ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Πέμπτη 11 Απριλίου 2019

Σύμβαση για τη συντήρηση ηλεκτροφωτισμού – σηματοδοτών επαρχιακού οδικού δικτύου προϋπολογισμού 100.000,00 € υπέγραψε η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά





Τη σύμβαση για τη «Συντήρηση υφιστάμενων υποδομών ηλεκτροφωτισμού και σηματοδοτών επαρχιακού οδικού δικτύου για το έτος 2018» υπέγραψε Αν. Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά μαζί με τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 100.000,00 € και χρηματοδοτείται από Ιδίους Πόρους της Π.Ε. Πέλλας.

Αντικείμενο του έργου είναι η συντήρηση των εγκαταστάσεων οδικού φωτισμού και σηματοδότησης στο Επαρχιακό οδικό δίκτυο της Π.Ε. Πέλλας. Συγκεκριμένα και ανάλογα με την περίπτωση θα γίνουν εργασίες αποκατάστασης ασφαλούς λειτουργίας εγκαταστάσεων ηλεκτροφωτισμού μετά από ατύχημα, αποκατάσταση προβλημάτων που εντοπίζονται σε υπόγεια ηλεκτρικά δίκτυα, η αντικατάσταση καλωδίων μετά από κλοπή, αντικατάσταση βραχιόνων, φωτιστικών σωμάτων και λαμπτήρων κ.λπ.

Αναφορικά με το κομμάτι της συντήρησης σηματοδοτών αντικείμενο του έργου είναι η αποκατάσταση φθορών - βλαβών, η περιοδική συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών, καθώς και ενδεχόμενες εργασίες τροποποίησης - βελτίωσης των εγκαταστάσεων.

«Αντιμετωπίζουμε το σημαντικό ζήτημα του ηλεκτροφωτισμού που είναι προτεραιότητα για εμάς με την δεύτερη συνεχόμενη σύμβαση που θέτουμε σε ισχύ μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Να υπενθυμίσω ότι έχουμε ήδη υπογράψει τη σύμβαση για εργασίες συντήρησης ηλεκτροφωτισμού – σηματοδοτών στο εθνικό οδικό δίκτυο αρμοδιότητας μας και βρισκόμαστε εν αναμονή έναρξης των εργασιών. Η προσπάθεια που γίνεται σε συνεργασία με τις υπηρεσίες και τους συνεργάτες μας συνεχίζεται για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα» ανέφερε η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά.

Η ΜΑΡΙΑ ΤΟΧΟΒΙΤΟΥ – ΝΙΚΟΛΗ ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΕΤΡΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ «ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΩΡΑ» ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΤΑΝΤΑΜΗ



Την υποψηφιότητα της Μαρίας Τοχοβίτου - Νικολής, για Δημοτική Σύμβουλος Κατερίνης από την Δημοτική Ενότητα Πέτρας, με τον ανεξάρτητο συνδυασμό «Ανανέωση Τώρα», ανακοίνωσε ο υποψήφιος Δήμαρχος Γιώργος Νταντάμης.
«Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση υποδεχόμαστε την αγαπητή φίλη κα Μαρία Τοχοβίτου - Νικολή ως υποψήφια Δημοτική Σύμβουλο στο ψηφοδέλτιο της "ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΩΡΑ", από την Δ.Ε Πέτρας. Η αγαπητή Μαρία, ενεργό μέλος της τοπικής κοινωνίας, έχει να προσφέρει πολλά στον τόπο μας και κυρίως στους συνδημότες μας. Η Δ.Ε Πέτρας αξίζει τα καλύτερα. Καλώς ήρθες Μαρία. Καλή δύναμη και καλή επιτυχία.
Κάθε μέρα και πιο ισχυροί», δήλωσε ο κ. Νταντάμης.

«Αγαπητές συνδημότισσες και αγαπητοί συνδημότες,
Σήμερα, έχω τη χαρά να ανακοινώσω την απόφασή μου να ασχοληθώ με την τοπική αυτοδιοίκηση, ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα που μου απηύθυνε ο επικεφαλής του ανεξάρτητου συνδυασμού «Ανανέωση τώρα», υποψήφιος Δήμαρχος Κατερίνης, Γιώργος Νταντάμης.
Ως υποψήφια δημοτική σύμβουλος Δ.Ε. Πέτρας, καλώ όλους τους συνδημότες μου να στηρίξουν τον συνδυασμό μας για να αποκτήσει η Δ.Ε.Πέτρας τη ζωντάνια και την ποιότητα που της αξίζει. ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΔΗΜΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΕΙΣ», δήλωσε η κα Τοχοβίτου – Νικολή, ελεύθερη επαγγελματίας.

Ο επιχειρηματίας και συνδεσμίτης του ΠΑΟΚ Γιάννης Καλαϊτζίδης υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Κατερίνης στο πλευρό του Θανάση Λιακόπουλου


Δήμος Κατερίνης: ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΝΟΙΞΕ ΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΤΟΥ






Με στόχο την ολοκληρωμένη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση 2000 περίπου μαθητών δημοτικών σχολείων & νηπιαγωγείων του νομού, σε θέματα οδικής παιδείας, καθώς και την ανάπτυξη στάσεων και δεξιοτήτων καλής οδικής συμπεριφοράς άνοιξε σήμερα για την τρέχουσα ανοιξιάτικη περίοδο, η αυλαία λειτουργίας του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Κατερίνης, στην περιοχή του Νέου Κεραμιδίου.
Ειδικότερα, αφού υλοποιήθηκαν και φέτος έγκαιρα οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης των εγκαταστάσεων, ο χώρος είναι και πάλι έως τις 07 Ιουνίου, προσβάσιμος σύμφωνα  με το πρόγραμμα, που έχει καταρτιστεί και υλοποιείται σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Πιερίας - Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, στο χώρο του πάρκου υπάρχουν δρόμοι, πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, νησίδες διαφόρων τύπων, ποδηλατολωρίδες, κατακόρυφη - οριζόντια σήμανση, αμφιθέατρο. Υφίσταται επίσης, τροχαίος εξοπλισμός και ειδικότερα ηλεκτροκίνητα παιδικά οχήματα, ο στόλος των οποίων φέτος ανανεώθηκε και ενισχύθηκε με την αγορά 10 νέων οχημάτων.
Προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησαν σήμερα το πρωί στο πάρκο, οι μαθητές δύο τμημάτων του  25ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης. Τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, υποδέχτηκαν ο αρμόδιος αντιδήμαρχος (Περιβάλλοντος και Πρασίνου) Κώστας Τσιουκάνης, καθώς και οι υπεύθυνοι, για τη λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής (εργαζόμενοι στη Δημοτική Αστυνομία), Αλέξανδρος Δουλιάκας & Γιώργος Διαμαντίδης αντίστοιχα.
Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο πάρκο, ενημερώθηκαν για τα σήματα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών, των δικυκλιστών, οδηγών αυτοκινήτων και επιβατών. Στον επίλογο της επίσκεψής τους οδήγησαν με ενθουσιασμό τα ειδικά ηλεκτροκίνητα  εκπαιδευτικά αυτοκίνητα.
Μοναδική διαδραστική εμπειρία επιμόρφωσης και παιχνιδιού
 «Πρόκειται για μια μοναδική διαδραστική εμπειρία επιμόρφωσης και παιχνιδιού αυτή που  βιώνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, οι οποίοι επισκέπτονται καθημερινά το Πάρκο. Η κατάρτιση των μαθητών μας γίνεται σε θέματα Οδικής Συμπεριφοράς και Ασφάλειας εφαρμόζοντας στην πράξη τον Κ.Ο.Κ. προκειμένου να μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια στις πραγματικές συνθήκες» τονίζει σε δήλωσή του ο κος Τσιουκάνης, ο οποίος μετέφερε σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τον χαιρετισμό του Δημάρχου Σάββα Χιονίδη, ενώ απηύθυνε θερμές ευχαριστίες για την συνεργασία προς τη Δημοτική αστυνομία, την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, την υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαργαρίτα Αμανατίδου, την αντιδημαρχία καθαριότητας και τους εργαζόμενους στην υπηρεσία περιβάλλοντος και πρασίνου.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία επιβραβεύεται και πιστοποιείται μέσα από το Δίπλωμα Κυκλοφοριακής Αγωγής που δίδεται σε κάθε ένα μαθητή, με την αποχώρηση του από το Π.Κ.Α, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής στάδια:

1. Γενική παρουσίαση κανόνων κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας (θεωρία και προβολή εικόνων)
2. Παρουσίαση του Π.Κ.Α. (οι μαθητές περιηγούνται στο πάρκο συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτή με σκοπό να εξοικειωθούν με το περιβάλλον)
3. Εκπαίδευση στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων και πρακτική εξάσκηση στο Π.Κ.Α. (οι μαθητές καλούνται να εκτελέσουν σε στοίχο, προκαθορισμένες διαδρομές είτε ως πεζοί, είτε ως οδηγοί οχημάτων) ανάλογα με την ηλικία
4. Αξιολόγηση. Πραγματοποιείται αξιολόγηση του μαθησιακού αποτελέσματος τόσο σε πρακτικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο της θεωρητικής γνώσης.

Τέλος, οι μαθησιακοί στόχοι του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος και σχεδιασμού, μεταξύ άλλων, αποσκοπούν στα εξής:

           Να διαπιστώσουν οι μαθητές το ρόλο και την αναγκαιότητα του ΚΟΚ
           Να γνωρίσουν κάποια από τα βασικά σήματα που καθορίζουν την κυκλοφορία
           Να διερευνήσουν πως λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες ως ρυθμιστές της κυκλοφορίας
           Να κατανοήσουν σε τί χρησιμεύει η διάβαση πεζών και πώς πρέπει να διασχίζουν το δρόμο
           Να γνωρίσουν ορισμένες βασικές διατάξεις του ΚΟΚ
           Να διαπιστώσουν τί πρέπει να προσέχουν ως πεζοί
           Να εντοπίσουν τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής ώστε να κινούνται με ασφάλεια ως επιβάτες είτε στο αυτοκίνητο, είτε στα ΜΜΜ
           Να μάθουν τα σήματα που καθορίζουν τους κατάλληλους χώρους στάσης / στάθμευσης.




H ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Ο DESI (ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΗΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ)



Δεν πέρασε καν μια βδομάδα από τη συνάντηση (στις 4/4/2019)  του κ. Τσίπρα με τον Δανό Πρωθυπουργό Lars Loekke Rasmussen και τη δήλωση-ευχολόγιό του, μετά τον εκ μέρους του χαρακτηρισμό της σκανδιναβικής Χώρας ως ‘‘Χώρας-Μοντέλου’’, περί της δικής μας προσπάθειας να γίνουμε η… ‘‘Δανία του Νότου’’. Κι αν τα λόγια είναι λόγια και ‘‘πετάνε’’, το ερώτημα ουσίας που υποκρύπτεται πίσω από την όποια ρητορική ρηχότητα του δικού μας Πρωθυπουργού, είναι το πόσο απέχουμε ως Χώρα στην παρούσα συγκυρία από έναν τόσο μεγαλεπήβολο στόχο και τι πρέπει να κάνουμε για να τον πετύχουμε.
Καταρχήν, η Δανία είναι ‘‘Χώρα-Μοντέλο’’ γιατί πρώτα απ’ όλα διαθέτει ‘‘Κράτος’’. Η  δομή και λειτουργία της Δανικής Δημόσιας Διοίκησης είναι σοβαρή,  αξιόπιστη και οργανωτικά άρτια με αποτέλεσμα να παρέχει άμεσα, ευέλικτα και ποιοτικά στους πολίτες του Κράτους αυτού τις δημόσιες υπηρεσίες που οι τελευταίοι αναζητούν. Και δη ο κύριος λόγος και τρόπος συνάμα που οι Δανοί το καταφέρνουν αυτό είναι ο μεγάλος βαθμός ψηφιοποίησης της παροχής δημοσίων υπηρεσιών προς τους πολίτες (digitalization of public services).
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Κομισιόν) η Δανία κατέχει την εμβληματική πρώτη θέση στον Δείκτη Ψηφιοποίησης της Οικονομίας και Κοινωνίας (Digital Economy and Society Index - DESI) και μάλιστα μαζί με τη Σουηδία, τη Φινλανδία και την Ολλανδία έχουν τις πιο ψηφιοποιημένες Οικονομίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Αντιθέτως, η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Ιταλία έχουν τις χαμηλότερες αποδόσεις στον Δείκτη αυτόν.
Ο DESI είναι ένα σύγχρονο αξιολογικό-αξιομετρικό μοτίβο εντοπισμού και προσδιορισμού της χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας στις διαδικασίες του Κράτους και στη σύνολη Οικονομία του. Οι δε πέντε παράμετροι που συνδιαμορφώνουν την τελική εικόνα του για κάθε Κράτος είναι: α) Η συνδεσιμότητα (Connectivity), δηλαδή το επίπεδο ευρυζωνικότητας και οι εφαρμογές της στην επικράτεια μιας Χώρας και στην Οικονομία της, το γρήγορο διαδίκτυο και οι τιμές, β) Το ανθρώπινο κεφάλαιο (Human Capital), δηλαδή το επίπεδο των βασικών και των προχωρημένων δεξιοτήτων των πολιτών στη ψηφιακή τεχνολογία, γ) Η χρήση του διαδικτύου (Use of Internet), ήτοι ο βαθμός εξοικείωσης των πολιτών με το Διαδίκτυο και η χρήση αυτού στις οικονομικές συναλλαγές, δ) Η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας (Integration of digital technology), δηλαδή το εύρος ψηφιοποίησης της επιχειρηματικότητας και η έκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου και ε) Οι ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες, ήτοι κυρίως η έκταση χρήσης του Ε-Government και E-Health.
Περαιτέρω, η τελευταία από τις άνω παραμέτρους, αυτή των ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών συμπεριλαμβάνει 6 επιμέρους υποδείκτες αξιολόγησης:
Ο πρώτος είναι ο υποδείκτης των χρηστών του e-Government (the e-Government indicator) και μετρά τους χρήστες των παρεχόμενων από το Κράτος υπηρεσιών τύπου e-Government ως ποσοστό επί τοις εκατό των πολιτών που απευθύνονται με αιτήματα στο Δημόσιο προκειμένου να εξυπηρετηθούν απ’ αυτό.
Ο δεύτερος είναι ο υποδείκτης των προσυμπληρωμένων μορφών αιτημάτων (pre-filled forms indicator) και μετρά τον βαθμό που η Διοίκηση έχει ενσωματώσει ήδη γνωστά σ’ αυτήν δεδομένα σε προσυμπληρωμένες φόρμες αιτημάτων, γεγονός που βοηθεί τον πολίτη, προσανατολίζοντας τον, αλλά και την Διοίκηση, η οποία κατ’ αυτόν τον τρόπο και τυποποιεί αλλά και κατηγοριοποιεί την ποικιλία των αιτημάτων των πολιτών ευκολότερα.
Ο τρίτος υποδείκτης είναι της διαδικτυακής διεκπεραίωσης των δημοσίων υπηρεσιών (the online service completion indicator), ο οποίος μετρά τον βαθμό που τα διάφορα στάδια συναλλαγής του πολίτη με τη Δημόσια Διοίκηση μπορούν να ολοκληρωθούν διαδικτυακά. Η εξ’ αποστάσεως παροχή υπηρεσιών κάνει θραύση σ’ όλο τον κόσμο, ειδικά στον ιδιωτικό τομέα, και το Δημόσιο ακολουθεί παντού τον δρόμο αυτόν.
Ο τέταρτος υποδείκτης είναι των ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών για την επιχειρηματικότητα (the digital public services for businesses indicator) και μετρά  τον βαθμό που οι υπηρεσίες του Κράτους προς τους επιχειρηματίες είναι διαλειτουργικές (interoperable) και διασυνοριακές (cross-border). Η επιτάχυνση των διαδικασιών που αφορούν την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις είναι δεδομένη με την ψηφιοποίηση του συστήματος Δημόσιας Διοίκησης.
Ο πέμπτος υποδείκτης είναι των ανοιχτών δεδομένων (the open data indicator) και μετρά τη δέσμευση και προσήλωση της Κεντρικής Διοίκησης στην προσβασιμότητα των δεδομένων που την αφορούν, από όλους του πολίτες. Η γνώση των δεδομένων από την κοινωνία των πολιτών και η διαφάνεια, που έτσι διασφαλίζεται, αυξάνει την αξιοπιστία της Δημόσιας Διοίκησης και σταθεροποιεί την ‘‘υγιή σχέση’’ Κράτους-Πολίτη.
Ο έκτος, εν τέλει, υποδείκτης είναι της ηλεκτρονικής παροχής υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας (the E-Health services indicator) και μετρά το ποσοστό επί τοις εκατό των πολιτών που χρησιμοποιούν διαδικτυακές υπηρεσίες Υγείας και Φροντίδας χωρίς να απαιτηθεί να επισκεφθούν κάποιο Νοσοκομείο ή Ιατρείο.
Ενώ λοιπόν, τo 58% των πολιτών της ΕΕ που ζητούν την παροχή δημοσίων υπηρεσιών, τις λαμβάνουν διαδικτυακά, εδώ τελούμε ακόμα εν υπνώσει. Η Ελλάδα στη γενική απόδοση του Δείκτη DESI (του Δείκτη με τις 5 παραπάνω παραμέτρους) είναι προτελευταία στην ΕΕ και όσον αφορά ειδικότερα τις ψηφιοποιημένες δημόσιες υπηρεσίες (δηλ. το E-Government, to E-Health) είναι τελευταία, κυριολεκτικά ο ‘‘ουραγός της Ένωσης’’ (Ίδετε file:///C:/Users/user/Downloads/5DESIReportDigitalPublicServicespdf%20(1).pdf)
Συνεπώς, απέχουμε πολύ όχι μόνο από το να γίνουμε η… ‘‘Δανία του Νότου’’, αλλά και από το να αυτοπροσδιοριζόμαστε ως ένα απλά ‘‘πετυχημένο Κράτος’’. Και τούτο διότι, όπως σοφά έλεγε κάποτε ο Στέφανος Μάνος, στην Ελλάδα δεν μάθαμε να μετράμε. Αυτή μάλιστα η ‘‘προαίρεση’’ και γνωστή τοις πάσι πάγια λειτουργία μας είναι μια από τις κυριότερες αιτίες της ανοργανωσιάς, της προχειρότητας, της διοικητικής δυσλειτουργίας, του πνεύματος και της κουλτούρας της γραφειοκρατίας, που μας καθηλώνουν και υποβαθμίζουν. Είμαστε ‘‘τελευταίοι’’ στην ΕΕ γιατί ζούμε στην Ελλάδα του ‘‘περίπου’’ και του ‘‘χύμα’’, στη Χώρα των αργόσυρτων διαδικασιών και των εμποδίων παντού.
 Η ψηφιοποίηση, επομένως, της Δημόσιας Διοίκησης, ούσα η πρακτική εφαρμογή του δόγματος «μετρώ, υπολογίζω και συνυπολογίζω, κρίνω και τελικά διοικώ», θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε το Κράτος μας και θα μας ανοίξει νέους ορίζοντες, ‘‘πολεμώντας’’ σκληρά τη ρίζα του αγκυλωτικού Κρατισμού.
Σύγχρονη, μοντέρνα, δυναμική και προπαντός φιλική και υποστηρικτική προς τον πολίτη Δημόσια Διοίκηση δεν σημαίνει απαξίωση του δημοσίου υπαλλήλου, εκδίωξή του ή ενοχοποίησή του για όλα τα δεινά μας. Αντιθέτως, η Αξιολόγησή του γενικά αλλά και ειδικά ως προς τις ψηφιακές δεξιότητες του, η κατάρτιση και προσαρμογή του στα νέα τεχνολογικά δεδομένα και στον σύγχρονο τρόπο διοίκησης που η Industry 4.0 επιβάλλει, η επιμόρφωση και καλύτερη αξιοποίησή του με γνώμονα την ψηφιακή υποβοήθηση στο έργο του και την αύξηση της αποτελεσματικότητας αυτού (του έργου), που θα προέλθει από την τοποθέτησή του στη σωστή θέση και την αύξηση των παραγωγικών εργατοωρών του, είναι πλέον κρίσιμα και σοβαρά ζητούμενα για το ‘‘αύριο’’ της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης και το ‘‘αύριο’’ της ίδιας της Χώρας.
Είμαστε από τους τελευταίους της Ευρώπης στον Δείκτη που συσχετίζεται με τον σημαντικότερο πυλώνα αυτής καθ’ εαυτής της κρατικής υπόστασης, τη Δημόσια Διοίκηση. Αυτό όμως δεν πάει άλλο, δεν είναι επ’ ουδενί παραδεκτό ή υποφερτό. Στη νέα Ελλάδα, επί Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Υπουργός Ψηφιακής Μεταρρύθμισης (ή όπως αυτός θα λέγεται) πρέπει να ενημερώνει τακτικότατα και συνεχώς τον Πρωθυπουργό για τη θέση μας στον… DESI. Κάποτε πρέπει να πάρουμε μπρος. Κάποτε επιτέλους η Ελλάδα πρέπει να αλλάξει…
Κατερίνη, 10/4/2019
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΥΓΚΟΥΡΕΛΑΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
LLM IN INTERNATIONAL COMMERCIAL LAW
LLM IN EUROPEAN LAW
Cer. LSE in Business, International
Relations and the political science

Αστυνομική επιχείρηση σε καταλήψεις στα Εξάρχεια

Αστυνομική επιχείρηση σε καταλήψεις στα Εξάρχεια
Συντονισμένη επιχείρηση της αστυνομίας τα ξημερώματα σε δύο κτίρια που τελούσαν υπό κατάληψη στην οδό Τζαβέλα 21 και 25 στα Εξάρχεια.
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, έχουν προσαχθεί περισσότερα από 90 άτομα.
Σε παράλληλη αστυνομική επιχείρηση σε σπίτι στην οδό Σολωμού συνελήφθησαν τρία άτομα που κατείχαν κάνναβη.
Στην επιχείρηση της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής συμμετείχαν αστυνομικοί από διάφορες υπηρεσίες

Κακοπεταλιές

ΚακοπεταλιέςΑποκλεισμένος στη Σαλονίκη, που λέει και το τραγούδι, βρίσκεται από τις 26 Μαρτίου ο Ολλανδός Jitse Bouma που θέλει να συγκεντρώσει χρήματα για τη φυσικοθεραπεία παιδιών με καρκίνο –καρκινοπαθής ο ίδιος- και ξεκίνησε να κάνει τη διαδρομή από τη χώρα του μέχρι την Ινδία με ποδήλατο.
Ο αποκλεισμός οφείλεται στο γεγονός ότι του κλέψανε το ποδήλατο (κι όλα τα ταξιδιωτικά έγγραφα και τα ρούχα) στην οδό Τσιμισκή.
Σήμερα θα συναντηθεί με τον Γιάννη Μπουτάρη, ενώ χθες ο υποψήφιος δήμαρχος Μιχάλης Τρεμόπουλος συναντήθηκε με τον Θωμά Ψαρρά, γ.γ. του δήμου, για να βρεθεί λύση, αφού το ειδικό ποδήλατο είναι ακριβό.
Ακριβότερη θα είναι η δυσφήμηση της πόλης ολόκληρης…

Τα καράβια σας κάψτε... της Έφης Μπάσδρα



Το κλείσιμο «Από πείσμα και τρέλα θα ζω, στην έρημη χώρα, ώσπου να 'βρω νερό, γιατί ανήκω εδώ» του άσματος Τα καράβια μου καίω του Πορτοκάλογλου, δεν φαίνεται να έχει απήχηση σήμερα στους νέους. Και αυτό γιατί η κρίση κράτησε πολύ, κοντά δέκα χρόνια, και δεν λέει να τελειώσει. Τα σημερινά δεκάχρονα -σκεφτείτε μόνο πόσο απελπιστικό είναι- δεν έχουν γνωρίσει την Ελλάδα της ευημερίας.
Σήμερα όλοι πλέον παραδέχονται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα είναι η φυγή του ανθρώπινου κεφαλαίου. Αποτελεί το κυριότερο εξαγώγιμο και δυστυχώς πολυτιμότερο προϊόν μας. Κάτι σαν εξαγωγή χρυσού...
Από την αρχή της κρίσης έχουν γίνει πολλές έρευνες για τον εντοπισμό των αιτίων της μετανάστευσης. Όλες συγκλίνουν κατά κύριο λόγο στην έλλειψη αξιοκρατίας και κατά δεύτερον στην οικονομική δυσπραγία. Προφανώς και η μακρόχρονη απουσία του πρώτου οδήγησε και στο δεύτερο. Και ενώ όλοι το συζητούν τα μέτρα τα οποία έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα δείχνουν ότι δεν είναι ικανά να επηρεάσουν θετικά και να αντιστρέψουν το φαινόμενο.
Παρεμβάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) έχουν στηρίξει πάνω από 7500 άτομα, νέους ερευνητές για να παραμείνουν στη χώρα. Στο διάστημα της κρίσης έχουν φύγει πάνω από μισό εκατομμύριο άτομα. Ούτε σταγόνα στον ωκεανό... Οι νέοι μας, ειδικά όσοι διαθέτουν «καλά» πτυχία, μεταπτυχιακά και δυνατά βιογραφικά συνεχίζουν να έχουν ως πρώτη επιλογή και με αυξητικές τάσεις, το εξωτερικό. Άλλα προγράμματα χρηματοδότησης διδακτορικών και μεταπτυχιακής έρευνας έχουν βοηθήσει κάποιες λίγες χιλιάδες φοιτητών αλλά τα νούμερα παραμένουν απελπιστικά χαμηλά για να κάνουν τη διαφορά. Και όσο παρατείνεται ο καιρός παραμονής στο εξωτερικό γίνεται κατανοητό ότι η επιστροφή δυσκολεύει ακόμη περισσότερο.
Δεν πρόκειται να γίνει τίποτε αν το γενικότερο κλίμα στην χώρα δεν αλλάξει. Τα προγράμματα, και από προσωπική εμπειρία στο Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, διαρκούν το μέγιστο τρία με τέσσερα χρόνια. Μετά το... χάος.
Κανείς δεν πρόκειται να αλλάξει την ειλημμένη απόφαση του να φύγει στο εξωτερικό, πολύ περισσότερο να επιστρέψει, ακόμη και με παροχή γενναίας χρηματοδότησης και μισθών, όταν γνωρίζει ότι μετά το τέλος του προγράμματος οι προοπτικές αν δεν λείπουν τελείως, σπανίζουν επικίνδυνα. Και αυτό σχετίζεται με την συνολικότερη πολιτική προσέγγιση για δημιουργία θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις, σχετίζεται με επενδύσεις, μικρότερη φορολογία, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Τελείως άλλη κατεύθυνση από αυτή των κυβερνώντων...
Τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το ΕΣΠΑ και το Horizon, δεν μπορούν να αποδώσουν στο παραμικρό αν συνεχίσει η χώρα στην ίδια λογική της αναξιοκρατίας και των αδιαφανών διαδικασιών. Όλοι ομονοούν στην σταθερή επένδυση της χώρας στην αξιοκρατία αλλά την ώρα της κρίσης επιλέγουν το «οι δικοί μας δικοί μας και οι δικοί σας ποτέ».
Ο σημαντικότερος δείκτης εξόδου από την κρίση είναι η διακοπή του φαινομένου brain-drain, αν όχι η αναστροφή του. Και αυτό δεν θα συμβεί από μόνο του. Θα συμβεί όταν οι εκάστοτε κυβερνώντες αποφασίσουν να κάψουν τα καράβια της αναξιοκρατίας και της αδιαφάνειας.

Η Έφη Μπάσδρα είναι καθηγήτρια ιατρικής στο ΕΚΠΑ
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Φιλελεύθερος




Σε σχολείο της Σουηδίας διδάσκουν τις «Δεκαέξι Συνήθειες του Μυαλού»

Η συνήθεια είναι ένα καλώδιο, υφαίνουμε ένα κομμάτι της κλωστής της κάθε μέρα και στο τέλος δεν μπορούμε να την κόψουμε. Σοφία Αντερά, Ουρανία Μπούγα. Horace Mann American Educator 1796-1859




Οι «Συνήθειες του Μυαλού» είναι 16 συμπεριφορές, που χαρακτηρίζουν έξυπνους και διακεκριμένους ανθρώπους. Εκπαιδευτικοί ερευνητές, υπό την καθοδήγηση του Arthur L. Costa, όρισαν τις «Συνήθειες του Μυαλού» ως δεξιότητες που σχετίζονται άμεσα με τη ζωή και είναι απαραίτητες για την επίλυση προβλημάτων και την αποτελεσματική συμμετοχή στην κοινωνία.
Προάγουν το στρατηγικό συλλογισμό, την οξυδέρκεια και διορατικότητα, την επιμονή και αποφασιστικότητα, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων. Η κατανόηση και η εφαρμογή των 16 «Συνηθειών του Μυαλού» παρέχουν στα άτομα ικανότητες για να αντιμετωπίσουν καθημερινές καταστάσεις της ζωής, να ανταποκριθούν σε κοινωνικές περιστάσεις και να κινηθούν με τρόπο που θα φέρει θετικά αποτελέσματα σε κάθε προσπάθεια τους (Arthur L. Costa and Bena Kallick, 2000).
Στο σχολείο της Gottsunda (στη Σουηδία) οι Συνήθειες του Μυαλού είναι μια προσφιλής μέθοδος στους μαθητές/τριες. Τα παιδιά, όπως και κάθε άνθρωπος, δοκιμάζοντας τις διάφορες συνήθειες, εντοπίζουν εκείνη που είτε υποσυνείδητα εφάρμοζαν ως τώρα, είτε ταιριάζει στον τρόπο σκέψης και λήψης αποφάσεών τους.
Επιπροσθέτως, γνωρίζοντας 16 συνήθειες αναπτύσσουν εφεδρικές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, για να αντιμετωπίζουν προβλήματα, διλήμματα και καταστάσεις που απαιτούν αποφάσεις.
Μέσα από τις 16 «Συνήθειες του Μυαλού» και τη διδασκαλία τους στο σχολείο της Gottsunda οι εκπαιδευτικοί προσδοκούν να εφοδιάσουν τους μαθητές/τριες με στρατηγικές που έχουν αποδειχθεί βοηθητικές και να ενισχύσουν την ανάπτυξη ικανοτήτων που θα τους θα επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στην προσαρμογή τους στο κοινωνικό σύνολο.

Συνοπτικά οι 16 «Συνήθειες του Μυαλού» είναι οι εξής:

1. Επιμονή: Η έννοια της επιμονής προσεγγίζεται ως την ικανότητα παραμονής σε μια προβληματική κατάσταση και την εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών μέχρι την επίτευξη της επίλυσης της. Συχνά οι μαθητές/τριες σταματούν την προσπάθεια καθώς θεωρούν ότι «δεν μπορούν να το κάνουν». Η επιμονή επιφέρει την δοκιμαστική εφαρμογή και άλλων στρατηγικών μέχρι την επίλυση. Επίσης, ενισχύει την ικανότητα ανάλυσης μια κατάστασης και την ανάπτυξη μιας δομής για την αντιμετώπιση της.
2. Διαχείριση παρορμητικότητας: Είναι με άλλα λόγια η σκέψη πριν τη δράση, η κατανόηση του προβλήματος, των δεδομένων και των κατευθύνσεων που αυτό μπορεί να πάρει. Η συλλογή πληροφοριών και η δημιουργία πλάνου δράσης είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η συνήθεια. Όσο αφορά τους μαθητές/τριες τους δίνει το χρόνο να προσεγγίσουν τις εναλλακτικές επιλογές, να κρίνουν και να οργανωθούν. Προάγει την κατανόηση της κατάστασης πριν την αναζήτηση της λύσης της.
3. Ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση: Πολλοί ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι η ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση αποτελεί χαρακτηριστικό των πολύ έξυπνων ανθρώπων. Η συγκεκριμένη συνήθεια συνδυάζει την ακρόαση των όσων ο ομιλητής λέει και την κατανόηση των αιτίων, για τα οποία αυτά ειπώθηκαν, καθώς και των ιδεών που συνειδητά ή υποσυνείδητα ο ομιλητής προσπαθεί να μεταδώσει.
Είναι αυτό που ο Piaget ονομάζει «ξεπέρασμα του εγωκεντρισμού» (overcoming ego-centrism) και αναπτύσσει στα παιδιά την κριτική σκέψη, μειώνει την επίδραση των προκαταλήψεων και στερεοτύπων, ενισχύει την βαθύτερη και πληρέστερη γνώση του υπό συζήτηση θέματος και δίνει σαφή εικόνα των απόψεων και του τρόπου σκέψης του ομιλητή. Η συνήθεια αυτή μπορεί να καταστήσει οποιαδήποτε συζήτηση εκπαιδευτική διαδικασία και την εκπαιδευτική διαδικασία πολύ πιο αποτελεσματική.
4. Ευέλικτη σκέψη: Η προσαρμοστικότητα της σκέψης και η πλαστικότητα του ανθρώπινου μυαλού είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του είδους μας. Στη συνήθεια αυτή ανήκει και η ταυτόχρονη επεξεργασία πληροφοριών αλλά και η αλλαγή της πορείας της σκέψης, όταν προκύπτουν νέα δεδομένα. Δυστυχώς, πολλοί μαθητές/τριες δυσκολεύονται να προσεγγίσουν ένα θέμα από διαφορετική προοπτική ή να κατανοήσουν και να δεχτούν την ύπαρξη και χρησιμότητα μιας εναλλακτικής.
Παρόλα αυτά η ικανότητα να αφήνουμε την υποκειμενικότητα μας και να βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετική οπτική, αυτό που ο Piaget ονομάζει allocentrism, είναι απαραίτητη για την καθημερινή μας ζωή και αυξάνει τις πιθανότητες κατάληξης σε θετικό αποτέλεσμα
5. Σκέψη για τη σκέψη (μεταγνώση): Πρόκειται για μια εσωτερική συζήτηση, μια ανασκόπηση της πορείας μέσω της οποίας έφτασε κάποιος σε κάποιο συμπέρασμα, έλυσε ένα πρόβλημα ή πήρε μια απόφαση. Η ανασκόπηση αυτή συνήθως συνοδεύεται από κριτική αξιολόγηση και επαναπροσδιορισμό της διαδικασίας που ακολουθήθηκε ώστε να χρησιμοποιηθεί ανανεωμένη και πιο αποτελεσματική την επόμενη φορά. Η συνήθεια αυτή συμπεριλαμβάνει την γνώση των συναισθημάτων και των ιδεών αλλά και την πρόβλεψη των επιπτώσεων αυτών σε μια κατάσταση ή απόφαση.
Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση μια στρατηγικής, ο καθορισμός των βημάτων και των στοιχείων που αυτός χρειάζεται για αν είναι αποτελεσματικός φαίνεται πως είναι μια διαδικασία που ακόμα και ενήλικες δεν έχουν πετύχει (Whimbey, A. and Whimbey L. S. (1975). New York: Lawrence Erlbaum, Associates). Για τους μαθητές/τριες όμως οι μεταγνωστική σκέψη είναι απαραίτητη καθώς ενισχύουν την ανάπτυξη της αυτογνωσίας και εφαρμογής της κατάλληλης στρατηγικής και αντιστρόφως.
6. Προσπάθεια για ακρίβεια: Η προσπάθεια για ακρίβεια και τελειότητα συχνά ωθεί τους ανθρώπους σε έλεγχο, αξιολόγηση και αλλαγή προς το καλύτερο. Για αυτό το λόγο και είναι σημαντική ικανότητα για τους μαθητές/τριες. Μεταφέρει το ενδιαφέρον από την εκτέλεση μιας εργασίας στην δημιουργία κάτι ολοκληρωμένου και συντελεί σε καλύτερα αποτελέσματα και πιο επίμονους ανθρώπους, με υψηλότερους στόχους.
7. Διερώτηση: Η επιλογή του κατάλληλου ερωτήματος αποτελεί συνήθη δυσκολία τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά. Ο διαχωρισμός των δεδομένων και των στοιχείων που λείπουν και η διατύπωση του σωστού ερωτήματος που θα οδηγήσει στα στοιχεία αυτά είναι ο ορισμός της συνήθειας της διερώτησης. Τα παιδιά σπανίως μπαίνουν στη διαδικασία αυτή και για αυτό καταλήγουν να αναζητούν στοιχεία που δεν χρειάζονται. Η κατάκτηση της συνήθειας αυτής είναι η αρχή για το σχεδιασμό πορείας προς την επίλυση ενός προβλήματος.
8. Εφαρμογή προϋπάρχουσας γνώση σε νέες καταστάσεις: Η συνήθεια αυτή περιλαμβάνει την αναζήτηση προηγούμενης γνώσης, την αξιολόγηση της ως χρήσιμή ή μη στη συγκεκριμένη περίσταση και έπειτα την εφαρμογή της. Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα και καταστάσεις σαν να είναι η πρώτη φορά αν και προσφάτους έχουν ασχοληθεί με σχεδόν ίδια. Η ικανότητα να μάθουν από προηγούμενες εμπειρίες και να ξαναχρησιμοποιήσουν τη γνώση αυτή είναι βασική μέθοδος ανάπτυξης τόσο στη σχολείο όσο και στην καθημερινότητα.
9. Σκέψη και επικοινωνία με σαφήνεια και ακρίβεια: Πρόκειται για την ικανότητα να εκφράζεται κάποιος με σαφήνεια, χρησιμοποιώντας δόκιμους όρους, παραδείγματα και δίνοντας εξηγήσεις όπου αυτό χρειάζεται. Τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο η αποφυγή γενικεύσεων, διαστρεβλώσεων και παραλείψεων χαρακτηρίζει μια καθαρή σκέψη η οποία είναι αποτέλεσμα ολοκληρωμένης άποψης, που έχει υποστεί κριτική επεξεργασία. Η απουσία ακρίβειας στο λόγο των μαθητών/τριών είναι ένδειξη επιφανειακής κατανόησης και απόψεων χωρίς βάσεις.
10. Συλλογή δεδομένων με όλες τις αισθήσεις: Οι περισσότερες πληροφορίες που συλλέγουμε προέρχονται από τις αισθήσεις και είναι αυτές που κινητοποιούν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες αρκούνται σε περιγραφές και δεν τολμούν να «δοκιμάσουν με τις αισθήσεις», να συμμετάσχουν σε καταστάσεις, γεγονός που περιορίζει κατά πολύ τα ερεθίσματα τους.
11. Δημιουργία, φαντασία, καινοτομία: Η δημιουργικότητα δεν βρίσκεται στα γονίδια. Είναι μια διαρκής προσπάθεια για βελτίωση, εύρεση εναλλακτικής και μια άρνηση συμβιβασμού με την αποτυχία. Οι δημιουργικοί άνθρωποι συνήθως έχουν εσωτερικά κίνητρα και ανοιχτούς ορίζοντες, καθώς αφήνουν τα έργα τους ανοιχτά σε κριτικές των άλλων.
12. Αντιμετωπίζοντας καταστάσεις με δέος και ενδιαφέρον: Το ενδιαφέρον για τον κόσμο γύρω μας αποτελεί το αρχικό κίνητρο για την γνώση και το «κυνήγι» της. Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας είναι «κλειστοί» στο ζήτημα της περαιτέρω μάθησης και θεωρούν συχνά τη γνώση άχρηστη. Η πιο χρήσιμη όμως γνώση προέρχεται με προσωπική αναζήτηση σε θέματα που προκαλούν δέος και ενδιαφέρον και η αναζήτηση αυτή συνοδεύεται από ευχαρίστηση. Το δέος αυτό μπορεί να αποτελέσει βασικό κίνητρο στην εκπαιδευτική διαδικασία.
13. Αναλαμβάνοντας ρίσκα με υπευθυνότητα: Πρόκειται για εκείνη την πλευρά του ανθρώπινου χαρακτήρα που δύσκολα συμβιβάζεται και επιθυμεί να αλλάξει τις καταστάσεις χωρίς να φοβάται την αποτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος. Σαφώς τα ρίσκα αυτά πρέπει να αξίζουν και να μην γίνονται χωρίς προηγούμενη σκέψη, ενώ και η εκτίμηση των εμποδίων είναι απαραίτητη. Η ανάπτυξη μιας τέτοιας συνήθειας από πλευράς των μαθητών/τριών είναι ευεργετικής σημασίας τόσο για την κριτική τους σκέψης όσο και για τη δημιουργικότητα και τη γενικότερη επιτυχία τους.
14. Αίσθηση χιούμορ: Η αίσθηση του χιούμορ είναι γνωστή ένδειξη εξυπνάδας. Δείχνει ανθρώπους που έχουν δυνατότητα να κάνουν συσχετίσεις, προβλέψεις και να αλλάζουν τις αναλογίες για αν προκαλέσουν γέλιο. Το χιούμορ έχει θετικές επιδράσεις στην ψυχολογία των ανθρώπων, απελευθερώνει τη δημιουργικότητα και αποτελεί μέσο κοινωνικοποίησης αλλά και επικοινωνίας. Η δυνατότητα να κατανοούμε ποτέ μια κατάσταση είναι πραγματικά αστεία είναι σημαντική, ειδικά για τα παιδιά που συχνά κάνουν χιούμορ με στοιχεία όπως η διαφορετικότητα και οι δυσκολίες των άλλων. Το δημιουργικό χιούμορ αντιθέτως βοηθά να αναγνωρίζουμε τις εναλλακτικές.
15. Αμοιβαία σκέψη: Πρόκειται για την εργασία σε ομάδες, την ανάπτυξη της συνεργατικότητας και του αισθήματος της αμοιβαιότητας. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό και λειτουργεί καλύτερα και αποτελεσματικότερα, όταν συνεργάζεται με τους υπολοίπους, καθώς κανείς δεν έχει πάντα όλες εκείνες τις πληροφορίες για να κρίνει μια κατάσταση. Η συνεργασία απαιτεί δικαιολόγηση των απόψεων, εναλλαγή των οπτικών γωνιών, κατανόηση και ενσυναίσθηση, ενώ και η αποδοχή μιας απόφασης με την οποία κάποιο μέλος δεν είναι σύμφωνο αποτελεί ένα δύσκολο στοιχείο της διαδικασίας αυτής.
Παρόλα αυτά, οι μαθητές/τριες σε καταστάσεις ομαδικής εργασίας αναπτύσσουν την κοινωνικότητα τους και τον αλτρουισμό, ανταλλάσουν απόψεις, μαθαίνουν να ακούν τους άλλους και να υποχωρούν για το καλό του συνόλου, συμμορφώνονται με κανόνες και τέλος ενισχύουν τις διοικητικές τους ικανότητες. Τα παιδιά πρέπει να μυούνται στην ομαδική εργασία, διότι μια τέτοια κατάσταση έχει ποικίλα οφέλη για αυτά και είναι πολύ κοντά σε αρκετά ρεαλιστικά περιβάλλοντα εργασίας.
16. Με ανοιχτούς ορίζοντες προς τη συνεχιζόμενη μάθηση: Η συνήθεια αυτή αναδεικνύει την αξία της συνεχιζόμενης δια βίου μάθησης. Οι άνθρωποι, που την κατέχουν, είναι ανοικτοί σε νέα γνώση, περήφανοι και ταπεινοί ταυτόχρονα να παραδεχθούν ότι δεν ξέρουν κάτι. Η επιλογή νέων στόχων και η επεξεργασία ποικίλων πληροφοριών ή η εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους αυτούς. Οι μαθητές/τριες μας πρέπει να αναγνωρίζουν την αξία της συνεχιζόμενης μάθησης, η οποία θα τους καθιστά ικανούς να παραμένουν ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας, ειδικά στις συνεχώς αναπτυσσόμενες κοινωνίες, που ζούμε σήμερα.
(απόσπασμα από τη μελέτη περίπτωσης δύο δημοτικών σχολείων στην Σουηδία, Πτυχιακή Εργασία για το ΑΠΘ/ΠΤΔΕ)
Ο σύνδεσμος του σχολείου είναι εδώ

Πηγή:  tvxs.gr
thessalonikiartsandculture

Ανακοίνωση υποψήφιας του συνδυασμού «ΣΥΝΘΕΣΗ»,




Βαγγέλης Γερολιόλιος
Υποψήφιος Δήμαρχος
για το Δήμο Δίου-Ολύμπου

Υποδεχόμαστε στην αυτοδιοικητική παράταξη ΣΥΝΘΕΣΗ την Νταλαμπέκου-Περδίκη Όλγα του Νικολάου ως υποψήφια τοπική σύμβουλο στην ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΒΡΟΝΤΟΥΣ.

Την καλωσορίζουμε και της ευχόμαστε δύναμη και καλή επιτυχία.