνι αρακάς-μπιζέλια (κατεψυγμένα)

1 κουταλάκι γλυκού χοντρό αλάτι

1/2 κουταλάκι του γλυκού φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι

Προετοιμασία:

Προθερμάνετε το φούρνο στους 180οC.

Αρτύστε το αλεύρι με αλάτι και πιπέρι. Ανακατεύουμε το αρνί στο αλεύρι μέχρι να καλυφθεί καλά. Ζεσταίνουμε το λάδι σε μέτρια/δυνατή φωτιά σε μεταλλική γάστρα (ή κατσαρόλα φούρνου). Τσιγαρίζουμε τα αλευρωμένα κομμάτια αρνιού στο λάδι μέχρι να ροδίσουν. Αφαιρέστε το κρέας από την κατσαρόλα και προσθέστε ακόμη μια κουταλιά λάδι. Προσθέστε τα κρεμμύδια, τις πατάτες και τα καρότα και τσιγαρίστε για 6 λεπτά, μέχρι να ροδίσουν ελαφρά τα λαχανικά. Προσθέστε τη κανέλα και συνεχίστε το τσιγάρισμα για ακόμα ένα λεπτό.

Προσθέστε τις κομμένες ντομάτες, το μέλι και το ζωμό κότας. Ανακατέψτε καλά και αφήστε μέχρι να κοχλάσουν. Επιστρέψτε το αρνί στην κατσαρόλα και προσθέστε τον αρακά. Προσθέστε ακόμα μία πρέζα αλάτι και πιπέρι στο φαγητό για περισσότερη γεύση.

Σκεπάστε την κατσαρόλα και ψήστε στο φούρνο για 1.5 ώρα μέχρις ότου το κρέας να είναι αρκετά μαλακό.

Σερβίρετε το φαγητό με στραγγιστό γιαούρτι και φρέσκο ψωμί. Καλή Όρεξη!

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α Ε Ο Ρ Τ Α Σ Μ Ο Υ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ


            ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                        Κατερίνη, 13  - 3 - 2013
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ                                    Αρ. Πρωτ.: 96724 (594) οικ.  
      ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΙΕΡΙΑΣ
          ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
 





Σε λίγες ημέρες ο ελληνισμός θα γιορτάσει την επέτειο της εθνικής παλιγγενεσίας της 25ης Μαρτίου του 1821. Την ημέρα αυτή όλοι ανατρέχουμε στο παρελθόν για να αποτίσουμε φόρο τιμής και ευγνωμοσύνης στους ηρωικούς προγόνους μας, οι οποίοι μέσα από τα δεσμά της σκλαβιάς διατήρησαν άσβεστη,  δια μέσου των αιώνων, με τον αγώνα τους, τη φλόγα του Έθνους.
Τιμούμε τους ήρωες του 1821, που έκαναν πράξη τα όνειρα και τις ελπίδες όλων των προηγούμενων γενιών, εξασφαλίζοντας σε μας, μεταξύ άλλων, και τα δυο υπέρτατα αγαθά: Την ανεξαρτησία μας ως Έθνους και την ελευθερία μας ως Λαού.
Με το πνεύμα αυτό θα καταβληθεί και φέτος προσπάθεια για σωστή οργάνωση και συνολική παρουσία στις εκδηλώσεις του εορτασμού, οι οποίες, σύμφωνα και με τις αρ. πρωτ. 8845/05-3-2013 και 8846/05-3-2013 αποφάσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, ορίζονται ως εξής:
1.  Γενικός σημαιοστολισμός από ώρα  8.00΄ της 23ης μέχρι τη δύση του ήλιου της 25ης Μαρτίου 2013.
2. Φωταγώγηση όλων των Δημόσιων και Δημοτικών Καταστημάτων, καθώς και των Καταστημάτων των Ν.Π.Δ.Δ. και των Τραπεζών κατά τις βραδινές ώρες της 24ης και 25ης Μαρτίου 2013.

3. Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013
Εορταστικές εκδηλώσεις των μαθητών των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και ανάπτυξη σ' αυτούς της σημασίας της ιστορικής επετείου της 25ης Μαρτίου 1821. Όπου είναι δυνατόν, μπορούν να οργανωθούν αναπαραστάσεις από σκηνές του Αγώνα, σε αίθουσες των σχολείων ή σε άλλους χώρους, με την παρουσία των γονέων και κηδεμόνων, με φροντίδα των Δ/ντών των σχολείων.
Ώρα 11.30΄  
Προσκύνημα και κατάθεση στεφανιών στο μνημείο του Γεωργάκη Ολυμπίου, Σχολείων της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (όπως καθορίζεται στο συνημμένο αναλυτικό πρόγραμμα), Προσκόπων, Συλλόγων και Σωματείων.

        4. Σάββατο 23 Μαρτίου 2013
       Ώρα 19.00΄
       Στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κατερίνης θα πραγματοποιηθεί Μουσικό Αφιέρωμα στο ’21 με τίτλο «Ύμνοι και τραγούδια των Ελλήνων». Την εκδήλωση διοργανώνουν ο Δήμος Κατερίνης, η Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος και ο Σύλλογος Ιεροψαλτών Ν. Πιερίας «Ο Όσιος Διονύσιος ο εν Ολύμπω».

5. Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

       α. Ώρα 07.00΄
            Χαρμόσυνες κωδωνοκρουσίες σ' όλες τις εκκλησίες.

β.  Ώρα 07.00΄ - 08.00΄
      Εωθινό-Θούρια και εμβατήρια στους δρόμους της πόλης από τη Φιλαρμονική του Δημοτικού Ωδείου              Κατερίνης.

γ.  Ώρα 11.00΄
Στον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Θείας Ανάληψης θα τελεστεί επίσημη Δοξολογία.
            Τον Πανηγυρικό θα εκφωνήσει μέσα στον Ιερό Ναό η κα Παρθενόπη Ναβροζίδου, Διοικητικός Υπάλληλος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας.


δ.  Ώρα 11.40΄
Κατάθεση στεφανιών στο Μνημείο της Πλατείας Ελευθερίας από τον εκπρόσωπο της Κυβέρνησης, τον εκπρόσωπο της Βουλής των Ελλήνων, την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας, το Διοικητή της ΧΧΙV ΤΘ Ταξιαρχίας, το Δήμαρχο Κατερίνης, τον Αστυνομικό Δ/ντή Πιερίας, το Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, το Λιμενάρχη Υπολιμεναρχείου Σκάλας Κατερίνης, από αντιπροσωπείες, Αναπήρων Πολέμου, Τραυματιών Πολεμιστών, Θυμάτων Πολέμου, Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών, Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών, Συνδέσμου Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας,  Οργανώσεων Εθνικής Αντίστασης.
Θα τηρηθεί σιγή ενός λεπτού στη μνήμη των Ενδόξων Νεκρών και η τελετή θα λήξει με την ανάκρουση του Εθνικού μας Ύμνου.
 ε.  Ώρα 12.00΄
Στον καθορισμένο χώρο των οδών Ειρήνης - Χατζόγλου θα πραγματοποιηθεί μεγάλη παρέλαση των Αναπήρων Πολέμου, Θυμάτων Πολέμου, Τραυματιών Πολεμιστών, Εφεδροπολεμιστικών Οργανώσεων, Οργανώσεων Εθν. Αντίστασης, Αδελφών Ε.Ε.Σ., των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, Προσκόπων,  Συλλόγων.


ΓΕΝΙΚΑ
Σε ό,τι αφορά τις ιεροτελεστίες, παρακαλείται να επιληφθεί η Ιερά Μητρόπολη.
Τα θέματα τα σχετικά με την παράταξη, απονομή τιμών, τάξη, κίνηση οχημάτων, παρακαλούνται να τα ρυθμίσουν οι αρμόδιες Στρατιωτικές και Αστυνομικές Αρχές.
Ο Δήμος Κατερίνης παρακαλείται να μεριμνήσει για την μικροφωνική εγκατάσταση στο χώρο της κατάθεσης,  τη διευθέτηση των χώρων των επισήμων, των καταθέσεων και της παρέλασης και  να διαθέσει τη Φιλαρμονική του Δημ. Ωδείου.
Από την Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας τελετάρχης ορίζεται ο κ. Συμεωνίδης Μιχάλης. Από το Δήμο Κατερίνης τελετάρχες ορίζονται οι κ.κ Γεώργιος Φυδάνογλου και Γεώργιος Μίχος.
Το γενικό πρόσταγμα για την παρέλαση όλων των σχολείων θα έχει ο Υπεύθυνος του Τμήματος Φυσικής Αγωγής Ν. Πιερίας, καθηγητής Φυσικής Αγωγής κ. Παυλίδης Θεόδωρος, με βοηθούς τους καθηγητές Φ.Α. κ.κ. Παπανικολάου Ανδρέα, Τσιαμπέρα Νικόλαο, Σαρρή Κωνσταντίνο, Δάμπλια Θεοχάρη, Λάμπρου Βασίλειο, Κουκιώτη Κωνσταντίνο, Λάϊου Μαρία και Δεληγιαννίδου Τζένη.
Η Δ/νση Αστυνομίας παρακαλείται να λάβει τα απαραίτητα μέτρα τάξης.
Το πρόγραμμα αυτό έχει τη θέση επίσημης πρόσκλησης.



                                                                                    Η ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ


                                                                                      ΣΟΦΙΑ ΜΑΥΡΙΔΟΥ


 ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821


1. Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013
 Ώρα 11.30΄
Προσκύνημα και κατάθεση στεφανιών στο άγαλμα του Γεωργάκη Ολυμπίου, (πλατεία Ελευθερίας, αρχή Γ. Ολυμπίου) των Σχολείων της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της πόλης της Κατερίνης, τους προσκόπους, Συλλόγους και Σωματεία.
Σχολεία για την κατάθεση ορίζονται, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης για την Α/θμια Εκπ/ση  και το
 4ο ΓΕΛ Κατερίνης για την Β/θμια. Τα δύο αυτά σχολεία εκτός από τους σημαιοφόρους και παραστάτες θα διαθέσουν και από ένα τμήμα παρέλασης. Όλα τα υπόλοιπα σχολεία θα εκπροσωπηθούν κατά την κατάθεση από τους σημαιοφόρους και τους παραστάτες με στολή παρέλασης και θα συνοδεύονται από εκπαιδευτικό. Οι μαθητές θα συγκεντρωθούν στην Πλατεία Ελευθερίας στις 11.15΄ (Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013).
Υπεύθυνος για την κατάθεση ορίζεται ο καθηγητής Φ.Α. του 4ου ΓΕΛ Κατερίνης κ. Μπαλογιάννης Γεώργιος..
Ο Δήμος Κατερίνης παρακαλείται για τη διάθεση της Φιλαρμονικής του Δημ. Ωδείου στο χώρο της κατάθεσης.

        2. Σάββατο 23 Μαρτίου 2013
       α. Ώρα 19.00΄
       Στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κατερίνης θα πραγματοποιηθεί Μουσικό Αφιέρωμα στο ’21 με τίτλο «Ύμνοι και τραγούδια των Ελλήνων». Την εκδήλωση διοργανώνουν ο Δήμος Κατερίνης, η Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος και ο Σύλλογος Ιεροψαλτών Ν. Πιερίας «Ο Όσιος Διονύσιος ο εν Ολύμπω».

3. Δευτέρα  25 Μαρτίου 2013

α.  Ώρα 10.55΄
Οι σημαιοφόροι και οι παραστάτες όλων των σχολείων της πόλης θα βρίσκονται έγκαιρα στον Καθεδρικό Ι. Ναό για τη Δοξολογία, και στη συνέχεια θα κατευθυνθούν συντεταγμένοι στο χώρο του Μνημείου της Πλατείας Ελευθερίας.
Πριν την παρέλαση θα μεταβούν στο σημείο εκκίνησης της παρέλασης
Χώροι συγκέντρωσης των τμημάτων παρέλασης ορίζονται:
α) Η οδός Ειρήνης για τα Δημοτικά Σχολεία (Στο ύψος του πρώην 1ου Δημοτικού Σχολείου),
β) Η οδός Ιωνννίνων (ΟΤΕ)  για τα Γυμνάσια,
γ) Η οδός Παναγή Τσαλδάρη για τα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ,
δ) Η οδός Ίωνος Δραγούμη για τους Συλλόγους και τα Σωματεία,
ε) Η οδός Περδίκα  για τους Πρόσκοπους, Ναυτοπρόσκοπους.      

Οι υπεύθυνοι των σχολείων που θα οριστούν, θα συνεργαστούν με τους τελετάρχες και τον κ. Παυλίδη Θεόδωρο, που θα έχει το γενικό πρόσταγμα της παρέλασης και βοηθούς τους κ.κ. Παπανικολάου Ανδρέα, Τσιαμπέρα Νικόλαο, Σαρρή Κωνσταντίνο, Δάμπλια Θεοχάρη, Λάμπρου Βασίλειο, Κουκιώτη Κωνσταντίνο, Λάϊου Μαρία και Δεληγιαννίδου Τζένη.
Οι σχηματισμοί των τμημάτων παρέλασης της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης θα συγκροτηθούν κατά ενιαίο τρόπο σε  τετράδες.


Οι τελετάρχες θα καθορίσουν  τις επί μέρους λεπτομέρειες σ' όλες τις εκδηλώσεις.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο  2351351261 (Γρ.  Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας).

                                                                                                  

                                                                                        Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
                                                                                           Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας
                                                                                              Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη

Στην Αστική Σχολή Κατερίνης (πρώην Α΄ Δημοτικό) στάθμευσαν χθες το Σάββατο 16 Μαρτίου 2013, οι δυο περιοδικές κινητές εκθέσεις του Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης με τίτλο: «Κειμήλια Απελευθέρωσης Μακεδονίας-Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912-1913» και «Τίτλοι ιστορίας και απελευθέρωσης 100 χρόνια ελεύθερη Μακεδονία», οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των δράσεων που υλοποιεί το Υπουργείο, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός αιώνα ελεύθερης Μακεδονίας.(φωτο)

Στην εκδήλωση βραβεύτηκαν τα παιδιά του 5ο γενικού λυκείου για το 

ΠΙΕΡΙΑ : Ο ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ 

Yπάρχει το video στην πλαϊνή μπάρα του blog μας 

Επίσης βραβεύτηκε ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας 
Αστέριος  Γ. Κρίτογλου για το video "Μένουμε Ελλάδα -Πάμε Πιερία ", με τούς συνεργάτες του Αμανατίδου Μαργαρίτα ,Βιδάκη Χρήστο και Κουμή Γλυκερία.

Yπάρχει το video στην πλαϊνή μπάρα του blog μας 
































Καλημέρα Πιερία