ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

"Το αεροσκάφος της Ελληνικής Κυβέρνησης δεν μπορεί να μετατρέπεται σε αεροταξί για να μη διακόψει τις διακοπές του ο κος Βενιζέλος"

Κατάθεση της με αριθμ. Πρωτ. 2008/26-8-2014 Ερώτηση της Κοινοβουλευτικής Εκπροσώπου των Ανεξάρτητων Ελλήνων, βουλευτού Ν. Κοζάνης κα Ραχήλ Μακρή σχετικά με τη...χρήση του αεροσκάφους της Ελληνικής Κυβέρνησης από τον κ. Βενιζέλο: 

Τη στιγμή που οι Έλληνες δεν πάνε καν διακοπές, τη στιγμή που δεν υπάρχουν μεταφορές και υποδομές στα ελληνικά νησιά ώστε να είναι εύκολη η μετακίνηση όλων των πολιτών, τη στιγμή που υπάρχουν και αποφασίστηκαν περικοπές που οι ίδιοι ψήφισαν, δημοσιεύματα φέρουν τον κ. Βενιζέλο να μετατρέπει το αεροσκάφος της κυβέρνησης σε αεροταξί προκειμένου να μην διακόψει τις διακοπές του. 

Για να δοθούν απαντήσεις για το θέμα που προέκυψε η βουλευτής Ν Κοζάνης και κοινοβουλευτική εκπρόσωπος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κα Ραχήλ Μακρή κατέθεσε στη Βουλή την με αρ. πρωτ. 2008/26-8-2014 Ερώτηση.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

ΜΑΚΡΗ ΡΑΧΗΛ

Βουλευτής Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ 

Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ τους κ.κ. Υπουργoύς: Εθνικής Άμυνας 

Επικρατείας

Εξωτερικών

ΘΕΜΑ: «Την ώρα που ο Ελληνικός λαός στερείται μεταφορών στα νησιά η κυβέρνηση χρησιμοποιεί καταχρηστικά το πρωθυπουργικό αεροσκάφος»

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ. Ευάγγελος Βενιζέλος στις 15/8/2014 χρησιμοποίησε το VIP αεροσκάφος της Ελληνικής κυβέρνησης «Εμπραέρ» προκειμένου να μεταβεί στις Βρυξέλλες για να παραστεί στο συμβούλιο των υπουργών εξωτερικών της Ε.Ε. 

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ηλεκτρονικού τύπου protothema.gr 

«ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος ζήτησε να τον παραλάβει το κυβερνητικό αεροσκάφος από τη Σκιάθο και να τον μεταφέρει πίσω στο νησί των Σποράδων προκειμένου να συνεχίσει τις διακοπές του στη Σκόπελο. Το αίτημα του αντιπροέδρου της κυβέρνησης ικανοποιήθηκε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας κι έτσι το VIP αεροσκάφος Εμπραέρ το πρωί του Δεκαπενταύγουστου κινήθηκε από τη βάση του στην Ελευσίνα προς τη Σκιάθο, παρέλαβε τον κ. Βενιζέλο τον οποίο και μετέφερε στις Βρυξέλλες. Το βράδυ της ίδιας μέρας το αεροσκάφος επέστρεψε με τον υπουργό των Εξωτερικών στη Σκιάθο, ο κ. Βενιζέλος αποβιβάστηκε και συνέχισε προς τη Σκόπελο όπου έκανε διακοπές, ενώ το Εμπραέρ επέστρεψε στη βάση του το πρωί της επομένης.»

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το δημοσίευμα 

«Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι ο κ. Βενιζέλος είχε ζητήσει να μετακινηθεί στις Βρυξέλλες με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μέσω Σκιάθου δηλαδή, πριν από 12 μήνες προκειμένου και πάλι να λάβει μέρος σε σύνοδο των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ. Όμως τότε -τον Αύγουστο του 2013 δηλαδή – ο υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος είχε απορρίψει το αίτημα του αντιπροέδρου της κυβέρνησης σημειώνοντας ότι η πτήση προς τις Βρυξέλλες μπορεί να γίνει μόνο με απ” ευθείας κίνηση από την Ελευσίνα, χωρίς ενδιάμεση στάση στην Σκιάθο…»

Κατόπιν των ανωτέρω δημοσιευμάτων το Υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε Δελτίο Τύπου στο οποίο αναφέρεται:

«Όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, ο εκάστοτε Πρωθυπουργός και ο εκάστοτε Υπουργός των Εξωτερικών μετακινούνται για τις αποστολές τους στο εξωτερικό με υπηρεσιακό αεροσκάφος γιατί διαφορετικά δεν είναι εφικτή τεχνικά η ανταπόκριση στις διάφορες υποχρεώσεις τους. Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις χώρες – μέλη της ΕΕ.

Παρόλα αυτά, όποτε υπάρχει δυνατότητα χρήσης εμπορικών πτήσεων, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης τις χρησιμοποιεί. Τούτο όμως δεν ήταν τεχνικά εφικτό για την έκτακτη συνεδρίαση της 15ης Αυγούστου.»

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί

1. Αληθεύουν τα αναφερόμενα στα δημοσιεύματα ;

2. Υφίσταται νομοθεσία σύμφωνα με την οποία απαγορεύονται οι ενδιάμεσες στάσεις σε υπηρεσιακά ταξίδια του Πρωθυπουργού και του υπουργού εξωτερικών;

3. Αν ναι, γιατί πραγματοποιήθηκε η μετάβαση του κ. Βενιζέλου με ενδιάμεση στάση στη Σκιάθο και τελικό προορισμό στις Βρυξέλλες;

4. Αν όχι, γιατί απαγορεύτηκε παρόμοια μετακίνηση τον Αύγουστο του 2013 από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας;

5. Πόσο στοιχίζει κάθε ώρα πτήσης του συγκεκριμένου αεροσκάφους;

6. Η παράκαμψη Ελευσίνας – Σκιάθου – Βρυξελλών και αντίστροφα, πόσο επιβαρύνει τον προϋπολογισμό και ποια είναι η διαφορά της σε σχέση με την απευθείας πτήση Ελευσίνα – Βρυξέλλες;

7. Πόσοι και ποιοι έχουν χρησιμοποιήσει τα αεροσκάφη που έχουν χαρακτηριστεί ως VIP της Ελληνικής κυβέρνησης και πότε;

8. Πόσα VIP αεροσκάφη υπάρχουν;

9. Διευκρινίστε εάν αληθεύει η δέσμευση του κ. Σαμαρά ότι ο προϋπάρχον στόλος θα περιοριστεί σε ένα αεροσκάφος;

10. Πως δικαιολογείται η μετάβαση του κ. Βενιζέλου με το κυβερνητική αεροσκάφος τη στιγμή που υπάρχουν τακτικές πτήσεις για Βρυξέλλες;

11. Για την συγκεκριμένη ημερομηνία ποια παραστατικά έγγραφα αποδεικνύουν την ανυπαρξία τακτικής πτήσης και την ανάγκη χρήσης του πρωθυπουργικού αεροσκάφους;

Η ερωτώσα Βουλευτής,
Μακρή Ραχήλ