«Θέλετε να το χαλάσουμε από την αρχή. Δεν θέλω να το χαλάσουμε από την αρχή. Μπορείτε άνετα να το χαλάτε. Δεν τελείωσα. Μπορείτε να το χαλάσετε εσείς. Εμείς δεν θέλουμε να το χαλάσουμε. Εάν θεωρείτε ότι ήρθαμε εδώ να πυροβολήσουμε ανθρώπους, κάνετε λάθος και σας έχουμε διαψεύσει από την πρώτη στιγμή ως προς αυτό».
Έτσι απάντησε σε έντονο ύφος και υψηλό τόνο φωνής ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδοςόταν στη σημερινή συνέντευξη τύπου, ρωτήθηκε από εκπαιδευτικό συντάκτη «Μήπως οι αλλαγές, όπως λένε ορισμένοι, θα γίνουν για να μειωθούν θέσεις των εκπαιδευτικών;», και υπογράμμισε τα εξής:
Α. Όταν παρέλαβα το υπουργείο, απευθύνθηκα στους εκπαιδευτικούς, τους κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς και τους είπα να μην μας φοβούνται. Ήρθαμε για καλό. Δεν ήρθαμε για κακό. Δυστυχώς η Ελλάδα βρίσκεται μέσω κρίσης και οι θεσμοί του κοινωνικού κράτους πλήττονται πρώτοι. Παιδεία, υγεία, μεταφορές, κοινωνικές δράσεις της διοίκησης. Αυτοί οι θεσμοί πλήττονται πρώτοι από την οικονομική κρίση και εμείς είχαμε θεσμούς ακμής. Και τώρα ζούμε τις τελευταίες στιγμές της παρακμής γιατί φεύγουμε. Από την κρίση περνάμε στην ανάπτυξη και φεύγουμε και από το μνημόνιο.
Β. Όπως και ο Πρωθυπουργός και ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης τόνισαν στη Βουλή την περασμένη Παρασκευή. Άρα είναι μια δομική αλλαγή για καλό όλων. Πάνω απ’ όλα των παιδιών. Πάνω απ’ όλα της Ελλάδας. Αλλά και των εκπαιδευτικών. Οπωσδήποτε και των εκπαιδευτικών.
Γ. Και επειδή όπως σας είπα συζητάμε κάθε εβδομάδα με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, τις σκέψεις μας θα τις πούμε, θα τις κουβεντιάσουμε και σε αυτό το συνδικαλιστικό επίπεδο. Αλλά όλοι αυτοί, όπως και τα κόμματα συμμετέχουν στο Εθνικό Συμβούλιο.
Δ. Συνεπώς θα παραπληροφορηθεί από κακεντρεχείς και άσχετους και στημένους και όλοι θα έχουν μια οριζόντια και έγκυρη ενημέρωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν μπορούμε να δώσουμε κάποια στοιχεία για το δημοτικό, δηλαδή ποιες αλλαγές σκέφτεστε να γίνουν; Γιατί οι γονείς έχουν αρχίσει ήδη και ρωτάνε τι περιμένουν για τα παιδιά τους του χρόνου με τη νέα σχολική χρονιά τι θα γίνει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εάν είχε γίνει η διαβούλευση, θα ήταν πάρα πολύ εύκολο σε εμένα να πω πού καταλήγει ο διάλογος και τι από αυτά που προτείνουμε έγιναν αποδεκτά, ή τι δεν έγινε αποδεκτό. Δεν θέλω να προλάβω το διάλογο. Σ
υνεργάτες μου σε συνεργασία με εμένα, η κυρία Σφαέλου που είναι εδώ, έχει ήδη ετοιμάσει την εισήγησή μου προς το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας. Και δεν θέλω να προλάβω την εισήγηση. Δηλαδή την πληροφόρηση των μελών του Εθνικού Συμβουλίου και γι’ αυτό περιορίζομαι. Δεν θα πω.
Η συνεδρίαση θα γίνει τον Οκτώβριο.
Ενημερώθηκα ότι έχει καιρό να συνεδριάσει.
Μάλιστα μου λένε ότι έχει και δυο χρόνια. Δεν ξέρω εάν είναι αλήθεια.
Εγώ ξέρω όμως ότι τον Οκτώβριο θα συνεδριάσει. Θα συνεδριάσει σε ολομέλεια και αμέσως η ολομέλεια θα προγραμματίσει τη συνεδρίαση του ενός τμήματός του γιατί έχει τρία τμήματα, που σχετίζεται με την εκπαίδευση στην οποία στοχεύουμε να κάνουμε αλλαγές.
Περιορίστηκα σήμερα να πω το σύνθημά μας, τη γενική μας θεώρηση.
Λιγότερες πληροφορίες που παρέχει μια δήθεν ύλη, γιατί άλλο είναι η πληροφόρηση και άλλο είναι η γνώση.
Εμείς σας είπαμε πει εδώ ότι έχουμε ένα τρίπτυχο. Κατά σύμπτωση είμαι και εκπαιδευτικός.
Γνώση, μόρφωση, παιδεία.
Είναι μια σειρά αυτή που σχετίζεται με τα εκπαιδευτικά συστήματα.
Δεν την ακολουθούμε.
Στο ενδιαφέρον σας κατ΄ αρχάς σε ένα ποσοστό 99,9% είναι θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και όχι την παιδεία. Εμείς όμως είμαστε Υπουργείο Παιδείας.
Η οπτική μας είναι λιγότερες πληροφορίες, λιγότερη ποσότητα πληροφοριών, υπό την έννοια αυτή λιγότερη ύλη και περισσότερη παιδεία.