Τις θετικές και αρνητικές πτυχές της αγοράς κρέατος στο Δήμο Χανίων αποτύπωσε με σαφήνεια η έρευνα που διενέργησε το Επιμελητήριο Χανίων και παρουσιάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας 20 Μαΐου στους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται... στην εν λόγω αγορά, στην αίθουσα Δ.Σ. του φορέα.
Η έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών του Δήμου Χανίων καταγράφει επίσης και τις τάσεις αναφορικά με την κατανάλωση του εν λόγω προϊόντος.
Συνοπτικά, αν και η αγοραστική δύναμη των πολιτών φαίνεται να έχει μειωθεί κατα 60%, το 90% καταναλώνει πάνω απο 1-2 φορές την εβδομάδα κρέας, με προτίμηση σε κοτόπουλο και χοιρινό και μάλιστα με βασικό κριτήριο επιλογής την ελληνικότητα των κρεάτων.
Πάντως προσοχή θα πρέπει να δείξουν οι υπηρεσίες καθώς το 70% των συμμετεχόντων στην έρευνα, φάνηκε δύσπιστο σε σχέση με τους ελέγχους στην αγορά.
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με το Επιιμελητήριο Χανίων :
"Στην πρώτη ενότητα της έρευνας που διενήργησε για λογαριασμό του ΕΒΕΧ η εταιρεία «Sentiment Analysis» μελετήθηκε η καταναλωτική ισχύς των πολιτών, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, διαφάνηκε η πτώση της αγοραστικής δύναμης σε ποσοστά μάλιστα κοντά στο 60%. Ουσιαστικά οι 6 στους 10 άλλαξαν τον τρόπο ζωής τους, μιας και έχουν μειώσει δραστικά την κατανάλωση ειδών πρώτης ανάγκης.
Τα αποτελέσματα στην ίδια ερώτηση όσον αφορά τις επαγγελματικές κατηγορίες και τις ηλικίες διαφέρουν, μιας και το ποσοστό αυτό ανεβαίνει περίπου 10% στους συνταξιούχους αλλά και στις γυναίκες που ασχολούνται με τα οικιακά, όπως και στις ηλικίες από 55 ετών και άνω. Ειδικά στο γυναικείο πληθυσμό αποτυπώνεται μια μεγαλύτερη αγοραστική κάμψη, κάτι το οποίο είναι λογικό μιας και αποτελεί κατηγορία η οποία πλήττεται σε σχέση με τους άνδρες περισσότερο από την ανεργία, άλλα και όντας εργαζόμενες μέσα στο σπίτι έρχονται σε επαφή περισσότερο με τα είδη πρώτης ανάγκης, έχοντας ουσιαστικά αποκτήσει μια σφαιρική εικόνα γύρο από την αγορά.
Στη δεύτερη ενότητα δόθηκε έμφαση στις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών του Δήμου Χανίων ως αναφορά το κρέας. Οι 9 στους 10 καταναλώνουν πάνω από 1-2 φορές την εβδομάδα κρέας, κάτι που καταδεικνύει με σαφήνεια τις διατροφικές συνήθειες των πολιτών. Η διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών έγκειται στο ότι οι γυναίκες επιλέγουν να καταναλώνουν κρέας κατά 10% περισσότερο από τους άνδρες 1-2 φορές την εβδομάδα, ενώ οι άνδρες είναι πιο φανατικοί καταναλωτές κρέατος μιας και υπερέχουν έναντι των γυναικών κατά 6% στην κατηγορία, 3-4 φορές την εβδομάδα και καθημερινά.
Πρώτα στην επιλογή των κατοίκων έρχονται το κοτόπουλο και το χοιρινό, ενδεχομένως λόγω της χαμηλής τιμής τους και ακολουθούν το μοσχάρι και το κουνέλι. Χαμηλά βρίσκονται το κατσίκι και το αρνί. Αναφορικά με τα αλλαντικά οι 7 στους 10 τα καταναλώνουν, με το 6,5% να τα προτιμάει καθημερινά. Το ποσοστό δαπάνης για αγορά αλλαντικών κάθε πολίτη δεν κινείται πάνω από 50 ευρώ μηνιαίως. Παράλληλα χαμηλή προτίμηση υπάρχει για τα κρεατοσκευάσματα, η οποία δεν υπερβαίνει το 25% στο σύνολο του πληθυσμού. Ελληνική καταναλωτική συνείδηση φαίνεται να έχει αναπτυχθεί, μεταξύ των καταναλωτών μιας και όχι μόνο επιλέγουν ελληνικά κρέατα, σε ποσοστά άνω του 80%, άλλα βασικό κριτήριο επιλογής είναι, κατά 50% περίπου, η ελληνικότητα του προϊόντος.
Θετικό ήταν το crash test των επιχειρήσεων διάθεσης κρέατος. Οι πολίτες αποφάνθηκαν θετικά τόσο ως προς την υγιεινή των καταστημάτων διάθεσης κρέατος, όσο και για την ποικιλία των προϊόντων που διαθέτουν. Πολύ καλό βαθμό παίρνει και η ποιότητα των κρεάτων που προσφέρει η Χανιώτικη αγορά με ποσοστό που αγγίζει το 85%.
Απόρροια της οικονομικής κρίσης και της δραματικής μείωσης της καταναλωτικής δυναμικής των ερωτώμενων, είναι η απάντηση για τις τιμές των κρεάτων, οι οποίες κατά 50% περίπου θεωρούνται λίγο έως καθόλου ικανοποιητικές.
Η τέταρτη ενότητα περιέχει δυο αρκετά σημαντικά ευρήματα. Πρώτον, τη δυσπιστία του κόσμου αναφορικά με τους ελέγχους που γίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε ποσοστό περίπου 70% και δεύτερον την αλλαγή του τρόπου διατροφής σε ποσοστό 20% εξαιτίας του σκανδάλου με την πώληση κρέατος αλόγου.
Αναφορικά με τον τόπο επιλογής του κρέατος, τα συνοικιακά κρεοπωλεία βρίσκονται αναμφισβήτητα πρώτα στις επιλογές των πολιτών, με ποσοστά άνω του 80%, ενώ αρκετά ψηλά βρίσκονται και τα Super Markets, από τα οποία οι 7 στους 10 καταναλωτές ψωνίζουν το κρέας τους. Αρκετά υψηλό ποσοστό λαμβάνουν οι επιλογές Δημοτική Αγορά και οι παραγωγοί. Όσον αφορά τη Δημοτική Αγορά το ποσοστό 32% που επιλέγει από εκεί να ψωνίσει κρέας είναι αρκετά υψηλό αναλογουμένως τον μικρό αριθμό των κρεοπωλείων. Ειδικά στον παλιό Δήμο Χανίων το ποσοστό 30% λόγω της αρκετά μεγαλύτερης πληθυσμιακής αναλογίας σε σχέση με άλλους όμορους παλιούς Καποδιστριακούς Δήμους δίνει μεγάλο εμπορικό πλεονέκτημα στη Δημοτική Αγορά.
Παράλληλα οι παραγωγοί λαμβάνουν σημαντικό μερίδιο της αγοραστικής πίτας των καταναλωτών, μιας και οι μισοί από τους ερωτώμενους ψωνίζουν από αυτούς.
Τέλος, χρήσιμο είναι το εύρημα της μελέτης το οποίο καταγράφει ένα ποσοστό 10% περίπου των κατοίκων του Δήμου Χανίων να είναι οι ίδιοι παραγωγοί. Ιδιαιτέρως στον παλιό Δήμο Θερίσου το ποσοστό αυτό αγγίζει το 60%."
Η έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών του Δήμου Χανίων καταγράφει επίσης και τις τάσεις αναφορικά με την κατανάλωση του εν λόγω προϊόντος.
Συνοπτικά, αν και η αγοραστική δύναμη των πολιτών φαίνεται να έχει μειωθεί κατα 60%, το 90% καταναλώνει πάνω απο 1-2 φορές την εβδομάδα κρέας, με προτίμηση σε κοτόπουλο και χοιρινό και μάλιστα με βασικό κριτήριο επιλογής την ελληνικότητα των κρεάτων.
Πάντως προσοχή θα πρέπει να δείξουν οι υπηρεσίες καθώς το 70% των συμμετεχόντων στην έρευνα, φάνηκε δύσπιστο σε σχέση με τους ελέγχους στην αγορά.
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με το Επιιμελητήριο Χανίων :
"Στην πρώτη ενότητα της έρευνας που διενήργησε για λογαριασμό του ΕΒΕΧ η εταιρεία «Sentiment Analysis» μελετήθηκε η καταναλωτική ισχύς των πολιτών, εν μέσω της οικονομικής κρίσης, διαφάνηκε η πτώση της αγοραστικής δύναμης σε ποσοστά μάλιστα κοντά στο 60%. Ουσιαστικά οι 6 στους 10 άλλαξαν τον τρόπο ζωής τους, μιας και έχουν μειώσει δραστικά την κατανάλωση ειδών πρώτης ανάγκης.
Τα αποτελέσματα στην ίδια ερώτηση όσον αφορά τις επαγγελματικές κατηγορίες και τις ηλικίες διαφέρουν, μιας και το ποσοστό αυτό ανεβαίνει περίπου 10% στους συνταξιούχους αλλά και στις γυναίκες που ασχολούνται με τα οικιακά, όπως και στις ηλικίες από 55 ετών και άνω. Ειδικά στο γυναικείο πληθυσμό αποτυπώνεται μια μεγαλύτερη αγοραστική κάμψη, κάτι το οποίο είναι λογικό μιας και αποτελεί κατηγορία η οποία πλήττεται σε σχέση με τους άνδρες περισσότερο από την ανεργία, άλλα και όντας εργαζόμενες μέσα στο σπίτι έρχονται σε επαφή περισσότερο με τα είδη πρώτης ανάγκης, έχοντας ουσιαστικά αποκτήσει μια σφαιρική εικόνα γύρο από την αγορά.
Στη δεύτερη ενότητα δόθηκε έμφαση στις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών του Δήμου Χανίων ως αναφορά το κρέας. Οι 9 στους 10 καταναλώνουν πάνω από 1-2 φορές την εβδομάδα κρέας, κάτι που καταδεικνύει με σαφήνεια τις διατροφικές συνήθειες των πολιτών. Η διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών έγκειται στο ότι οι γυναίκες επιλέγουν να καταναλώνουν κρέας κατά 10% περισσότερο από τους άνδρες 1-2 φορές την εβδομάδα, ενώ οι άνδρες είναι πιο φανατικοί καταναλωτές κρέατος μιας και υπερέχουν έναντι των γυναικών κατά 6% στην κατηγορία, 3-4 φορές την εβδομάδα και καθημερινά.
Πρώτα στην επιλογή των κατοίκων έρχονται το κοτόπουλο και το χοιρινό, ενδεχομένως λόγω της χαμηλής τιμής τους και ακολουθούν το μοσχάρι και το κουνέλι. Χαμηλά βρίσκονται το κατσίκι και το αρνί. Αναφορικά με τα αλλαντικά οι 7 στους 10 τα καταναλώνουν, με το 6,5% να τα προτιμάει καθημερινά. Το ποσοστό δαπάνης για αγορά αλλαντικών κάθε πολίτη δεν κινείται πάνω από 50 ευρώ μηνιαίως. Παράλληλα χαμηλή προτίμηση υπάρχει για τα κρεατοσκευάσματα, η οποία δεν υπερβαίνει το 25% στο σύνολο του πληθυσμού. Ελληνική καταναλωτική συνείδηση φαίνεται να έχει αναπτυχθεί, μεταξύ των καταναλωτών μιας και όχι μόνο επιλέγουν ελληνικά κρέατα, σε ποσοστά άνω του 80%, άλλα βασικό κριτήριο επιλογής είναι, κατά 50% περίπου, η ελληνικότητα του προϊόντος.
Θετικό ήταν το crash test των επιχειρήσεων διάθεσης κρέατος. Οι πολίτες αποφάνθηκαν θετικά τόσο ως προς την υγιεινή των καταστημάτων διάθεσης κρέατος, όσο και για την ποικιλία των προϊόντων που διαθέτουν. Πολύ καλό βαθμό παίρνει και η ποιότητα των κρεάτων που προσφέρει η Χανιώτικη αγορά με ποσοστό που αγγίζει το 85%.
Απόρροια της οικονομικής κρίσης και της δραματικής μείωσης της καταναλωτικής δυναμικής των ερωτώμενων, είναι η απάντηση για τις τιμές των κρεάτων, οι οποίες κατά 50% περίπου θεωρούνται λίγο έως καθόλου ικανοποιητικές.
Η τέταρτη ενότητα περιέχει δυο αρκετά σημαντικά ευρήματα. Πρώτον, τη δυσπιστία του κόσμου αναφορικά με τους ελέγχους που γίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε ποσοστό περίπου 70% και δεύτερον την αλλαγή του τρόπου διατροφής σε ποσοστό 20% εξαιτίας του σκανδάλου με την πώληση κρέατος αλόγου.
Αναφορικά με τον τόπο επιλογής του κρέατος, τα συνοικιακά κρεοπωλεία βρίσκονται αναμφισβήτητα πρώτα στις επιλογές των πολιτών, με ποσοστά άνω του 80%, ενώ αρκετά ψηλά βρίσκονται και τα Super Markets, από τα οποία οι 7 στους 10 καταναλωτές ψωνίζουν το κρέας τους. Αρκετά υψηλό ποσοστό λαμβάνουν οι επιλογές Δημοτική Αγορά και οι παραγωγοί. Όσον αφορά τη Δημοτική Αγορά το ποσοστό 32% που επιλέγει από εκεί να ψωνίσει κρέας είναι αρκετά υψηλό αναλογουμένως τον μικρό αριθμό των κρεοπωλείων. Ειδικά στον παλιό Δήμο Χανίων το ποσοστό 30% λόγω της αρκετά μεγαλύτερης πληθυσμιακής αναλογίας σε σχέση με άλλους όμορους παλιούς Καποδιστριακούς Δήμους δίνει μεγάλο εμπορικό πλεονέκτημα στη Δημοτική Αγορά.
Παράλληλα οι παραγωγοί λαμβάνουν σημαντικό μερίδιο της αγοραστικής πίτας των καταναλωτών, μιας και οι μισοί από τους ερωτώμενους ψωνίζουν από αυτούς.
Τέλος, χρήσιμο είναι το εύρημα της μελέτης το οποίο καταγράφει ένα ποσοστό 10% περίπου των κατοίκων του Δήμου Χανίων να είναι οι ίδιοι παραγωγοί. Ιδιαιτέρως στον παλιό Δήμο Θερίσου το ποσοστό αυτό αγγίζει το 60%."
flashnews.gr