Η διεθνή μείωση των τιμών των καυσίμων δεν φαίνεται να επηρεάζει καθόλου την Ελλάδα καθώς οι λιανικές τιμές πετρελαίου και βενζίνης, παραμένουν ίδιες το τελευταίο διάστημα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι με βάση τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή για την βενζίνη των 95 οκτανίων ήταν την 1η Μαρτίου στα 1,897 ευρώ το λίτρο και χθες ήταν επίσης 1,897 ευρώ. Αντίστοιχα το diesel κίνησης ήταν στα 1,702 ευρώ το λίτρο και στις 26 Μαρτίου είχε ελαφρά υποχωρήσει στα 1,668 ευρώ το λίτρο.
Τις τελευταίες δύο ημέρες οι τιμές κυρίως της βενζίνης έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν 1 με 2 λεπτά καθημερινά, με πολλά πρατήρια η τιμή να αγγίζει το 1,9 ευρώ το λίτρο, ενώ σε κάποια ακόμα και τα 2 ευρώ.
Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι έρχονται σημαντικές ανατιμήσεις, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι οι τιμές εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα έχουν παγιωθεί σε αυτά τα επίπεδα και δεν επηρεάζονται από τις διεθνείς εξελίξεις.
Αυτό, σημειώνουν, τείνει να αλλάξει και ενόψει μάλιστα του Πάσχα, όπου και αναμένεται αύξηση της κατανάλωσης. Μίας κατανάλωσης που καταγράφει σημαντική πτώση, τόσο σε σχέση με πέρυσι, όσο και σε σχέση με τον στόχο που έχει τεθεί.
Με βάση τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες από το υπουργείο Οικονομικών τα έσοδα από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του 2023 ανήλθε σε 576 εκατ. έναντι στόχου για έσοδα 647 εκατ. ευρώ, δηλαδή απόκλιση 71 εκατ. ή ποσοστό 11%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι το ίδιο χρονικό διάστημα τα έσοδα ήταν στα 630 εκατ. Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνουν ξεκάθαρα την εικόνα της κατανάλωσης, αφού ο ΕΦΚ είναι σταθερός και δεν διαφοροποιείται από το πόσο μεταβάλλονται οι τιμές και επιβάλλεται ανά χιλιόλιτρο.
Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, αυτό παρουσιάζει μία μικρή πτώση και αυτό οφείλεται στο ότι η κρατική επιδότηση των 15 λεπτών ανά λίτρο παύει να ισχύει από την 1η Απριλίου καθώς και ο καλός καιρός που έχει μειώσει σημαντικά την κατανάλωση.