Πέφτουν οι μάσκες για τους κήρυκες της παραπληροφόρησης που με τις πουλημένες ψευτοδημοσκοπήσεις τους παραπλανούν το λαό και νοθεύουν την πραγματική αντιμνημονιακή του στάση.
Το πάρτι της προπαγάνδας που από την πρώτη στιγμή είχε αναδείξει με πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα η Kontranews, αποκαλύπτεται, προκαλώντας πολιτικό σεισμό και κύματα αγανάκτησης από τους πολίτες. Κόμματα και πολιτικοί που για ολόκληρους μήνες παρουσιάζονταν ως λαοφιλείς ηγέτες, αποδείχθηκαν στην πράξη ήσσονος σημασίας επιλογές για τους πολίτες.
Το μόνο που μένει πλέον είναι να μπουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ κανόνες και με απόλυτη διαφάνεια να αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας και παρουσίασης των δημοσκοπήσεων.
Το μόνο που μένει πλέον είναι να μπουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ κανόνες και με απόλυτη διαφάνεια να αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας και παρουσίασης των δημοσκοπήσεων.
Διαφορετικά κανένας δεν έχει το δικαίωμα να μιλά για δημοσκοπήσεις και να παρουσιάζει τα αποτελέσματά τους, ως αληθινή έκφραση της λαϊκής βούλησης.
Ο συστημικός πανικός που προκάλεσαν τα exit polls της περασμένης Κυριακής, ανάγκασαν ακόμα και το μνημονιακό Mega, να αποπέμψει τον Θεοδωρικάκο της GPO και να τον αλλάξει με τον Παναγόπουλο της Alco.
Ο συστημικός πανικός που προκάλεσαν τα exit polls της περασμένης Κυριακής, ανάγκασαν ακόμα και το μνημονιακό Mega, να αποπέμψει τον Θεοδωρικάκο της GPO και να τον αλλάξει με τον Παναγόπουλο της Alco.
Η αλήθεια όμως δεν μπορεί να κρύβεται άλλο πίσω από τις αστείες δικαιολογίες περί άρνησης του κόσμου να απαντήσει και την έλλειψη χρημάτων. Η διαφάνεια και η δημόσια παρουσίαση των όρων διεξαγωγής τους, είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλίσει ότι οι δημοσκοπήσεις θα πάψουν να είναι όργανο πολιτικής προπαγάνδας του συστήματος.
Ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Μιχελάκης τρομαγμένος από το επαπειλούμενο κυβερνητικό πατατράκ, έστειλε επιστολή προς την Πρόεδρο του Συλλόγου Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς, με την οποία ζητά να γίνει έλεγχος για τους λόγους που τα exit polls της περασμένης Κυριακής έπεσαν τόσο έξω. Προτείνει δε να μην γίνουν exit polls προκειμένου να μην δημιουργηθεί κλίμα ήττας για τη συγκυβέρνηση.« Αυτό συνέβη για πρώτη φορά στον τόπο μας και είχε ως συνέπεια να δημιουργηθούν παντελώς αβάσιμες εντυπώσεις και να προκληθεί σύγχυση στην κοινή γνώμη κατά την τελική φάση της εκλογικής διαδικασίας», αναφέρει ο υπουργός στην επιστολή του.
Πολιτική εκμετάλλευση
Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ δια του κ. Πουλάκη, μέλους της Π.Γ. και υπεύθυνου της επιτροπής των δημοσκοπήσεων, καλωσορίζει την πρωτοβουλία της κυβέρνησης αλλά δεν παραλείπει να μιλήσει ανοιχτά για το βρώμικο ρόλο των μετρήσεων.
Συγκεκριμένα ο κ. Πουλάκης, αναγνωρίζει τα προβλήματα που υπάρχουν από το ρευστό πολιτικό σκηνικό αλλά υπογραμμίζει ότι πολλά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και πολιτικά κέντρα επιχειρούν να εκμεταλλευτούν πολιτικά και επικοινωνιακά καταστάσεις για τη δημιουργία εντυπώσεων και τον επηρεασμό της εκλογικής συμπεριφοράς των πολιτών.
Υπογραμμίζει δε ότι την 25η Μαΐου, μαζί με τα κόμματα θα κριθούν και εταιρείες δημοσκοπήσεων. «Προξενεί τουλάχιστον απορία το πώς οι ίδιοι υποψήφιοι που μέχρι το βράδυ της Κυριακής έδιναν κυριολεκτικά μάχη με όλα τα μέσα - ακόμη και νομικά - προκειμένου να παραμείνουν «λευκοί» στο χάρτη των υποψηφιοτήτων και να εμφανίζονται ως ανεξάρτητοι, ξαφνικά μετά τις εκλογές και ενόψει των ευρωεκλογών εμφανίζονται και υπολογίζονται ως «πράσινοι» και «γαλάζιοι» και αθροίζονται στη δύναμη των κομμάτων της συγκυβέρνησης», αναφέρει και προειδοποιεί ότι η κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα είναι αμείλικτη με όσους επιχειρούν να εκμεταλλευτούν πολιτικά και επικοινωνιακά τα προβλήματα των δημοσκοπήσεων, διαμορφώνοντας όρους επηρεασμού και ποδηγέτησης της κοινής γνώμης.
Η αναφορά του κ. Μιχελάκη στις αστοχίες των exit polls για να ήταν ολοκληρωμένη, πιο πειστική και ειλικρινής, θα όφειλε να επεκταθεί και στις λάθος εκτιμήσεις των δημοσκοπικών εταιρειών για τον Δήμο της Αθήνας και την περιφέρεια της Αττικής που όλο το προηγούμενο διάστημα έβγαζαν δεύτερη την Ρ. Δούρου με διαφορά από τον κ. Σγουρό και εκτός δεύτερου γύρου τον Γ. Σακελλαρίδη.
Σε νεότερη ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, επιτίθεται στον κ. Μιχελάκη, στην κυβέρνηση και τα «φίλια» Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης λέγοντας ότι για καιρό έκαναν πολιτική με βάση τα ευρήματα των δημοσκοπικών εταιρειών. «Όχι λοιπόν επιλεκτικές ευαισθησίες, αλλά συνολική συζήτηση και διαφάνεια για το καθεστώς λειτουργίας των δημοκοπικών εταιρειών», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ.
«Ποιούν τη νήσσαν οι δημοσκόποι»
Απαντώντας στην επιστολή Μιχελάκη, η πρόεδρος της ΣΕΔΕΑ, Χριστίνα Καράμπελα, θυμήθηκε ξαφνικά τον πραγματικό ρόλο των δημοσκοπήσεων, λέγοντας ότι τα exit polls δεν είναι εργαλεία παραγωγής τηλεοπτικού προγράμματος.
Έριξε μάλιστα και καρφιά, λέγοντας ότι η «κατά προσέγγιση εκτίμηση της πραγματικότητας» με τα exit polls, «δεν εξυπηρέτησε ενδεχομένως τις επικοινωνιακές ανάγκες του τηλεοπτικού τρίωρου 19:00 - 22:00 της Κυριακής, δηλαδή την ανάγκη για εκ των προτέρων γνώση των αποτελεσμάτων της κάλπης».
Σημείωσε δε ότι αυτές οι μετρήσεις είναι «εργαλεία» που παγκοσμίως χρησιμοποιούνται για τη μελέτη της δομής, των συσχετισμών, των μετακινήσεων, της δημογραφικής σύνθεσης του εκλογικού αποτελέσματος.
Η κ. Καράμπελα παρέθεσε και μαθήματα ορθής χρήσης των «εργαλείων», υπογραμμίζοντας ότι κάποια στιγμή θα «φτάσουμε, ελπίζουμε, να χρησιμοποιούμε το εργαλείο στον πραγματικό του ρόλο και όχι αυστηρά και μόνο για την παραγωγή τηλεοπτικού προγράμματος».
Πάγκαλος: Το ΠΑΣΟΚ «τάιζε» τους δημοσκόπους
Σε κυνικη ομολογία για το βρώμικο ρόλο των δημοσκοπήσεων αλλά με καθυστέρηση αρκετών χρόνων, προχώρησε ο Θεόδωρος Πάγκαλος. Ο πρώην υπουργός σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του Βήματος, παραδέχθηκε ότι το ΠΑΣΟΚ μοίραζε λεφτά στους δημοσκόπους και ότι τους «τάιζε», τονίζοντας ότι «φτύνουν εκεί που τρώγαν» και πως «μισούσαν το χέρι που τους τάιζε». Σημείωσε δε ότι είναι παράλογο ένας δημοσκόπος να είναι στέλεχος κόμματος, καθηγητής Πανεπιστημίου και επιχειρηματίας. Όσον αφορά όμως στο γιατί 40 χρόνια που ήταν στην ενεργό πολιτική δεν είπε ποτέ κουβέντα για τον τρόπο λειτουργίας των ψευτοδημοσκοπήσεων που οδήγησαν σε χειραγώγηση της κοινής γνώμης, ο πρώην υπουργός δεν έκανε τον κόπο να πει ούτε μια κουβέντα.