ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Tα σκατά και τα... λεφτα!

Η τελευταία φωτογραφία του (σκύλου-θρύλου) Χάτσικο!

Agelopoulos Thanos
Η τελευταια φωτογραφια του Χατσικο. Του σκυλου θρυλου που μολις πεθανε ο ανθρωπος φιλος του,τον περιμενε εξω απο το σταθμο του τραινου για τα επομενα 9 χρονια της ζωης του. Εκει που...
"PRESS-GR"

ΝΕΑ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ ΤΣΙΠΡΟΚΑΜΜΕΝΩΝ. Μελετάται η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης ώστε να εξισωθεί με τη βενζίνη

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν μπει πλέον τα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα, κυρίως πετρελαιοκίνητα, στα οποία εξετάζεται να επιβληθεί το περίφημο «Περιβαλλοντικό Τέλος» επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Enikonomia στις 7/5/2015…
Ωστόσο οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν τις προσεχείς ημέρες και πολύ σημ,αντικό ρόλο στην συγκεκριμένη εξέλιξη έχει διαδραματίσει το σκάνδαλο του ……
ομίλου VW που έχει επηρεάσει και την Ελλάδα.
Αλλωστε η επιβολή αυξημένης φορολογίας στα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν έχει πέσει στο τραπέζι του οικονομικού επιτελείου εδώ και χρόνια αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης συνεχώς έπαιρνε αναβολή.
Οπως φαίνεται όμως έφθασε το πλήρωμα του χρόνου να επιβληθεί ο συγκεκριμένος φόρος που σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia θα κυμαίνεται μεταξύ 30 έως 70 ευρώ ετησίως.
Πάντως ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ποια αυτοκίνητα θα αφορά ο συγκεκριμένος φόρος αλλά οι πληροφορίες συγκλίνουν στα οχήματα που έχουν ξεπεράσει τα 10 ή 12 χρόνια κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους ή ευρωπαϊκούς δρόμου (εισαγόμενα μεταχειρισμένα) από την ημέρα που πρωτοκυκλοφόρησαν ως καινούρια…
Επίσης στα σενάρια που εξετάζονται περιλαμβάνεται και η αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στα επίπεδα της βενζίνης…
Περιβαλλοντικό Τέλος
Το Περιβαλλοντικό Τέλος εξετάζεται εδώ και πολύ καιρό από το οικονομικό επιτελείο και σύμφωνα με πληροφορίες μπορεί ο στόχος του να είναι διπλός αλλά με μικρό κόστος για τους ιδιοκτήτες.
Σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζεται το συγκεκριμένο Τέλος θα αφορά στα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η επέκτασή του στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Μάλιστα μετά το σκάνδαλο του ομίλου VW η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους έχει ενισχυθεί έντονα ενώ από την άλλη μεριά επιβάλλεται και από άλλα κράτη-μέλη…
Το κόστος σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να κυμανθεί από 30 έως και 70 ευρώ ετησίως…
Μεγάλο το ρίσκο με τα Τέλη Κυκλοφορίας…
Σε τετ-α-κε για την κυβέρνηση τείνει να εξελιχθεί το θέμα των Τελών Κυκλοφορίας καθώς από τη μία μεριά ο τρόπος υπολογισμού έχει ήδη «δύο ταχύτητες» και μία επιπλέον θα περιπλέξει περαιτέρω τα πράγματα ενώ από την άλλη μεριά η απώλεια εσόδων είναι δεδομένη κάθε χρόνο!
Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας αυτή τη στιγμή υπολογίζονται είτε με βάση τον κυβισμό του κινητήρα είτε με βάση τις εκπομπές ρύπων και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia δεν αλλάξουν φέτος.
Το συγκεκριμένο σύστημα σε συνδυασμό με την επιβολή Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης έχει οδηγήσει σε φορολογική «ακινησία» περίπου 750.000 αυτοκίνητα ενώ από την άλλη μεριά έχει αυξήσει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων με «Μηδενικά Τέλη» Κυκλοφορίας.
‘Οπως έχουν τονίσει αναλυτές μεσοπρόθεσμα τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας θα μειώνονται κάθε χρόνο καθώς από τη μία μεριά θα κατατίθονται πινακίδες κυκλοφορίας εξαιτίας των υψηλών Τελών αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και από την άλλη θα αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων που δεν καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Τα σενάρια περί υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση των αριθμό των οχημάτων που διαθέτει το κάθε νοικοκυριό ή με βάση την Αξία Λιανικής σύμφωνα με στελέχη της αγοράς δεν ευσταθούν ούτε μπορούν να υλοποιηθούν καθώς ο αριθμός των οχημάτων στο κάθε νοικοκυριό φορολογείται ήδη από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας ενώ όσον αφορά στα Τεκμήρια Διαβίωσης είναι αθροιστικά. Οπότε τα αυτοκίνητα φορολογούνται κανονικά!
Από την άλλη μεριά ο υπολογισμός των Τελών Κυκλοφορίας με βάση την Αξία Λιανικής θα δημιουργήσει μια επιπλέον «ταχύτητα» στο ήδη κορεσμένο «κιβώτιο» του οικονομικού μηχανισμού εσόδων η οποία το μόνο που θα δημιουργήσει είναι αναστάτωση στην αγορά και βέβαια νέες «ανισότητες».
Ειδικότερα αν υιοθετηθεί το μοντέλο του τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση την Αξία Λιανικής τον πρώτο χρόνο η ισοδυναμία θα είναι απόλυτα αληθής. Τον δεύτερο ή τρίτο ή έκτο χρόνο όμως κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει την υπολειπόμμενη αξία Λιανικής των οχημάτων καθώς η αξία του κάθε αυτοκινήτου είναι μοναδική!
‘Αλλωστε όλα τα παραπάνω έχουν επιβεβαιωθεί στις δικαστικές αίθουσες μεταξύ ιδιοκτητών ΙΧ και ασφαλιστικών εταιρειών εις βάρος των δεύτερων οι οποίοι ήθελαν να καταβάλουν μικρότερες αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες ΙΧ που τα οχήματά τους είχαν κλαπεί.
Παράλληλα αν υιοθετηθεί το σύστημα υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση την Αξία Λιανικής θα έχει ισχύ από το 2016 με αποτέλεσμα τα ακριβά αυτοκίνητα που έχουν αποκτηθεί πριν το 2015 ξαφνικά να αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία από τα αντίστοιχα καινούρια τα οποία κανείς δεν θα… πλησιάζει!
Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
Τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας βρίσκονται στο στόχαστρο του Οικονομικού επιτελείου εδώ και πολλά χρόνια ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν «τόλμησε» να τα αλλάξει.
Ωστόσο η σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας σε συνδυασμό με τα προαπαιτούμενα αλλά και την αναζήτηση ισοδυνάμων από την κυβέρνηση οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην αλλαγή των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας θα αφορούν μοντέλα με εκπομπές CO2 κάτω των 80 γραμμαρίων από 99 γραμμάρια που είναι σήμερα.
Φόρος στο πετρέλαιο κίνησης
Ακόμη μία σίγουρη πηγή εσόδων για το οικονομικό επιτελείο αφορά στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ώστε η τιμή του να είναι ανάλογη της βενζίνης.
Αλλωστε το δρόμο άνοιξε η Γαλλία η οποία ανακοίνωσε την Πέμπτη 8/10 πως θα διακόψει την φορολογική ασυλία στο πετρέλαιο κίνησης μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της VW.
Στην Ελλάδα ωστόσο κάτι τέτοιο θα σημάνει την έναρξη του πολέμου μεταξύ κυβέρνησης και του κλάδου των μεταφορών (φορτηγά, Ταξί, ΚΤΕΛ, κ.ά.) και είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας…

Η τρόικα απαιτεί την διάλυση της Ελληνικής Φαρμακοβιομηχανίας. Σοκ στους Έλληνες φαρμακοβιομήχανους, τέλος στο ειδύλλιό τους με τον ΣΥΡΙΖΑ…

Από την Σμαράγδα Κοκκόρη. 
Μεγάλα «γλέντια» έρχονται με το θέμα των φαρμάκων καθώς άρχισαν οι προκαταρκτικές συζητήσεις των τεχνικών κλιμακίων των δανειστών που ζητούν νέο, σαρωτικό τρόπο τιμολόγησης!
Το φάρμακο αποτελεί και πάλι τον κεντρικό στόχο των μέτρων της τρόικας στον τομέα υγείας, όπως προκύπτει από τον  λογαριασμό των προαπαιτουμένων.
Η πρώτη άτυπη συνάντηση των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας με τους αντίστοιχους τεχνοκράτες του υπουργείου Υγείας πραγματοποιήθηκε χθες -την επομένη των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης- και η ατζέντα συμπεριέλαβε τα ……
μέτρα περιστολής των δαπανών, αλλά και τις εισπράξεις.
Κεντρικό θέμα ήταν το ζήτημα της κοστολόγησης φαρμάκων, με στόχο να εξοικονομηθούν πόροι από τις τιμές τους, για μια ακόμη φορά. Στην πρώτη συζήτηση, τα τεχνικά κλιμάκια δέχθηκαν η επικείμενη γενική ανακοστολόγηση να γίνει όντως με την τρέχουσα υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υπηρεσιακός υπουργός Θάνος Δημόπουλος, μειώνοντας τις τιμές των εκτός πατέντας πρωτοτύπων στο 50% της αρχικής τιμής τους και των γενοσήμων τους στο 32,5% της αρχικής τιμής του πρωτοτύπου. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η προεργασία που ήδη έχει γίνει από τον ΕΟΦ και αναμένεται ως το τέλος του μηνός να έχει καταρτιστεί το τελικό δελτίο τιμών φαρμάκων.
Το θέμα όμως που τέθηκε αυτή τη φορά, είναι η επόμενη γενική ανακοστολόγηση που θα πρέπει να γίνει ως το τέλος του έτους, να αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού τιμολόγησης, λαμβάνοντας αυστηρά ως μέτρο υπολογισμού των τιμών, τον μέσο όρο των τριών φθηνότερων τιμών της Ευρώπης, για το σύνολο των φαρμάκων που κυκλοφορούν, με ή χωρίς προστασία πατέντας.
Το ενδεχόμενο αυτό, αποτελεί σοκ για το σύνολο της εγχώριας φαρμακευτικής βιομηχανίας που υποστηρίζει -για να στηρίξει την αντίδρασή της- ότι οι τιμές θα πέσουν τόσο χαμηλά που δεν θα υπάρχει πλέον επάρκεια στην αγορά, είτε λόγω αποσύρσεων γιατί οι εταιρίες δεν θα έχουν κανένα οικονομικό ενδιαφέρον, είτε γιατί θα αυξηθεί δραματικά το παράλληλο εμπόριο εντός Ευρώπης.
Μάλιστα η εγχώρια φαρμακευτική βιομηχανία έως και τους προηγούμενους μήνες είχε υποστηρίξει τονΣΥΡΙΖΑ θεωρώντας ότι δεν θα αποδεχτεί τις θέσεις της τρόικας. Τώρα όμως αποδεικνύεται ότι τα πράγματα εξελίσσονται διαφορετικά και γι αυτό το ειδύλλιο έχει τελειώσει και οι σχέσεις της εγχώριας φαρμακευτικής βιομηχανίας μπαίνουν σε φάση έντονης δοκιμασίας αν όχι αντιπαράθεσης…
Στην περίπτωση που υιοθετηθεί η νέα πρόταση της τρόικας, θα πρέπει να αλλάξει και πάλι η σχετική νομοθεσία, αφού πολλά ελληνικά γενόσημα, δεν είναι ταυτόσημα με τα πρωτότυπά τους, οπότε είναι δύσκολη η σύγκρισή τους και η αντιμετώπισή τους, όπως τα λοιπά γενόσημα της κατηγορίας τους. Αντίστοιχα προβλήματα δημιουργούνται με τις συσκευασίες και τους συντελεστές αναγωγής που χρησιμοποιούνται κλπ.
Ένα ακόμη θέμα που τέθηκε αφορά τις επιστροφές clawback οι οποίες γίνονται άμεσα απαιτητές από την τρόικα. Για την είσπραξή του, το υπουργείο Υγείας έχει ήδη στείλει στις φαρμακευτικές επιστολές είσπραξής του, ύψους 150 εκ. ευρώ συνολικά για το πρώτο εξάμηνο του έτους, όμως σημειώνεται πως ο ΕΟΠΥΥ σε πρόσφατη απόφαση για τον προϋπολογισμό του στόχευε σε έσοδα από clawback και rebate της τάξης των 650 εκ ευρώ συνολικά γεγονός που ήδη είχε απορριφθεί από το υπουργείο Υγείας. Καθώς λοιπόν η φαρμακευτική δαπάνη έχει ξεφύγει από τους στόχους, η συζήτηση στρέφεται γύρω από την είσπραξη επιστροφών clawback, τη στιγμή που δεν έχουν κάν καταβληθεί στις φαρμακευτικές τα οφειλόμενα από τις προμήθειες φαρμάκων από τον ΕΟΠΥΥ και τα νοσοκομεία, ποσά που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ.
Έτσι, το θέμα της κοστολόγησης των φαρμάκων άνοιξε χθες, σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, όμως οι αποφάσεις αναμένεται να οριστικοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα, οπότε αναμένονται στην Αθήνα τα στελέχη της τρόικας, με τα οποία θα συζητήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου στις προγραμματικές δηλώσεις της έχει χαρακτηρίσει αδιέξοδη την πολιτική τιμών στα φάρμακα, θέτοντας ταυτόχρονα θέμα εφαρμογής συνολικών μέτρων ελέγχου της φαρμακευτικής περίθαλψης.

Προς… στάση πληρωμών τρεις στους δέκα ιδιοκτήτες

Προς… στάση πληρωμών τρεις στους δέκα ιδιοκτήτες
Αδυναμία πληρωμής… προσεχώς, τόσο του ΕΝΦΙΑ, όσο και του στεγαστικού τους δανείου, δηλώνουν τρεις στους 10 Έλληνες, βάζοντας «πάγο» στα σχέδια της κυβέρνησης για την αύξηση των δημοσίων εσόδων και περιορισμό των «κόκκινων» δανείων.
Σύμφωνα με έρευνα της Marc, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 16ου συνεδρίου Prodexpo για την ακίνητη περιουσία, το 30,9% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τους επόμενους μήνες δεν θα είναι σε θέση να πληρώσει τους φόρους που αφορούν στο ακίνητό του, με το ……….
συγκεκριμένο ποσοστό να αυξάνεται στο 35% όταν πρόκειται για σπίτι άνω των 110 τ.μ.
Την ίδια στιγμή, το 28,4% εκφράζει την βεβαιότητα ότι θα καθυστερήσει να αποπληρώσει τις δόσεις του στεγαστικού του, ενώ ασυνεπείς σε ποσοστό 32,9% εκτιμούν ότι θα είναι ακόμη και εκείνοι που φρόντισαν το προηγούμενο διάστημα να προβούν σε διακανονισμό με τις τράπεζες για μικρότερες δόσεις.
Να σημειωθεί, ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων εξακολουθεί να πιστεύει ότι θα μπορεί έγκαιρα να ανταπεξέλθει στο δάνειο, με το ποσοστό των καλοπληρωτών, ωστόσο, να έχει μειωθεί φέτος σε σχέση με το 2013 (59,1 έναντι 62,5).
press gr

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗ SIEMENS ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ;

image001 (24)Γράφει ο Παναγιώτης Αποστόλου
Επικεφαλής “Ελλήνων Πολιτεία”
Παρακολουθώντας τις προγραμματικές δηλώσεις του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα από την Βουλή των Ελλήνων, θεώρησα πως βρισκόμουν σε άλλη χώρα και όχι σε μια χρεοκοπημένη χώρα της οποίας έχουν αφαιρεθεί όλες οι αρμοδιότητες που ορίζονται εκ του Συντάγματος και θα έπρεπε αυστηρά να τηρεί η εκάστοτε εκλεγμένη κυβέρνηση της Πατρίδος!! Αρκεί να σκεφτούμε πως στη διοίκηση του νέου ΤΑΙΠΕΔ, την πλειοψηφία θα έχουν οι δανειστές – τοκογλύφοι, όπως επίσης, και πως τον ορισμό διοικήσεων των Συστημικών Τραπεζών θα έχουν οι ίδιοι οι επικυρίαρχοι της Πατρίδος μας. Πράγμα που σημαίνει, πως θα διαχειρίζονται οι ίδιοι τον πλούτο της χώρας χρέους που ακούει στο όνομα Ελλάς, καθώς θα έχουν και την πλήρη διαχείριση των 4 μεγάλων τραπεζών οι οποίες τυπικά και ουσιαστικά ανήκουν στην
ΕΚΤ (Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα)!!   
Έτσι, θυμήθηκα την πρώην Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων;;; Ζωή Κωνσταντοπούλου όταν άστραφτε και βρόνταγε την Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015 κατά τη διάρκεια της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου, που ήταν προαπαιτούμενο της ολοκλήρωσης της συμφωνίας μεταξύ των Θεσμών και της ελληνικής κυβερνήσεως. Στην εν λόγω συζήτηση η Ζωή Κωνσταντοπούλου ήταν καταπέλτης και κατήγγειλε πως:
  • Δεν παραμένει πλέον, καμιά εγγύηση για την τήρηση του Συντάγματος με την ψήφιση αυτού του πολυνομοσχεδίου και επιχειρείται η ολοκλήρωση της εκτροπής.
  • Οι συνθήκες υπό τις οποίες εισάγεται προς συζήτηση το νομοσχέδιο δεν εγγυώνται την τήρηση του Συντάγματος, τη θωράκιση της δημοκρατικής λειτουργίας, την άσκηση της νομοθετικής εξουσίας του Κοινοβουλίου ούτε την κατά συνείδηση ψήφο του βουλευτή.
  • Υπό καθεστώς εξόφθαλμου εκβιασμού ο οποίος απευθύνεται από ξένες κυβερνήσεις-μέλη της ΕΕ εισάγεται και, μάλιστα με έλλειψη δυνατότητας οποιασδήποτε τροποποίησης ένα νομοθέτημα με το οποίο επιχειρείται μείζων παρέμβαση στη λειτουργία της Δικαιοσύνης και στην άσκηση των δικαιωμάτων των πολιτών, κατά τρόπο που καταλύει τόσο την λειτουργία της Ελληνικής Δημοκρατίας ως κοινωνικού κράτους δικαίου, στο οποίο λειτουργεί η διάκριση των εξουσιών, σύμφωνα με τα Συνταγματικώς οριζόμενα, όσο και την διαφύλαξη της αρχής της δίκαιης δίκης.
  • Επιδεικνύεται περιφρόνηση από τις ανωτέρω ξένες Κυβερνήσεις στις αρχές της κοινοβουλευτικής λειτουργίας, της λαϊκής κυριαρχίας και τέλος, της δημοκρατίας.
Ωστόσο, το αγκάθι που λέγεται Ζωή Κωνσταντοπούλου, κατάφεραν “οι θεσμοί” να το ξεριζώσουν από το κορμί τους, επιβάλλοντας τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου 2015, με έντονα τα σημάδια χειραγώγησης – νοθείας των εκλογικών αποτελεσμάτων.
Κατάφεραν λοιπόν, να απαλλαγούν από εκείνο το ζιζάνιο που έβλαπτε σοβαρά την υγεία τους!! Μια υγεία που κλονιζόταν βαρύτατα από τις Επιτροπές που είχε συστήσει η Ζωή Κωνσταντοπούλου. Όπως επί παραδείγματι, την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας – βρίσκονταν σε εξέλιξη οι διεργασίες της – και η οποία έφερνε εκ νέου στην επιφάνεια μεταξύ των άλλων και την “μαύρη” για την ελληνική Κοινωνία, υπόθεση των “κατάμαυρων” ταμείων της γερμανικής εταιρείας Siemens που δηλητηρίασε μεγάλο μέρος του πολιτικού μας Συστήματος (που σήμερα ανήκουν στην Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ). Όταν εκλεγμένοι Βουλευτές, τους οποίους ο ελληνικός λαός τους έθεσε διαχειριστές της τύχης τους καθώς και της Πατρίδος μας και εκείνοι οι επίορκοι έβαλαν το χέρι όσο περισσότερο γινόταν στο βάζο με το μέλι. Που προδιέθετε την ακύρωση του παράνομου και επιβλαβή για το Δημόσιο συμφέρον “εξωδικαστικού συμβιβασμού” μεταξύ της Siemens και του ελληνικού δημοσίου, ο οποίος παραβιάζεται και αυτός σε όλα του τα σημεία!!
Άλλωστε, πολλές φορές κατά το παρελθόν έχουμε αναφερθεί της ασυλίας που τυγχάνει η γερμανική πολυεθνική στην Ελλάδα, αντίθετα από άλλες χώρες στις οποίες άσκησε την ίδια παράνομη πολιτική και στις οποίες αυτή η πολιτική καταδικάστηκε. Δυστυχώς όμως, στην Πατρίδα μας κυβερνάει η παρανομία με την μη επιβολή κυρώσεων σε όσους παραβάτες καταπατούν τους νόμους της Πατρίδος. Όπως, η Siemens, που σε αυτόν τον επίμαχο “εξωδικαστικό συμβιβασμό” μεταξύ των δεσμεύσεών της προς το ελληνικό δημόσιο ήταν η διατήρηση του αριθμού των εργαζομένων στην εταιρεία, κατά την υπογραφή του “εξωδικαστικού συμβιβασμού”!! Που ήταν, σύμφωνα με στοιχεία που έχουμε δημοσιεύσει κατά το παρελθόν, περί τους 600 εργαζόμενους. Που επίσης με στοιχεία που είχαμε δημοσιεύσει, αυτός ο αριθμός είχε περικοπεί στο μισό από την υπογραφή του “εξωδικαστικού συμβιβασμού” μέχρι την ημέρα δημοσιεύσεως αυτών των στοιχείων. Έτσι, όταν σε μια χώρα δεν υπάρχουν ουσιαστικές κυρώσεις προς τους παραβάτες, τότε κυριαρχεί η αυθαιρεσία!!
Έτσι, αυτή η αυθαιρεσία της εν λόγω εταιρείας, συνεχίζεται μέχρι αυτή τη στιγμή. Συνεχίζει δηλαδή η Siemens, τις απολύσεις εργαζομένων και καταγγέλλεται από το ίδιο το Σωματείο εργαζομένων της με ανακοίνωση που κοινοποιήθηκε στους εργαζομένους την 1η Οκτωβρίου 2015, και η οποία έφθασε στα χέρια μας και βλέπει κατ΄ αποκλειστικότητα το φως της δημοσιότητας: «Συνάδελφοι, τα τελευταία χρόνια λειτουργούμε σε μια εικονική πραγματικότητα, λέμε χαμογελαστά πόσο καλά πάμε  και μόλις βγούμε από τις συναντήσεις  αναλογιζόμαστε και μοιραζόμαστε την ανησυχία μας για την πραγματική κατάσταση της εταιρείας μας και την θέση μας μέσα σε αυτήν. Είμαστε μάρτυρες της συνεχούς και σταδιακής απομάκρυνσης άξιων συναδέλφων που έχει συνέπεια αφ’ ενός την απαξίωση της Εταιρείας και αφ΄ εταίρου την αδυναμία επανάκαμψής της. Ολοκληρώθηκαν και τα σεμινάρια για ownership culture που όπως μας ειπώθηκε “εμείς το έχουμε και το εφαρμόζουμε”!! Για ποια κουλτούρα όμως, μιλάμε όταν τα τελευταία χρόνια σημειώθηκαν δεκάδες απολύσεις συναδέλφων και πολλοί από εμάς γνωρίζουν ότι η θέση τους έχει ημερομηνία λήξης!! Όμως έννοιες όπως ηγεσία, έμπνευση, ειλικρίνεια, εμπιστοσύνη και σεβασμός για τον Κοινό σκοπό, ατονούν ή έχουν παρερμηνευθεί……».
Συνεπώς, τα ερωτήματα που τίθενται στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά και στο νέο πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση είναι αμείλικτα!! Θα συνεχίσουν οι Επιτροπές που σύστησε η Ζωή Κωνσταντοπούλου τη λειτουργία τους; Θα έχουν την ανεξαρτησία τους ή θα συνεχίσουν τις εργασίες τους για τα μάτια του κόσμου; Θα μπει επιτέλους ένα τέλος στη συνεχιζόμενη αυθαιρεσία της γερμανικής πολυεθνικής εταιρείας; Θα προστατευθούν οι εναπομείναντες εργαζόμενοι σ΄ αυτήν; Θα λογοδοτήσει η διοίκηση Ξυνή για τις αθρόες απολύσεις που καταπατούν και αυτόν τον επιζήμιο για το ελληνικό δημόσιο “εξωδικαστικό συμβιβασμό”, αποδεικνύοντας πως η Siemens δε σέβεται ούτε τις υπογραφές της;

Πρώτη φορά Τριώδιο τον Οκτώβρη!


Βρε, δόλιε στρατηλάτη, είδες ποτέ σου σε καμιά φωτογραφία τον Κωνσταντίνο Καραμανλή ή τον Ανδρέα Παπανδρέου να φοράνε στρατιωτικό μπουφάν επειδή επισκέφτηκαν στρατιωτικές εγκαταστάσεις;
Κάτι κακομοίρηδες σαν κι εσένα ντύνονται έτσι, για να νιώσουν πως είναι κάποιοι κι αυτοί.
Δηλαδή, αν πας επίσκεψη στον Ψηλορείτη θα βάλεις……………
κεφαλομάντηλο κι αν πας σε κάνα ρεμπετάδικο θα σέρνεις και μπεγλέρι;
Ρε, με έναν απίθανο που έχουμε μπλέξει!
Καλά! Τον Σαλαμινομάχο δεν τον σχολιάζω…

Προετοιμάζουν και τέταρτο μνημόνιο



Συνέχιση της επιτήρησης της ελληνικής οικονομίας και μετά το 2018 με ένα νέο μνημόνιο και χωρίς ουσιαστική μείωση του χρέους προβλέπουν ανώτατοι αξιωματούχοι και αναλυτές στις Βρυξέλλες.
Του Μισέλ Βαντερόπουλου,Βρυξέλλες
Αξιωματούχοι της ΕΕ δηλώνουν


έκπληκτοι για την τόσο γρήγορη αναδίπλωση της ελληνικής διαπραγματευτικής ομάδας τον Αύγουστο – καθώς περίμεναν πολύ πιο χρονοβόρες και σκληρές διαπραγματεύσεις – ενώ καθησυχάζουν τους ξένους «επενδυτές» για την εφαρμογή των μέτρων λέγοντας ότι τουλάχιστον 30 τοποτηρητές της ΕΕ έχουν τοποθετηθεί σε ……….
θέσεις κλειδιά των υπουργείων και του κρατικού μηχανισμού.
Οι βασικότεροι υπεύθυνοι της ΕΕ για την εφαρμογή του τρίτου μνημονίου στην Ελλάδα – ο Ντεκλάν Κοστέλο διευθυντής της γενικής διεύθυνσης Οικονομίας της Κομισιόν και ο Ρολφ Στράουχ μέλος του ΔΣ του ΕΜΣ – ξεδίπλωσαν τις σκέψεις τους για μέλλον της χώρας στις 6 Οκτώβρη σε εκδήλωση του χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ και πολυεθνικές, Think Tank CEPS στις Βρυξέλλες, συνοδεία του πρώην υπουργού οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη.
O Στράουχ έκανε ξεκάθαρο ότι κανένα κούρεμα ονομαστικής αξίας του χρέους δεν είναι στο τραπέζι. Ο Κοστέλο αναγνώρισε ότι το χρέος είναι μη βιώσιμο και οι πληρωμές του είναι δύσκολα διαχειρίσιμες. Ούτε, όμως, η λέξη «αναδιάρθρωση» ακούστηκε από το πάνελ αυτό, την οποία άλλωστε απέκλεισε πρόσφατα και ο επίτροπος οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί. Ο Κοστέλο είπε ότι έχουμε περάσει από τη συζήτηση του αν πρέπει να γίνει «αναδιαμόρφωση» (reprofiling) του ελληνικού χρέους στη συζήτηση του πώς πρέπει να γίνει.
Όπως είχε εξηγήσει ο Μοσκοβισί «αναδιαμόρφωση» σημαίνει παράταση του χρόνου αποπληρωμής και υιοθέτηση ευνοϊκότερου επιτοκίου για μέρος του χρέους. Σύμφωνα με το BBC όλα τα παραπάνω παρέχονται σε εθελοντική βάση από τους δανειστές και όχι στη βάση μια υποχρεωτικής συμφωνίας.
Ο Κοστέλο προέκρινε σαφώς το να μπουν νέοι όροι (conditionality) μακροοικονομικής πολιτικής στην ελληνική κυβέρνηση σε αντάλλαγμα αυτής της «αναδιαμόρφωσης» του χρέους. Και πήγε ένα βήμα παραπέρα τη σκέψη του: κανονικά η Ελλάδα θα επιστρέψει στο δανεισμό από τις αγορές το 2018 με το τέλος του τρίτου μνημονίου. Δεν υπάρχει όμως λόγος βιασύνης καθότι το επιτόκιο των αγορών κατά πάσα πιθανότητα θα είναι πολύ μεγαλύτερο του 1% που δίνει η ΕΕ. Ο Στράουχ συμπλήρωσε ότι μόνο αφού ολοκληρωθεί με επιτυχία το τρίτο μνημόνιο θα πρέπει να εκτιμηθούν οι συνθήκες και να αποφασιστεί η επιστροφή ή όχι στις αγορές. Ο Κοστέλο είπε ότι «η Ελλάδα μπορεί να θέλει να χρησιμοποιήσει περισσότερο αυτό το τεράστιο πλεονέκτημα που της προσφέρει η Ευρώπη» (το 1%). Έτσι, λοιπόν, κατά τον Κοστέλο, η έξοδος στις αγορές μάλλον δεν είναι το ισχυρότερο κίνητρο για την ολοκλήρωση του προγράμματος από την (όποια) ελληνική κυβέρνηση. Ούτε η χρηματοδότηση είναι, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων θα δοθεί μέσα στον πρώτο χρόνο μέχρι την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ενώ πάνω από το 50% του προγράμματος αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους πρώτους έξι μήνες. Γι’ αυτό και προτείνει ως βασικό πλέον μοχλό για τη συνέχιση των «μεταρρυθμίσεων» την υπό όρους αναδιαμόρφωση του χρέους!
Ο Στράουχ ξεκαθάρισε ότι πρώτα πρέπει να ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση της πορείας του προγράμματος στο δεύτερο μισό του Οκτώβρη και μετά να αρχίσει η συζήτηση για τους όρους της αναδιαμόρφωσης του χρέους.
Μετά την πρώτη αξιολόγηση, μάλλον λοιπόν θα ξαναρχίσει το θεατράκι που είδαμε σε αβάν πρεμιέρ μετά το δημοψήφισμα κατά το σενάριο του οποίου οι Γερμανοί με τους δορυφόρους τους κάνουν τους δύσκολους και οι Ολλάντ και Ρέντσι ως «προοδευτικοί λατινόφωνοι» πείθουν τους άτεγκτους τεύτονες να μας λυπηθούν και να μας «αναδιαμορφώσουν» το χρέος κι έτσι – για άλλη μια φορά – «η Ελλάδα σώζεται».
Αυτό όμως που λέει ήδη σχεδόν ανοιχτά ο Κοστέλο είναι ότι μέσω της συζήτησης για την «αναδιαμόρφωση» ένα τέταρτο μνημόνιο θα επιχειρηθεί να επιβληθεί στην Ελλάδα πριν ακόμα από την ολοκλήρωση του τρίτου, έτσι ώστε η επιτροπεία να συνεχιστεί πέραν των τριών ετών. Η πρόταση άλλωστε των πέντε προέδρων των οργάνων της ΕΕ για την ολοκλήρωση της ΟΝΕ (22 Ιούνη 2015) προτείνει την επιτάχυνση της επιβολής προγραμμάτων με αυστηρή επιτήρηση σε όλα τα κράτη μέλη με το που διαπιστώνονται «μακροοικονομικές ανισορροπίες» (παρακάμπτοντας στην ουσία τη φάση της «σε βάθος αξιολόγησης» των ανισορροπιών που περιλαμβάνεται στην ισχύουσα νομοθεσία).
Στην εποχή της γενίκευσης του μνημονιακού στυλ διακυβέρνησης όλων των οικονομιών της ΕΕ που ανοίγεται, είναι αφελές να θεωρείται ότι η επιτήρηση της Ελλάδας τελειώνει το 2018. Ειδικά, όταν η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της οποίας το χρέος κατέχει κατά 60% η ίδια η ΕΕ ως οργανισμός.
Ο Στράουχ εξήγησε ότι στην ουσία μια μεγάλη μείωση του χρέους δεν είναι στις προθέσεις τους. «Απομακρυνόμαστε από την επικέντρωση στο μέγεθος του χρέους επί του ΑΕΠ κι επικεντρωνόμαστε στην εξασφάλιση της κάλυψης των αναγκών αναχρηματοδότησης. Τις εταιρείες δεν τις νοιάζει ο λόγος χρέους επί του ΑΕΠ, αλλά το αν θα υπάρχει ένα σταθερό περιβάλλον που να τους εξασφαλίζει ότι τον επόμενο χρόνο θα μπορούν να εισπράξουν από τις επενδύσεις τους», είπε. Οι εκπρόσωποι της ΕΕ λοιπόν δε βιάζονται να «πάρουν τα λεφτά τους πίσω», αλλά περισσότερο να τα χρησιμοποιήσουν ως μόνιμο μηχανισμό κηδεμονίας και εξυπηρέτησης των επιθυμιών των πολυεθνικών εταιρειών.
Ο Κοστέλο καθησύχασε συστημικούς δημοσιογράφους και εργολάβους όπως η Deloitte που ανησυχούσαν μη μείνουν τα μέτρα ανεφάρμοστα, ότι τριάντα «τοποτηρητές» του είναι ανεπτυγμένοι στα διάφορα υπουργεία με πολύ πιο συστηματικό τρόπο από ότι πριν. Έξι με οκτώ από αυτούς είναι τοποθετημένοι στη Γενική Διεύθυνση Φορολογικής Διοίκησης και σχεδιάζουν τις πολιτικές είσπραξης και επιβολής. Ιδιαίτερα εντατική επίσης είναι η συμμετοχή των εκπροσώπων του κουαρτέτου στο σχεδιασμό της συνταξιοδοτικής «μεταρρύθμισης».
Ο Κοστέλο άνοιξε την παρουσίαση του λέγοντας ότι περίμενε πολύ μακρύτερες διαπραγματεύσεις και δεν έκρυψε τη χαρά του που η Ελλάδα «άλλαξε σελίδα» τον Αύγουστο. Ο Στράουχ απάντησε «σε μέλη της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ» ότι η σκληρή δημοσιονομική προσαρμογή δεν ήταν λάθος. Ο Κοστέλο είπε ότι το τρίτο μνημόνιο έχει καλές πιθανότητες επιτυχίας, καθότι ο βασικός λόγος αποτυχίας των προηγουμένων ήταν « το σταμάτα-ξεκίνα» κι ότι «ποτέ δεν είχαμε μια σταθερή κυβέρνηση με μια σταθερή κοινοβουλευτική πλειοψηφία υπέρ της εφαρμογής των προγραμμάτων».

Τα αετόπουλα από την Κατερίνη στην Ξάνθη με την Εθνική Ελπίδων.

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Τελευταίοι και ντροπιασμένοι… Νέα βαριά ήττα, 3-1 απο την Β. Ιρλανδία, για την Εθνική Ελλάδος


ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δεν πάει πιο κάτω… Η Εθνική υπέστη ακόμα μια ντροπιαστική ήττα στα προκριματικά του Euro 2016, αυτή τη φορά εκτός έδρας από τη Β. Ιρλανδία (3-1) και τερματίζει οριστικά στην τελευταία θέση του ομίλου.

Την εθνική ομάδα από το ματς της Φινλανδίας και μετά μπορεί να την κατηγορήσει κανείς για πολλά, αλλά όχι για το γεγονός ότι οι παίκτες δεν δείχνουν διάθεση να μονομαχήσουν και να διεκδικήσουν ό,τι μπορούν από το κάθε ματς. Αυτή ακριβώς ήταν και η εικόνα του α’ μέρους με την Ελλάδα να διατηρεί την κατοχή και την πρωτοβουλία των κινήσεων, αλλά να μην μπορεί να δημιουργήσει.
Είναι ξεκάθαρο ότι σε κάθε κίνηση των παικτών λείπει η αυτοπεποίθηση, αφού έγιναν πολλά λάθος κοντρόλ ενώ και οι απαραίτητες σε τέτοια ματς ατομικές εμπνεύσεις δεν αποπειράθηκαν καν από τους ποδοσφαιριστές του Κώστα Τσάνα.
Αντίθετα, η Β. Ιρλανδία που έψαχνε εναγωνίως τη νίκη για να εξασφαλίσει το εισιτήριό της για τελικά του Euro 2016, έπαιζε με το «μαχαίρι στα δόντια» και φυσικά με μεγαλύτερο ενθουσιασμό, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει και ευκαιρίες με κορυφαία αυτή του 24’. Ο Ντάλας δεν δυσκολεύτηκε να βγάλει την μπαλιά από αριστερά μπροστά από τον Τοροσίδη, ο Τζιόλης αιφνιδιάστηκε και έχασε το κοντρόλ της μπάλας, αλλά το σουτ του Μαγκένις στον οποίο έφτασε από τον μέσο του ΠΑΟΚ απέκρουσε με το πόδι ο Μόρας στο ύψος της μικρής περιοχής.
Τελικά, οι Βορειοϊρλανδοί σκόραραν στο 35’, όταν ο Ντάλας από τα αριστερά έγινε ο αποδέκτης της κάθετης μπαλιάς, αυτός την «έστρωσε» στον Ντέιβις που σε κενή εστία δεν δυσκολεύτηκε να κάνει το 1-0.
Παρ’ όλα αυτά, η «πληγωμένη» ψυχολογικά Εθνική κατάφερε να δημιουργήσει μια διπλή ευκαιρία στην εκπνοή του α’ μέρους, αλλά στάθηκε άτυχη. Ο Αραβίδης έκανε το πρώτο σουτ που κόντραρε στα σώματα και στην επιστροφή ο Μήτρογλου είδε την μπάλα να μην του κάνει το χατίρι και να καταλήγει στο δοκάρι.
Το β’ ημίχρονο ήταν μια διαφορετική ιστορία…
Οι παίκτες του Κώστα Τσάνα επί της ουσίας δεν μπήκαν ποτέ στον αγωνιστικό χώρο και μέσα σε 13’ δέχθηκαν δύο γκολ από ισάριθμα κόρνερ. Στο 49’ ο Μαγκένις νίκησε κατά κράτος στον αέρα τον Τζιόλη, μετά από κόρνερ του Νόργουντ και η μπάλα αφού πήρε ψιλοκρεμαστή τροχιά, κατέληξε στα δίχτυα του Καρνέζη ενώ στο 58’ και πάλι ο Ντέιβις πήρε την κεφαλιά από λάθος διώξιμο της άμυνας και διαμόρφωσε το 3-0.
Τα υπόλοιπα λεπτά ήταν καθαρά διαδικαστικού χαρακτήρα. Ο Κώστας Τσάνας πέρασε στο γήπεδο παίκτες (Μάνταλος, Πέλκας) που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα αποτελέσουν τη βάση της εθνικής για τα προκριματικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου.
Το μόνο που κατάφερε η εθνική ήταν να πετύχει το γκολ της… τιμής όταν ο Τοροσίδης έκανε την παράλληλη μπαλιά στον Αραβίδη και ο άσος της ΑΕΚ στο 87’ «έγραψε» το 3-1 που ήταν και το τελικό αποτέλεσμα.
Ελλάδα (Κώστας Τσάνας): Καρνέζης - Τοροσίδης, Παπασταθόπουλος, Μόρας, Χολέμπας - Τζιόλης, Σάμαρης – Καρέλης (64’ Μάνταλος), Κονέ (71’ Πέλκας), Αραβίδης – Μήτρογλου (76’ Αθανασιάδης)
Β. Ιρλανδία (Μάικλ Ονίλ): Μακγκόβερν, Μακνέρ (Μακάλοχ), Μακόλεϊ, Κάθκαρτ, Μπραντ, Έβανς, Γουόρντ (81' Μακγκίν), Ντάλας, Νόργουντ, Ντέιβις, Μαγκένις (78’ Μπόις)
Πηγή: sport-fm.gr






"Κινδυνεύουν με λουκέτο εντατικές μονάδες σε νοσοκομεία"... Ε, και; Σημαντικό για την "ανάπτυξη" είναι να σώσει ο λαός τις τράπεζες και το ευρώ!

Από το "PRESS-GR
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος, με επιστολή της προς την ηγεσία του υπουργείου Υγείας, για το επικείμενο κλείσιμο πολλών κλινών Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), αφού, όπως αναφέρει, από την 1η Οκτωβρίου, έχει αρχίσει η εκπνοή των...
συμβάσεων των Νοσηλευτών που διατέθηκαν μέσω του ΚΕΕΛΠΝΟ στις εν λόγω μονάδες.
Όπως σημειώνεται στην επιστολή, ήδη 20 νοσηλευτές έχουν περάσει την πόρτα της εξόδου, και μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα θα αποχωρήσουν και οι υπόλοιποι 150.
Η Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδας, κάνει λόγο για «καταστροφικές συνέπειες που θα έχει για τη δημόσια υγεία η λήξη των συμβάσεων των εν θέματι νοσηλευτών, μιας και δεκάδες κλίνες μοιραία θα κλείσουν, μεγαλώνοντας τον ήδη μεγάλο αριθμό των ανενεργών κρεβατιών των μονάδων εντατικής θεραπείας».

Ποια προϊόντα επιτρέπεται να πωλούν τα σχολικά κυλικεία

Ποια προϊόντα επιτρέπεται να πωλούν τα σχολικά κυλικεία


Τα προϊόντα που επιτρέπεται να διαθέτουν προς πώληση τα σχολικά κυλικεία καθορίζονται με ΦΕΚ στα οποία αναφέρεται ότι δεν επιτρέπεται η διάθεση αναψυκτικών, ενώ καφές διατίθεται μόνο για το προσωπικό.
Τα επιτρεπόμενα είδη των...
σχολικών κυλικείων περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ 2135 Β' / 29.8.2013, όπως τροποποιήθηκε  με το ΦΕΚ 2800 Β' /4.11.2013.

1. ΦΡΟΥΤΑ−ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Φρέσκα φρούτα - λαχανικά ανάλογα με την εποχή (π.χ. μήλο, αχλάδι, πορτοκάλι, μανταρίνια, μπανάνα, βερίκοκα, ροδάκινο κλπ), καλά πλυμένα και συσκευασμένα σε ατομική μερίδα.

 Αποξηραμένα φρούτα (π.χ. βερίκοκα, δαμάσκηνα, σύκα, σταφίδες, μπανάνες κλπ) χωρίς προσθήκη ζάχαρης, συσκευασμένα σε ατομική μερίδα έως 50γρ.

Φυσικός χυμός φρούτων ή και λαχανικών που παρασκευάζεται εντός των κυλικείων − καντινών. Δεν επιτρέπεται η προσθήκη σακχάρων ή άλλων γλυκαντικών ουσιών. Συστήνεται να είναι δυνατή η κατανάλωση του άμεσα μετά την παρασκευή του σε ποτήρια μιας χρήσης ανακυκλώσιμου υλικού.

Φρουτοσαλάτα που παρασκευάζεται εντός των κυλικείων − καντίνων από φρέσκα, καλά πλυμένα φρούτα εποχής. Δεν επιτρέπεται η προσθήκη σακχάρων ή άλλων γλυκαντικών ουσιών.

 Σαλάτα από φρέσκα, καλά πλυμένα λαχανικά που παρασκευάζεται εντός των κυλικείων − καντινών, χωρίς προσθήκη αλατιού. Επιτρέπεται μόνο η προσθήκη ελαιολάδου, ξυδιού η λεμονιού.

Συσκευασμένοι φυσικοί χυμοί φρούτων και ομοειδών προϊόντων, χωρίς συντηρητικά και χωρίς προσθήκη ζάχαρης, σε ατομική συσκευασία έως και 330 ml

2. ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ

Γάλα τυποποιημένο, παστεριωμένο σε ατομική συσκευασία έως 500ml πλήρες και ημιαποβουτυρωμένο (1,5%−1,8% λιπαρά).

Σοκολατούχο γάλα με χαμηλά λιπαρά (max.1,8%) σε συσκευασία έως 250ml.

Γιαούρτι τυποποιημένο (έως 5% λιπαρά) χωρίς πρόσθετα σάκχαρα σε ατομική μερίδα έως 200 γραμμάρια.

Ροφήματα από συνδυασμούς φρέσκου γάλακτος και φρέσκων φρούτων που θα παρασκευάζονται στο κυλικείο. Δεν επιτρέπεται η προσθήκη ζάχαρης. Απαγορεύεται η διάθεση άλλων τυποποιημένων αναλόγων ροφημάτων καθώς και η χρήση έτοιμης σκόνης για την παρασκευή τους.
Τυριά πολύ σκληρά, σκληρά, ημίσκληρα, μαλακά τυριά. Συστήνονται τυριά παραδοσιακά και ελληνικά Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης. Εξαιρούνται τα ανακατεργασμένα τυριά ή τηγμένα τυριά και ανακατεργασμένα τυριά με αλειφώδη υφή.

Κουλούρι σησαμένιο ολικής άλεσης πλούσιο σε φυτικές ίνες ή λευκό.

Κριτσίνια ολικής άλεσης πλούσια σε φυτικές ίνες ή λευκά, σε ατομική συσκευασία έως 50γρ.

Φρυγανιές ολικής άλεσης πλούσιες σε φυτικές ίνες ή λευκές, σε ατομική συσκευασία έως 50γρ.

Κράκερς ολικής άλεσης πλούσια σε φυτικές ίνες ή λευκά, σε ατομική συσκευασία έως 50γρ

Τα παραπάνω απλά αρτοπαρασκευάσματα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προδιαγραφές: Κορεσμένα λιπαρά έως 3% Τράνς λιπαρά έως 0,1 % Νάτριο έως 0,5% 4.

ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ

Μουστοκούλουρα σε ατομική μερίδα έως 60γρ.

Σταφιδόψωμο σε ατομική μερίδα έως 60γρ.

Μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης σε ατομική μερίδα έως 40γρ, η οποία να πληρεί τις ακόλουθες προδιαγραφές: Κορεσμένα λιπαρά έως 3% Τράνς λιπαρά έως 0,1% Νάτριο έως 0,5%

 «Επιτρέπεται η διάθεση τυρόπιτας - πίτας λαχανικών σε ατομικές μερίδες των 120 γρ. και με συγκεκριμένες προδιαγραφές: Α) Η λιπαρή ύλη για τη ζύμη−φύλλο πρέπει να είναι αποκλειστικά από ελαιόλαδο, μαλακή μαργαρίνη ή φυτικά έλαια, όπου το τελικό προϊόν δεν πρέπει να ξεπερνάει το 30 % σε συνολικά λιπαρά και το 0,1% σε trans λιπαρά».

«Πίτσα με τις παρακάτω προδιαγραφές: Για τη βάση τα επιτρεπόμενα υλικά είναι αλεύρι, μαγιά, αβγό, γιαούρτι, αλάτι και μυρωδικά βότανα. Απαγορεύεται η χρήση ενισχυτικών γεύσης όπως το γλουταμινικό μονο−νάτριο. Για τη γέμιση τα επιτρεπόμενα προϊόντα είναι τυρί, τομάτα, πιπεριές, μανιτάρια, κρεμμύδι, καλαμπόκι. Δεν επιτρέπεται η χρήση σάλτσας και αλλαντικών».

«Μπισκότα απλά, χωρίς γέμιση, σε ατομική συσκευασία (έως 60 γραμμάρια) με τις παρακάτω προδιαγραφές: 1. Η περιεκτικότητά τους σε trans λιπαρά να μην υπερβαίνει το 2% των ολικών λιπιδίων. 2. Ανά 100 γραμμάρια προϊόντος: (α) η ζάχαρη να μην υπερβαίνει τα 10 γραμμάρια, (β) τα ολικά λιπαρά να μην υπερβαίνουν τα 10 γραμμάρια, (γ) τα κορεσμένα λιπαρά να μην υπερβαίνουν τα 5 γραμμάρια και (δ) το νάτριο να μην υπερβαίνει τα 0,5 γραμμάρια»


5. ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ

Τα σάντουιτς/τοστ μπορούν να παρασκευάζονται με συνδυασμούς των τροφίμων των επόμενων παραγρά− φων. Μπορούν να είναι τυποποιημένα ή να παρασκευάζονται στο χώρο του κυλικείου−καντίνας αυθημερόν.

Επιτρέπεται η χρήση όλων των ειδών ψωμιού, ολικής άλεσης πλούσιο σε φυτικές ίνες ή λευκό όπως ψωμάκι ατομικό, ψωμί για τοστ, μπαγκέτα, ελληνική πίτα, αραβική πίτα, σησαμένιο κουλούρι. Συστήνεται το ψωμί ολικής άλεσης. Δεν επιτρέπεται το μπριος, το κρουασάν η το πιροσκί. Η ελληνική πίτα δεν πρέπει να περιέχει γλυκουρονικό νάτριο.

Δεν επιτρέπεται η χρήση άλλων αλλαντικών, εκτός από βραστή γαλοπούλα με τις παρακάτω προδιαγραφές: α) Κορεσμένα λιπαρά έως 1 % β) Νάτριο έως 1 %

Λαχανικά όλων των ειδών.

Ελιές χωρίς το κουκούτσι και πάστα ελιάς.

Αβγό καλά βρασμένο.

Από λιπαρές ύλες επιτρέπεται μόνο η προσθήκη ελαιολάδου

Επιτρέπεται η παρασκευή γλυκών σάντουιτς με συνδυασμό των προαναφερομένων ψωμιών και ως γέμιση 1 κουταλιά της σούπας μέλι ή μέλι με ταχίνι.

Επιτρέπεται η χρήση τυριών όπως αναφέρονται στην περίπτωση 2 “ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ” στοιχείο 5 (Τυριά πολύ σκληρά, σκληρά, ημίσκληρα, μαλακά τυριά. Συστήνονται τυριά παραδοσιακά και ελληνικά Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης. Εξαιρούνται τα ανακατεργασμένα τυριά ή τηγμένα τυριά και ανακατεργασμένα τυριά με αλειφώδη υφή)


6. ΓΛΥΚΙΣΜΑΤΑ

Κρέμα και ρυζόγαλο σε ατομικές μερίδες των 150γρ. (με περιεκτικότητα σε λίπος γάλακτος έως 4%).

Χαλβάς σε ατομική μερίδα έως 50 γρ.

Παστέλι σε ατομική μερίδα έως 50γρ.

Μέλι σε ατομική μερίδα.

Σοκολάτα υγείας και γάλακτος σε ατομική μερίδα έως 30γρ.

Δεν επιτρέπεται η διάθεση τσιχλών και καραμελών.

7. ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ

Στα κυλικεία των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιτρέπονται οι ξηροί καρποί όλων των ειδών χωρίς προσθήκη αλατιού ή ζάχαρης σε ατομική συσκευασία έως 50γρ. Δεν επιτρέπονται οι τηγανισμένοι ξηροί καρποί.

8. ΥΓΡΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
Εμφιαλωμένο νερό.

Στα κυλικεία των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιτρέπονται τα παρακάτω αφεψήματα: χαμομήλι, φασκόμηλο, τσάι του βουνού, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή σύνθετων γλυκαντικών.

Καφές μόνο για το προσωπικό.

 Δεν επιτρέπεται η διάθεση αναψυκτικών.

9. Επιτρέπεται η διάθεση και «βιολογικών προϊόντων» όπως αυτά ορίζονται στους Κανονισμούς 834/2007 και 889/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, με την προϋπόθεση ότι αυτά εμπίπτουν στον ανωτέρω κατάλογο.

10. Δεν επιτρέπεται η διάθεση λειτουργικών τροφίμων ή συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων που περιέχουν γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς. Δεν επιτρέπεται η διάθεση άλλων προϊόντων, που δεν περιλαμβάνονται στην παρούσα Υγειονομική Διάταξη.

Καλόγηρος Βασίλειος

Χαμός στη Νέα Υόρκη! Στη δημοσιότητα το «ροζ» βίντεο με τον Έλληνα ιερέα στο Μανχάταν

Από το "PRESS-GR"

Μόνο λιτή; Λιτότητα! ...εεε... Λιτότατη ήθελα να πω

ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ

Σχόλιο ιστολόγιου:
Μας έλεγαν ότι η εξίσωση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης με κίνησης θα πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων, τελικά ο κόσμος πάγωσε και το λαθρεμπόριο καλά συνεχίζεται. Μετά μας είπαν ότι θα ελέγχουν τα πρατήρια βάζοντας το σύστημα εισροών – εκροών, χρέωσαν περίπου 60000 Ευρώ το κάθε βενζινάδικο αλλά και μετά από αυτό το λαθρεμπόριο καλά συνεχίζεται. ‘Έτσι καταλήγουμε ότι δεν διέπονται από ανικανότητα αλλά από έλλειψη θέλησης να λύσουν το πρόβλημα, αφού το δημοσίευμα που ακολουθεί αναδεικνύει τους τρόπους λαθρεμπορίου και που σίγουρα όλοι τους γνωρίζουν: …

Όλα τα κόλπα των λαθρεμπόρων και τα κενά της Πολιτείας που εκμεταλλεύονται.
Έως και 300 εκατ. ευρώ το χρόνο θα μπορούσε να εξοικονομεί το κράτος, αν εξάρθρωνε το λαθρεμπόριο καυσίμων, με τους μεγάλους λαθρέμπορους να διαθέτουν υπόγειο «δίκτυο», όχι μόνο παράνομων δεξαμενών αλλά και υψηλών διασυνδέσεων, προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους.
Έρευνα του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) περιγράφει τους δρόμους της παράνομης διακίνησης των καυσίμων αλλά και τις εκκρεμότητες της πολιτείας για την εφαρμογή των μέτρων που ψηφίστηκαν.
Οι κυριότερες εκκρεμότητες είναι:
• Παραμένει “τυφλό” στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων το κεντρικό σύστημα των απευθείας ελέγχων των συστημάτων εισροών εκροών, αφού αν και το 94% των πρατηρίων συνδέθηκε και μεταδίδει στοιχεία από τις δεξαμενές του, η ΓΓΠΣ να έχει τη δυνατότητα των on line ελέγχων.
• Εκκρεμεί η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης για την εφαρμογή των συστημάτων εισροών – εκροών στις αποθήκες των μεγάλων καταναλωτών, των ιδιωτικών και εργοταξιακών πρατηρίων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στους σταθμούς ανεφοδιασμού σκαφών (μαρίνες), στους αποθηκευτικούς χώρους παραγωγών ή διακινητών χημικών προϊόντων, εταιριών με χώρους στάθμευσης οχημάτων, στις ελεύθερες αποθήκες των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών.
• Εκκρεμεί η έκδοση κοινής απόφασης για την τοποθέτηση των GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα.
• Εκκρεμεί η έκδοση κοινής απόφασης για λεπτομέρειες λειτουργίας του συστήματος εισροών εκροών στις φορολογικές αποθήκες.
• Αναποτελεσματικοί έλεγχοι από τα ΚΕΔΑΚ του υπουργείου Ενέργειας. Άκρως αποκαλυπτική είναι όμως και η έρευνα του ΣΕΕΠΕ για τους τρόπους λαθρεμπορίας των υγρών καυσίμων.
Οι κύριοι τρόποι λαθρεμπορίου, σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ, είναι οι παρακάτω:
Πετρέλαιο θέρμανσης 
Είναι δυνατόν να διοχετευτεί κυρίως από Εταιρίες Εμπορίας, Πρατήρια Υγρών Καυσίμων, Πωλητές Πετρελαίου Θέρμανσης ή/και Μεταφορείς σε πρατήρια ή σε άλλους καταναλωτές (αγρότες, εργοτάξια, βιοτεχνίες, μεταφορικές εταιρίες, κλπ.), όπου και πωλείται ως Πετρέλαιο Κίνησης. Τα διαφεύγοντα έσοδα του Δημοσίου είναι η διαφορά Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) μεταξύ Πετρελαίου Θέρμανσης και Κίνησης και ο αναλογών σε αυτήν ΦΠΑ.
Πετρέλαιο Ναυτιλίας
Είναι δυνατόν να διοχετευτεί παράνομα στην αγορά (Πρατήρια, Πωλητές Πετρελαίου Θέρμανσης, Μεταφορικές Εταιρίες, κλπ) από Εταιρίες Εμπορίας ή τους Μεταφορείς βυτιοφόρων ή πλωτών μέσων (σλέπια) και να πωλείται ως πετρέλαιο κίνησης. Δεδομένου ότι τα ναυτιλιακά καύσιμα δεν υπόκεινται σε ΕΦΚ ή ΦΠΑ, τα διαφεύγοντα έσοδα του Δημοσίου είναι το σύνολο ΕΦΚ και ΦΠΑ.
Εικονικές εξαγωγές πετρελαίου κίνησης και βενζίνης
Σε αυτή την περίπτωση, η δυνατότητα για λαθρεμπόριο αφορά καύσιμα, που ενώ δηλώνονται ως εξαγωγές, καταλήγουν σε πρατήρια εντός της χώρας. Τα διαφεύγοντα έσοδα είναι τα ίδια με την ανωτέρω περίπτωση.
Άλλες πιθανές εστίες
• Διαλύτες (τολουόλιο κλπ), μεθανόλη, κ.α. που νοθεύουν βενζίνες ή και πετρέλαιο. Οι διαλύτες αυτοί δεν επιβαρύνονται με τον Ειδικό Φόρο που επιβαρύνονται π.χ. οι βενζίνες, δηλαδή 670 ευρώ ανά κυβικό, άρα κάθε κυβικό που αντικαθιστούν, σημαίνει αντίστοιχη απώλεια εσόδων για το κράτος. Εδώ δεν είναι δυνατόν να υπολογισθούν ζημιές που προκαλούν στα οχήματα λόγω ακαταλληλότητας χρήσης.
• Βιοντήζελ που εισάγεται σαν σπορέλαιο ή παράγεται σε εγχώριες μονάδες και νοθεύει πετρέλαιο κίνησης.
• Πετρέλαιο που περιέχεται στα απόβλητα πλοίων (slops), από κλοπή των καυσίμων του πλοίου και διοχετεύονται εν τέλει σε πρατήρια.
• Λαθρεμπόριο υγραερίου, μέσω πώλησης βιομηχανικού /θέρμανσης ως autogas.