ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Σάββατο 2 Αυγούστου 2014

Η εκτίμηση του υφ. Κ. Κουκοδήμου ότι στα Νηπιαγωγεία "τα παιδιά, ούτως ή άλλως, δεν μαθαίνουν κάτι"



Το ακούσαμε κι αυτό σήμερα από την άλτη του μήκους και κολλητό του Μάκη, Υφυπουργό Κ. Κουκοδήμο: «Τα παιδιά, ούτως ή άλλως, δε μαθαίνουν κάτι. Βρίσκονται μέσα σε μια αίθουσα, παίζουν παιχνίδια, ζωγραφίζουν, κ.λπ.»! Το σχόλιο αφορούσε τους συναδέλφους νηπιαγωγούς…
            Σίγουρα ο άνθρωπος δεν είχε και δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση και δείχνει την προχειρότητα και την ελαφρότητα με την οποία οι υπουργοί παιδείας αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο και τη γνώμη που έχουν για τους εκπαιδευτικούς και την παρεχόμενη εκπαίδευση.
            Θυμόμαστε την αλήστου μνήμης Διαμαντοπούλου που ουσιαστικά έδιωξε τη γυμναστική από το Δημοτικό Σχολείο και όχι μόνο.
            Έρχεται σήμερα ο Κουκοδήμος και θέλει να βάλει την γυμναστική στο Νηπιαγωγείο…
            Αυτό λέγεται εθνική πολιτική στην παιδεία; Μπορεί ο κάθε άσχετος να παίζει με τις δομές τις εκπαίδευσης…
            Αν πραγματικά θέλουμε να αναβαθμίσουμε το μάθημα της γυμναστικής να το επαναφέρουμε στο Δημοτικό Σχολείο.
Να μπει στα πρωινά τμήματα. Που σήμερα υπάρχουν τεράστια κενά.
Να μπει στα ολιγοθέσια σχολεία που σήμερα δε διδάσκεται.
Να επιστρέψει ξανά στα ολοήμερα που τα τελευταία χρόνια αγνοείται…
            Ας αφήσουμε ήσυχο όμως το Νηπιαγωγείο…
            Τα παιδιά της προσχολικής αγωγής είναι πολύ μικρά για γυμνασιοποίηση…
(ΥΓ1: Οφείλει να ζητήσει συγνώμη δημόσια από τους συναδέλφους Νηπιαγωγούς για τις προσβλητικές δηλώσεις που έκανες σε βάρος τους και σε βάρος της εργασίας που προσφέρουν) 
(ΥΓ2:  Να γράψω ότι η ΔΟΕ οφείλει να τοποθετηθεί στο θέμα;)
Του Ζαχαρία Καψαλάκη

e-mesara.gr

Μια οφειλόμενη απάντηση στον κ. Κουκοδήμο από τις Αναπληρώτριες Νηπιαγωγού

Διαβάζοντας σήμερα μία δήλωση του υφυπουργού παιδείας κ. Κουκοδήμου οτι “στο νηπιαγωγείο τα παδιά δεν μαθαίνουν” μου δημιουργηθήκε η εξής απορία: τα ονόματα άραγε των Piaget, Vygotsky, Bruner, Gardner , Montessori και άλλων μεγάλων  ψυχολόγων και παιδαγωγών , τα ξέρει  ο υφυπουργός  ή άραγε του διαφεύγουν καθώς  είναι πρώην αθλητής και όχι παιδαγωγός. Όλοι οι παραπάνω αναφέρουν τη σπουδαιότητα και σημαντικότητα των έξι πρώτων χρόνων ζωής των παιδιών, καθώς όπως λαϊκά μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τα παιδιά είναι “σφουγγάρια” γιατί εξερευνούν κάθε χιλιοστό του κόσμου γύρω τους. Έχουν χίλιες ερωτήσεις και εμείς  ως παιδαγωγοί τους ,έχουμε χίλιες  απαντήσεις να δώσουμε ,και όχι σε ένα  αλλά σε 20 και 25 παιδιά ανά τμήμα.
 
             “Η περίοδος των πρώτων έξι χρόνων του παιδιού είναι η πιο σημαντική και  κρύβονται σε αυτά τα περισσότερα  μυστικά  και  η δύναμη της ανθρώπινης ανάπτυξης σε σχέση με οποιαδήποτε  άλλη  φάση ανάπτυξης. Τότε καθορίζονται  οι συνήθειες στις κινήσεις του σώματος και οι συνήθειες στον τρόπο σκέψης... Το κριτήριο  για μία  αποτελεσματική εκπαίδευση και  αγωγή είναι η δυνατότητα που δίνεται  στα παιδιά  να κατανοούν αυτά  που διδάσκονται. Η ποιοτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση είναι  πρωταρχικό θέμα όλων μας”( Κουτσουβάνου, 2006). 
    Στο βιβλίο  “Οδηγός Νηπιαγωγού  -  Εκπαιδευτικοί  Σχεδιασμοί Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης” ( 2003) αναφέρει το “πως μαθαίνουν τα μικρά παιδιά :
-        καθώς βλέπουν , αγγίζουν, μυρίζουν, γεύονται και κινούνται στο  χώρο
-        καθώς πειραματίζονται με μία  ευρεία ποικιλία υλικών
-        καθώς μιλούν, ακούν τους άλλους, παρακολουθούν, ρωτούν και απαντούν
-        καθώς προσπαθούν να επιλύουν προβλήματα και να δίνουν απαντήσεις στα ερωτήματα τους, ακόμη και αν κάνουν λάθη
-        καθώς δοκιμάζουν σε διάφορες καταστάσεις τις  λύσεις που δίνουν και  αξιολογούν τα αποτελέσματα των πράξεων τους
-        καθώς συνδέουν πράγματα όμοια  και ανόμοια και ανακαλύπτουν  τις σχέσεις  και την αλληλεπίδρασή τους
-        καθώς συνεργάζονται με τους άλλους, ενηλίκους και συνομιλήκους, και  ενεργούν από κοινού
-        καθώς μιμούνται και  αντιγράφουν  τις πράξεις,  τις  στάσεις και τη γλώσσα των άλλων
-        καθώς προσποιούνται  και δοκιμάζουν ρόλους.
             Τα παιδιά προβαίνουν σε όλες  τις παραπάνω ενέργειες όταν παίζουν. Το  παιχνίδι τους είναι  αυθόρμητο, ευχάριστο και δημιουργίκό. Όταν παίζουν , τα  παιδιά  δε χάνουν χρόνο  ούτε απλώς  γεμίζουν το  χρόνο τους.  Μέσω του παιχνιδιού τα παιδιά  μπορούν να  διερευνήσουν τον περιβάλλοντα  χώρο, να πειραματιστούν, να αντιμετωπίσουν προβλήματα και να προσπαθήσουν να τα επιλύσουν, να  συνεργαστούν  αλληλεπιδρώντας  με άλλα μικρότερα ή μεγαλύτερα παιδιά ή με ενηλίκους”.
   Σύμφωνα  με τον Piaget “τα παιδιά μαθαίνουν επενεργώντας  στο περιβάλλον τους.” Στο σχεδιασμό  του ημερήσιου προγράμματος  ο/η  νηπιαγωγός λαμβάνει υπόψη τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις  προηγούμενες μαθησιακές και κοινωνικές  τους  εμπειρίες  και τις αξιοποιεί θετικά ως αφορμές για περαιτέρω επεξεργασία.  Η μάθηση θεωρείται κοινωνική δραστηριότητα, είναι  δηλαδή μία διαδικασία  που αναπτύσσεται κατά τη συναναστροφή του ατόμου με άλλους και σε  αλληλεπίδρασή με το περιβάλλον του. Κατα συνέπεια ευνοείται και ενθαρρύνεται η ανάπτυξη  αλληλεπιδράσεων  τόσο ανάμεσα στους ενηλίκους και τα παιδιά,  όσο και  των παιδιών μεταξύ τους, με τα  υλικά και το χώρο. “Οδηγός Νηπιαγωγού  -  Εκπαιδευτικοί  Σχεδιασμοί Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης” ( 2003).
            Σύμφωνα με τα παραπάνω ακόμα  και με την πλαστελίνη ( ένα ευρέως  διαδεδομένο υλικό στο νηπιαγωγείο) όταν παίζουν τα παιδιά πάλι μαθαίνουν. Κατ'  αρχήν εξασκούν τη λεπτή τους κινητικότητα. Κατά δεύτερον τη συμβολική τους σκέψη ( για παράδειγμα ένα κομμάτι πλαστελίνη πολλές  φορές γίνεται τούρτα, πίτσα κ.α. )  και  κατά τρίτον προωθείται η συνεργασία και η αλληλεπίδραση των παιδιών όταν παίζουν σε ζευγάρια ή ομάδες.
              Κανένα υλικό στο νηπιαγωγείο δεν έχει μόνο μία  χρήση. Ο μαρκαδόρος δεν είναι ποτέ  μόνο μαρκαδόρος. Θα γίνει  και κουτάλι, θα γίνει και ξίφος, θα  γίνει ο τρόπος έκφρασης του παιδιού να σου πει σ΄αγαπώ , ζωγραφίζοντας όπως μπορεί μία καρδιά.
            Τα παιδιά στο  νηπιαγωγείο έρχονται για πρώτη φορά ,  συνήθως, αντιμέτωπα με τον αποχωρισμό από την οικογένεια τους. Αυτό τους δημιουργεί άγχος αρχικά  , αλλά  σταδιακά και  με τις αλληλεπιδράσεις που αναφέραμε παραπάνω αυτό ξεπερνιέται. Γίνονται μέλος  μιας ομάδας,  μαθαίνουν κανόνες συμπεριφοράς, αρχές και αξίες. Ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους και η φαντασία τους. Τελειώνοντας το νηπιαγωγείο είναι κατάλληλα προετοιμασμένα  για το  δημοτικό σχολείο από άποψη μαθησιακή ( ξέρουν να πιάνουν μολύβι,  τα γράμματα τουλάχιστον του ονόματος  τους, αριθμούς μέχρι το 10 ) καθώς και κοινωνική ( έχουν αναπτύξει φιλίες,  μπορούν να  επιχειρηματολογήσουν για ό,τι τα ενδιαφέρει, να  επιλύσουν προβλήματα).
             Απ όλα τα  παραπάνω δε νομίζω οτι ισχύει  τελικά η άποψη του υφυπουργού..είμαι  αναπληρώτρια 5 χρόνια  και έχω  δει πόσα  πράγματα  κατορθώνουν οι μικροί μου μαθητές  καθημερινά  και πόσο περήφανα νιώθουν και οι ίδιοι και εγώ γι' αυτά.
               Αλήθεια μήπως θα θέλε ο κ. Υφυπουργός  να  έρθει σε μία τάξη νηπιαγωγείου να δει πόσα  θα μάθει και ο ίδιος μαζί με τα παιδιά μας;
(Απάντηση του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών στις δηλώσεις του κ. Κουκοδήμου)



Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Κάλο καλοκαίρι σε όλους ......Ομάδα του blog Edopieria





Όλοι έχουν πάει διακοπές



Γεμίζουν μπαταρίες



Κλειστά τα καταστήματα


Κλειστές κι οι εταιρίες…


Μια ήρεμη γλυκεία σιωπή 

Σκεπάζει την Κατερίνη 
Κι εμείς που μείναμε εδώ 
Θα τα περνάμε φίνα …

Είναι ο μήνας που μπορείς
Παντού μόνος να τρέξεις 
Κι απ την νεκρή την αγορά
Μόνος σου να διαλέξεις…




O Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Κολινδρού, καλεί όλους τους κατοίκους να τιμήσουν τη μνήμη των Αγίων Αποστόλων τη Δευτέρα 30 Ιουνίου, συμμετέχοντας στη Θεία Λειτουργία στο ομώνυμο εξωκλήσι. Θα ακολουθήσει το καθιερωμένο κέρασμα από το σύλλογο και μετά στον εξωτερικό χώρο του ναού θα πραγματοποιηθεί λαϊκό πανηγύρι, με πρωτοβουλία του συλλόγου. Τα έσοδα θα διατεθούν για τις ανάγκες του ναού. Παρακαλούμε όλους τους κατοίκους να στηρίξουν την εκδήλωση.


Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

  
O Πρόεδρος του Διεθνούς Ιδρύματος

Μεγάλου Αλεξάνδρου, Δ. Πασχάλης,

η Πρόεδρος του δ.σ. του ΚΘΒΕ Μ. Λυσαρίδου,

και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Γ. Βούρος

σας προσκαλούν

σε Συνέντευξη Τύπου

με θέμα τη συνεργασία του ΚΘΒΕ

με το Διεθνές Ίδρυμα Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Η συνέντευξη θα δοθεί τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014, στη 1.00 μ.μ. στο Βασιλικό Θέατρο


(Πλατεία Λευκού Πύργου, Θεσσαλονίκη).

FIFA Player's Agent.. Anastasios Maragozidis ..Scounter & Coach UEFA Mistakidis Ioannis

Στο  Cosmopolitan Hotel & SPA για διάφορα συμβόλαια παικτών για το εξωτερικό...............




ΥΨΙΣΤΗ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ



Με τον Σταυρό του Αποστόλου Παύλου, ανώτατη τιμητική διάκριση της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας τιμήθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Γεώργιος.
Η τιμητική διάκριση δόθηκε στα πλαίσια του εορτασμού της επετείου των 20 ετών από την καθιέρωση των εκδηλώσεων ΠΑΥΛΕΙΑ στη Βέροια.
Την τιμητική διάκριση επέδωσε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, ο οποίος βρέθηκε στη Βέροια για τους επετειακούς εορτασμούς. Στο σκεπτικό της απονομής, ο Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων εξήγησε ότι ο Σεβασμιώτατος κ. Γεώργιος υπήρξε ο κύριος συντελεστής και οργανωτής των εκδηλώσεων ΠΑΥΛΕΙΑ, που σήμερα, 20 χρόνια μετά, είναι γνωστά σήμερα σε ολόκληρο τον κόσμο. Τόνισε, επίσης, ότι ως Πρωτοσύγκελλος υπήρξε ο στενότερος συνεργάτης του στη διοίκηση της Ιεράς Μητροπόλεως.
Νωρίτερα ο Μητροπολίτης μας κ. Γεώργιος συμμετείχε στην βιβλιοπαρουσίαση Επετειακού Τόμου, που περιλαμβάνει επιστημονικές μελέτες σχετικές με τον Απόστολο Παύλο. Στην παρουσίαση συμμετείχαν επίσης ο Καθηγητής Α.Π.Θ. Χαράλαμπος Ατματζίδης και ο Επιμελητής Εκδόσεων Ευστάθιος Λιανός-Λιάντης.

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΗΛ.: 2351031444


    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ
ΣΤΑ ΕΟΡΤΙΑ ΓΙΑ ΤΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, με αφορμή τα 25 χρόνια λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων και σε συνεργασία με το Μουσικό Σχολείο Κατερίνης, οργανώνει συναυλία την Κυριακή, 29 Ιουνίου 2014, στις 7:30 μ.μ., στο Αμφιθέατρο Εκδηλώσεων του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Η συναυλία εντάσσεται στον ευρύτερο κύκλο των «Εορτίων» για τα 25 χρόνια λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων, που οργανώνει πανελλαδικά η Καλλιτεχνική Επιτροπή Μουσικών Σχολείων του Υ.ΠΑΙ.Θ. Στόχο των συγκεκριμένων εκδηλώσεων αποτελεί η ανάδειξη και προβολή του παιδαγωγικού και καλλιτεχνικού έργου των Μουσικών Σχολείων σε ποικίλους τομείς μουσικής και γενικότερα καλλιτεχνικής δημιουργίας και σε ποικίλα πεδία μουσικού ρεπερτορίου.
Στο πρώτο μέρος της συναυλίας η Ευρωπαϊκή Ορχήστρα του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης, με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Δημήτρη Καραπινίδη και η Ευρωπαϊκή Χορωδία του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης, με υπεύθυνους καθηγητές την κ. Ευστρατία Μαργαρίτη και τον κ. Λουκά Βασιλειάδη, θα ερμηνεύσουν έργα από τον ελληνικό κινηματογράφο του Μ. Θεοδωράκη, του Μ. Πλέσσα και του Μ. Χατζιδάκι. Η Ορχήστρα Θεατρικού Συνόλου του Μ.Σ.Κ., με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Αριστείδη Σκάρπα, θα ερμηνεύσει αποσπάσματα από τη μουσική του Μ. Χατζιδάκι για το θεατρικό έργο του Ι. Καμπανέλλη «Παραμύθι χωρίς όνομα». Στη συνέχεια το σύνολο κρουστών του Μ.Σ.Κ., με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Δημήτρη Τασούδη, θα ερμηνεύσει μουσική του Chick Corea και του Δ. Τασούδη.
Στο δεύτερο μέρος το σύνολο «Ασκήσεις 'Υφους» του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Ναταλία Αχαλκάτση και την κ. Γεωργία Τέντα, παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση «Παρακαλούμε, προσέχετε τα προσωπικά σας κενά - Please, mind your personal gaps». Η παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Ακούγοντας με τα μάτια» και βασίζεται σε τεχνικές του ελεύθερου μουσικού αυτοσχεδιασμού, του physical theatre και της δημιουργικής γραφής.

Η είσοδος είναι ελεύθερη

1o ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Εγγραφές από Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014





ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
1ου ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
1.
Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής
2.
Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ
3.
Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού
ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
1.
Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων & Κατασκευών
2.
Τεχνικός Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων και Μηχανικός Τεχνολογίας  Πετρελαίου & Φυσικού Αερίου
3.
Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού & Κλιματισμού
4.
Τεχνικός Οχημάτων
ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ & ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
1.
Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων
2.
Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων
3.
Τεχνικός Αυτοματισμού
4.
Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
ΤΟΜΕΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
1.
Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής
ΤΟΜΕΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
1.
Τεχνικός Διαχείρισης και Ανακύκλωσης
2.
Τεχνικός Ελέγχου Ρύπανσης και Εγκαταστάσεων

Πηγή : άρθρο 8  του  Νόμου 4186 (ΦΕΚ 193/17.09.2013)