ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Mήνυμα αναγνώστη: Φοιτητές, νηστικοί, παγωμένοι, εξαθλιωμένοι, πεθαμένοι


Το κακό ξεκίνησε από παλιά. Από την κουτοπόνηρη και ανεξέλεγκτη 
επέκταση των ΑΕΙ και ΤΕΙ σε κάθε κεφαλοχώρι, προκειμένου οι φοιτητές
 και οι οικογένειές τους...
να ξοδέψουν τον άμπακο για να επέλθει η πολυπόθητη περιφερειακή 
ανάπτυξη. Να νοικιαστούν οι γκαρσονιέρες, να δουλέψουν οι συγκοινωνίες, 
οι καφετέριες, τα σουβλατζίδικα και τα μπαράκια. Για τέτοια ανάπτυξη
 μιλάμε, 
της πλάκας και της καρπαζιάς.
Και να φανταστείτε ότι το μεγαλόπνοο αυτό πρόγραμμα της φοβερής 
ανάπτυξης της χώρας δια των φοιτητών το μελέτησαν και το επέβαλαν
 κοτζάμ καθηγητές πανεπιστημίων που έγιναν βουλευτές, υπουργοί και
 πρωθυπουργοί. Αφού πρώτα έφτιαξαν τις βιομηχανικές περιοχές και 
έδωσαν επιδοτήσεις και προνόμια σε ημέτερους επιχειρηματίες που 
έφαγαν τα χρήματα και απέτυχαν παταγωδώς, έβαλαν τα παιδιά να
 σηκώσουν το κάρο της ανάπτυξης. Που είναι ο αγροτικός τομέας, 
οι βιοτεχνίες, οι βιομηχανίες, τα εργοστάσια που πρέπει να έχει η 
κάθε σοβαρή χώρα για να αναπτυχθεί ; Τι έγινε και χάθηκαν τα πάντα;
 Γιατί επήλθε ολοκληρωτική αποβιομηχάνιση και τι έκαναν οι πολιτικοί
 για να το αποτρέψουν; Αλλά όποια πέτρα και να σηκώσεις πολιτικό θα 
βρεις από κάτω. Δεν άφησαν τίποτε όρθιο, ούτε στο δημόσιο ούτε στον
 ιδιωτικό τομέα.
Έτσι μη έχοντας κάτι καλύτερο να κάνουν έστειλαν τα παιδιά μας παντού 
σε αστείες έως γελοίες ειδικότητες που αφού κρίθηκαν στην πράξη και
 απέτυχαν τώρα τις καταργούν και θέλουν να συμπτύξουν και να 
καταργήσουν ένα σωρό σχολές, αλλά αντιδρούν όλοι όσοι κονόμαγαν 
απ’ το πανηγύρι αυτό. Οι τοπικές κοινωνίες έφτασαν στο σημείο με τους 
τοπικούς πολιτικάντηδες όχι μόνο να φτιάξουν ΤΕΙ και ΑΕΙ στα μέρη 
τους αλλά καθόριζαν και τις ειδικότητες ώστε να είναι μοναδικές και να 
μη μπορούν οι φοιτητές να φύγουν με μεταγραφή. Άσε που 
η Διαμαντοπούλου φρόντισε να καθησυχάσει τους ντόπιους 
καταργώντας τις μεταγραφές μη τυχόν και δραπετεύσουν οι 
φοιτητές θύματα.
Και τώρα πες μας πάμπλουτη Αννούλα (που κρύβεσαι επιδεικτικά) 
πως θα συντηρήσουν τρία σπίτια οι οικογένειες που σπουδάζουν δύο 
παιδιά σε διαφορετικές πόλεις; Πως θα θερμάνουν τρία σπίτια που
 πήγατε το πετρέλαιο 1,40 το λίτρο; Πώς θα συνεχίσουν τις σπουδές 
τα παιδιά μας όταν ένα μονόχωρο παλιόσπιτο στην επαρχία κοστίζει
 300 ευρώ το μήνα και οι γονείς είναι άνεργοι; Πως γίνεται να τρώνε 
και να διαμένουν τζάμπα τα παιδιά των φοροφυγάδων παρουσιάζοντας 
μηδενικές φορολογικές δηλώσεις και τα άλλα να μένουν νηστικά; 
Και όμως Αννούλα όλα αυτά τα γνώριζες. Βγες λοιπόν να υπερασπίσεις 
την πολιτική σου μαζί με όλο το συρφετό που είχες στο Υπουργείο Παιδείας;
Τώρα όμως που φτάσαμε στον πάτο θα κριθούν όλα μια και καλή. 
Αν θέλουν οι τοπικές κοινωνίες να προκόψουν να δουλέψουν όπου 
υπάρχει δουλειά και όχι να περιμένουν από τις οικογένειες των φοιτητών
 να τους συντηρήσουν.
Και εν προκειμένω, τι δουλειά είχε ο Κρητικός και ο Χαλκιδαίος φοιτητής 
στη Λάρισα, όταν στα Χανιά και στη Χαλκίδα υπάρχουν ΑΕΙ και ΤΕΙ και θα
 μπορούσαν να φοιτήσουν εκεί, ή σε διπλανές πόλεις χωρίς να πληρώνουν
 οι οικογένειές τους; Γιατί θα πρέπει για ένα αστείο πτυχίο Λογιστικής οι 
Κρητικοί να τρέχουν στην Λάρισα, οι Αθηναίοι στο Μεσολόγγι και οι 
Χαλκιδαίοι στην Κοζάνη; Γιατί θα πρέπει για σχολή Περιβάλλοντος ο 
Κεφαλλονίτης να πηγαίνει στη Μυτιλήνη, προσπερνώντας την Πάτρα 
και την Αθήνα; Γιατί δεν χωρίζετε τη χώρα σε εκπαιδευτικές περιφέρειες
 με πλήρη πανεπιστήμια ώστε οι φοιτητές να σπουδάζουν στον τόπο τους
 και να σταματήσει μια και καλή η εσωτερική μετανάστευση των παιδιών 
μας και η εξαθλίωση των πάμφτωχων πια οικογενειών;
Και ας αφήσουμε τα αστεία. Ούτε λέσχες πρόκειται να φτιαχτούν για τη 
σίτιση των φοιτητών ούτε εστίες για τη διαμονή τους. Ο καβγάς γίνεται
 για να ξοδεύουν οι φοιτητές και όχι να την βγάζουν τζάμπα. Αυτό 
περιμένουν οι ντόπιοι που περιμένουν πως και πως για να τους μαδήσουν.
Είθε οι αδικοχαμένοι φοιτητές να είναι τα τελευταία θύματα της άθλιας 
αυτής πολιτικής. Από μας εξαρτάται αν θα σταματήσουμε τώρα ή θα 
αφήσουμε να συνεχιστεί η επαίσχυντη αυτή κατάσταση.

Αναγνώστης