Αλλάζει ο χάρτης της συνδρομητικής τηλεόρασης.Μέχρι σήμερα τα πράγματα για τους ποδοσφαιρόφιλους ήταν σχετικά απλά: μπορούσαν..
να παρακολουθούν όλους τους αγώνες του ελληνικού πρωταθλήματος και τους
αγώνες (της μιας ημέρας εκ των δύο ημερών που παίζονται οι αγώνες) του
Champions League από τη Nova. Με δεδομένο ότι τα παιχνίδια και της
δεύτερης ημέρας του CΗ.L. μεταδίδονται από «ελεύθερο» κανάλι, όπως
προβλέπει το μοντέλο της UEFA, ήταν βέβαιο πως ανεξαρτήτως αγωνιστικής,
δεν θα έχαναν παιχνίδι. Το ίδιο συνέβαινε και με τα παιχνίδια του Europa
League, τα οποία επίσης προβάλλονταν στην Ελλάδα με «ελεύθερο»
τηλεοπτικό σήμα.
Ωστόσο, από τον επόμενη αγωνιστική περίοδο τα δεδομένα αλλάζουν για Champions League και Europa League. Όπως γίνεται γνωστό (οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται μέσα στις επόμενες ημέρες), η ΤΕΑΜ, η οποία διαχειρίζεται κεντρικά τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ευρωπαϊκών διασυλλογικών διοργανώσεων για λογαριασμό της UEFA, δίνει το χρίσμα της μετάδοσης των αγώνων των δύο κορυφαίων διασυλλογικών διοργανώσεων για την περίοδο 2015-1018 στην OTE TV.
Η κόντρα
Η διαγωνιστική διαδικασία που «έτρεχε» το τελευταίο διάστημα από τη ΤΕΑΜ για τα δικαιώματα των δύο διοργανώσεων, είχε εξελιχθεί σε πεδίο έντονου ανταγωνισμού μεταξύ της Nova που αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα, και της OTE TV που το τελευταίο διάστημα κινείται επιθετικά με στόχο την αύξηση συνδρομητών και μεριδίων. Όσοι, δε, υποστήριζαν πως ο ανταγωνισμός ΟΤΕ και Forthnet για τα δικαιώματα του Champions League θα οδηγούσε στην κατάθεση υψηλότατων οικονομικών προσφορών, μπορούν να αισθάνονται δικαιωμένοι.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, ο ΟΤΕ ανέβασε τον πήχη στα επίπεδα των 40 εκατ. ευρώ ετησίως, καταθέτοντας μια προσφορά κοντά στα 120 εκατ.ευρώ για το σύνολο της περιόδου 2015-2018. Πρόκειται, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, για μια προσφορά εξαιρετικά υψηλή που καταδεικνύει την πρόθεση του ΟΤΕ να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στο κομμάτι της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Πρόκειται για ένα κομμάτι που έχει αναδειχθεί το τελευταίο διάστημα σε «κλειδί» για τις εξελίξεις στα εγχώρια telecoms καθώς επιτρέπει στους παίκτες της αγοράς να προσφέρουν πακέτα συνδυαστικών υπηρεσιών με στόχο τη διεύρυνση της συνδρομητικής τους βάσης και, εξίδου σημαντικό, την προσέλκυση διαφημιστικών εσόδων. Σήμερα, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στα ελληνικά νοικοκυριά έχει ξεπεράσει το 20%, με την πλατφόρνα του ΟΤΕ να έχει ήδη περί τους 320 χιλιάδες συνδρομητές και της Nova να έχει ξεπεράσει τις 500 χιλιάδες.
Όλες οι κινήσεις που υλοποιούνται την τηλεπικοινωνιακή αγορά δείχνουν ότι είναι πλέον ξεκάθαρο πως η συνδρομητική τηλεόραση αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία οι εταιρείες του κλάδου μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Και αυτό όταν δεδομένου ότι το paytv διαθέτει ακόμη χαμηλό ποσοστό διείσδυσής στην Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό πως από το 11% το 2011, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας αυξήθηκε στο 18% το 2013, ενώ για το 2014 αναμένεται να ξεπεράσει το 20%. Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και την υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.
Έτσι, με δεδομένο ότι το προϊόν «ποδόσφαιρο», ιδιαίτερα με τη συμμετοχή των ελληνικών ομάδων έχει αποδειχθεί σταθερή αξία στο τηλεοπτικό τοπίο, μένει να αποδειχθεί ποιά θα είναι η αντίδραση της Forthnet και, βεβαίως, πως θα μεταφραστεί σε επίπεδο εσόδων-διαδήμισης το «πακέτο» Champions League - Europa League για τον ΟΤΕ, οποίος σημειoτέων «έκλεισε» και τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Ολυμπιακού στην Α1 μπάσκετ.
Από την άλλη πλευρά, στους επόμενους μήνες θα έχει ενδιαφέρον να καταγραφεί και η αντίδραση από πλευράς Forthnet, τη στιγμή που στο τραπέζι παραμένουν οι προτάσεις των ΟΤΕ για τη Nova και των Vodafone Wind (που ελέγχουν ήδη αθροιστικά πέριξ του 40% της εταιρείας) για την απόκτηση του ποσοστού του βασικού μετόχου της Forthnet, Emirates International Telecommunications, που κατέχει το 40% της εισηγμένης.
Νίκος Χρυσικόπουλος
Πηγή:www.capital.gr
Ωστόσο, από τον επόμενη αγωνιστική περίοδο τα δεδομένα αλλάζουν για Champions League και Europa League. Όπως γίνεται γνωστό (οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται μέσα στις επόμενες ημέρες), η ΤΕΑΜ, η οποία διαχειρίζεται κεντρικά τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ευρωπαϊκών διασυλλογικών διοργανώσεων για λογαριασμό της UEFA, δίνει το χρίσμα της μετάδοσης των αγώνων των δύο κορυφαίων διασυλλογικών διοργανώσεων για την περίοδο 2015-1018 στην OTE TV.
Η κόντρα
Η διαγωνιστική διαδικασία που «έτρεχε» το τελευταίο διάστημα από τη ΤΕΑΜ για τα δικαιώματα των δύο διοργανώσεων, είχε εξελιχθεί σε πεδίο έντονου ανταγωνισμού μεταξύ της Nova που αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα, και της OTE TV που το τελευταίο διάστημα κινείται επιθετικά με στόχο την αύξηση συνδρομητών και μεριδίων. Όσοι, δε, υποστήριζαν πως ο ανταγωνισμός ΟΤΕ και Forthnet για τα δικαιώματα του Champions League θα οδηγούσε στην κατάθεση υψηλότατων οικονομικών προσφορών, μπορούν να αισθάνονται δικαιωμένοι.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, ο ΟΤΕ ανέβασε τον πήχη στα επίπεδα των 40 εκατ. ευρώ ετησίως, καταθέτοντας μια προσφορά κοντά στα 120 εκατ.ευρώ για το σύνολο της περιόδου 2015-2018. Πρόκειται, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, για μια προσφορά εξαιρετικά υψηλή που καταδεικνύει την πρόθεση του ΟΤΕ να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στο κομμάτι της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Πρόκειται για ένα κομμάτι που έχει αναδειχθεί το τελευταίο διάστημα σε «κλειδί» για τις εξελίξεις στα εγχώρια telecoms καθώς επιτρέπει στους παίκτες της αγοράς να προσφέρουν πακέτα συνδυαστικών υπηρεσιών με στόχο τη διεύρυνση της συνδρομητικής τους βάσης και, εξίδου σημαντικό, την προσέλκυση διαφημιστικών εσόδων. Σήμερα, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στα ελληνικά νοικοκυριά έχει ξεπεράσει το 20%, με την πλατφόρνα του ΟΤΕ να έχει ήδη περί τους 320 χιλιάδες συνδρομητές και της Nova να έχει ξεπεράσει τις 500 χιλιάδες.
Όλες οι κινήσεις που υλοποιούνται την τηλεπικοινωνιακή αγορά δείχνουν ότι είναι πλέον ξεκάθαρο πως η συνδρομητική τηλεόραση αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία οι εταιρείες του κλάδου μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Και αυτό όταν δεδομένου ότι το paytv διαθέτει ακόμη χαμηλό ποσοστό διείσδυσής στην Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό πως από το 11% το 2011, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας αυξήθηκε στο 18% το 2013, ενώ για το 2014 αναμένεται να ξεπεράσει το 20%. Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και την υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.
Έτσι, με δεδομένο ότι το προϊόν «ποδόσφαιρο», ιδιαίτερα με τη συμμετοχή των ελληνικών ομάδων έχει αποδειχθεί σταθερή αξία στο τηλεοπτικό τοπίο, μένει να αποδειχθεί ποιά θα είναι η αντίδραση της Forthnet και, βεβαίως, πως θα μεταφραστεί σε επίπεδο εσόδων-διαδήμισης το «πακέτο» Champions League - Europa League για τον ΟΤΕ, οποίος σημειoτέων «έκλεισε» και τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Ολυμπιακού στην Α1 μπάσκετ.
Από την άλλη πλευρά, στους επόμενους μήνες θα έχει ενδιαφέρον να καταγραφεί και η αντίδραση από πλευράς Forthnet, τη στιγμή που στο τραπέζι παραμένουν οι προτάσεις των ΟΤΕ για τη Nova και των Vodafone Wind (που ελέγχουν ήδη αθροιστικά πέριξ του 40% της εταιρείας) για την απόκτηση του ποσοστού του βασικού μετόχου της Forthnet, Emirates International Telecommunications, που κατέχει το 40% της εισηγμένης.
Νίκος Χρυσικόπουλος
Πηγή:www.capital.gr