ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Τα ψωμάκια μας τα κάλλη μας!


Ta pswmakia mas ta kalli mas!: Τα ψωμάκια μας τα κάλλη μας! © www.myself.gr Τα ψωμάκια μας τα κάλλη μας!
Φθινόπωρο, χειμώνα, άνοιξη, καλοκαίρι, ό,τι εποχή κι αν είναι αρκετές γυναίκες βασανίζονται με μία σκέψη: «Πώς είναι το σώμα μου; Πώς θα βγω στην παραλία; Πώς θα μπω στο αγαπημένο μου φόρεμα; Μα καλά αυτή πώς κρατιέται έτσι; Μήπως διαγράφει η κυτταρίτιδα μέσα από το παντελόνι;». 
Μήπως αυτές είναι σκέψεις που έχουν περάσει και από το δικό σου μυαλό;
Δυστυχώς ή ευτυχώς, η γυναίκα από πάντα κρατούσε στα χέρια της πολλούς ρόλους. Μητέρα, νοικοκυρά, εργαζόμενη, σύζυγος και πάνω απ’ όλα γυναίκα! Είναι φυσιολογικό να μην προλαβαίνεις να τα κάνεις όλα. Είναι φυσιολογικό να μην είσαι παντού τέλεια! Δεν πειράζει αν δεν προλαβαίνεις!
Κάνε μικρά βήματα, μεγάλων αλλαγών
1. 90 – 60 - 90!
3 νούμερα που μαρτυρούν τις ιδανικές αναλογίες για το σώμα μιας γυναίκας. Κατά πόσο ισχύει τελικά αυτό; Δεν υπάρχουν ιδανικές αναλογίες. Τα νούμερα αυτά συνήθως επιτάσσονται από τη μόδα. Αλλάζουν χρόνο με το χρόνο, από εποχή σε εποχή και από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα, οι χώρες της Ανατολής θέλουν τη γυναίκα ζουμερή και με καμπύλες. Οι χώρες της Δύσης από την άλλη, θέλουν τη γυναίκα λεπτή και λυγερή.
Τι πρέπει να κρατήσεις εσύ; Τις αναλογίες που πρέπει, για ένα έχεις ένα σώμα υγιές!
Μέτρησε την περιφέρεια μέσης σου και προσπάθησε να τη διατηρήσεις κάτω από 88 εκατοστά.
Μέτρησε τους γλουτούς σου. Αφού έχεις την περίμετρο της μέσης σου, μέτρα με μεζούρα και την περιφέρεια των γλουτών σου και διαίρεσε τα δύο ποσά μεταξύ τους. Προσπάθησε να διατηρήσεις το νούμερο αυτό κάτω από 0,7 – 0,9.
Ο λόγος; Το λίπος που μαζεύεται στην περιοχή της κοιλιάς είναι πιο επικίνδυνο από το λίπος που συσσωρεύεται σε άλλες περιοχές του σώματος, όπως είναι οι γοφοί, και σχετίζεται με χρόνια νοσήματα όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο σακχαρώδης διαβήτης. Αν έχεις τα λεγόμενα «ψωμάκια», λοιπόν, είσαι σε κάπως πιο πλεονεκτική θέση!
Μην αγχώνεσαι! Θυμήσου ότι το άγχος αυξάνει την έκκριση κορτιζόλης η οποία με τη σειρά της ευνοεί τη συσσώρευση λίπους στην κοιλιά
2. Κράτα ημερολόγιο ζυγίσματος.
Καθιέρωσε μια φορά την εβδομάδα να ανεβαίνεις στην ζυγαριά, για να ελέγχεις καλύτερα το βάρος σου… Έτσι αν δεις το δείκτη να ξεφεύγει, θα τον επαναφέρεις πολύ πιο εύκολα.
Τι πρέπει να κάνεις?
Ζυγίσου μια φορά την εβδομάδα κατά προτίμηση το πρωί που δεν έχεις κάνει ακόμα το πρώτο σου γεύμα. Φρόντισε βέβαια το προηγούμενο βράδυ να μην έχεις φάει ένα γεύμα πολλών θερμίδων και μεγάλης περιεκτικότητας σε αλάτι γιατί η μέτρηση πιθανόν να μην είναι αντιπροσωπευτική. Αν η διατροφή σου είναι προσεγμένη με μικρά και συχνά γεύματα δεν έχεις κανένα λόγο να αγχώνεσαι για αυτό το «βήμα». Αν μάλιστα προσθέσεις και λίγη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σου τότε θα χαίρεσαι να ανεβαίνεις στην ζυγαριά. Πρόσεξε όμως μην το παρακάνεις και σου γίνει έμμονη ιδέα.
3. Last but not least! Αγάπησε το σώμα σου. Κοίταξε τον καθρέφτη σου και χαμογέλα!
Προτίμησε να έχεις ένα υγιές σώμα έστω και με τις ατέλειές του.
Είναι ωραίο να είσαι γυναίκα! Απόλαυσέ το!
Πηγή: www.nutrimed.gr

5 μύθοι για τον καρκίνο του στήθους

5 μύθοι για τον καρκίνο του στήθους
Ο Οκτώβριος έχει θεσμοθετηθεί ως «Μήνας πρόληψης και ενημέρωσης για τον καρκίνο του στήθους» και όλες οι γυναίκες, μανούλες και μη, θα πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους σε αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα υγείας, ειδικά όταν κάθε χρόνο τόσο στην χώρα μας όσο και παγκοσμίως, ο αριθμός των γυναικών που νοσούν ολοένα και αυξάνεται.
Στα πλαίσια αυτής της ενημέρωσης, ας δούμε πέντε μύθους σχετικά με τον καρκίνο του στήθους:
Ο καρκίνος του στήθους αφορά μόνο όσες γυναίκες έχουν οικογενειακό ιστορικό.
Μπορεί οι πιθανότητες να εμφανίσει μια γυναίκα καρκίνο του μαστού να αυξάνονται σημαντικά, αν κάποιο άτομο της οικογένειας της είχε νοσήσει στο παρελθόν, ωστόσο πάρα πολλά από τα κρούσματα, δεν είχαν κανένα προηγούμενο οικογενειακό ιστορικό.
Αν μια γυναίκα έχει οικογενειακό ιστορικό καρκίνου, δεν μπορεί να κάνει τίποτα.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από αυτό. Ίσα ίσα που αν μια γυναίκα γνωρίζει, πρέπει και μπορεί να είναι πιο συνεπής στις ετήσιες προληπτικές της εξετάσεις. Επιπλέον, μπορεί να συζητήσει με τον γιατρό της και για άλλες, πιο επεμβατικές, προληπτικές μεθόδους.
Ο καρκίνος του μαστού αφορά μόνο γυναίκες με πλούσιο στήθος.
Το μέγεθος των μαστών δεν παίζει κανένα ρόλο στην εμφάνιση του καρκίνου. Απλά στις γυναίκες με μεγάλο στήθος καμιά φορά είναι λίγο πιο δύσκολη η εξέταση και η διάγνωση.
Ο καρκίνος του μαστού εμφανίζεται μετά τα 40.
Δυστυχώς δεν υπάρχει ηλικία για τον καρκίνο, αφού μπορεί να εμφανιστεί ακόμα και στα 20 χρόνια μιας γυναίκας. Γι’ αυτό τον λόγο πλέον οι γιατροί συστήνουν στις γυναίκες να κάνουν την πρώτη τους μαστογραφία (μαστογραφία αναφοράς) στα 35 τους χρόνια και όχι μετά τα 40, όπως ίσχυε παλαιότερα.
Ο καρκίνους του μαστού εμφανίζεται πάντα με την μορφή όγκου.
Όσο κι αν έχουμε συνδέσει στο μυαλό μας την ύπαρξη όγκων στο στήθος με τον καρκίνο, η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι όγκοι είναι καλοήθεις. Αντίθετα σημάδια καρκίνου του στήθους είναι τα εξής: ερεθισμένο ή πρησμένο στήθος που ξεφλουδίζει ή εμφανίζει λακκάκια στο δέρμα, έντονος πόνος στους μαστούς ή τις θηλές, υγρό που τρέχει από τις θηλές κλπ.

Εγκληματική αποδιοργάνωση της Εθνικής!


© gazzetta.gr
Ο Βασίλης Σαμπράκος θυμίζει τα εγκληματικά σφάλματα του προέδρου της ΕΠΟ, αλλά και την ευθύνη των media που τον παρακολούθησαν αμίλητα να καταστρέφει την καλύτερη Εθνική ομάδα στην ιστορία.
Προτού κάνεις κριτική, οφείλεις να κάνεις αυτοκριτική. Προτού προχωρήσουμε στο παρακάτω λοιπόν, ας μιλήσουμε για τα ελληνικά media. Αυτά που έμειναν μουγκά, αμίλητα στην εποχή που ο σημερινός πρόεδρος της ΕΠΟ ξεπάτωνε την προηγούμενη Εθνική ομάδα, δηλαδή την καλύτερη Εθνική στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου. Αυτά που έμειναν αμίλητα όταν τον έβλεπαν να διώχνει μέχρι και τους θυρωρούς της προηγούμενης Εθνικής, μη τυχόν και ξεφύγει κανείς, και τους αντικαθιστούσε με όλους αυτούς τους - ξένους ή Έλληνες - μαθητευόμενους μάγους που μαθαίνουν στου κασίδη το κεφάλι κομμωτική.
Τα media που δεν έβγαζαν κιχ τον καιρό που ο Γιώργος Σαρρής έδιωχνε με τη συμπεριφορά του τον Φερνάντο Σάντος και επέλεγε να αφαιρέσει συγχρόνως όλο το επιτελείο των προπονητών και λοιπών στελεχών που εργάζονταν για την Εθνική, για να τους αντικαταστήσει με άλλους, που δεν είχαν καμιά προηγούμενη αντίστοιχη εμπειρία. Τα media που έμειναν άλαλα όταν ο Σαρρής άφησε εν λευκώ τον Κλαούντιο Ρανιέρι να επιλέξει προπονητές για τις μικρές Εθνικές, με συνέπεια να προσληφθεί ο κουμπάρος του μάνατζερ - κολλητού του Ιταλού, ο οποίος λειτουργεί σαν τεχνικός διευθυντής της Εθνικής. Τον κουμπάρο που έφερε την ιστορική επιτυχία του 10-0.
Πάμε όμως τώρα παρακάτω.
Σε μια οποιαδήποτε “κανονική” χώρα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας που θα είχε καταφέρει μέσα σε 3 μήνες να μετατρέψει μια εκ των κορυφαίων 16 ομάδων του Μουντιάλ σε σάκο του μποξ για Βόρειες Ιρλανδίες, θα είχε ήδη παραιτηθεί. Και αν δεν είχε παραιτηθεί, θα είχε αποπεμφθεί.
Σε μια “κανονική” χώρα βεβαίως ποτέ ένας τόσο άσχετος με τη διοίκηση ποδοσφαιρικού συλλόγου, με τη διοίκηση ποδοσφαίρου δεν θα είχε γίνει πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομοσπονδίας.
Σε μια “κανονική” χώρα, που θα είχε φτάσει να βρίσκεται ανάμεσα στις 16 καλύτερες του κόσμου και θα ερχόταν από μια χρυσή 10ετία, την καλύτερη στην ιστορία της, ένας νεόφερτος προπονητής που δεν έχει ξαναδουλέψει στη ζωή του σε Εθνική ομάδα, θα αναλάμβανε την Ελλάδα μόνο με τον όρο να δουλέψει με τους όρους της Ελλάδας και όχι τους δικούς του. Κανένας προπονητής δεν θα είχε λόγο στο “να υπάρχει ή να μην υπάρχει τεχνικός διευθυντής;”, ερώτημα. Κανένας προπονητής δεν θα αναλάμβανε να στελεχώσει την ραχοκοκαλιά του εθνικού ποδοσφαίρου, δηλαδή τους ομοσπονδιακούς προπονητές προτού συμπληρώσει έναν μήνα ζωής στην Ελλάδα.
Μια κανονική ποδοσφαιρική ομοσπονδία δεν θα έφερνε ποτέ έναν ξενόφερτο και πρωτόπειρο προπονητή για να τον ρίξει μόνο στα βαθιά, να του δώσει την καλύτερη Εθνική που είχε ποτέ, και να τον αφήσει ανεξέλεγκτο να πειραματίζεται πάνω στον οργανισμό της. Θα τον είχε βοηθήσει να προσαρμοστεί, να εξοικειωθεί, να μάθει, να κατανοήσει πόσο σημαντικό είναι να γίνονται οι αλλαγές αργά και σταδιακά και όχι σε μια νύχτα. Θα του είχε εξηγήσει πόσο επικίνδυνο είναι να πειραματίζεται με διαφορετικούς σχηματισμούς και διαφορετικά πρόσωπα σε κάθε επίσημο παιχνίδι. Θα τον είχε βάλει στο νόημα. Ακόμη και τότε που ήταν “καφενείο” και παραδόθηκε άνευ όρων στον Οτο Ρεχάγκελ, τον βοήθησε, έστω υποτυπωδώς, να προσαρμοστεί.
Δεν έχει μεγάλη σημασία τούτη τη στιγμή η κριτική στον προπονητή. Είναι καινούργιος, του είπαν ότι δεν πρέπει να καλεί τους “κακούς” ποδοσφαιριστές, ότι δεν πρέπει να βάζει τους “παλιούς”, του “έκατσε” η ατυχία να ξεκινήσει χωρίς κόσμο στο πρώτο παιχνίδι, έχασε την ψυχραιμία του, ή δεν την βρήκε ποτέ, άκουσε τον μάνατζερ και τους υπόλοιπους καινουργούς Έλληνες φίλους του, με συνέπεια να κάνει μαζεμένα σοβαρά λάθη στα δύο τελευταία παιχνίδια. Δεν φταίει ο Ρανιέρι που πειραματίζεται και δεν του βγαίνει τίποτα. Φταίει πρωτίστως και κυρίως αυτός που πειραματίστηκε τρεις μήνες πίσω με την πιο επιτυχημένη Εθνική στην ιστορία, αφήνοντας τον προπονητή να φύγει, διώχνοντας όλο το προηγούμενο καθεστώς διεύθυνσης του εθνικού ποδοσφαίρου και παραδίδοντας την Εθνική ομάδα σε έναν άγνωστο με την Ελλάδα που ανέλαβε σε μια νύχτα μια ευθύνη που δεν είχε αναλάβει ποτέ.
Σημασία για την Εθνική είναι να μαζέψει τα κομμάτια της, να ανασυγκροτηθεί σε χρόνο dt και να δώσει μια μεγάλη μάχη για να γυρίσει την κατάσταση και να φτάσει τουλάχιστον στα μπαράζ. Αλλά ποιος να το κάνει αυτό; Η σημερινή διοίκηση της ΕΠΟ; 

Τι είπε ο υπουργός όταν ρωτήθηκε εάν οι αλλαγές στο Δημοτικό γίνονται για να μειωθούν οι θέσεις των εκπαιδευτικών




«Θέλετε να το χαλάσουμε από την αρχή. Δεν θέλω να το χαλάσουμε από την αρχή. Μπορείτε άνετα να το χαλάτε. Δεν τελείωσα. Μπορείτε να το χαλάσετε εσείς. Εμείς δεν θέλουμε να το χαλάσουμε. Εάν θεωρείτε ότι ήρθαμε εδώ να πυροβολήσουμε ανθρώπους, κάνετε λάθος και σας έχουμε διαψεύσει από την πρώτη στιγμή ως προς αυτό».
Έτσι απάντησε σε έντονο ύφος και υψηλό τόνο φωνής ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδοςόταν στη σημερινή συνέντευξη τύπου, ρωτήθηκε από εκπαιδευτικό συντάκτη «Μήπως οι αλλαγές, όπως λένε ορισμένοι, θα γίνουν για να μειωθούν θέσεις των εκπαιδευτικών;», και υπογράμμισε τα εξής:
Α. Όταν παρέλαβα το υπουργείο, απευθύνθηκα στους εκπαιδευτικούς, τους κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς και τους είπα να μην μας φοβούνται. Ήρθαμε για καλό. Δεν ήρθαμε για κακό. Δυστυχώς η Ελλάδα βρίσκεται μέσω κρίσης και οι θεσμοί του κοινωνικού κράτους πλήττονται πρώτοι. Παιδεία, υγεία, μεταφορές, κοινωνικές δράσεις της διοίκησης. Αυτοί οι θεσμοί πλήττονται πρώτοι από την οικονομική κρίση και εμείς είχαμε θεσμούς ακμής. Και τώρα ζούμε τις τελευταίες στιγμές της παρακμής γιατί φεύγουμε. Από την κρίση περνάμε στην ανάπτυξη και φεύγουμε και από το μνημόνιο.
Β. Όπως και ο Πρωθυπουργός και ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης τόνισαν στη Βουλή την περασμένη Παρασκευή. Άρα είναι μια δομική αλλαγή για καλό όλων. Πάνω απ’ όλα των παιδιών. Πάνω απ’ όλα της Ελλάδας. Αλλά και των εκπαιδευτικών. Οπωσδήποτε και των εκπαιδευτικών.
Γ. Και επειδή όπως σας είπα συζητάμε κάθε εβδομάδα με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, τις σκέψεις μας θα τις πούμε, θα τις κουβεντιάσουμε και σε αυτό το συνδικαλιστικό επίπεδο. Αλλά όλοι αυτοί, όπως και τα κόμματα συμμετέχουν στο Εθνικό Συμβούλιο.
Δ. Συνεπώς θα παραπληροφορηθεί από κακεντρεχείς και άσχετους και στημένους και όλοι θα έχουν μια οριζόντια και έγκυρη ενημέρωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν μπορούμε να δώσουμε κάποια στοιχεία για το δημοτικό, δηλαδή ποιες αλλαγές σκέφτεστε να γίνουν; Γιατί οι γονείς έχουν αρχίσει ήδη και ρωτάνε τι περιμένουν για τα παιδιά τους του χρόνου με τη νέα σχολική χρονιά τι θα γίνει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εάν είχε γίνει η διαβούλευση, θα ήταν πάρα πολύ εύκολο σε εμένα να πω πού καταλήγει ο διάλογος και τι από αυτά που προτείνουμε έγιναν αποδεκτά, ή τι δεν έγινε αποδεκτό. Δεν θέλω να προλάβω το διάλογο. Σ
υνεργάτες μου σε συνεργασία με εμένα, η κυρία Σφαέλου που είναι εδώ, έχει ήδη ετοιμάσει την εισήγησή μου προς το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας. Και δεν θέλω να προλάβω την εισήγηση. Δηλαδή την πληροφόρηση των μελών του Εθνικού Συμβουλίου και γι’ αυτό περιορίζομαι. Δεν θα πω.
Η συνεδρίαση θα γίνει τον Οκτώβριο.
Ενημερώθηκα ότι έχει καιρό να συνεδριάσει.
Μάλιστα μου λένε ότι έχει και δυο χρόνια. Δεν ξέρω εάν είναι αλήθεια.
Εγώ ξέρω όμως ότι τον Οκτώβριο θα συνεδριάσει. Θα συνεδριάσει σε ολομέλεια και αμέσως η ολομέλεια θα προγραμματίσει τη συνεδρίαση του ενός τμήματός του γιατί έχει τρία τμήματα, που σχετίζεται με την εκπαίδευση στην οποία στοχεύουμε να κάνουμε αλλαγές.
Περιορίστηκα σήμερα να πω το σύνθημά μας, τη γενική μας θεώρηση.
Λιγότερες πληροφορίες που παρέχει μια δήθεν ύλη, γιατί άλλο είναι η πληροφόρηση και άλλο είναι η γνώση.
Εμείς σας είπαμε πει εδώ ότι έχουμε ένα τρίπτυχο. Κατά σύμπτωση είμαι και εκπαιδευτικός.
Γνώση, μόρφωση, παιδεία.
Είναι μια σειρά αυτή που σχετίζεται με τα εκπαιδευτικά συστήματα.
Δεν την ακολουθούμε.
Στο ενδιαφέρον σας κατ΄ αρχάς σε ένα ποσοστό 99,9% είναι θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και όχι την παιδεία. Εμείς όμως είμαστε Υπουργείο Παιδείας.
Η οπτική μας είναι λιγότερες πληροφορίες, λιγότερη ποσότητα πληροφοριών, υπό την έννοια αυτή λιγότερη ύλη και περισσότερη παιδεία.

Ο Λάμπρου του Παναθηναικού, στα 40 μεγαλύτερα ταλέντα του παγκοσμίου ποδοσφαίρου



Η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Guardian δημοσιοποίησε λίστα με τα 40 μεγαλύτερα ταλέντα του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, τα οποία έχουν γεννηθεί το 1997 και μέσα σε αυτή βρίσκεται ο επιθετικός του Παναθηναϊκού, Λάζαρος Λάμπρου.
Ακόμα μία σημαντική διάκριση για τον ταλαντούχο ποδοσφαιριστή του Παναθηναικού, Λάζαρο Λάμπρου που αποκτήθηκε από τον Παναθηναϊκό το 2011 από τους Πόντιους Κατερίνης.
Στο δημοσίευμα του ο Guardian ''ακτινογραφεί'' τον 17χρονο άσο του ''Τριφυλλιού'' τονίζοντας:
"Ο Παναθηναϊκός αντιλήφθηκε τον Λάμπρου όταν τελείωσε τρεις σερί σεζόν πρώτος σκόρερ των νεαρών τμημάτων των Πόντιων Κατερίνης και τον απέκτησε το 2011.
Πέρυσι σημείωσε περισσότερα από 20 γκολ με την U-17 των γιγάντων της Αθήνας, είτε παίζοντας σαν επιθετικός ή απλά από πίσω.
Έχει μεγάλη διορατικότητα και πάντα ψάχνει να βρει την τέλεια πάσα, κυρίως με το δεξί του πόδι. Δεν φοβάται να κάνει κόλπα ακόμα και όταν σχεδόν πάντα παίζει με μεγαλύτερους αντίπαλους.
Έχοντας εντυπωσιάσει με τη δεξιοτεχνία του και την ευχέρειά του στο σκοράρισμα, ο προπονητής των Πράσινων, Γιάννης Αναστασίου, του πρόσφερε επαγγελματικό συμβόλαιο τον Μάρτιο".

Συντροφιές στα καταφύγια του Ολύμπου και των Πιερίων με φαγητά του βουνού, φασολάδα, γίδα βραστή και κεφτεδάκια



Του Νίκου Μαστροπαύλου

Συντροφιά πάει να πει βρισκόμαστε γύρω από το στρωμένο τραπέζι και τρώμε παρέα. Κι οι συντροφιές που σμίγουν στο βουνό είναι οι πιο δεμένες και οι πιο δυναμικές. Κράτα με να σε κρατώ ν’ ανεβούμε στο μοναδικό στον κόσμο βουνό, τον Όλυμπο. Το αισθάνθηκα στα πολύ χαμηλά, βεβαίως, του θεϊκού βουνού, χειμώνα καιρό, στην ειδυλλιακή χαράδρα του Ενιπέα. Σαν να μην πατούσα στο παγωμένο μονοπάτι, όταν ένοιωσα ένα συντροφικό χέρι να με συγκρατεί και να με προσγειώνει. Με δυο επιπλέον πολύ πιο έμπειρα πόδια, φτάσαμε στα Πριόνια, στο καταφύγιο του Δημήτρη Κυρίτση «2.917» – όσο και η ψηλότερη κορυφή της Ελλάδας, ο Μύτικας –  και χωθήκαμε στη θαλπωρή του. Το ίδιο χέρι έσπρωξε μπροστά μου τη φέτα με τη ντομάτα το ελαιόλαδο και τη ρίγανη, ψημένη στο αλουμινόχαρτο πάνω στη ξυλόσομπα του «καταφυγίου» του Δημήτρη Κυρίτση στα Πριόνια, όπου έσμιξε ξανά η συντροφιά της χαράδρας του Ενιπέα μαζί με τα ποτηράκια του τσίπουρου.

Τα Πριόνια, στα 1.100 υψόμετρο, είναι η χαμηλότερη, αλλά η πλέον αχολόσκαστη γεύση του Ολύμπου, αφού πάει εκεί ασφαλτοστρωμένος δρόμος 10 χλμ. από το Λιτόχωρο. Η πιο εύκολη διαδρομή μέσα στη γοητεία του Ολύμπου είναι η άνοδος από το Λιτόχωρο έως τα Πριόνια από τη χαράδρα του Ενιπέα, που κι αυτή δεν είναι και τόσο απλή καθώς ο πεζοπόρος πρέπει να διατρέξει ανηφορική διαδρομή διάρκειας 4 ωρών. Τελικά η πιο ξεκούραστη εμπειρία στον Ολυμπο είναι το τελευταίο κομμάτι του μονοπατιού, αλλά προς τα κάτω, από τα Πριόνια μέχρι το παλιό μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου, περίπου 2 χλμ., όταν κι αυτό δεν είναι παγωμένο στα ανήλιαγα τμήματά του. Και βέβαια η πιο ζεστή εμπειρία είναι μετά, όταν η παρέα των πεζοπόρων σμίγει μέσα στο καταφύγιο και αρχίζουν να έρχονται στο τραπέζι ψωμί, ελιές, χόρτα του βουνού, μαζί με το κρασί. Αλλά το πραγματικά χαρακτηριστικό φαγητού του βουνού, η γίδα βραστή, αποκαλύπτεται μέσα σε ένα στην άχλη των μυρωδάτων ατμών της, όταν ο Δημήτρης ανοίγει το καζάνι που κοχλάζει πάνω στη ξυλόσομπα. Όπως συνήθως συμβαίνει, το πιο απλό και πρωτογενές είναι και το πιο γευστικό. Και επιπλέον παίρνει νοστιμιά από την ατμόσφαιρα γύρω από το τραπέζι που το κρατά ζεστό.

Ο Δημήτρης μιλά για το μαγικό βουνό όπως αναφέρεται στα καθημερινά του πράγματα. Πάνω από εδώ απλώνεται η αλυσίδα των καταφυγίων του Ολύμπου «Σπήλιος Αγαπητός», «Γιόσος Αποστολίδης» και «Χρήστος Κάκαλος», στο οροπέδιο των Μουσών, μυρισμένα από την ατμόσφαιρα των ορειβατικών συντροφιών και το άρωμα του φαγητού του βουνού. Αυτά τα ψηλά καταφύγια, που στο πρώτο φτάνεις από το Μονοπάτι της  Σιωπής, το προχωρημένο φθινόπωρο θα τα βυθίσει στην τέλεια σιωπή τους, ενώ τα χαμηλότερα, στα Πριόνια και ακόμη πιο χαμηλά στον Σταυρό, η βουή της παρέας θα συνεχίσει να αντηχεί στην χαράδρα του Ενιπέα. Κι ο Δημήτρης θα συνεχίσει να ετοιμάζει τη βραστή γίδα του:Πλένουμε τις μερίδες της γίδας και τα βάζουμε στην κατσαρόλα πάνω στη φωτιά. Όταν πάρουν μια βράση οι μερίδες πετάει το πρώτο νερό και πλένει ξανά το κρέας καλά. Το βάζει και πάλι στην κατσαρόλα μαζί με 5-6 καρότα, 2 κρεμμύδια, 5-6 μικρές πατάτες, σέλινο, λάδι, πιπέρι, αλάτι και έναν κύβο λαχανικών. Στο τέλος προσθέτει στο φαγητό δυο κουτάλες από το χυμό ενός λεμονιού και δυο κουταλιές αλεύρι ομογενοποιημένα στο μίξερ για να χυλώσει το φαγητό.

Το χέρι που ένοιωσα να με συγκρατεί και να με στηρίζει ήταν του πολύ έμπειρου ορειβάτη Πέτρου Μήλιου. Το δικό του στέκι όμως δεν είναι εδώ στον Όλυμπο, αλλά απέναντι στα Πιέρια, στη Σαρακατσάνα. Εκεί αναζητήσαμε το δεύτερο πιο χαρακτηριστικό φαγητό του βουνού, τη φασολάδα. Ο δρόμος που ξεστρατίζει από τη Ρητίνη (17 χλμ. μέχρι το καταφύγιο) έχει χαλάσει τώρα και μόνο οχήματα με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς μπορούν να ανέβουν στα 1860 υψόμετρο. Εκεί μπορεί να σας περιμένει ο Πέτρος Μήλιος (τηλ. 6979842633) για να σας στρώσει το τραπέζι με το άλλο χαρακτηριστικό φαγητό του βουνού, τη φασολάδα της μητέρας του:Αποβραδίς βάζει τα φασόλια να φουσκώσουν σε κρύο νερό και το πρωί να ξεπλένει και τα στραγγίζει. Ξεκινά το βράσιμο στο γκάζι, που εδώ το μεγάλο υψόμετρο και το σκληρό νερό απαιτούν διπλάσιο χρόνο, γι’ αυτό χυλώνει τόσο όμορφα το φαγητό. Όταν μετά από 4 με 5 ώρες τα φασόλια αρχίζουν να μαλακώνουν, προσθέτει το σέλινο, το καρότο, την κόκκινη πιπεριά, το κόκκινο πιπέρι, το ψιλοκομμένο παλιό κρεμμύδι, τα ντοματάκια ή τον ντοματοπελτέ, τις φρέσκες ντομάτες που το νοστιμεύουν, και λίγο πριν το τέλος, το λάδι και το αλάτι.

Το ωραίο λουκάνικο το φτιάχνει ο Γιώργος Ζήσης στη Βρία, ο οποίος έχει και κρεοπωλείο στην Κατερίνη απέναντι από τον σταθμό του ΚΤΕΛ. Το τσίπουρο με γλυκάνισο είναι από τη Βροντού και η φέτα αγοράζεται από μαντρί εδώ πιο πάνω από το καταφύγιο.

Έξω από το καταφύγιο, από τα τραπέζια με τους ξύλινους πάγκους, απολαμβάνεις τη θέα της κοντινής γραμμής των Πιερίων, το Χτένι, με φόντο τις κορυφές του Ολύμπου, τον Προφήτη Ηλία, τον Μύτικα και πίσω του το Σκολιό. Πάντα σε συνεπαίρνει η θέα των κορυφών του θεϊκού βουνού, αλλά δεν φαντάζεσαι ότι υπάρχει δρόμος να φτάσεις τόσο κοντά τους χωρίς τις ικανότητες και την προσπάθεια δεινού ορειβάτη. Κατεβήκαμε από τις κατάφυτες πλαγιές των Πιερίων για να κινηθούμε σε έναν από τις πιο ωραίες ελληνικές στράτες που μπορεί να διατρέξει ο περιηγητής, μεταξύ θεών και Μουσών, μέχρι τον Αγιο Δημήτριο και το Κτήμα Μπέλλου (www.ktimabellou.gr). Από εκεί  ξεκινήσαμε την πορεία μας με τον Λάζαρο Μπέλλο σε ένα άλλο τοπίο, στην πλαγιά του Ολύμπου από τη μεριά του Κοκκινοπλού, μέχρι τη Μεγάλη Γούρνα και το πέτρινο μικρό καταφύγιο Χριστάκη, στα 2.450 υψόμετρο, μια ανάσα, ή καλύτερα 1 ώρα καλό περπάτημα από τη κορυφή Σκολιό, από βατό μονοπάτι, χωρίς τις φοβερές δυσκολίες για τους αμύητους των κορυφών του Ολύμπου. Στο δρόμο γνωριστήκαμε με το απίθανο τσάι του θεϊκού βουνού, που είχε ήδη κάνει την εμφάνισή του στην πλαγιά με την απεριόριστη θέα στις παρυφές του απέραντου Θεσσαλικού κάμπου και το αναζητούσαν εναγωνίως. Ήταν μέσα Ιουλίου αλλά η άνοιξη καλά κρατούσε ακόμη εδώ στα ψηλά.

Ακόμα πιο ψηλά, στην καλύβα Χριστάκη, βρήκαμε την καλή συντροφιά του Άρη Μπράτσιου, που θα διανυκτέρευε εκεί, να τρώει και να πίνει γύρω από το τζάκι. Και το τραγούδι δεν άργησε να ακουστεί: «Ανέβηκα στον Όλυμπο κι αγνάντεψα τριγύρω / τριγύρω γύρω θάλασσα, στη μέση πεδιάδα / κι από μεριά κλεφτόπουλα» ή «Ο ήλιος βασιλεύει κι η μέρα σώνεται / κι ο νους μου από τα σένα, δεν συμμαζώνεται». Πράγματι είχε αρχίσει να σουρουπώνει εδώ επάνω στη Μεγάλη Γούρνα, μιάμιση ώρα δύσκολου και απαιτητικού δρόμου με όχημα 4Χ4 φυσικά, μακριά από τον «πολιτισμό» και τα σύννεφα του νου. Εδώ είναι πολύ κοντά σου πραγματικά σύννεφα και όλα φαντάζουν καθαρά και πιο νόστιμα, ειδικά τα κεφτεδάκια της κυρίας Αλεξάνδρας που τόσο ανοιχτόκαρδα μας φίλεψε μαζί με τόσα άλλα. Το έχουν αυτό οι συντροφιές του βουνού και πάνω απ’ όλα αυτή είναι η εξαιρετική νοστιμιά τους.

Η κυρία Αλεξάνδρα δεν μας φίλεψε κεφτεδάκια για μια φορά μόνο, αλλά μας έδωσε και τη συνταγή τους: Χρησιμοποιεί κιμά από 60% χοιρινό σπιτίσιο, 10% άγριο και 30% πρόβιο. Κάποιες φορές έκανε και με μουνούχι. Καρυκεύει τον κιμά με αλάτι, κόκκινο και μαύρο πιπέρι και ένα κρασοπότηρο τσίπουρο με γλυκάνισο, και προσθέτει δυόσμο, μαϊντανό, κρεμμύδι παλιό ψιλοκομμένο, μπούκοβο, φρυγανιά ή ψωμάκι ξερό και ένα με δυο αβγά. Τα πλάθει, αλείφει το ταψάκι με λάδι και στο φούρνο.


Έπεσε η αυλαία για το 5ο SFENDAMI ADVENTURE EXPERIENCE.






























Ο λόφος προφήτη Ηλία  γέμισε  από παιδιά, δρομείς και ποδηλάτες 
Ο καιρός  σύμμαχος  με τις νυκτερινές περιπλανήσεις όλων των συμμετεχόντων προσφέροντας μοναδικές στιγμές σε αθλητές  και θεατές που   βρέθηκαν από διάφορα σημεία της  χώρας  όπως Κρήτη Αλεξανδρούπολη ,Αθήνα ,καβάλα και άλλες περιοχές
Στο αγωνιστικό μέρος  την αυλαία την άνοιξαν οι μικροί μας φίλοι  δρομείς και ποδηλάτες πλημυρίζοντας περιμετρικά του λόφου 
Την σκυτάλη την πήραν οι μεγάλοι αθλητές 
Νικητής  στον αγώνα ορεινής ποδηλασίας  των 21 χιl.  είναι ο Βροχίδης Αλέξανδρος SMF TEAM  2ος  Σπυρίδης  ΓιάννηςVELLOS-BOTECHIA και 3ος  Σταμούλης Γιώργος IDEAL BIKES .Στην κατηγορία γυναικών  νικήτρια η Διακακη Ελένη και 2η η Ζωή  Σταμούλη
Εντυπωσιακή συμμετοχή αθλητών από την Κρήτη  του  ΤΑΛΩΣ με αρχηγό τον Κώστα Ορφανουδάκη κάνοντας εκατοντάδες χιλ  και φεύγοντας με άριστες εντυπώσεις , ζήσανε μοναδικές εμπειρίες και πρωτόγνωρες συμφωνα με την αναφορά τους

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων


Θέμα: Σε αβεβαιότητα και ανασφάλεια οι τευτλοπαραγωγοί
Τέλος δεν έχουν τα βάσανα των τευτλοπαραγωγών, εξαιτίας της εχθρικής στάσης της κυβέρνησης προς την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (ΕΒΖ) και την παραγωγή ζάχαρης. Φαίνεται στις επιπτώσεις από το κλείσιμο των δύο εργοστασίων σε Σέρρες και Ορεστιάδα από τα τρία που υπήρχαν, τώρα στην περίοδο συγκομιδής. Το μοναδικό, που έμεινε σε λειτουργία, εργοστάσιο στο Πλατύ, πέρα από το αυξημένο μεταφορικό κόστος, αδυνατεί και δεν μπορεί να απορροφήσει την ημερήσια παραγωγή των τευτλοεξαγωγέων. Επειδή παραλαμβάνει από όλες τις περιοχές, από ∆οµοκό έως Ορεστιάδα, τις παραγόμενες ποσότητες τεύτλων, γι’ αυτό και η ΕΒΖ ανακοίνωσε ότι δεν μπορούν οι αγρότες να συγκομίζουν όποτε είναι έτοιμοι και σε όσες ποσότητες έχουν. Έτσι τα τεύτλα μένουν στη γη, υποβαθμίζονται ποιοτικά και ήδη η ζημιά υπολογίζεται σε 10 με 15 ευρώ ανά τόνο.
Συγκεκριμένα, αν και ξεκίνησε η συγκομιδή µε 15 pol, όσο περνά ο καιρός έχει πέσει στο 12,5-13 pol, όπως επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος του σωματείου τευτλοεξαγωγέων. Οι βροχές επίσης έφεραν ποιοτική υποβάθμιση της παραγωγής και η ΕΒΖ μείωσε τα τιμολόγια στις κατηγορίες τεύτλων µε pol κάτω από 14.
Χαρακτηριστικά από τη Λάρισα για το Πλατύ αντί για 30-40 βαγόνια την ημέρα φεύγουν μόλις 8-9, όπως καταγγέλλουν οι Θεσσαλοί παραγωγοί και αγωνιούν για τον κίνδυνο που υπάρχει της ποιοτικής υποβάθμισης του προϊόντος.
Οι τευτλοπαραγωγοί βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς βλέπουν τα έσοδά τους να εξανεμίζονται, ενώ τα έξοδα μένουν στα ύψη. Επίσης ο ΕΛΓΑ δεν αναγνωρίζει ζημίες στην ποιότητα των τεύτλων από κακοκαιρία και συνεπώς δεν αποζημιώνονται από την απώλεια εισοδήματος, αν και πληρώνουν τσουχτερή ασφαλιστική εισφορά.
Ταυτόχρονα, καμία ενημέρωση δεν υπάρχει για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει στη νέα καλλιεργητική περίοδο για τα τεύτλα η Διοίκηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης ΑΕ, αλλά ούτε και για το πότε θα πληρωθούν οι αγρότες για τα τεύτλα, για την Ολοκληρωμένη, τη στιγμή που τα έξοδα τρέχουν και η ρευστότητα είναι συρρικνωμένη.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
α) Τι άμεσες ενέργειες θα κάνει για να αντιμετωπιστούν οι απώλειες στο εισόδημα των τευτλοπαραγωγών, αφού δεν ευθύνονται οι ίδιοι για το κλείσιμο των δύο εργοστασίων και τις πολύπλευρες και αλυσιδωτές επιπτώσεις που έχουν προκαλέσει.
β) Τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε να ξαναλειτουργήσουν τα εργοστάσια ζάχαρης και η παραγωγή να φτάσει στα επίπεδα των αναγκών του λαού και της χώρας

Η Βουλευτής του ΚΚΕ


Διαμάντω  Μανωλάκου

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2014 -2015



Την Τρίτη 14 Οκτωβρίου τελέστηκε ο αγιασμός ενάρξεως των μαθημάτων στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης, όπου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας διδάσκει ως Τακτικός Καθηγητής.

Τον αγιασμό τέλεσε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, ενώ παρέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Γεώργιος, το λοιπό εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό και όλοι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες της Ακαδημίας.

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης απευθύνθηκε σε όλους τους παριστάμενους με θερμά λόγια πατρικών νουθεσιών και ευχήθηκε καλή επιτυχία στις διδακτικές επιδιώξεις και τους επιστημονικούς στόχους όλων των Προγραμμάτων Σπουδών.

Μετά τον Αγιασμό πραγματοποιήθηκε στο Κεντρικό Αμφιθέατρο της Ακαδημίας η τελετή υποδοχής των πρωτοετών σπουδών, στην οποία συμμετείχε ως εισηγητής και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Γεώργιος.

Η Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία ιδρύθηκε το 2007 και συγκαταλέγεται μεταξύ των ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εισαγωγή γίνεται μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων, η φοίτηση είναι υποχρεωτική. Τέλος, στους φοιτητές παρέχεται δψρεάν σίτιση και, υπό προϋποθέσεις, δωρεάν διαμονή στην Εκκλησιαστική Εστία.

Το προηγούμενο καλοκαίρι, με πρωτοβουλία του Μητροπολίτη μας και τη συμμετοχή καθηγητών και φοιτητών της Ακαδημίας (Τμήμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων) ξεκίνησε Πρόγραμμα Καταγραφής Κειμηλίων σε Ναούς και Μονές της Πιερίας. Το Πρόγραμμα βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο.

Να σημειωθεί ότι ο Σεβασμιώτατος κ. Γεώργιος είναι ο πρώτος καθηγητής της Ακαδημίας που ανήλθε στον επισκοπικό βαθμό του Μητροπολίτη. Με την ιδιότητα αυτή αναμένεται να διαδραματήσει, στο άμεσο μέλλον, ενεργό ρόλο εντός της Ιεραρχίας για θέματα Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης.




Οι κάρτες διαρκείας του Πιερικού Αρχελάου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Συνεχίζεται σε λίαν ικανοποιητικά επίπεδα η διάθεση των καρτών διαρκείας του Πιερικού Αρχελάου.

Ήδη παλιοί και νέοι φίλοι του συλλόγου εφοδιάστηκαν με την κάρτα και η κατοχή της επιτρέπει την ελεύθερη είσοδο σε όλους του αγώνες της Β΄ εθνικής κατηγορίας του μπάσκετ, στην οποία συμμετέχει με το νεανικό του δυναμικό ο Πιερικός Αρχέλαος.

Οι καλαθοσφαιριστές, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι από την ακαδημία μπάσκετ, εκφράζουν κάθε φορά την ικανοποίησή τους όταν βλέπουν την κερκίδα του κλειστού γυμναστηρίου στο Σιδηροδρομικό Σταθμό να είναι γεμάτη και υπόσχονται πάντα ένα καλό θέαμα.



ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΩΝ - ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ


ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ ΚΑΙ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑΣ !!!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Το επετειακό λεύκωμα «40 χρόνια Φεστιβάλ Ολύμπου» πρόσφερε  στον πρέσβη της Βενεζουέλας  κ. Farid Fernandez ο πρόεδρος του ΟΡ.ΦΕ.Ο  Γρηγόρης Παπαχρήστος,  στην εκδήλωση που διοργάνωσαν προς τιμή του πρέσβη, οι κοινωνικές δομές αλληλεγγύης  στο Πνευματικό Κέντρο Κατερίνης, το Σάββατο το απόγευμα.

Συγχρόνως ο πρόεδρος του ΟΡ.ΦΕ.Ο πρότεινε στον κ. Fernandez  να συζητήσουν τη δυνατότητα να είναι η Βενεζουέλα το 2016 η τιμώμενη χώρα στο 45ο Φεστιβάλ Ολύμπου.

Την πρόταση  αποδέχτηκε ο πρέσβης με ιδιαίτερη ικανοποίηση.



Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

( Φιλικό παιχνίδι ) ΓΑΣ.ΣΒΟΡΩΝΟΥ - U20 ΠΑΕ ΑΙΓΙΝΙΑΚΟΥ 0 - 3

                                                               




Οι δυο εβδομάδες αποχής από αγωνιστικά παιχνίδια η έστω και φιλικά έδειξε να επηρεάζει  τους μικρούς του Αιγινιακού της U20 στην αγωνιστική τους απόδοση .
 Με ένα μέτριο πρώτο ημίχρονο, σε διαστήματα να παίζουν καλό ποδόσφαιρο και  ένα πολύ κάτω του μετρίου δεύτερο ημίχρονο  κατάφεραν να κερδίσουν την αξιόλογη και νεανική ομάδα του ΓΑΣ.ΣΒΟΡΩΝΟΥ  με σκορ 0-3.
Τον σκορ 0-1 άνοιξε ο Γκουδάρας  Ε . το 0-2 ο Μαγγούδης  Σ. και έκλεισε   το 0-3 και πάλι ο Γκουδάρας  Ε.
Υπάρχει ποδοσφαιρική  ποιότητα από την ομάδα της U20 του Αιγινιακού και πρέπει να την βγάζει σε κάθε παιχνίδι.
Επίσης η προσθήκη  γυμναστή και συνεργάτη του Coach  Μυστακίδη Ιωάννη ο Λιόλιος Γεώργιος έχει ανεβάσει αρκετά τον πήχη σε ποιότητα και τεχνογνωσία φυσικής κατάστασης, δημιουργώντας ένα δίδυμο  πολύ δυνατό προπονητικά.  
Να δώσουμε τα συγχαρητήρια στη νεανική ομάδα του ΓΑΣ.ΣΒΟΡΩΝΟΥ και στην δουλεία που γίνετε από τον  προπονητή τους Βαρβούτη Γιάννη και το τιμ του.


ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΚΟΡΜΙΑ


Η Αμερικανίδα Carolyn Murphy σε στυλ Brigitte Bardot.
Κείμενο: Θανάσης Διαμαντόπουλος
Το νέο ημερολόγιο της Pirelli (για το 2015) έγινε με το styling και τον φακό δύο ανθρώπων που επισφραγίζουν τον μοδάτο και glamorous χαρακτήρα του: την πρώην διευθύντρια της γαλλικής Vogue Carine Roitfeld και τον φωτογράφο Steven Meisel.
Adriana Lima, Isabeli Fontana, Carolyn Murphy, Karen Elson, Raquel Zimmerman, Natalia Vodianova, Cameron Russel, Sasha Luss, Anna Ewers, Joan Smalls, Gigi Hadid, και Candice Huffin. Αυτές είναι οι δώδεκα «βόμβες» που πόζαραν για τον Αμερικανό φωτογράφο Meisel. Η ατμόσφαιρα της φωτογράφησης είναι glamorous και sexy, ενώ ως υλικό στα ρούχα των μοντέλων επικρατεί το latex. Το ημερολόγιο, παρότι είναι ενός brand με ευρεία λαϊκή βάση, απευθύνεται σε λίγους, αφού το βλέπουν μερικά μεγάλα έντυπα καθώς και κάποιοι εκπρόσωποι από τον κόσμο της ελίτ της μόδας. Ένα μοντέλο όμως, που θα μπορούσαμε να δούμε στο παραθυράκι ενός βαρέως οχήματος είναι η κάτι παραπάνω από χυμώδης Candice Huffine. Με τις γενναιόδωρες καμπύλες 97 - 85 - 112 και με ύψος 1,90 η Candice έχει καταφέρει να είναι ένα από τα πιο περιζήτητα μοντέλα «μεγάλου» μεγέθους στον κόσμο. Χωρίς να υποτιμήσουμε τις υπόλοιπες 11 «βόμβες», η Candice ήθελε, από ό,τι φαίνεται, τόσο πολύ να ποζάρει για το ημερολόγιο που όταν έφτασε στο shooting είχε δάκρυα στα μάτια...
Ανω: Η Αμερικανίδα Carolyn Murphy σε στυλ Brigitte Bardot
  • Η τοπ Βραζιλιάνα Andriana Lima.Η τοπ Βραζιλιάνα Andriana Lima.

Το μεγάλο μυστικό του ψηφιδωτού: Ποιος είναι ο γενειοφόρος «πολεμιστής» - Ο Πλούτωνας, ο Φίλιππος Β' ή ακολουθεί η αποκάλυψη του «ενοίκου»;


Το μεγάλο μυστικό του ψηφιδωτού:  Ποιος είναι ο γενειοφόρος «πολεμιστής» - Ο Πλούτωνας, ο Φίλιππος Β' ή ακολουθεί η αποκάλυψη του «ενοίκου»;
Νέα δεδομένα στις ανασκαφές της Αμφίπολης προκύπτουν μετά την αποκάλυψη του εκπληκτικού ψηφιδωτού με τον Ερμή και τον γενειοφόρο άνδρα. Ενός ψηφιδωτού που ξεκαθαρίζει ότι το μνημείο στο λόφο Καστά είναι τάφος. Η σύνθεσή του έχει κατεύθυνση από ανατολικά προς τα δυτικά, δηλαδή από τη ζωή προς τον Κάτω Κόσμο.
Τα σενάρια για το ποιος μπορεί να είναι ο «ένοικος» του τάφου αυξάνονται καθώς πλέον όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά. Κάποιοι δεν αποκλείουν η παράσταση με τον γενειοφόρο να αφορά ακόμη και για τον Φίλιππο τον Β', τον βασιλιά της Μακεδονίας.
Η αμερικανίδα αρχαιολόγος Ντόροθι Κινγκ αναζωπυρώνει αυτό το σενάριο λέγοντας στο Discovery: «Το ένα πρόσωπο είναι ξεκάθαρο πως είναι ο Ερμής. Είναι ξεκάθαρο από το έμβλημά του το οποίο είναι γνώριμο στην εικονογράφησή του και εμφανίζεται σε αρκετούς Μακεδονικούς τάφους. Αλλά ποιος είναι ο γενειοφόρος άνδρας στο άρμα πίσω από τον Ερμή; Κατά τη γνώμη μου, η απεικόνιση δείχνει ότι είναι ο Φίλιππος Β'.» αναφέρει η Κινγκ, η οποία έχει γράψει βιβλία για τα γλυπτά του Παρθενώνα και για την γλυπτική διακόσμηση του δωρικού ρυθμού. Η ίδια σημειώνει ότι η στάση του γενειοφόρου δεν αποκαλύπτει την δεξιά πλευρά του προσώπου του και συνεπώς δεν είναι δυνατόν να ξεκαθαριστεί αν πρόκειται για τον μακεδόνα Βασιλιά ο οποίος είχε χάσει το δεξί μάτι του.
Το μεγάλο μυστικό του ψηφιδωτού:  Ποιος είναι ο γενειοφόρος «πολεμιστής» - Ο Πλούτωνας, ο Φίλιππος Β' ή ακολουθεί η αποκάλυψη του «ενοίκου»;
Ωστόσο τονίζει ότι ο εικονιζόμενος άνδρας φοράει στεφάνι στο κεφάλι του και υπενθυμίζει ότι ο Φίλιππος Β' είχε τιμηθεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες: «Ο Φίλιππος νίκησε στους Ολυμπιακούς την ίδια χρονιά που γεννήθηκε ο Αλέξανδρος, σε μια κούρσα με μόνιππα άρματα».
Η αμερικανίδα αρχαιολόγος σημειώνει πάντως ότι σε τάφους απεικονίζεται πάνω σε άρμα και ο Αδης, αλλά επισημαίνει ότι «ο Αδης συνήθως οδηγεί ένα τέθριππο, (σ.σ. άρμα με τέσσερα άλογα)», ενώ στο ψηφιδωτό εικονίζονται δύο άλογα.
Το μεγάλο μυστικό του ψηφιδωτού:  Ποιος είναι ο γενειοφόρος «πολεμιστής» - Ο Πλούτωνας, ο Φίλιππος Β' ή ακολουθεί η αποκάλυψη του «ενοίκου»;
Υπάρχει ωστόσο κι ένα ακόμη σενάριο που εξετάζεται. Αυτό λέει ότι το ψηφιδωτό δεν τελειώνει στον δαφνοστεφανωμένο γενειοφόρο άνδρα αλλά υπάρχουν ακόμη τουλάχιστον 60 εκατοστά που είναι ακόμη θαμμένα με χώμα και καθαρίζεται με προσοχή. Πιθανότατα πίσω από τον άνδρα να ακολουθεί και άλλη παράσταση, ίσως και να απεικονίζεται το πρόσωπο που έχει ταφεί στο λόφο Καστά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δημοφιλές επιτάφιο θέμα ήταν και η Αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα. Ο άμεσος συνειρμός (ταφικό μνημείο-άρμα-Ερμής κ.ο.κ) συνδέει το τελευταίο εύρημα της Αμφίπολης με την ζωγραφική παράσταση της Αρπαγής στη Μεγάλη Τούμπα της Βεργίνας. Και, θα μπορούσε κάποιος κάλλιστα να περιμένει ότι, μόλις αποκαλυφθεί πλήρως, το μωσαϊκό της Αμφίπολης θα είναι άλλη μια αποτύπωση του δράματος της Περσεφόνης, ακριβώς επειδή ήταν κοινός τόπος για τα ταφικά έθιμα.
Το μεγάλο μυστικό του ψηφιδωτού:  Ποιος είναι ο γενειοφόρος «πολεμιστής» - Ο Πλούτωνας, ο Φίλιππος Β' ή ακολουθεί η αποκάλυψη του «ενοίκου»;

Παρόλ' αυτά, η στάση που έχει το σώμα του αρματηλάτη μοιάζει τουλάχιστον παράδοξη για άρπαγα. Διότι, ο γενειοφόρος απεικονίζεται με προτεταμένο το αριστερό του χέρι, σαν να ήθελε να κρύψει την απαχθείσα κόρη και όχι να την επιδείξει στον θεατή του έργου. Εάν λοιπόν πρόκειται πραγματικά για την Αρπαγή της Περσεφόνης, ο καλλιτέχνης θα πρέπει να ακολούθησε ένα εντελώς ανορθόδοξο τρόπο.
Από την άλλη, δεν αποκλείεται ο γενειοφόρος να είναι κάποιος θεός, όπως ο Δίας ή ο Απόλλωνας που είναι δαφνοστεφανομένοι και τιμημένοι. Το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για κάποιον τιμημένο στα πεδία των μαχών (εξ ου και το στεφάνι) που έχει πολεμοχαρείς διαθέσεις αφού φαίνεται να έχει επιθετική στάση του σώματος και δείχνει να βγάζει κραυγή κατερχόμενος στον Αδη.
Το μεγάλο μυστικό του ψηφιδωτού:  Ποιος είναι ο γενειοφόρος «πολεμιστής» - Ο Πλούτωνας, ο Φίλιππος Β' ή ακολουθεί η αποκάλυψη του «ενοίκου»;
Υπάρχει και μια εικασία ότι στον αριστερο ώμο του αρματηλάτη διακρίνεται το σχήμα ενός πτηνού -ή τουλάχιστον το κεφάλι και το ράμφος του.
Βεβαίως, κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι κρύβεται στο σημείο που έχει καταστραφεί το μωσαϊκό. Αν ο γενειοφόρος συνοδεύεται από γυναίκα τότε πρόκειται για την γνωστή απεικόνιση της καθόδου της Περσεφόνης στον Αδη. Την άποψη ότι πρόκειται για παράσταση με τον Πλούτωνα διατυπώνει ο αρχιτέκτων μηχανικός κ. Αθανάσιος Νακάσης, πρόεδρος του ελληνικού τμήματος του Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων και Τοποθεσιών ICOMOS και επίτιμος διευθυντής Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων.
Το μεγάλο μυστικό του ψηφιδωτού:  Ποιος είναι ο γενειοφόρος «πολεμιστής» - Ο Πλούτωνας, ο Φίλιππος Β' ή ακολουθεί η αποκάλυψη του «ενοίκου»;
Στο κατεστραμμένο σημείο εστιάζουν πολλά διεθνή ΜΜΕ λέγοντας ότι εκεί μπορεί να βρίσκεται το «κλειδί» του τάφου ενώ μιλούν ξεκάθαρα για «βασιλικό τάφο», με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει. Χαρακτηριστικό το δημοσίευμα του Guardian που σημειώνει: «Ανακαλύφθηκε μωσαϊκό που μπορεί να σηματοδοτεί έναν βασιλικό μακεδονικό τάφο».
«Δύο ημέρες αφότου επιβεβαιώθηκε ότι οστά που βρέθηκαν στη βόρεια Ελλάδα ανήκουν στον πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Φίλιππο Β', οι αρχαιολόγοι που σκάβουν τον τάφο της Αμφίπολης αποκάλυψαν ένα περίπλοκο ψηφιδωτό δάπεδο που μπορεί να αποτελεί δείγμα ότι πρόκειται για έναν ακόμη βασιλικό μακεδονικό τάφο», τονίζει το δημοσίευμα.
Στη συνέχεια περιγράφει τα χρώματα και τις διαστάσεις του ευρήματος που απεικονίζει τον δαφνοστεφανωμένο άνδρα που οδηγεί άρμα, την παρουσία του θεού Ερμή, αλλά και το κυκλικό σημείο που λείπει και μπορεί να αποτελεί το «κλειδί» για τον ένοικο.
Στην νεκρική πομπή, προηγείται ο ψυχοπομπός Θεός Ερμής, έπεται ο Ηνίοχος, ο οποίος οδηγεί τα δύο πανέμορφα λευκά άλογα. Πίσω από τον Ηνίοχο, κατά πάσα πιθανότητα, εκτιμούν οι ειδικοί, βρίσκεται ο ίδιος ο νεκρός, τον οποίο οδηγούν στην άλλη ζωή. Η συγκλονιστική αυτή αποκάλυψη θα γίνει όταν αφαιρεθούν τα 60 εκ. χώματος τα οποία καλύπτουν ακόμη το ψηφιδωτό.
Με ενδιαφέρον εξετάζεται και η μορφή του έφηβου, κι όχι άνδρα Ερμή, η στάση του σώματός του, το γεγονός ότι κοιτάζει προς τον θεατή σαν κάτι να θέλει να τους πει. Η απεικόνιση του Ερμή ως ψυχοπομπού συναντάται (σε τοιχογραφία) και σε έναν από τους σημαντικότερους μακεδονικούς τάφους στην αρχαία Μίεζα, σε εκείνον που αποκαλείται «τάφος της κρίσεως», και πήρε το όνομά του από τη ζωγραφική παράσταση που τον διακοσμεί και έχει ως θέμα την κρίση του νεκρού.
Στην πρόσοψη εκείνου του μακεδονικού τάφου με καμάρα απεικονίζονται ο νεκρός, ο ψυχοπομπός Ερμής και οι κριτές του Κάτω Κόσμου, οι Αιακός και Ραδάμανθυς.
Υπενθυμίζεται ότι η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού ανέφερε:
Προχωρεί η ανασκαφική έρευνα στον λόφο Καστά Αμφίπολης, από την ΚΗ´ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.
Συνεχίζεται η σταδιακή αφαίρεση μέρους της επίχωσης, από τον δεύτερο χώρο, πίσω από τις Καρυάτιδες και μέχρι την επιφάνεια του δαπέδου, σε βάθος 6μ. από την θόλο. Κατά την αφαίρεση της επίχωσης αποκαλύφθηκε το μεγαλύτερο τμήμα ψηφιδωτού δαπέδου, το οποίο καλύπτει όλη την επιφάνεια του χώρου δηλαδή, 4,5μ. πλάτος επί 3 μ. μήκος.
Το ψηφιδωτό είναι κατασκευασμένο από μικρά βότσαλα, λευκού, μαύρου, γκριζωπού, μπλέ, κόκκινου και κίτρινου χρώματος. Την κεντρική παράσταση περιβάλλει διακοσμητικό πλαίσιο, πλάτους 0,60μ.,το οποίο συντίθεται από διπλό μαίανδρο, τετράγωνα και τρέχουσα σπείρα. Το φόντο της παράστασης είναι σε αποχρώσεις γκρί-μπλέ.
Η κεντρική παράσταση απεικονίζει άρμα σε κίνηση, που σύρεται από δύο λευκά άλογα, το οποίο οδηγεί γενειοφόρος άνδρας, με στεφάνι δάφνης στο κεφάλι. Μπροστά από το άρμα απεικονίζεται ο θεός Ερμής ως ψυχοπομπός, ο οποίος φορά πέτασο, μανδύα, φτερωτά σανδάλια και κρατά κηρύκειο. Η σύνθεση έχει κατεύθυνση από ανατολικά προς τα δυτικά.
Η παράσταση διακρίνεται για την εξαίρετη τέχνη στην απόδοση των λεπτομερειών των χαρακτηριστικών, τόσο των μορφών, όσο και των αλόγων, όπως και για την αρμονία των χρωμάτων. Η σύνθεση είναι σύγχρονη του ταφικού συγκροτήματος και χρονολογείται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ. Το ψηφιδωτό έχει υποστεί φθορά στο κέντρο, σε σχήμα κύκλου, διαμέτρου 0,80μ. Ωστόσο, πολλά μέρη από το φθαρμένο τμήμα έχουν βρεθεί στην αμμώδη επίχωση. Τις επόμενες μέρες θα γίνει προσπάθεια συγκόλλησης και αποκατάστασής του, προκειμένου να συντεθεί, στο μέτρο του δυνατού, η συνολική εικόνα της παράστασης.

Το ψηφιδωτό δάπεδο, ανατολικά και δυτικά, δεν έχει αποκαλυφθεί στο σύνολό του, καθώς η ανασκαφή είναι ακόμη σε εξέλιξη στα τμήματα αυτά. Στα νότια του ψηφιδωτού δαπέδου και ανάμεσα στα βάθρα των Καρυατίδων αποκαλύφθηκε πώρινο κατώφλι, καλυμένο με λευκό κονίαμα. Στα βόρεια του δαπέδου αποκαλύφθηκε το μαρμάρινο κατώφλι της θύρας, που οδηγεί στον τρίτο χώρο, διακοσμημένο με ιωνικό κυμάτιο, στο κάτω μέρος του.

Επίσης, εντοπίστηκαν, ακριβώς κάτω από το θύρωμα, προς το εσωτερικό του τρίτου χώρου, δύο ακόμη τμήματα από τα μαρμάρινα θυρόφυλλα.