ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Σχολείο και κοινωνιολόγος…


school and_sociologist

Σκοπός του άρθρου είναι να θίξει σε γενικές γραμμές τα προβλήματα που βιώνει το σύγχρονο σχολείο, να επισημάνει τον πραγματικό του σκοπό αλλά και να τονίσει τον πολυδιάστατο και συνάμα αναγκαίο ρόλο του κοινωνιολόγου στη εκπαίδευση. 
Το σχολείο, με τη γενικότερη έννοια της παιδείας, είναι ένα σύστημα που αντανακλά το πολιτιστικό επίπεδο ενός τόπου. Αποτελεί ένα από τους πιο σημαντικούς θεσμούς κοινωνικοποίησης. Όλα τα πολιτισμένα έθνη επιθυμούν την επαγγελματική και γενική μόρφωση των πολιτών τους και αναγνωρίζουν την ανάγκη στήριξης και ενίσχυσης του σχολείου.
H καλλιέργεια του νου θεωρείται σήμερα τόσο απαραίτητη όσο και η τροφή για το σώμα. Σκοπός του σχολείου είναι να προάγει τον πολιτισμό. Για την κατανόηση και τη μετάδοση του πολιτισμού μας από τη μια γενιά στην άλλη, το σπουδαιότερο και αποτελεσματικότερο μέσο είναι το σχολείο.
Όμως ο σημερινός πολιτισμός διέρχεται μια κρίση αξιών, η κρίση αυτή είναι αυτονόητο ότι περνά και στο σχολείο.. Το σημερινό σχολείο δυστυχώς συμβάλλει στην εκμάθηση, όχι όμως στη μάθηση. Ελάχιστα καλλιεργείται η κριτική σκέψη, η ευαισθησία και η φαντασία του μαθητή.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μετατρέπεται ο μαθητής σε άβουλο ον. Δημιουργούνται, έτσι, άτομα με γνώση, χωρίς όμως γνώμη, άτομα που δεν προβληματίζονται, δεν έχουν πνευματικές ανησυχίες και ενδιαφέροντα και γι' αυτό το λόγο δεν σκέπτονται, δεν κρίνουν, αλλά ούτε και θέλουν να κρίνονται.
Το σημερινό σχολείο δεν αρέσει στους μαθητές. Οι γονείς δεν το εμπιστεύονται και οι καθηγητές δεν εμπνέονται απ' αυτό. Αποτελεί ένα απαρχαιωμένο σχολείο το οποίο βρίσκεται έξω από την σύγχρονη πραγματικότητα. Το πραγματικό σχολείο πρέπει να ανταποκρίνεται στην κοινωνική πραγματικότητα, δηλαδή να είναι ελκυστικό στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Στόχος του είναι η ολοκληρωμένη γενική μόρφωση των μαθητών αλλά και η καλλιέργεια της προσωπικότητάς τους. Το σχολείο πρέπει να αναπτύσσει την κριτική σκέψη και τον κοινωνικό προβληματισμό, τη συμμετοχή και την αλληλεγγύη των μαθητών.
Να σέβεται τη διαφορετικότητα, να συνδέει τον άνθρωπο με την κοινωνία και το περιβάλλον, με γενικό σκοπό τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πολίτη ο οποίος θα μπορεί να συμμετέχει στο 'κοινωνικό γίγνεσθαι'. Σε αυτό το σχολείο η γνώση θα κατακτάται μέσα από τον προβληματισμό και την κατανόηση, την ενεργό συμμετοχή των μαθητών με τη μέθοδο της έρευνας, τη διαρκή επικοινωνία μαθητών καθηγητών, τη συμμετοχή του σχολείου στην κοινωνία-κοινότητα και τη συμμετοχή της κοινωνίας στο σχολείο.Σε αυτό το σχολείο, η κοινωνιολογία είχε σημαντική θέση στα ωρολόγια και τα αναλυτικά προγράμματα.
Σκοπός της κοινωνιολογίας είναι να μελετήσει, να κατανοήσει και να ερμηνεύσει τα σύγχρονα κοινωνικά φαινόμενα και συνάμα να εξηγήσει τα βαθύτερα αίτια πού βρίσκονται πίσω από την κοινωνική συμπεριφορά, τη συγκρότηση, εξέλιξη και μετασχηματισμό των ανθρώπινων κοινωνιών.
Ο μαθητής μπορεί να γίνει γνώστης των αλλαγών που συντελούνται και να αποκτήσει πλήρη συναίσθηση της κοινωνικής πραγματικότητας στη οποία ζει.
Ωστόσο, πέρα από τα προβλήματα 'γνωστικού' περιεχομένου στο σχολείο, προκύπτουν και άλλα θέματα. Το σχολείο ως πολυδιάστατο σύστημα απασχολεί ανθρώπους διαφορετικούς μεταξύ τους οι οποίοι πρέπει να συνεργαστούν είτε είναι καθηγητές, είτε μαθητές, είτε γονείς.
Όπως είναι λογικό, συχνά εμφανίζονται προβλήματα στις μεταξύ τους σχέσεις με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση η οποία επηρεάζει την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Για να λυθούν αυτά τα προβλήματα τόσο μεταξύ καθηγητών όσο και μαθητών αλλά και γονιών πρέπει να υπάρχουν κάποιοι ειδικοί οι οποίοι με τις γνώσεις τους να μπορούν να βοηθήσουν στην εξάλειψη τέτοιων περιστατικών.
Με βάση τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των κοινωνιολόγων, (Π.Δ. 159, Φ.Ε.Κ. 199/1.10.2009, τ. 1), ο ρόλος των κοινωνιολόγων στην εκπαίδευση πέρα από διδακτικός είναι ερευνητικός αλλά και συμβουλευτικός. Οι κοινωνιολόγοι χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της κοινωνιολογικής έρευνας μπορούν να οργανώσουν έρευνες στα σχολεία για διάφορα θέματα όπως τα αίτια της σχολικής αποτυχίας, η παιδική παραβατικότητα, η βία και γενικότερα ζητήματα που προβληματίζουν το σχολικό βίο.
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα χρησιμοποιούνται για την ανάδειξη και την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης. Επίσης, οι κοινωνιολόγοι μπορούν να στελεχώσουν τα σχολεία ' ως κοινωνιολόγοι σύμβουλοι, με αντικείμενο την εποπτεία, την έρευνα, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων των σχέσεων εκπαιδευτικής κοινότητας και κοινωνίας, εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευόμενων μεταξύ τους', (Π.Δ.
159 άρθρο 1, παρ. ι΄). Συγκεκριμένα, ο κοινωνιολόγος χρησιμοποιώντας μεθόδους της επιστήμης του (συνεντεύξεις, παρατήρηση κτλ) μπορεί να εντοπίσει προβλήματα στις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και προβλήματα μεταξύ καθηγητών και μαθητών.
Σκοπός του είναι να αναδείξει τα προβλήματα των μεταξύ τους σχέσεων και να συμβάλει στην επίλυσή τους έτσι ώστε να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο, δυσλειτουργικές συμπεριφορές οι οποίες παρεμποδίζουν την ομαλή διεξαγωγή της σχολικής διαδικασίας.
Δυσάρεστα περιστατικά που ακούμε κατά καιρούς από τα ΜΜΕ όπως περιπτώσεις παιδεραστίας, προβλήματα βίας μεταξύ των μαθητών και πολλά άλλα προβλήματα τα οποία επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την ομαλή ψυχοκοινωνική εξέλιξη των παιδιών, μπορούν να προβλεφθούν και να αντιμετωπιστούν αν υπάρχουν ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι μπορούν να συμβάλουν με τη γνώση τους στην ανίχνευση και αντιμετώπιση τέτοιων συμβάντων.
Επιπλέον, ο κοινωνιολόγος-συμβουλος μπορεί να εντοπίσει πιθανά προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ σχολείου και κοινωνίας. Για να πετύχει στο μέγιστο η σχολική διαδικασία, πρέπει να υπάρχει συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ σχολείου και κοινωνίας.
Το σχολείο αποτελεί κομμάτι της κοινωνίας. Αυτό σημαίνει ότι σχολείο και κοινωνία αλληλεπιδρούν. Αυτή η αλληλεπίδραση επηρεάζει και τα δύο συστήματα με αποτέλεσμα να εμφανίζονται διάφορα προβλήματα. Ο κοινωνιολόγος-συμβουλος μπορεί να γίνει ο διαμεσολαβητής και να βοηθήσει να ξεπεραστούν τα μεταξύ τους προβλήματα με σκοπό τη δημιουργική συνεργασία γονέων και σχολείου.
Στα πλαίσια του σχολικού βίου, οι κοινωνιολόγοι-σύμβουλοι μπορούν να οργανώνουν 'Σχολές γονέων' με σκοπό την ενημέρωση των γονιών για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές-παιδιά τους αλλά και θέματα που σχετίζονται με τη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Παρόλα αυτά, ο ερευνητικός και συμβουλευτικός ρόλος των κοινωνιολόγων ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα αν και προβλέπεται από τον σχετικό νόμο(!).
Πηγές:
· Προτάσεις Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων για την Εκπαίδευση
· Mεγάλη Παιδαγωγική Eγκυκλοπαίδεια - Eλληνικά Γράμματα - Herder, Aθήνα 1968, τόμος 5ος
· ΦΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ Α.(1985), «κοινωνιολογία της εκπαίδευσης», εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα

Γράφει ο:
Χρήστος Θεοδωρόπουλος
Κοινωνιολόγος

One night stand… πόσο καλό μας κάνει;

whtVinchCoupleD0BED0BDD0B8D0B
Περιστασιακό σεξ… πόσα έχουν γραφτεί..πόσες έρευνες έχουν γίνει για αυτό… Τώρα, μία νέα μελέτη έρχεται για να αποδείξει ότι το σεξ της μιας βραδιάς τελικά…μας κάνει καλό!   

Η έρευνα από το «New York University» ανατρέπει όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Στη μελέτη έλαβαν μέρος 371 σπουδαστές για 9 μήνες και οι επιστήμονες προσπάθησαν να εντοπίσουν τις επιπτώσεις του περιστασιακού σεξ στην ψυχολογία των νέων.
Δεδομένου ότι το 80% των νέων ανθρώπων έχουν επιδοθεί τουλάχιστον μία φορά σε περιστασιακό σεξ, κρίνεται από τους ερευνητές αναγκαία η μελέτη του συγκεκριμένου θέματος.
Τα αποτελέσματα ήταν άκρως εντυπωσιακά: οι νέοι που επιδόθηκαν σε περιστασιακό σεξ είχαν την επόμενη μέρα ένα αίσθημα ευφορίας, υψηλότερη αυτοεκτίμηση, μεγαλύτερη όρεξη για ζωή, λιγότερο άγχος και μηδαμινά σημάδια κατάθλιψης.
Μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες στην έρευνα έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις τύπου: «Με πόσους διαφορετικούς ερωτικούς συντρόφους έχεις βρεθεί ερωτικά την ίδια στιγμή;», «Στην καθημερινή σου ζωή πόσο συχνά έχεις φαντασιώσεις με ανθρώπους που μόλις γνώρισες;» ή «Σεξ χωρίς αγάπη είναι οκ». Οι ερωτήσεις ήταν δομημένες με τέτοιον τρόπο ώστε να μελετηθούν: η συμπεριφορά των νέων, η επιθυμία τους και οι πεποιθήσεις τους.
Παράλληλα τα αποτελέσματα της έρευνας, δεν κάνουν κανένα διαχωρισμό στο φύλο καθώς άνδρες και γυναίκες είχαν κοινές αντιδράσεις.
Βέβαια, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι απαιτείται περαιτέρω μελέτη για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων γύρω από το περιστασιακό σεξ.

Οταν Δείτε αυτο το Βίντεο θα θέλετε να διαγράψετε το Facebook σας!


φασεμπουκ

Ένα καταπληκτικό βίντεο κάνει τις τελευταίες ημέρες τον γύρο του διαδικτύου και δείχνει με έναν δραματικό τρόποορισμένες από τις «σκληρότερες» αλήθειες για την εποχή των social media.
Η μοναξιά, η πικρή αλήθεια που μπορεί να κρύβεται πίσω από ένα στάτους και πολλά άλλα παρουσιάζονται με πιο εμφανή τρόπο στο βίντεο που ανέβηκε στο YouTube από τον χρήστη HigtonBros
Δείτε το και θα καταλάβετε:

AYTH είναι η χώρα που αντέχει περισσότερο στο ΣΕΞ!

sex

Άλλοι το προτιμούν στα γρήγορα και άλλοι παίρνουν το χρόνο τους για να το απολαύσουν…
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρία προφυλακτικών Durex, σε συνεργασία με τη Harris Interactive, παρουσιάζει τον παγκόσμιο χάρτη του σεξ, αποκαλύπτοντας ποια είναι η μέση διάρκεια της σεξουαλικής επαφής σε 26 χώρες του κόσμου.
Τα αποτελέσματα βασίστηκαν στις ανώνυμες απαντήσεις 26.000 χρηστών, 1.000 άτομα από κάθε χώρα.
Όπως φαίνεται στον παρακάτω χάρτη, η χώρα μας βρίσκεται στο ανώτατο όριο της κλίμακας. Το ίδιο ισχύει και για χώρες της Λατινικής Αμερικής όπως η Βραζιλία και το Μεξικό, καθώς και την Κίνα!
Αντιθέτως, η Γαλλία και η Ινδία δεν ξεπερνούν τα 15 λεπτά μέσης διάρκειας στο σεξ.
sex_map

Παγκόσμιο ενδιαφέρον για το άγνωστο ανθρωπόμορφο πλάσμα που φέρεται να έχει εντοπιστεί σε κοιλάδα της Κίνας. (ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

Monster-Gollum-spotted

Τη φαντασία αλλά και το επιστημονικό ενδιαφέρον έχουν προκαλέσει οι φωτογραφίες αυτές  που ελήφθησαν σε κοιλάδα κοντά στο Σινικό Τείχος και εικονίζουν ένα άγνωστο στη βιολογία ανθρωπόμορφο είδος.
Η λήψη τους έγινε από Κινέζο τουρίστα όταν απομακρύνθηκε από το γκρουπ και την κατασκήνωση Huairou στο Πεκίνο, για τη σωματική του ανάγκη. Τότε, όπως ο ίδιος κατέθεσε, βρέθηκε σοκαρισμένος μπροστά στο συγκεκριμένο πλάσμα.
“Περπάτησα για τη σωματική μου ανάγκη και είδα ένα τέρας. Έμεινα άφωνος. Τράβηξα φωτογραφίες πριν προλάβω να συνειδητοποιήσω τι είναι αυτό που βλέπω. Τώρα που το σκέφτομαι τρομάζω περισσότερο”.
Σε κάθε περίπτωση, οι φωτογραφίες εξετάζονται ως προς την γνησιότητά τους, αν και όπως όλα δείχνουν δεν αποτελούν προϊόν κάποιας κακόγουστης φάρσας και μάλλον είναι αυθεντικές, κάτι που κάνει τα πράγματα εξαιρετικά πολύπλοκα…
The-monster (5)The-monster (4)The-monster (3)

Με αυξήσεις ως και 11% η ΔΕΗ βάζει φωτιά στα εξοχικά

Με αυξήσεις ως και 11% η ΔΕΗ βάζει φωτιά στα εξοχικάΆσχημα τα μαντάτα για 1,2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες εξοχικών ή σπιτιών στο χωριό καθώς έρχονται οι αυξήσεις του ρεύματος με όλα να δείχνουν ότι η αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ θα φτάσει το 11%.Ουσιαστικά η σημερινή κατηγορία με τις 800 κιλοβατώρες το τετράμηνο καταργείται και έτσι μπαίνουν αυξήσεις στα τιμολόγια για τα εξοχικά, τα σπίτια στο χωριό και τα σπίτια με χαμηλή κατανάλωση.
Οι φτωχοί άνθρωποι που δεν καταναλώνουν πολλοί θα μπορέσουν να σωθούν μόνο χάρη στο κοινωνικό τιμολόγιο το οποίο δεν καταργείται.
Ουσιαστικά οι αυξήσεις θα αρχίσουν να μετρούν από την 1η Ιουλίου και κάπως έτσι ένας ιδιοκτήτης ενός εξοχικού που σήμερα πληρώνει 60 ευρώ το τετράμηνο θα δεί αυξημένο τον λογαριασμό του κατά 6 με 7 ευρώ.
Αντίστοιχα για άλλο εξοχικό με ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση κοντά στις 400 κιλοβατώρες ο ιδιοκτήτης θα κληθεί να πληρώσει αντί των 30 ευρώ που είναι σήμερα έναν λογαριασμό 34 με 35 ευρώ.
Πλέον με την κατάργηση της κατηγορίας ως τις 800 κιλοβατώρες οι ιδιοκτήτες εντάσσονται στην κατηγορία ως 2.000 κιλοβατώρες και κάπως έτσι προκύπτουν και οι αυξήσεις.

Πανεύκολο Ψωμί μυρωδάτο στη φόρμα

pswmaki-olivemagazinegr
Εύκολο και γρήγορο αυτό το μυρωδάτο ψωμί είναι ιδανικό για να συνοδεύσει κάθε φαγητό, κυρίως λαδερά, σούπες και σαλάτες.
psomi rigani nik1
Φωτογραφία-Food Styling: Αντωνία Κατή

Υλικά

  • 50ml ελαιόλαδο
  • 2 φλιτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1 φλιτζάνι αλεύρι ολικής άλεσης
  • 2 κουτ. γλυκού μαγειρική σόδα, κοφτά
  • 1 κουτ. γλυκού αλάτι
  • ½ κουτ. γλυκού ρίγανη ξερή, τριμμένη
  • ½ κουτ. γλυκού θυμάρι ξερό, τριμμένο
  • 300ml γάλα
  • λίγο επιπλέον αλεύρι, για την επιφάνεια που θα ζυμώσετε
  • 2 κουτ. σούπας σουσάμι, για το πασπάλισμα

Διαδικασία


Βήμα 1

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180°C. Λαδώνετε μια μέτρια μακρόστενη φόρμα του κέικ με 2 κουτ. σούπας από το ελαιόλαδο.

Βήμα 2

Σε μια λεκανίτσα ρίχνετε τα δύο είδη αλευριού, τη μαγειρική σόδα, το αλάτι, τη ρίγανη και το θυμάρι και ανακατεύετε καλά.

Βήμα 3

Κάνετε μια λακκούβα στη μέση και ρίχνετε εκεί το γάλα και το υπόλοιπο ελαιόλαδο. Ανακατεύετε με κυκλικές κινήσεις με τα χέρια, μέχρι να ενωθούν τα υλικά και σταδιακά να σχηματιστεί μια ζύμη. Αν η ζύμη σας είναι πολύ σφικτή, προσθέτετε 1-2 κουτ. σούπας γάλα ή νερό. Αν είναι υγρή και λασπώδης, προσθέτετε λίγο ακόμα αλεύρι για όλες τις χρήσεις.

Βήμα 4

Τη ζυμώνετε με τις γροθιές σας, για 5-6 λεπτά, μέχρι να μαλακώσει και να γίνει λεία και εύπλαστη, πασπαλίζοντας πότε-πότε με ελάχιστο αλεύρι για να μην κολλάει στα χέρια.

Βήμα 5

Δίνετε μακρόστενο σχήμα στη ζύμη και την μεταφέρετε στη φόρμα, εφαρμόζοντάς την καλά στα τοιχώματα. Εναλλακτικά, καλύπτετε με λαδόκολλα τον πάτο ενός στρογγυλού ταψιού με διάμετρο 24 εκ., πλάθετε τη ζύμη σε καρβέλι και το βάζετε στο ταψί, τραβώντας την απαλά για να καλύψει σχεδόν τον πυθμένα.

Βήμα 6

Με τη μύτη ενός μαχαιριού κάνετε 3-4 λοξές και ρηχές τομές στην επιφάνεια της ζύμης και πασπαλίζετε με το σουσάμι. Ψήνετε για 45-50 λεπτά, μέχρι το ψωμί να φουσκώσει και να ροδίσει ωραία.

Βήμα 7

Βγάζετε τη φόρμα από το φούρνο, αφήνετε το ψωμί να κρυώσει για 10 λεπτά και το ξεφορμάρετε. Το ακουμπάτε σε μια σχαρίτσα για να «αναπνέει» από την κάτω πλευρά και να μην λασπώσει και το αφήνετε να κρυώσει τελείως.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ 2014 Πέμπτη 3 Ιουλίου, 21:30

ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ-ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΤΣΙΡΑΣ
ΡΙΤΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ




Η παράσταση που αποθεώθηκε, σε μια μοναδική καλοκαιρινή συναυλία στη Θεσσαλονίκη!

Μετά την εντυπωσιακή υποδοχή που συνάντησαν οι χειμερινές τους παραστάσεις, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Γιάννης Κότσιρας και η Ρίτα Αντωνοπούλου θα ανηφορίσουν στη Θεσσαλονίκη, για μία μεγάλη καλοκαιρινή συναυλία στη Μονή Λαζαριστών.

Με όχημα την κοινή τους αισθητική, ανατρέχουν σε σημαντικά τραγούδια και δημιουργούς και παρουσιάζουν ανανεωμένο το προσωπικό τους ρεπερτόριο.

Όμως δεν μένουν εκεί! θα μας δώσουν και μία δυνατή πρόγευση από την επερχόμενη δισκογραφική συνεργασία του Θάνου Μικρούτσικου με τον Γιάννη Κότσιρα και τον στιχουργό Οδυσσέα Ιωάννου. Ήδη, κυκλοφόρησε το πρώτο τραγούδι από αυτή τη συνεργασία, με τίτλο «Αυτός ο Ήλιος» και συνάντησε την πιο θερμή υποδοχή.  

 Ο Θάνος Μικρούτσικος, με την αναγνωρισμένη μουσική προσφορά αλλά και την έντονη κοινωνική του παρουσία, συναντήθηκε πρώτη φορά το 2005 με τον Γιάννη Κότσιρα σε μια συναυλία αφιέρωμα στον ποιητή Νίκο Καββαδία, ενώ λίγα χρόνια μετά συνεργάστηκαν ξανά στις παραστάσεις «Πάντα γελαστοί και γελασμένοι».

Ο Θάνος Μικρούτσικος λέει για τον Γιάννη Κότσιρα: «Κατά τη γνώμη μου είναι αυτή τη στιγμή, ειλικρινά και μετά λόγου γνώσεως, ο πιο ολοκληρωμένος Έλληνας τραγουδιστής. Γιατί ο ολοκληρωμένος τραγουδιστής κρίνεται από το φάσμα ρεπερτορίου που μπορεί να πει. Ε, αυτός είναι σχεδόν σε όλο το φάσμα! Με έναν απίστευτο τρόπο κι ένα απίστευτο ήθος, που μετράει»!

Ο Γιάννης Κότσιρας έχει καταξιωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους ερμηνευτές  της τελευταίας εικοσαετίας, ανήσυχος και δημιουργικός. Παρά τη μεγάλη εμπορική απήχηση που γνώρισε από πολύ νωρίς, δεν σταμάτησε να αναζητά την πιο ειλικρινή τραγουδιστική έκφραση σε ό,τι κι αν έκανε.
Τη Ρίτα Αντωνοπούλου μας τη σύστησε ο Θάνος Μικρούτσικος και είναι τα τελευταία χρόνια σταθερή συνεργάτιδα του, ερμηνεύοντας μοναδικά τα τραγούδια του συνθέτη.  «Η Ρίτα Αντωνοπούλου είναι μακράν η καλύτερη τραγουδίστρια της γενιάς της με σπουδαία σκηνική παρουσία, τραγουδά τις συλλαβές, τις λέξεις και τις φράσεις με τρόπο τέτοιο, που αποκτούν ζωή στην ερμηνεία της» λέει για εκείνη ο Θάνος Μικρούτσικος.
Την παράσταση πλαισιώνουν 6 εξαίρετοι σολίστ:
Θύμιος Παπαδόπουλος: πνευστά, ενορχηστρώσεις,
 Άκης Κατσουπάκης: πιάνο, ενορχηστρώσεις,
 Άκης Γαβαλάς: τύμπανα,
Γιάννης Γρυπαίος: μπάσο,
Βαγγέλης Μαχαίρας: μπουζούκι,
Κώστας Μιχαλός: κιθάρα,
Επιμέλεια ήχου: Γιώργος Κορρές
Επιμέλεια φωτισμού: Ανδρέας Κούρτης
Τιμές εισιτηρίων:
Προπώληση: 12€
Φοιτητικό/Ανέργων: 10€
Είσοδος: 15€
Εισιτήρια  προπωλούνται:

Μονή Λαζαριστών, Public, Βιβλιοπωλείo Iανός, Seven Spots, Viva.gr

Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ




Την Τετάρτη 25 Ιουνίου συγκλήθηκε στην Αθήνα Έκτακτη Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (ολομέλεια), για την εκλογή 4 νέων Μητροπολιτών: Φωκίδος, Ιωαννίνων, Ελασσώνος και Θεσσαλιώτιδος-Φαναριοφερσάλων.
Στη Σύνοδο μετείχε για πρώτη φορά και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Γεώργιος, αφού η προηγούμενη Σύνοδος της Ιεραρχίας ήταν εκείνη που τον εξέλεξε ως Μητροπολίτη Κίτρους. Ως ο νεότερος Ιεράρχης της Εκκλησίας της Ελλάδας τέλεσε νωρίς το πρωί, στον Ιερό Ναό της Μονής Πετράκη, τη θ. λειτουργία. Στη συνέχεια, στο Συνοδικό Μέγαρο διεξήχθησαν οι εργασίες της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, οι οποίες ολοκληρώθηκαν με την αναγγελία των αποτελεσμάτων των 4 εκλογών και την τέλεση των Μεγάλων Μηνυμάτων των Εψηφισμένων Μητροπολιτών, σύμφωνα με την τάξη της Εκκλησίας.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Γεώργιος θα ταξιδέψει μκαι πάλι στην Αθήνα, προκειμένου να λάβει μέρος στην επισκοπική χειροτονία του Εψηφισμένου Μητροπολίτη Ελασσώνος κ. Χαρίτωνος, που θα τελεστεί την προσεχή Κυριακή 29 Ιουνίου στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Παύλου Αθηνών.

Εκδήλωση απονομής βεβαιώσεων παρακολούθησης προγραμμάτων του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης Δήμου Πύδνας Κολινδρού


  Μια ξεχωριστή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης  25 Ιουνίου 2014 στο Πολιτιστικό Κέντρο της Μεθώνης. Η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση και το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Πύδνας Κολινδρού, με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης των προγραμμάτων της περιόδου Φεβρουάριος – Ιούνιος 2014, απένειμαν στους επιμορφούμενους των προγραμμάτων τις βεβαιώσεις παρακολούθησης.
  Την εκδήλωση οργάνωσε η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση σε συνεργασία με τα στελέχη του ΚΔΒΜ Δήμου Πύδνας Κολινδρού. 
  Στην έναρξη ο Πρόεδρος της ΔΗ.ΚΟΙΝ.Ε. Δημήτριος Χλεμές, καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους και αναφέρθηκε στο ιστορικό της ίδρυσης και λειτουργίας του ΚΔΒΜ.  «…Αισθάνομαι ιδιαίτερα χαρούμενος, τόνισε,  που  σε σύντομο χρονικό διάστημα το ΚΔΒΜ του Δήμου μας καταξιώθηκε στη συνείδηση της τοπικής κοινωνίας και πρόσφερε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έντεκα (11) προγράμματα  επιμόρφωσης με θέματα εθνικής εμβέλειας σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου μας. Στόχος είναι στο διάστημα των δεκαοκτώ μηνών, που με βάση την προγραμματική σύμβαση,  θα λειτουργεί το ΚΔΒΜ,  να υλοποιηθούν όσο το δυνατό περισσότερα εθνικής αλλά και τοπικής εμβέλειας προγράμματα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους συνδημότες και συνδημότισσες να παρακολουθήσουν και να επιμορφωθούν σε θεματικές με βάση τα ενδιαφέροντά τους και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας».  Ευχαρίστησε τα στελέχη του ΚΔΒΜ Πύδνας Κολινδρού για την άψογη συνεργασία αλλά και όλους τους εκπροσώπους των τοπικών  συλλόγων και φορέων για τη συμβολή τους στην  μέχρι τώρα λειτουργία του ΚΔΒΜ αλλά και όλους τους συμμετέχοντες στα προγράμματα.    


     Στην εκδήλωση η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Αθηνά Σιπητάνου  ανέπτυξε το θέμα:  «Η αναγκαιότητα  ανάπτυξης της Διά Βίου Μάθησης στις μέρες μας» και τόνισε μεταξύ άλλων πως  «…σήμερα υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ οι πολίτες να επωφεληθούν από τις τεράστιες νέες εμπειρίες που αφορούν την επικοινωνία, την κινητικότητα και την απασχόληση, γεγονός που εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό από τη συνεχή απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων. …… Η διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση έπαψε να ενδιαφέρει αποκλειστικά τους παιδαγωγούς αλλά απασχολεί πλέον εξίσου τους επιχειρηματίες, τους οικονομολόγους, τους εργαζόμενους και τους ανέργους, τους άνδρες και τις γυναίκες και διευρύνεται ολοένα όχι μόνο ως δυνατότητα εξασφάλισης προσόντων, τα οποία σχετίζονται με την εργασία και την οικονομία, αλλά και ως προοπτική ολοκλήρωσης της προσωπικότητας των ατόμων». 
  Στη συνέχεια η Υπεύθυνη Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας του ΚΔΒΜ Δήμου Πύδνας Κολινδρού, Εύη  Δημητρίου- Χριστίδη  αναφέρθηκε στο θεσμό, στους στρατηγικούς στόχους, τη στελέχωση και τη  λειτουργία των ΚΔΒΜ με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο ενώ ο υπεύθυνος οργάνωσης  Νικόλαος Τζήκαλος  παρουσίασε στατιστικά στοιχεία για τη μέχρι τώρα λειτουργία του ΚΔΒΜ. Χαρακτηριστικό είναι πως στο ΚΔΒΜ Πύδνας Κολινδρού υλοποιήθηκαν περισσότερα προγράμματα από άλλους Δήμους με πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό. 
  Στο τέλος της εκδήλωσης απονεμήθηκαν στους συμμετέχοντες των προγραμμάτων οι βεβαιώσεις παρακολούθησης μέσα σε κλίμα ικανοποίησης αλλά και  αναγκαιότητας συνέχισης  των  προγραμμάτων και στο προσεχές διάστημα. 
  Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο Γεώργιος Καλύβας Πρόεδρος του ΔΗΦΟΠΑΠΟΥ Πύδνας Κολινδρού ως εκπρόσωπος του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και αρμόδιου για τη Διά Βίου Μάθηση Κω/νου Κουκοδήμου,  εκπρόσωπος της Βουλευτή Πιερίας Άννας Μάνη – Παπαδημητρίου, οι  Πρόεδροι των  Τ.Κ. Μεθώνης και Ν. Αγαθούπολης, Ελευθερία Παπά και Καλλιόπη Κακούλα αντίστοιχα, εκπαιδευτές των προγραμμάτων αλλά και φίλοι και συγγενείς  των επιμορφούμενων.  
























 

Η εκπομπή της ΝΕΡΙΤ "Επι_μένουμε Ελλάδα" και στο οινοποιείο των Δημήτρη και Κώστα Παπαγιαννούλη



Γενική Συνέλευση των μελών - μετόχων της Συνεταιριστικής Τράπεζας Πιερίας.Καλά αποτελέσματα παρά τους κλυδωνισμούς

Η Γενική Συνέλευση..
των μελών - μετόχων της Συνεταιριστικής Τράπεζας Πιερίας πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητήριου Πιερίας το απόγευμα της Τετάρτης.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Νίκος Μηλιώτης καλωσορίζοντας τα μέλη αναφέρθηκε στη δύσκολη οικονομική συγκυρία αλλά και στη δυνατότητα της τράπεζας να δίνει λύσεις, σημειώνοντας παρά το δύσκολο οικονομικά κλίμα, η Συνεταιριστική Τράπεζα Πιερίας «τα πήγε καλά». Ο ίδιος χαρακτήρισε το οικονομικό κλίμα στη χώρα μας «κόλαση» και πρόσθεσε πως «διαχειριστήκαμε καλά το καράβι».
Ευχαρίστησε τα μέλη για την προσπάθεια που καταβάλλουν ούτως ώστε ένα τοπικό κατάστημα να σταθεί στο ύψος του και να κερδίζει όλο και περισσότερο την εμπιστοσύνη του κοινού.
Αναφερόμενος στην ετήσια έκθεση του Δ.Σ. επικέντρωσε την ομιλία του στα οικονομικά μεγέθη της τράπεζας, σε διοικητικά θέματα και στην επιχειρηματική στρατηγική.
 

Τα οικονομικά μεγέθη
Πρόκειται για έναν ισολογισμό όπου απεικονίζονται τα μεγέθη της Τράπεζας που διαμορφώθηκαν το 2013 και παρά τις αρνητικές συγκυρίες που επικρατούν στην παγκόσμια οικονομία και την οξύτατη οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας, η Τράπεζα Πιερίας, πέτυχε να υπερβεί τις αντιξοότητες που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει.
Αναλυτικότερα οι καταθέσεις έφτασαν τα 38 εκατ. 843 χιλ. ευρώ με 31.12.2013, έναντι 35 εκατ. 324 χιλ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2012, σημειώνοντας αύξηση 9,96% περίπου.
Το σύνολο των εγγυητικών επιστολών που εκδόθηκαν το 2013 ήταν ύψους 12 εκατ. 596 χιλ. ευρώ, παράλληλα δε οι χορηγήσεις, μετά από τις προβλέψεις έφθασαν στα 38 εκατ. 175 χιλλ. Ευρώ, έναντι 34 εκατ. 847 χιλ. ευρώ με 31.12.2012, παρουσιάζοντας αύξηση 9,55%, ενώ το σύνολο των προβλέψεων ανήλθε στα 4 εκατ. 700 χιλ. ευρώ έναντι 3 εκατ. 974 χιλ. ευρώ με 31.12.2012. Το ποσό αυτό είναι αυξημένο κατά 726 χιλ. ευρώ και τα 411 χιλ. ευρώ είναι υποχρεωτικές εκ του νόμου προβλέψεις, ενώ μεταφέρθηκαν από τα προ φόρων κέρδη άλλες 315 χιλ. ευρώ ενισχύοντας και ενδυναμώνοντας περισσότερο την κεφαλαιακή διάρθρωση της Τράπεζας.
Τα κέρδη προ αποσβέσεων και προβλέψεων ανήλθαν στα 831 χιλ. ευρώ περίπου και μετά την αφαίρεση των διενεργηθεισών αποσβέσεων παγίων, κατά ποσό 35 χιλ. ευρώ περίπου και τον σχηματισμό προβλέψεων 726 χιλ. ευρώ περίπου για επισφαλείς απαιτήσεις, απομένει κέρδος ποσού 70 χιλ. ευρώ περίπου.
http://www.pierikoiantilaloi.gr

ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΜΘΡΟΠΙΝΗ ΕΠΑΦΗ

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Το παπούτσι σου βρωμάει, άλλαξε το: Μικρά μυστικά για να μην μυρίζουν ποτέ τα πόδια σου

podia-myrizoyn-570
Αν τα πόδια σας μυρίζουν έντονα και ντρέπεστε μέχρι και να δοκιμάσετε παπούτσια τότε σίγουρα υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Δεν χρειάζεται όμως να πτοήστε καθώς υπάρχουν μικρά μυστικά που μπορούν να σας γλυτώσουν από την ανεπιθύμητη δυσοσμία.
Πάντως στην πλειοψηφία εκείνων που έχουν έντονη μυρωδιά τα πόδια τους, φταίει η κακή υγιεινή ωστόσο αυτό δεν αποτελεί και τον κανόνα. Παράλληλα μεγάλο μερίδιο στην δυσοσμία έχει και ο ιδρώτας καθώς σε αντίθεση με τα χέρια, τα πόδια μένουν περισσότερη ώρα κλεισμένα μέσα στα παπούτσια. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι δεν αερίζονται τα πέλματα που το κάθε ένα έχει περισσότερους από 250.000 ιδρωτοποιούς αδένες και τα βακτήρια βρίσκουν προσοδοφόρο έδαφος για να αναπτυχθούν, προκαλώντας δυσοσμία.
Αν και εσείς αντιμετωπίζεται πρόβλημα με την δυσοσμία ενώ στα πέλματα σας έχετε κοκκινίλες ή σκασίματα, ίσως να έχετε μυκητίαση ή κάποια άλλη λοίμωξη και καλό θα ήταν να επισκεφτείτε έναν δερματολόγο. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα onmed.gr, οι συχνές μυκητιάσεις στα πόδια μπορεί να αποτελούν πρώιμο σύμπτωμα διαβήτη. Για την αντιμετώπιση της δυσοσμίας των ποδιών χρειάζεται η σωστή υγιεινή και όσοι φοράνε κλειστά παπούτσια πρέπει να φροντίζουν να προμηθεύονται μόνο αθλητικές απορροφητικές κάλτσες και να τις αλλάζουν συχνά. Παράλληλα ένα πολύ μεγάλο λάθος που κάνουν πολλοί άνθρωποι είναι να βγάζουν τα παπούτσια και να τα τοποθετούν σε κάποιο σκιερό μέρος, στην παπουτσοθήκη και στα κουτιά.
Το ιδανικότερο είναι να αερίζονται και να τα χτυπάει για κάποια ώρα ο ήλιος και να αποθηκεύονται σε ένα δωμάτιο χωρίς υγρασία προκειμένου να μην ευνοείται η ανάπτυξη μυκήτων και βακτηρίων που ευθύνονται για την δυσοσμία. Επίσης να μην φοράτε συνέχεια τα ίδια παπούτσια γιατί έτσι θα εξασφαλίσετε ότι δεν υπάρχει σε αυτά ίχνος υγρασίας, που είναι ιδανικό περιβάλλον για μύκητες και βακτήρια. Όταν πλένεστε θα πρέπει να σκουπίζετε καλά τις πατούσες και τα δάχτυλα σας ανάμεσα για να απομακρύνετε την υγρασία που βοηθάει στην ανάπτυξη των μυκήτων. Τέλος, όσοι αντιμετωπίζετε μεγάλο πρόβλημα με την δυσοσμία των ποδιών και έχετε ήδη δοκιμάσει όλα τα παραπάνω, μπορείτε να προμηθευτείτε ένα αποσμητικό ποδιών με αντιβακτηριδιακή δράση.

Μην παίζεις με το μόριο σου – 4 λάθη που κάνεις όταν αυτοϊκανοποιείσαι

andrikos-avnanismos-570
Από πολύ μικρή ηλικία, γύρω στα 8-9 έτη, τα αγοράκια αρχίζουν να εξερευνούν το σώμα τους και ιδίως το μόριο τους. Μέσα από πειραματισμό και παρατήρηση προσπαθούν να κατανοήσουν την λειτουργία του και να μάθουν πως αντιδράει σε συγκεκριμένα ερεθίσματα. Όταν όμως μεγαλώνουν καλό είναι να μην συνεχίζουν τους πειραματισμούς και τα παιχνίδια με το πέος τους.
Γράφει ο Παραλίας
Γενικότερα, άπαξ και σου καρφωθεί μια χαζή ιδέα στο μυαλό, δεν πάει να καταστραφεί ο κόσμος ο καθένας θα σκάσει αν δεν την εφαρμόσει. Με κάποια πράγματα όμως δεν πρέπει να παίζεις και να ενδίδεις σε κάθε κουταμάρα που μπορεί να σου έρθει στο μυαλό. Όπως οι παρακάτω 4 περιπτώσεις με λάθη των ανδρών που έγιναν και γίνονται κατά την διάρκεια του αυνανισμού.
1. Μην παρεμποδίζεις την κυκλοφορία του αίματος στο πέος σου: Ένας 27χρονος Ινδός επιχείρησε να σταματήσει την κυκλοφορία του αίματος στο πέος του κατά τον αυνανισμό, τοποθετώντας το σε ένα μπουκάλι. Αποτέλεσμα αυτού να σφηνώσει το εργαλείο και να πάθει περιφερειακό οίδημα, το πέος να γίνει διπλάσιο σε πάχος στο σημείο που ήταν μέσα στο μπουκάλι και να προκληθεί αφόρητος πόνος.
2. Το πολύ το τίκι τάκα κάνει το μυαλό φιρίκι : Καλό είναι από κάποια ηλικία και μετά να έχεις μια καλή αναλογία σεξ και αυνανισμού. Γιατί αν δεν υπάρχει σεξ θα αυνανίζεσαι περισσότερο. Και αν εθιστείς και το υπερφορτώσεις, τότε σε περιμένει μια γάγγραινα Φουρνιέ, μια σπάνια μικροβιακή πάθηση, που εισέρχεται στον οργανισμό από τις εκδορές του πέους λόγω υπερβολικής χρήσης και προκαλεί έμετο, πυρετό, μυϊκό πόνο και οίδημα στο όσχεο.
3. Σταμάτα να σφίγγεις : Σύμφωνα με έρευνα το 60% των τραυματισμών του πέους προέρχεται από έντονο σφίξιμο κατά τον αυνανισμό και λάθος κίνηση του χεριού. Η αυξημένη πίεση εμποδίζει την αιμάτωση του πέους με αποτέλεσμα να υπάρχει διαρροή και πρήξιμο και ο κίνδυνος να χαθεί η λειτουργία της στύσης είναι υπαρκτός.
4. Εκτός από αλκοτέστ και αυνανοτέστ : Από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις αυνανισμού είναι όταν επιχειρείς να το κάνεις την ώρα που οδηγείς. Έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα με αυτόν τον τρόπο, αφού ένα απότομο σταμάτημα αρκούσε για να συγκρουστεί το μόριο με το τιμόνι και να σπάσει.