ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

BEAR GRYLLS

Bear Grylls
Κείμενο: Θανάσης Διαμαντόπουλος
Αξιοπερίεργο, ίσως, αλλά όλοι οι ακραίοι τύποι οι οποίοι μας μίλησαν σε αυτό το αφιέρωμα έχουν ένα κοινό: Ολοι ισχυρίζονται ότι επιδίδονται σε απίθανες ακρότητες απλώς επειδή δεν ξέρουν να κάνουν κάτι άλλο. Στην περίπτωση του «Αρκούδου» Γκριλς, όμως, και του reality αδρεναλίνης του, τα όρια είναι μια ακόμη πιο σχετική έννοια.

Ολοι πιστεύουν ότι το «Bear» (σ.σ. Αρκούδος) είναι το πραγματικό σας όνομα...

Με βάφτισαν Edward, αλλά ξεκίνησαν να με φωνάζουν Teddy, όπως λέμε «teddy bear». Το ξέρω, δεν ακούγεται και πολύ αντρικό, αλλά το συνήθισα. Η αδελφή μου με αποκαλούσε Bear από μικρό και τελικά μου έμεινε. Οταν ήμουν παιδί, το μισούσα. Αναρωτιόμουν «γιατί να μην έχω ένα κανονικό όνομα;». Αλλά θα μπορούσε να είναι και χειρότερα. Η σύζυγός μου έχει επίσης ασυνήθιστο όνομα, τη λένε Shara. Και τους τρεις γιους μας τους λένε Jesse, Marmaduke και Huckleberry. Οπότε, μπορεί να πει κανείς ότι έχουμε κάτι σαν παράδοση στα παράξενα ονόματα.

Τι πιστεύετε ότι αποκομίζουν οι τηλεθεατές που παρακολουθούν τις σειρές σας (σ.σ. Το Ultimate Survival, το Man Vs Wild και το πιο πρόσφατο, που τιτλοφορείται Worst Case Scenario) σχετικά με τις αντιδράσεις τους σε μια κρίσιμη κατάσταση; Μπορεί το καινούριο σας σόου να βοηθήσει τους ανθρώπους να διαχειρίζονται τον πανικό τους;

Αυτή είναι και όλη του η ουσία: Θέλω να δείξω στους ανθρώπους τι να κάνουν όταν βρεθούν υπό συνθήκες μεγάλης πίεσης. Ο σημαντικότερος λόγος που κάποιος πανικοβάλλεται σε τέτοιες περιπτώσεις είναι το ότι βρίσκεται τόσο μακριά από τις ανέσεις του, σε μια κατάσταση στην οποία δεν θα μπορούσε να φανταστεί τον εαυτό του, οπότε η πρώτη του ενστικτώδης αντίδραση είναι ο πανικός. Οσο πιο εξοικειωμένος είναι κανείς με μια κατάσταση τόσο λιγότερες πιθανότητες έχει να πανικοβληθεί, και τόσο πιθανότερο είναι να σκεφτεί με διαύγεια και να κάνει αυτό που πρέπει. Ετσι, αυτό που κάνω είναι να θέτω τον εαυτό μου σε τέτοιου είδους καταστάσεις και να προσπαθώ να πω στους ανθρώπους με ήρεμο τρόπο «αυτό χρειάζεται να κάνετε». Ο χρυσός κανόνας είναι να σκέφτεται κανείς καθαρά, να παραμένει ψύχραιμος και να δρα με αποφασιστικότητα.

Ποιο είναι το χειρότερο σενάριο που θα μπορούσατε να φανταστείτε;

Το χειρότερό μου είναι να βρίσκομαι σε ένα δωμάτιο γεμάτο αγνώστους. Τότε με καταβάλλει απίστευτη αμηχανία. Ξέρω, φαίνεται περίεργο για κάποιον που κατά τα άλλα μπορεί να φάει και μυρμήγκια για να επιζήσει. Στο βουνό, όμως, και στη ζούγκλα δεν έχω πρόβλημα. Αλλά σε ένα χώρο με ανθρώπους που δεν γνωρίζω... Υποθέτω ότι για όλους μας υπάρχουν καταστάσεις που αισθανόμαστε ότι μας ζορίζουν. Η γυναίκα μου, όμως, επιμένει: «Πάρ' το απόφαση, σ' αυτό το κοκτέιλ πάρτι δεν υπάρχει περίπτωση να μην πάμε».

Ποιο είναι το πιο ρομαντικό και ποιο το πιο τρελό πράγμα που έχετε κάνει για την οικογένειά σας;

Το πιο ρομαντικό: Κάναμε πρωινό μπάνιο γυμνοί κάπου στην Ισπανία. Με θυμάμαι να γονατίζω στην άμμο και να κάνω πρόταση γάμου στη Shara. Πριν προλάβω να ολοκληρώσω, ένα κύμα με παρέσυρε στη θάλασσα! Ηταν μια ιδιαίτερη στιγμή για εμάς. Ομορφη και γλυκιά. Οσο για το πιο τρελό πράγμα, τέτοιες στιγμές έχουν υπάρξει αμέτρητες. Οταν, για παράδειγμα, ζούσαμε σε ένα μικρό νησί στα παράλια της βόρειας Ουαλίας, μοιραστήκαμε πολλές περιπέτειες, είτε κάνοντας πικ νικ στο βουνό είτε διθέσιο ποδήλατο στα πιο απίθανα μέρη...

Για ποιο λόγο συμμετέχετε διαρκώς σε καινούριες προκλήσεις ακόμα κι αν είναι επικίνδυνες;

Θα είμαι ειλικρινής: Είναι το μόνο πράγμα στο οποίο είμαι καλός! Πάντα με ενθουσίαζαν οι δύσκολες καταστάσεις και ανέκαθεν μου άρεσε η άγρια φύση και τα βουνά. Εχω κατορθώσει να βρω τον τρόπο να επιβιώνω σε τέτοιου είδους καταστάσεις. Και τη μαγεία αυτών των στιγμών δεν τη βιώνεις στην καθημερινή ζωή. Η καθημερινότητα μπορεί να σε κάνει μαλθακό. Αυτό που μου αρέσει σε αυτές τις ξεχωριστές καταστάσεις, όποιες κι αν είναι, είναι ότι η ζωή απογυμνώνεται και γίνεται πιο ωμή. Κάτι τέτοιες στιγμές είναι που αισθάνομαι ότι ζω πραγματικά. Γι' αυτό νιώθω πολύ τυχερός που έχω μια δουλειά στην οποία κάνω πράγματα που αγαπώ.

Δημοσιεύτηκε στο HOMME
  • Bear Grylls