ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023

Στη Σάμο συνεδρίασε η Θεματική Επιτροπή Παραοικονομίας και Παρεμπορίου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος υπό την προεδρία του Ηλία Χατζηχριστοδούλου

 Η. Xατζηχριστοδούλου: «Στόχος μας να επισκεφτούμε όσα περισσότερα Επιμελητήρια μπορούμε, για

να αναδείξουμε την τεράστια μάστιγα του Παρεμπορίου και της Παραοικονομίας, η οποία πλήττει την

Ελληνική Οικονομία, το νόμιμο εμπόριο και τον υγιή ανταγωνισμό»


Και το Επιμελητήριο Σάμου απηύθυνε πρόσκληση προς τον Πρόεδρο της Θεματικής Επιτροπής

Παρεμπορίου και Παραοικονομίας της Κ.Ε.Ε.Ε., κ. Ηλία Χατζηχριστοδούλου, για την πραγματοποίηση

ειδικής εκδήλωσης με θέμα: «Η ανάδειξη της τεράστιας μάστιγας της Παραοικονομίας και του

Παρεμπορίου», η οποία διεξήχθη στη συνεδριακή αίθουσα του Επιμελητηρίου Σάμου.

Στην εκδήλωση επίσης συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σάμου κ. Γιώργος Κυριαζής, μέλη

του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου, ο Β΄ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας κ.

Ιωάννης Πεΐδης, τοπικές αρχές, εκπρόσωποι της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, των

Τελωνειακών αρχών, του Τμήματος Εμπορίου, της Δ.Ο.Υ. Σάμου και εκπρόσωποι επαγγελματικών

σωματείων και συλλόγων της Σάμου.

Στόχος μας είναι να γίνει κατανοητό, ότι αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουμε όλοι μαζί και με όλες μας

τις δυνάμεις να σταματήσουμε την οικονομική αιμορραγία που προκαλούν τα λαθραία και

παραποιημένα προϊόντα, τόσο στην υγιή επιχειρηματικότητα όσο και στην Εθνική Οικονομία. Και γι’

αυτό το λόγο η ιχνηλασιμότητα των εισερχομένων προϊόντων, από το χώρο των

εμπορευματοκιβωτίων μέχρι τον τελικό τους προορισμό, θα πρέπει να είναι συνεχής και ακριβής,

ανέφερε στην εισήγησή του ο κ. Χατζηχριστοδούλου, ο οποίος συνεχίζοντας, παρουσίασε αναλυτικά

στοιχεία από τα αποτελέσματα της δράσης της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου (ΔΙΜΕΑ), που

προέκυψαν από επιτυχείς ελέγχους ανά την επικράτεια.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης έγινε σαφές από όλες τις πλευρές ότι είναι απαραίτητη, η

συνεργασία μεταξύ της ΔΙΜΕΑ, των Επιμελητηρίων, των εκπροσώπων των φορέων και των αρχών που

εμπλέκονται στην πάταξη του παρεμπορίου, με ένα και μοναδικό στόχο, τον αποτελεσματικό

περιορισμό της παραοικονομίας.

ΛΕΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ-ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

 Με αφορμή την κάθοδο στις εθνικές εκλογές

Η Λένα Γεωργούλη γεννήθηκε, μεγάλωσε στην Κατερίνη και είναι μητέρα τριών

παιδιών. Είναι απόφοιτος του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Κατερίνης στον κλάδο

Κοινωνικής Πρόνοιας.

Ήταν ιδιοκτήτρια εμπορικού καταστήματος με αντικείμενο την πώληση

δερμάτινων ειδών από το 1999 έως το 2007.Επιπλέον, εργάστηκε ως υπεύθυνη

δημοσίων σχέσεων του συνδυασμού «Ανανέωση Τώρα» του αναπληρωτή

Δημάρχου Κατερίνης Γιώργου Νταντάμη από το 2017 έως το 2019 και ως

διευθύνουσα σύμβουλος στην Ανώνυμη Εταιρεία «Δημοτικά Πάρκινγκ Δήμου

Κατερίνης» από το 2020 έως 2022.

Είναι εκλεγμένο μέλος Ν.Ε ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής του Νομού Πιερίας και

υπεύθυνη του Τομέα Ισότητας. Έχει εκλεγεί ως μέλος του Δ.Σ Φεστιβάλ Ολύμπου,

ως μέλος της διαχειριστικής επιτροπής και διατηρεί την ιδιότητα της Συντονίστριας

εφορείας Υποδομών και Οργάνωσης εκδηλώσεων. Έχει, επίσης, εκλεγεί

Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Γυμνασίου Κατερίνης

και μέλος του Δ.Σ της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Κατερίνης.

Διατελεί μέλος της Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Δήμου Κατερίνης, ως

εκπρόσωπος του ΟΡ.ΦΕ.Ο και της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Κατερίνης

ως εκλεγμένη εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων. Είναι επίσης μέλος του Κέντρου

Πρόληψης Πιερίας Άτρακτος ως εκλεγμένη εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων.

Συμμετέχει ως ερασιτέχνης ηθοποιός της θεατρικής ομάδας «ΑΠΑΡΤΙΑ» που

ανεβάζει παραστάσεις στον νομό Πιερίας για φιλανθρωπικούς σκοπούς από το

2013 έως και σήμερα. 

Είναι Συντονίστρια στην εθελοντική δράση του Δήμου Κατερίνης για τη στήριξη και

πρόσβαση των Α.Με.Α στις παραλίες με τα συστήματα Seatrac ως υπεύθυνη

διαμεσολάβησης. 

Συμμετείχε εθελοντικά στο Φεστιβάλ Ολύμπου ως υπεύθυνη του χώρου θέσεων

χορηγών του Φεστιβάλ Ολύμπου (2018-2020). Ήταν επίσης Πρόεδρος του Συλλόγου

Γονέων κ. Κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης από το 2015 έως το

2021. Διατέλεσε Ραδιοφωνική παραγωγός στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Κατερίνης

παρέχοντας εθελοντική υποστήριξη με την εκπομπή «Λόγω Παιδείας & Τέχνης» από

το 2019 έως το 2020.

Τηλέφωνο επικοινωνίας 

6948170228

Εκδήλωση Μνήμης & Τιμής Θυμάτων Κατοχής

 


ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΠΟΛΙΤ. ΚΟΜΜΑΤΟΣ. (Γράφει ο Χρήστος Γκουγκουρέλας).

 


Η ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ

ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ

Με νομοθετική διάταξη που εισηγείται η Κυβέρνηση και ψηφίζεται σήμερα στη

Βουλή, τίθεται φραγμός στο να συμμετέχουν στις εκλογές εγκληματικές οργανώσεις,

οι οποίες εμφανίζονται με το μανδύα πολιτικού κόμματος. Συγκεκριμένα, η

υφιστάμενη ρύθμιση που απαγορεύει να συμμετέχουν στην ηγεσία πολιτικού

κόμματος όσοι έχουν καταδικαστεί για ιδιαιτέρως απαξιωτικά αδικήματα σε βάρος της

Πολιτείας επεκτείνεται και στην πραγματική ηγεσία κομμάτων, σε όσους δηλαδή

ασκούν την πραγματική (και όχι μόνο την εικονική) ηγεσία ενός κόμματος. Επιπλέον,

κατά την ανακήρυξη των κομμάτων θα λαμβάνεται υπόψη η τυχόν καταδίκη

στελεχών τους για τα αδικήματα αυτά. 

Καθώς, όμως το δικαίωμα σχηματισμού πολιτικών φορέων και συμμετοχής σε

αυτούς είναι ένα προστατευόμενο δικαίωμα από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των

Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), έχει απόλυτη σημασία να εντρυφήσουμε στη

νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ)

προκειμένου να εννοήσουμε τη σχετική συζήτηση, την έκταση του δικαιωματισμού

στο εν λόγω πεδίο και το πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις η ευρωπαϊκή έννομη τάξη

επιτρέπει και, ακόμη περισσότερο, δικαιολογεί τυχόν περιορισμούς επί του άνω

κομβικότατου, για τη λειτουργία της ίδιας της δημοκρατίας, δικαιώματος.

Στο άρθρο 11 της ΕΣΔΑ, λοιπόν, καθιερώνεται η ακώλυτη συμμετοχή

του ατόμου σε συγκεντρώσεις (και διαδηλώσεις) αλλά και ο ελεύθερος

σχηματισμός ενώσεων ατόμων (freedom of association), δομών δηλαδή όπου

διαμορφώνονται, καλλιεργούνται, εκφράζονται και διασπείρονται απόψεις,

ιδεολογήματα, κοινωνικά φρονήματα και πολιτικές πεποιθήσεις.

Μάλιστα, η ελευθερία της ατομικής και συλλογικής έκφρασης, όπως

αποκρυσταλλώνεται νοηματικά στο άρ. 10 της ΕΣΔΑ, αποτελεί το θεμέλιο μιας

δημοκρατικής κοινωνίας και λογίζεται ως η βάση του σκληρού εννοιολογικού πυρήνα

δύο άλλων θεμελιωδών ελευθεριών, δηλαδή της ελευθερίας του ‘‘συναθροίζεσθαι’’

και της ελευθερίας του ‘‘συνεταιρίζεσθαι’’, όπου και εντάσσεται και ο σχηματισμός

κοινωνικών και πολιτικών μορφωμάτων (Freedom and Democracy Party (ÖZDEP) v.

Turkey [GC], 1999, § 37).

Εξάλλου, η προστασία των προσωπικών φρονημάτων, ως βατήρας της

ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης, της θρησκευτικής επιλογής και της

ελευθερίας της έκφρασης είναι ένας από τους τελολογικούς σκοπούς της ελευθερίας


2


του άρ. 11 της ΕΣΔΑ (Young, James and Webster v. the United Kingdom, 1981, §

57,Vörður Ólafsson v. Iceland, 2010, § 46).

Περαιτέρω, το ΕΔΔΑ, στο πλαίσιο ανάπτυξης της νομολογιακής του

προσέγγισης επί του άρ. 11 της ΕΣΔΑ, έχει υπογραμμίσει ότι ο ρόλος των πολιτικών

κομμάτων ως προς τη θεμελίωση του πλουραλισμού και της δημοκρατίας σε ένα

πολιτειακό σύστημα είναι πρωταρχικός και αδιαμφισβήτητος (United Communist

Party of Turkey and Others v. Turkey, 1998, § 25).

Άλλωστε, η ουσιαστική εφαρμογή της αρχής της πολυφωνίας σε μια

δημοκρατική κοινωνία είναι πρακτικά αδύνατη χωρίς την κατοχύρωση της

δυνατότητας ενός (πολιτικού) φορέα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις και τις ιδέες

του (Gorzelik and Others v. Poland [GC], 2004, § 91; Zhechev v. Bulgaria, 2007, § 36,

Freedom and Democracy Party (ÖZDEP) v. Turkey [GC], 1999, § 37).

Μάλιστα, το ΕΔΔΑ έχει τονίσει ότι σε μια δημοκρατική κοινωνία που βασίζεται

στο κράτος δικαίου, ακόμη και οι ιδέες ή τα πολιτικά θεωρήματα που αμφισβητούν

την καθεστηκυία τάξη, υπό την προϋπόθεση ότι εκφέρονται δημοσίως μέσω του

δικαιώματος του συναθροίζεσθαι με ειρηνικά μέσα, πρέπει να είναι ανεκτές (Stankov

and the United Macedonian Organisation Ilinden v. Bulgaria, 2001, § 97; Sergey Kuznetsov v.

Russia, 2008, § 45).

H προστατευτική ασπίδα της ΕΣΔΑ, λοιπόν, προφυλάσσει την

έκφραση όχι μόνο απόψεων που θεωρούνται ουδέτερες ή δεν προκαλούν

αλλά και τοποθετήσεων που προσβάλλουν, σοκάρουν ή και ενοχλούν

(Redfearn v. the United Kingdom, 2012, § 56; Vona v. Hungary, 2013, § 57).

Πολύ χαρακτηριστικά, το Δικαστήριο του Στρασβούργου έφτασε στο σημείο να

νομολογήσει ότι ακόμα και αν μια ομάδα ή ένωση ατόμων υποστηρίζει την

αυτονόμηση ή επιζητεί την απόσχιση μιας εδαφικής περιοχής από την επικράτεια μιας

χώρας, απαιτώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο εν τοις πράγμασιν συνταγματικές και

χωροθετικές μεταβολές, δεν σημαίνει αυτομάτως ότι πρέπει να απαγορευτούν (από

τη συντεταγμένη πολιτεία) οι συναθροίσεις της. Η προβολή αιτημάτων περί

εδαφολογικών ανακατατάξεων στη δημόσια σφαίρα (σε συγκεντρώσεις ή με την

ανάπτυξη προφορικού λόγου σε διάφορα fora) δεν συνεπάγεται αυτόματη απειλή για

την εδαφική ακεραιότητα και την εθνική ασφάλεια μιας χώρας (Stankov and the United

Macedonian Organisation Ilinden v. Bulgaria, 2001, § 97).

Γενικά, το ΕΔΔΑ έχει υποστηρίξει ότι η πεμπτουσία της δημοκρατίας εστιάζεται

στη δυνατότητα ελεύθερης ‘‘παραγωγής’’, διάχυσης και εν τέλει ‘‘κυκλοφορίας’’

πολιτικών απόψεων και ιδεολογημάτων και δη τέτοιων που κριτικάρουν ακόμη και


3


την καθιερωμένη πολιτειακή συγκρότηση, υπό την προϋπόθεση όμως ότι αυτές οι

εναλλακτικές απόψεις δεν βλάπτουν τη δημοκρατία (Socialist Party and Others v. Turkey,

1998, § 47; Freedom and Democracy Party (ÖZDEP) v. Turkey [GC], 1999, § 41).

Πάντως, αυτές οι αποκλίνουσες απόψεις που βρίσκουν πεδίο έκφρασης σε έναν

πολιτικό φορέα δεν θα πρέπει να στηρίζονται και προωθούνται από λόγο

μίσους (hate speech) ή να διεγείρουν το κοινωνικό σώμα σε πράξεις βίας.

Τα συμβαλλόμενα στην ΕΣΔΑ κράτη έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν μέτρα έτσι

ώστε να διασφαλίζεται ότι ένας πολιτικός φορέας, ένα ιδεολογικό κίνημα ή μια

κοινωνική συμμαχία δεν προωθεί αξίες αντίθετες προς την πλουραλιστική δημοκρατία

και δεν στοχεύει επιτελικά στην κατάλυση του πλέγματος των δικαιωμάτων και

ελευθεριών που κατοχυρώνει η Συνθήκη (η ΕΣΔΑ δηλ., ίδετε Zehra Foundation and

Others v. Turkey, 2018, §§ 55-56).

Περιορισμοί, επομένως, στο συγκεκριμένο θεμελιακό για τη λειτουργία της

δημοκρατίας δικαίωμα (άρ. 11 της ΕΣΔΑ) τίθενται από τις πολιτειακές αρχές μόνο

όταν αναφέρονται και περιγράφονται σε δικαιϊκό κανόνα (restrictions

prescribed by law) και είναι απολύτως απαραίτητοι σε μια δημοκρατική

κοινωνία για τη διατήρηση της εθνικής ασφάλειας ή της δημόσιας τάξης, για την

πρόληψη τέλεσης εγκλημάτων και γενικά πρόκλησης αναταραχής και κοινωνικής

ανισορροπίας, για την προστασία της υγείας, της ηθικής ή και των δικαιωμάτων και

των ελευθεριών τρίτων προσώπων.

Οι περιορισμοί κατά της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι, κατ’ ουσία κατά της

ελευθερίας της συμμετοχής σε φορείς, άρα και σε πολιτικά κόμματα, πρέπει να είναι

αποκλειστικά απαριθμούμενοι στον νόμο, η ενσωμάτωσή τους στην έννομη τάξη

πρέπει να είναι σαφής και συγκεκριμένη και να γίνεται οπωσδήποτε με τρόπο

προβλέψιμο για αυτόν που υπόκειται στους περιορισμούς αυτούς και, εν τέλει, να

ερμηνεύονται συσταλτικά, οδηγώντας, συνεπαγωγικά, τις θέτουσες τους

περιορισμούς πολιτειακές αρχές σε συγκρατημένη συμπεριφορά (Sidiropoulos and

Others v. Greece, 1998, § 38).

Ο δε εννοιολογικός προσδιορισμός του όρου ‘‘μέτρα αναγκαία σε μια

δημοκρατική κοινωνία’’ εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της εκάστοτε

νομοθετούσας πολιτείας αλλά το εύρος της ευχέρειας αυτής δεν είναι απεριόριστο

(Barraco v. France, 2009, § 42). Περαιτέρω, η έννοια της αναγκαιότητας, ως προς τη

λήψη των περιοριστικών μέτρων κατά της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι, βασίζεται

σε δύο προϋποθέσεις: α) Κάθε κατασταλτική της ελευθερίας του άρ. 11 της ΕΣΔΑ

πολιτειακή παρέμβαση πρέπει να υπαγορεύεται από μια ‘‘πιεστική κοινωνική


4


ανάγκη’’ (“pressing social need”) και β) η παρέμβαση αυτή οφείλεται να είναι

αναλογική προς τον επιδιωκόμενο νόμιμο σκοπό, να συμβαδίζει δηλαδή με την αρχή

της αναλογικότητας και να τη σέβεται απόλυτα.

Σε κάθε περίπτωση, ένα κράτος επί της κρίσης του αν όντως υφίσταται

‘‘πιεστική κοινωνική ανάγκη’’ που να οδηγεί στο να τεθεί εκποδών ο υπό ίδρυση

φορέας, οφείλει να εξετάζει αν έχει στη διάθεσή του εύλογες αποδείξεις ότι η

διακινδύνευση της δημοκρατίας από την πιθανή ύπαρξη αυτού του φορέα είναι

επικείμενη, αν τα λόγια και οι πράξεις των ηγετών του (υπό ίδρυση) φορέα

εκφράζουν τον φορέα (και όχι μόνο τους ίδιους προσωπικά) και αν οι αποδιδόμενες

στον (υπό ίδρυση) φορέα ιδέες και πράξεις έρχονται σε προφανή αντίθεση με τις

θεμελιώδεις αξίες της ΕΣΔΑ και της δημοκρατίας εν γένει (Refah Partisi (the Welfare

Party) and Others v. Turkey, 2003, § 104; Partidul Comunistilor (Nepeceristi) and Ungureanu

v. Romania, 2005, § 46).

Γι’ αυτό και οι λόγοι που επικαλείται η πολιτειακή αρχή προκειμένου να επιβάλει

συγκεκριμένο περιορισμό στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι (άρα και στην

ελευθερία σύστασης και συμμετοχής σε πολιτικό κόμμα ή οργανισμό) πρέπει να είναι

‘‘σχετικοί και επαρκείς’’ (“relevant and sufficient”) και σίγουρα πειστικοί (compelling).

Η δε κρίση των πολιτειακών αρχών για την επιβολή ενός τέτοιου περιορισμού θα

πρέπει να τεκμηριώνεται σε μια παραδεκτή εκτίμηση των σχετικών, πραγματικών

περιστατικών και δεδομένων (Partidul Comunistilor (Nepeceristi) and Ungureanu v.

Romania, 2005, § 49; Magyar Keresztény Mennonita Egyház and Others v. Hungary, 2014, §§

79-80). Και τούτο, διότι η αρχή της αναλογικότητας απαιτεί τον σχηματισμό μιας

εξισορροπημένης προσέγγισης μεταξύ των λόγων επιβολής των περιορισμών από τη

μια και της προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων (ελευθερίας έκφρασης και

δημιουργίας συλλογικών ενώσεων) από την άλλη (Kudrevičius and Others v. Lithuania

[GC], 2015, § 142-144).

Πάντως, το εύρος εκτίμησης των αρχών ως προς τον αποκλεισμό της

συμμετοχής κόμματος στην πολιτική ζωή μιας χώρας είναι δικαιολογημένα ευρύ όταν

διαπιστώνεται εκ μέρους του κόμματος αυτού πρόκληση σε βία εναντίον ενός

προσώπου, ενός πολιτικού ή αξιωματούχου ή κατά μιας πληθυσμιακής ομάδας με

ορισμένα χαρακτηριστικά (Les Authentiks and Supras Auteuil 91 v. France, 2016, § 84;

Ayoub and Others v. France, 2020, § 121). Όταν η ηγεσία ενός κόμματος βάλλει κατά της

δημοκρατίας και έμπρακτα στοχεύει στην αποδόμηση ή και στην περιφρόνηση

δικαιωμάτων και ελευθεριών που αναγνωρίζονται στο δημοκρατικό πολίτευμα, τότε

είναι επιτρεπτή η εκ μέρους της πολιτείας εις βάρος της κατασταλτική δράση (Zehra


5


Foundation and Others v. Turkey, 2018, § 54), η οποία, ωστόσο, στο πλαίσιο προστασίας

των δημοκρατικών θεσμών και της κοινωνίας των πολιτών, θα πρέπει να ασκείται με

φειδώ (Magyar Keresztény Mennonita Egyház and Others, 2014, § 79).

Το ΕΔΔΑ, μάλιστα, έθεσε δύο προϋποθέσεις υπό τις οποίες ένα κόμμα θα

μπορούσε να προωθήσει μια συνταγματική αλλαγή ή αλλαγή στην καθεστηκυία

έννομη τάξη: Να χρησιμοποιεί νόμιμα και δημοκρατικά μέσα προς επίτευξη των

στόχων του και δεύτερον οι στόχοι του να είναι συμβατοί με την ουσία της

δημοκρατίας (Yazar and Others v. Turkey, 2002, § 49).

Πάντως, οι πολιτειακές αρχές, ως προς το χρονικό σημείο θέσπισης των

περιοριστικών μέτρων, δεν είναι απαραίτητο να περιμένουν μέχρι ένα πολιτικό κόμμα

(που αντιμάχεται το δημοκρατικό ιδεώδες) να αναλάβει την εξουσία ή και να

προβαίνει σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ενάντια στις αρχές της ΕΣΔΑ. Ο κίνδυνος

της εκτροπής θα πρέπει όμως να είναι ορατός και επικείμενος ώστε να απαιτείται η

ανάληψη πρωτοβουλίας από το κράτος για τη διασφάλιση της δημοκρατικής τάξης

και της κοινωνικής ειρήνης (Refah Partisi (the Welfare Party) and Others v. Turkey, 2003, §

102; Herri Batasuna and Batasuna v. Spain, 2009, § 81).

Έτσι, ένα βασικό κριτήριο για τον αποκλεισμό ενός κόμματος από την πολιτική

ζωή είναι αν το πρόγραμμά του προτρέπει την κοινωνία ή κοινωνικές ομάδες σε

δράσεις βίας ή σε περιφρόνηση των δημοκρατικών αρχών (Partidul Comunistilor

(Nepeceristi) and Ungureanu v. Romania, 2005, § 54; Freedom and Democracy Party

(ÖZDEP) v. Turkey, 1999, § 40). Το πρόγραμμα ενός πολιτικού κόμματος δεν είναι,

ωστόσο, το μοναδικό κριτήριο για τον προσδιορισμό των προθέσεων ή των σκοπών

του, αλλά πρέπει να συνδυάζεται με τη συμπεριφορά των ηγετών του (Refah Partisi

(the Welfare Party) and Others v. Turkey, 2003, § 101; Herri Batasuna and Batasuna v. Spain,

2009, § 80).

Υπό αυτή τη λογική, στην υπόθεση ‘‘Ignatencu and the Romanian Communist Party

v. Romania’’, το 2020, το ΕΔΔΑ έκρινε σύννομη την απόφαση των ρουμανικών αρχών

να απαγορεύσουν τη σύσταση πολιτικού κόμματος που αυτοπροβαλλόταν ως διάδοχο

σχήμα του πάλαι ποτέ Ρουμανικού Κομμουνιστικού Κόμματος, το οποίο είχε

κυβερνήσει τη χώρα υπό καθεστώς ολοκληρωτικού κομμουνισμού. Το ΕΔΔΑ έκρινε

σχετικούς και επαρκείς τους λόγους επί τους οποίους τεκμηρίωσαν τις αντιρρήσεις

τους οι ρουμανικές αρχές καθώς έτσι (αυτές έκριναν) προφυλασσόταν η εθνική

ασφάλεια και οι δημοκρατικές ελευθερίες των πολιτών απέναντι σε ένα κόμμα που

είχε στόχο τον ολοκληρωτισμό (και όχι τη δημοκρατία).


6


Πάντως, εάν το ΕΔΔΑ δεν καταφέρει να εντοπίσει αντιδημοκρατικές προθέσεις

στο πρόγραμμα ή στις δράσεις ενός πολιτικού κόμματος, η Πολιτεία δεν

νομιμοποιείται να παύσει τη σύσταση ή λειτουργία του, διότι έτσι θα παραβίαζε το

άρ. 11 της ΕΣΔΑ.

Συμπερασματικά, λοιπόν, ενώσεις προσώπων, άρα και πολιτικά κόμματα, που

εμπλέκονται σε δραστηριότητες αντιθετικές και αποδομητικές των (νομικών και

κοινωνικο-πολιτικών) αρχών της ΕΣΔΑ, δεν μπορούν να αποβλέπουν στην

προστατευτική-εγγυητική δύναμη του άρθρου 11 της ΕΣΔΑ, καθότι ο όποιος

επικαλούμενος δικαιωματισμός τους στο πεδίο των βασικών ατομικών ελευθεριών,

είναι εν προκειμένω καταχρηστικός (Ayoub and Others v. France, 2020, υπόθεση που

αφορούσε τη διάλυση από τις γαλλικές αρχές εξτρεμιστικής ακροδεξιάς πολιτικής

οργάνωσης).

Σε γενικές γραμμές, η νομολογία του ΕΔΔΑ είναι διεθνοπολιτικά και

νομοπαραγωγικά σταθερή πυξίδα για το μείζον για τη λειτουργία της δημοκρατίας

ζήτημα της συμμετοχής ή του αποκλεισμού στη πολιτική ζωή ενός κράτους

ορισμένων πολιτικών κομμάτων. Προσωπικά, ωστόσο, εκφράζω τη στέρεα

πίστη μου ότι ο πολιτικός εξτρεμισμός και η ακραία, αντιθετική προς τη

δημοκρατία, δημόσια ρητορική καταπολεμούνται με συγκεκριμένα μεν

νομοθετήματα αλλά κυρίως με τα ‘‘αντισώματα’’ της ευρείας λαϊκής

δημοκρατικής κουλτούρας των κοινωνιών, την ποιότητα των δημοκρατικών

θεσμών μιας χώρας και την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος και των

πολιτικών της.


Κατερίνη, 7/2/2023


ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΥΓΚΟΥΡΕΛΑΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ


LLM IN INTERNATIONAL COMMERCIAL LAW

LLM IN EUROPEAN LAW

Cer. LSE in Business, International

Relations and the political science

Ουσιαστική και διεκδικητική η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας Ν.Πιερίας.

 Με την παρουσία των Βουλευτών, Ξενοφώντα Μπαραλιάκου και Σάββα

Χιονίδη, της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας Σοφίας Μαυρίδου, του

Δημάρχου Κατερίνης Κώστα Κουκοδήμου, του νέου Διευθυντή

Αστυνομίας Πιερίας Γιώργου Κουκουσέλα, εκπροσώπων των Βουλευτών

Άννας Μάνη και Ελισάβετ Σκούφα, του Υποψ. Δημάρχου Κατερίνης

Γιάννη Ντούμου, Δημοτικών Συμβούλων και αφυπηρετησάντων

αστυνομικών, πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Κατερίνης, το

πρωί τής Κυριακής, 5 Φεβρουαρίου, η ετήσια Γενική Συνέλευση του

Συνδέσμου Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας Ν.Πιερίας.

Επίσης, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης, έγινε και η καθιερωμένη

κοπή πίτας τού Συνδέσμου.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023

Η εικόνα Της Ημέρας .....


 

Ψητοπωλείον Δροσιά Νικόλας since 1960 ( Χορηγούμενη )



 

Villa-Andromeda Ενοικιαζόμενα Δωμάτια με Κουζινάκια ( Χορηγούμενη )

 



Η ακρίβεια «λιώνει» τους καταναλωτές

 Στα ράφια των σουπερμάρκετ η κοινωνία αναστενάζει

Επαίρονται και τολμούν να μιλούν για νέα δήθεν αποκλιμάκωση του πληθωρισμού μετά τις ανακοινώσεις της Eurostat. Γνωρίζουν ότι κάτι τέτοιο δεν ευσταθεί αλλά ψάχνουν να βρουν τρόπο να «προκαλέσουν» ευμενή επικοινωνιακά σχόλια για μια κυβέρνηση η οποία προς χάριν της αισχροκέρδειας των λίγων έχει ήδη στείλει την κοινωνία στα βράχια.

Πράγματι η Eurostat ανακοίνωσε υποχώρηση του εναρμονισμού δείκτη τιμών καταναλωτή 7,2% για τον Ιανουάριο στη χώρα μας από 7,6% τον Δεκέμβριο και 8,8% τον Νοέμβριο. Είναι μια αποκλιμάκωση που οφείλεται κατά συντριπτικό ποσοστό στο παρατεταμένο καλοκαίρι που βίωσε η Ευρώπη το οποίο επέφερε μείωση της κατανάλωσης ενεργειακών προϊόντων.

Από την άλλη και ακριβώς επειδή η σύγκριση είναι ετήσια, αυτή η αύξηση συγκρίνεται με τον περσινό Ιανουάριο, όταν ο… παροδικός τότε (κατά Αδωνη Γεωργιάδη) πληθωρισμός είχε μετρηθεί στο 5,5%. Αρα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2021 έχουμε αύξηση της τάξης του 12,7% στον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή. Εδώ μπαίνει το κρίσιμο μέγεθος. Πληθωρισμός στα τρόφιμα εκεί που υποφέρει ο μέσος Ελληνας: στα ράφια των σουπερμάρκετ.

«Σοκ» στη Bundesliga – Ο πρόεδρος της Άιντραχτ Φρανκφούρτης κατηγορείται για χρήση και κατοχή κοκαΐνης

 
«Σοκ» στη Bundesliga και στην Άιντραχτ Φρανκφούρτης, καθώς ο εισαγγελέας έχει διατάξει έρευνα εις βάρος του προέδρου της ομάδας, Πέτερ Φίσερ, για χρήση και κατοχή κοκαΐνης.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Άιντραχτ Φρανκφούρτης, Πίτερ Φίσερ, κατηγορείται μαζί με τη γυναίκα του και τον 25χρονο γιο του για παράνομη αγορά και χρήση κοκαΐνης.

Σύμφωνα με τα γερμανικά Μέσα, οι Αρχές έχουν κάνει από τον προηγούμενο μήνα έφοδο στο σπίτι του Φίσερ. Η έρευνα της αστυνομίας φαίνεται πως ξεκίνησε κατόπιν καταγγελίας μητέρας συμμαθητή του 13χρονου γιου του.

Πλειστηριασμοί από funds: Όταν οι τράπεζες νομικών πληροφοριών «αγνοούν» δικαστικές αποφάσεις που βάζουν «φρένο»

Σε μια ιδιαίτερα σημαντική αποκάλυψη προχωρά ο Εφέτης, Χαράλαμπος Σεβαστίδης σχετικά με τη στάση των τραπεζών νομικών πληροφοριών, σε ότι αφορά δικαστικές αποφάσεις που «φρενάρουν» πλειστηριασμούς από περιουσιακών στοιχείων δανειοληπτών από funds.

Ειδικότερα, σε άρθρο του Εφέτη Χαράλαμπου Σεβαστίδη που δημοσιεύεται στο antimolia.gr επισημαίνεται πως υπάρχουν «ενδείξεις» σχετικά με «προβληματική λειτουργία αυτών των βάσεων δεδομένων» όταν πρόκειται για δικαστικές αποφάσεις που αναστέλλουν τους πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων δανειοληπτών από funds. Το άρθρο φέρει τίτλο «Σοβαροί προβληματισμοί για τον ρόλο των ιδιωτικών «Βάσεων Νομικών Πληροφοριών» και συγχρόνως ορισμένες σκέψεις για την νομιμοποίηση των εταιριών διαχείρισης του Ν. 3156/2003».

Σύμφωνα με όσα παραθέτει ο Εφέτης Χαράλαμπος Σεβαστίδης, στις 12 Μαΐου του 2022, δημοσιεύτηκαν οι αποφάσεις 822/2022 και 823/2022 του Α2 Πολιτικού Τμήματος του Αρείου Πάγου, με τις οποίες για πρώτη φορά γίνεται δεκτό ότι οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων (Ν. 3156/2003), «δεν νομιμοποιούνται ως μη δικαιούχοι διάδικοι να παρασταθούν στο δικό τους όνομα στις δίκες που αφορούν απαιτήσεις που διαχειρίζονται».

Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο κ. Σεβαστίδης, «καμία τράπεζα νομικών πληροφοριών, επί μήνες, δεν ενδιαφέρθηκε να δημοσιεύσει το κείμενο των αποφάσεων αυτών, αφήνοντας στην αφάνεια μία σημαντική εξέλιξη στον χώρο της νομολογίας».

Επίσης λίγες μέρες μετά την δημοσιότητα που έλαβαν οι αποφάσεις αυτές, καθώς αφορούν εκατοντάδες χιλιάδες δανειολήπτες «γνωστή τράπεζα νομικών πληροφοριών άλλαξε το περιεχόμενο του άρθρου 10 παρ. 13 Ν. 3156/2003, όπως το είχε αναρτημένο στην βάση της». Η αλλαγή στη διατύπωση, ωστόσο «μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες σε σχέση με τον επίκαιρο προβληματισμό ως προς την νομιμοποίηση των εταιριών διαχείρισης του Ν. 3156/2003 να παρίστανται ως μη δικαιούχοι διάδικοι» σημειώνει ο κ. Σεβαστίδης. Τα όσα αναφέρει ο Εφέτης Σεβαστίδης εγείρουν ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν. Υπενθυμίζεται ότι ο δικαστής Χαράλαμπος Σεβαστίδης, εξέδωσε πρόσφατα την υπ αριθμόν 25/2023 απόφαση με την οποία ανεστάλη πλειστηριασμός δανειολήπτη μία μέρα πριν πραγματοποιηθεί, έπειτα από προσφυγή του δανειολήπτη. Όλα αυτά και ενώ εκκρεμεί στον Άρειο Πάγο, η έκδοση απόφαση για το η εταιρείες διαχείρισης νομιμοποιούνται ως εντολοδόχοι των funds να προβαίνουν σε κατασχέσεις και πλειστηριασμούς της περιουσίας των οφειλετών. Για το ζήτημα αυτό έχουν υπάρξει αντικρουόμενες αποφάσεις του Α2 Τμήματος του Αρείου Πάγου αλλά και πολλών Εφετείων και Πρωτοδικείων της χώρας , με αποτέλεσμα το θέμα να παραπεμφθεί στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου για οριστική επίλυση. Η σχετική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί εντός των δύο επόμενων μηνών και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς αφορά εκατοντάδες χιλιάδες δανειολήπτες.

Το Μαξίμου σφυρίζει αδιάφορα και αρνείται να κατονομάσει τους ναζί στην τροπολογία στη διάταξη για τον Κασιδιάρη

 Με υποβάθμιση των όποιων ενστάσεων αλλά και με παρελκυστικές απαντήσεις αντιμετωπίζει το Μέγαρο Μαξίμου την κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και της κοινωνίας των πολιτών για τη ρύθμιση απαγόρευσης συμμετοχής εγκληματικών οργανώσεων με την προβιά κόμματος στις εκλογές.

Έτσι, στην κυβέρνηση δηλώνουν έτοιμοι ακόμα και να ψηφίσουν μόνοι τους, χωρίς τη στήριξη άλλων κομμάτων στη Βουλή την τροπολογία για την απαγόρευσης εγκληματικών οργανώσεων ως κόμματα στις εκλογές, με τις απαντήσεις που επιφύλαξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου στην ενημέρωση πολιτικών συντακτών της Δευτέρας να είναι ενδεικτικές της κυβερνητικής στάσης, αλλά και της απαξίωσης με την οποία αντιμετωπίζει την κριτική στο νομοθέτημα.

«Υπάρχει τέτοια πιθανότητα, να συζητήσετε, έστω και την τελευταία στιγμή, κάποιες αλλαγές που συζητούν τα κόμματα αυτά και να συμφωνήσετε όλοι μαζί σε μια νέα τροπολογία» ρωτήθηκε ο Γιάννης Οικονόμου, με την απάντησή του να προφασίζεται μεν την «αυξημένη ευαισθησία» της κυβέρνησης και την πρόθεσή της να εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, αλλά να επικαλείται την πιθανή αντισυνταγματικότητα μίας πιο συγκεκριμένης ρύθμισης για να μην αποκλείσουν τελικά και ξεκάθαρα τις ναζιστικές οργανώσεις.

Μπορεί ένα φλιτζάνι καφέ να έχει αντιφλεγμονώδη δράση στον άνθρωπο;

 Ζήσης Ψάλλας

Μπορεί κάτι τόσο απλό όπως ένα φλιτζάνι καφέ με γάλα να έχει αντιφλεγμονώδη δράση στον άνθρωπο; Ναι, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης. Ένας συνδυασμός πρωτεϊνών και αντιοξειδωτικών διπλασιάζει τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες στα κύτταρα του ανοσοποιητικού. Οι ερευνητές ελπίζουν να είναι σε θέση να μελετήσουν τις επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου.

Κάθε φορά που βακτήρια, ιοί και διάφορες ξένες ουσίες εισέρχονται στο σώμα, το ανοσοποιητικό μας σύστημα αντιδρά αναπτύσσοντας λευκά αιμοσφαίρια και άλλες χημικές ουσίες για να μας προστατεύσουν. Αυτή η αντίδραση, κοινώς γνωστή ως φλεγμονή, εμφανίζεται επίσης κάθε φορά που υπερφορτώνουμε τους τένοντες και τους μύες και είναι χαρακτηριστική για αυτοάνοσες ασθένειες όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Τα αντιοξειδωτικά γνωστά ως πολυφαινόλες βρίσκονται σε φρούτα και λαχανικά. Αυτή η ομάδα αντιοξειδωτικών χρησιμοποιείται επίσης από τη βιομηχανία τροφίμων για να επιβραδύνει την οξείδωση και την υποβάθμιση της ποιότητας των τροφίμων και έτσι να αποφύγει τις άσχημες γεύσεις και το τάγγισμα. Οι πολυφαινόλες είναι επίσης γνωστό ότι είναι υγιεινές για τον άνθρωπο, καθώς βοηθούν στη μείωση του οξειδωτικού στρες στο σώμα.

Αλλά πολλά παραμένουν άγνωστα για τις πολυφαινόλες. Σχετικά λίγες μελέτες έχουν διερευνήσει τι συμβαίνει όταν οι πολυφαινόλες αντιδρούν με άλλα μόρια, όπως πρωτεΐνες που αναμειγνύονται σε τρόφιμα που στη συνέχεια καταναλώνουμε.

Σε μια νέα μελέτη, ερευνητές στο Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων, σε συνεργασία με ερευνητές από το Τμήμα Κτηνιατρικών και Ζωικών Επιστημών, στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης ερεύνησαν πώς συμπεριφέρονται οι πολυφαινόλες όταν συνδυάζονται με αμινοξέα, τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών. 

«Στη μελέτη, δείξαμε ότι καθώς μια πολυφαινόλη αντιδρά με ένα αμινοξύ, ενισχύεται η ανασταλτική δράση επί της φλεγμονής στα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος. Ως εκ τούτου, μπορεί να φανταστεί κανείς ότι αυτό το κοκτέιλ θα έχει ευεργετική επίδραση στη φλεγμονή. Τώρα το ερευνούμε περαιτέρω, αρχικά σε ζώα. Μετά από αυτό, ελπίζουμε να λάβουμε ερευνητική χρηματοδότηση που θα μας επιτρέψει να μελετήσουμε την επίδραση στους ανθρώπους», λέει η καθηγήτρια Marianne Nissen Lund από το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων, επικεφαλής της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο Journal of Agricultural and Food Chemistry.

Διπλάσια αποτελεσματικότητα στην καταπολέμηση της φλεγμονής

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Τρίτης

 

Διαβάστε στο zougla.gr τα πρωτοσέλιδα και τα οπισθόφυλλα των εφημερίδων της Τρίτης.

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τους τίτλους στην πρώτη σελίδα των εντύπων.

Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»: Δύσκολη νύχτα με χιονοπτώσεις στην Αττική - Επιδείνωση τις επόμενες ώρες

Αγωνία επικρατεί για την πορεία της «Μπάρμπαρα» τις βραδινές ώρες με ολοένα και περισσότερους δήμους να καλύπτονται από πυκνό χιόνι. Εντείνεται η χιονόπτωση στην Αττική, ενώ η κυκλοφορία δυσχεραίνεται σε δρόμους των βορείων προαστίων της Αθήνας, λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας που εξακολουθεί να επελαύνει σε όλη τη χώρα φέρνοντας τσουχτερό κρύο. Η επιδείνωση που παρατηρήθηκε από το βράδυ, θα επηρεάσει και την Τρίτη, ημέρα κατά την οποία η χιονόστρωση θα είναι ακόμη πιο έντονη. 

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα θα συνεχιστούν και αύριο, ενώ αισθητή βελτίωση αναμένεται από την Παρασκευή. Την ίδια στιγμή, η Πολιτική Προστασία, ύστερα από έκτακτη σύσκεψη, αποφάσισε να παραμείνουν κλειστά σχολεία της βόρειας και βορειοανατολικής Αττικής, να ανοίξει στις 10:00 το Δημόσιο και στις 11:00 τα εμπορικά καταστήματα στις περιοχές που πλήττονται περισσότερο από την «Μπάρμπαρα». 

Επί ποδός βρίσκονται οι περισσότεροι δήμοι της Αττικής, με εκχιονιστικά και αλατιέρες να εργάζονται ασταμάτητα και όπου παρουσιάζεται πρόβλημα να επιχειρούν.

Οι προβλέψεις μετεωρολόγων 

Μέχρι και το πρωί της Πέμπτης κατά διαστήματα θα έχουμε χιόνια και σε χαμηλά υψόμετρα, όχι μόνο στην Αττική - με εξάρσεις και υφέσεις - αλλά και στην Εύβοια και στις Σποράδες και στην ανατολική και στη νότια Θεσσαλία, προβλέπει ο μετεωρολόγος Γιάννης Καλλιάνος. Παράλληλα, όπως αναφέρει, τα φαινόμενα θα παρατηρηθούν σε τμήματα της Βοιωτίας και της Φθιώτιδας, στην ανατολική, τη βορειοδυτική Πελοπόννησο, το κεντρικό και το νότιο Αιγαίο.

Όσον αφορά την Αττική, ο κ. Καλλιάνος επισημαίνει ότι από τα βορειοδυτικά μέχρι και τα βορειοανατολικά θα υπάρχουν εξάρσεις χιονόπτωσης όπως επίσης στα κεντρικά και τα νότια χωρίς όμως προβλήματα.

Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Κλέαρχο Μαρουσάκη, αναμένεται νέα επιδείνωση του καιρού μέχρι αύριο λίγο πριν από το μεσημέρι, με πυκνές κατά τόπους χιονοπτώσεις στο μεγαλύτερο τμήμα του νομού Αττικής.