ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

Νέα ηχητικά ντοκουμέντα για την τραγωδία στα Τέμπη: «Βασίλη, τι έγινε;» - «Πρέπει να έγινε τράκα»

 Ο «μοιραίος σταθμάρχης» Βασίλης Σαμαράς εμφανιζόταν σίγουρος ότι είχε «κλειδώσει» το Intercity 62 στην γραμμή της ανόδου, ακόμα κι όταν πληροφορήθηκε από τον ρυθμιστή της κυκλοφορίας  ότι η επιβατική αμαξοστοιχία είχε συγκρουστεί μετωπικά με την εμπορική στην περιοχή του Ευαγγελισμού, κοντά στα Τέμπη. 

Αυτό προκύπτει από τις συνομιλίες στο σύστημα ενδοεπικοινωνίας μεταξύ των σταθμαρχείων και τον ρυθμιστή κυκλοφορίας στην ΑΘήνα τη μοιραία νύχτα:
Λόγω της έλλειψης του συστήματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης του σιδηροδρόμου, ο ρυθμιστής δεν έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί τα τρένα ηλεκτρονικά καθώς κινούνται στο δίκτυο - και είναι υποχρεωμένος να δέχεται την ενημέρωση από τους σταθμάρχες.  

Στις 23.05 της Τρίτης, την επομένη της Καθαράς Δευτέρας, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων - του επόμενου σταθμού μετά τη Λάρισα - επικοινωνεί με τον Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος ήταν από αρκετή ώρα πριν ο μοναδικός σταθμάρχης στον συγκεκριμένο σταθμό. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η αμαξοστοιχία Intercity 62 θα πλησίαζε στη Θεσσαλονίκη, αλλά ένα τεχνικό πρόβλημα την καθυστέρησε στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου. 

Χωρίς τίποτε να προμηνύει την καταστροφή που θα ερχόταν λίγο αργότερα, ο Σαμαράς ενημερώνει την συνάδελφό του - που λίγο νωρίτερα του είχε πει ότι είχε αναχωρήσει από τους Νέους Πόρους η εμπορική αμαξοστοιχία - ότι εκείνη τη στιγμή «διώχνει το 62».
 

Στις 23.24 - τρία λεπτά μετά από  τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων, ο σταθμάρχης ενημερώνεται από την Αθήνα ότι υπάρχει πρόβλημα στο δίκτυο της ηλεκτροδότησης των τρένων - προφανώς ως αποτέλεσμα της τραγωδίας που μόλις είχε συντελεστεί. 


Ηχητικά ντοκουμέντα για την τραγωδία στα Τέμπη: «Ο σταθμάρχης ενημερώνεται για πρόβλημα με το ρεύμα»


Στις 23.27, ο ρυθμιστής επικοινωνεί και πάλι με τη Λάρισα για το πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση, χωρίς να γνωρίζει το παραμικρό για την σύγκρουση των δύο τρένων. 

Ηχητικά ντοκουμέντα για την τραγωδία στα Τέμπη: «Ο ρυθμιστής επικοινωνεί και πάλι για το πρόβλημα»

Πεϊνιρλί με κασέρι, παστουρμά και αυγό

 

Υλικά

Τεμάχια: 6

Για τη ζύμη

  •  1 φακελάκι (7-9 γρ.) ξηρή μαγιά
  •  περίπου 350 ml χλιαρό νερό
  •  1 κουτ. σούπας ελαιόλαδο
  •  1/2 κουτ. γλυκού ζάχαρη
  •  500 γρ. αλεύρι σκληρό
  •  100 γρ. καλαμποκάλευρο ψιλό
  •  15 γρ. αλάτι

Για τη γέμιση

  •  400 γρ. κασέρι, χοντροτριμμένο
  •  λίγη ξερή ρίγανη, για το πασπάλισμα
  •  3 φέτες παστουρμά, κομμένες στη μέση
  •  100 γρ. βούτυρο αγελάδας, κομμένο σε 6 κομμάτια
  •  6 κρόκοι αυγών (προαιρετικά)
  •  φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Ενός λεπτού σιγή για τους συμφοιτητές τους

 Συμπληρώνεται μι
α εβδομάδα από το τραγικό
 δυστύχημα των Τεμπών και οι 12 θάνατοι των φοιτητών της Θεσσαλονίκης έχουν επηρεάσει κάθε τμήμα και κάθε βαθμίδα της πανεπιστημιακής κοινότητας. 

«Αυτή την εικόνα δεν πρόκειται να την ξεχάσω όσο ζω»

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που συνάντησε η καθηγήτρια του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Αλεξάνδρα Ιωαννίδου, όταν την Παρασκευή το μεσημέρι μπήκε σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο για να διδάξει ένα υποχρεωτικό μάθημα του πρώτου έτους. «Τους βρήκα όλους όρθιους με σταυρωμένα τα χέρια μπροστά, κατεβασμένα τα κεφάλια, τηρούσαν ενός λεπτού σιγή. Χωρίς καμία δική μου προτροπή ή παρουσία, παρόλο που είχα σκοπό να το προτείνω. Αυτή την εικόνα δεν πρόκειται να την ξεχάσω όσο ζω». 

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία για την ανακοίνωση του ΟΣΕ

 ​

Ο ΟΣΕ σήμερα με επίσημη ανακοίνωσή του επιβεβαιώνει ότι μετά την πυρκαγιά του

Ιουλίου του 2019, ο σταθμός της Λάρισας μπορούσε να παρακολουθεί τα τρένα

μόνο για μία απόσταση 5χλμ μετά το σταθμό. 

Ενώ μέχρι τότε είχε τη δυνατότητα παρακολούθησης από το Σταθμό της Λάρισας

έως τους Νέους Πόρους, δηλαδή όλο το εύρος της περιοχής όπου κινήθηκαν τα δυο

μοιραία τρένα αντίθετα για αρκετά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή.

Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει:

Εργασίες συντήρησης στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

 Εργασίες συντήρησης στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών θα πραγματοποιηθούν από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από την Τετάρτη 8 Μαρτίου έως και την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023.

Πιο αναλυτικά, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης των κατεστραμμένων μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας επί της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, από τη Χ.Θ. 31+500 έως τη Χ.Θ. 59+700.

Επίσης, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης των κατεστραμμένων μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας στο ύψος της Χ.Θ. 13 +450 της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών, στο δεξιό έρεισμα της παράπλευρης οδού μπροστά από το Κ.Υ. Θέρμης με κατεύθυνση προς το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας.

Οι εργασίες θα εκτελεστούν από κινητά συνεργεία στα στηθαία ασφαλείας της οδού και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της οδού και στις δύο κατευθύνσεις της κατά περίπτωση βλάβης, με αποκλεισμό της αντίστοιχης λωρίδας κυκλοφορίας τμηματικά, σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης και της Διεύθυνσης Αστυνομίας Χαλκιδικής. Επισημαίνεται ότι ο χρόνος αποκλεισμού των παραπάνω οδικών τμημάτων για την εκτέλεση των εργασιών θα είναι σχετικά μικρός και σύμφωνα με την εξέλιξη των εργασιών.

Ανδρέας Κούκος για τον Καποδίστρια: Οι μεγάλοι νεκροί πάντα ακούγονται .αρκεί να θέλεις και να μπορείς να τους ακούσεις!

 Ανδρέας Κούκος για τον Καποδίστρια:

 Θα σηκώσω τον σταυρό του μαρτυρίου έως τέλους…(Απάντηση του Καποδίστρια στον

μεγάλο ευεργέτη και φιλέλληνα Γαβριήλ Εϋνάρδο)

 Πρώτα πρέπει μορφώσουμε Έλληνες και μετά να Ιδρύσουμε την Ελλάδα.

 Τίς μέρες που έπεφτε το Μεσολόγγι το 1826 η Ρωσία και η Αγγλία

διαπραγματεύονταν ημιαυτονομία του Ελληνικού κράτους.

 Την ημέρα της δολοφονίας του 20 πληρωμένοι δολοφόνοι κυκλοφορούσαν στο

Ναύπλιο, στην πλειοψηφία τους Έλληνες!

 Οι μεγάλοι νεκροί, πάντα ακούν…αρκεί να θέλεις και να μπορείς να τους ακούσεις!


Μια υπέροχη, μοναδική και άκρως ενδιαφέρουσα εκδήλωση με θέμα: «Η σύγκρουση του

Καποδίστρια με τα παραδοσιακά κοινωνικά στρώματα. Ο ρόλος των Μεγάλων Δυνάμεων»

είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την Δευτέρα 6-3-2023 στην κατάμεστη αίθουσα του

Συνεδριακού κέντρου Κατερίνης οι φίλοι της Σχολής Γονέων – Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Κατερίνης με επίσημο ομιλητή και καλεσμένο τον Πρόεδρο της Εταιρείας Μελέτης Νεώτερης

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για συμμετοχή στη διεθνή έκθεση φρούτων και λαχανικών “FRESKON 2023”

 

(23-25 Απριλίου 2023, Θεσσαλονίκη)

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της πολιτικής της για την προβολή και την προώθηση των προϊόντων της περιοχής, έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τη συμμετοχή της στη Διεθνή Έκθεση Φρούτων και Λαχανικών “FRESKON 2023”, που θα πραγματοποιηθεί από τις 23 έως τις 25 Απριλίου 2023 στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης “ΔΕΘ HELEXPO”.

Στόχος της συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη διοργάνωση “FRESKON 2023” είναι η προώθηση προς την παγκόσμια αγορά των φρέσκων φρούτων και λαχανικών που παράγονται στην εδαφική της επικράτεια, η περαιτέρω ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στο συγκεκριμένο κλάδο, η ενίσχυση της εξωστρέφειας της παραγωγής και η τόνωση του πρωτογενούς τομέα της Περιφέρειας.

Με τη συμμετοχή της στη “FRESKON 2023” η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσβλέπει στη συνεργασία με σημαντικούς οργανισμούς του εξωτερικού και την προσέλκυση εξειδικευμένων επισκεπτών από το διεθνή χώρο και από την Ελλάδα, με στόχο την προώθηση των τοπικών προϊόντων σε νέες αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού. Μέσα από την εκθεσιακή παρουσία της ΠΚΜ, θα παρουσιαστούν τα ποιοτικά φρέσκα φρούτα και λαχανικά που παράγονται στην Κεντρική Μακεδονία, προσδιορίζουν την ισχυρή ταυτότητα και τη φήμη της περιοχής και αποτελούν προϊόντα-σημαία της Κεντρικής Μακεδονίας.

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Χάνει το υπόλοιπο της σεζόν ο Νεϊμάρ

 Άδοξα τελειώνει η σεζόν για τον Βραζιλιάνο σταρ της Παρί που θα μπει στο χειρουργείο για ιατρική επέμβαση και θα μείνει εκτός δράσης για 3-4 μήνες.

Ο Νεϊμάρ τραυματίστηκε στον αστράγαλο τέλη Φεβρουαρίου. Το πρόβλημα αρκετά σοβαρότερο και έτσι η σεζόν για τον Βραζιλιάνο ποδοσφαιριστή ολοκληρώθηκε.

Δείτε την ανάρτηση της Παρί:

Το σκίτσο της ημέρας


 

Αντιπερισπασμός Μητσοτάκη τα περί ανθρώπινου λάθους

 Ο Μίχαελ Μάρτενς, αρθρογράφος της Frankfurter Allgemeine Zeitung, γνώστης της Ελλάδας, περιγράφει τη διαδρομή με το τραίνο ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ως μια από τις πιο όμορφες σιδηροδρομικές γραμμές της Ευρώπης, αλλά και ιστορική μαζί. 

Αναφέρεται στην εντυπωσιακή γέφυρα πάνω από το ποτάμι του Γοργοπόταμου, όπου το 1942 ομάδα Βρετανών σαμποτέρ και Ελλήνων ανταρτών την ανατίναξε με αποτέλεσμα να διακοπεί επί εβδομάδες ο ανεφοδιασμός του Γερμανικού Αφρικανικού Σώματος, που εκτός από την Ιταλία, έκανε κι αυτήν τη διαδρομή.

"Δεν θα ξεφύγει με τέτοιες δικαιολογίες"

Kώστα Καραμανλή ιδού τα χάλια σου

 Μπορεί η Νέα Δημοκρατία, κατά δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου, να περιλαμβάνει στα ψηφοδέλτιά της κατά τις επερχόμενες εκλογές τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, παρά το τραγικό και πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά οι ευθύνες του τελευταίου είναι σαφείς και πολύ μεγαλύτερες απ' ό,τι φάνηκε τις πρώτες ώρες της τραγωδίας.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής γνώριζε και μάλιστα πολύ καιρό πριν, τα προβλήματα των θανατηφόρων προβλημάτων των σιδηροδρόμων, καθώς και τις πολύ μεγάλες πιθανότητες σοβαρότατου δυστυχήματος.

Η «Ζούγκλα» έχει στη διάθεσή της και φέρνει στη δημοσιότητα δύο προσωπικές επιστολές προς τον Κ. Αχ. Καραμανλή που είχαν αποστείλει οι εργαζόμενοι στα τρένα ήδη από το 2020 και στις οποίες επισημαίνονταν σαφώς τα προβλήματα του δικτύου και οι κίνδυνοι που εγκυμονούσαν. Η πρώτη είχε αποσταλεί στις 26 Αυγούστου 2020 και η δεύτερη στις 29 Οκτωβρίου 2021.

Οι δύο επιστολές που είχαν αποστείλει προσωπικά στον Κώστα Αχ. Καραμανλή και στον γ.γ. Μεταφορών, οι εργαζόμενοι στα τρένα είναι οι ακόλουθες:

Απίστευτο! Στην εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχαν container της ZIMonitor με GPS tracking satellite link και temperature control!

Απίστευτο! Στην εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχαν container της ZIMonitor με GPS tracking satellite link και temperature control!

Δέιτε Βίντεο:

 


Ο ΕΜΜΙΣΘΟΣ ΧΑΦΙΕΣ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΒΡΩΜΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ!

 «ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΥΛΗ Η ΑΔΕΡΦΗ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗ ΜΑΖΙΚΟΥ ΦΟΝΙΑ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ- ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΜΑΚΕΛΑΡΗ. Λύνει και δένει η επιτήδεια αδερφούλα και μας δούλευαν με τον δήθεν υπουργό. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ. Ο ύποπτος έμμισθος χαφιές μπαινόβγαινε στο γραφείο του πρωθυπουργού και δούλευε γι’ αυτούς, κάνοντας όλες τις βρώμικες αποστολές…»



Τέμπη: Η ιστορία της πανέμορφης «ματωμένης» κοιλάδας










 Μία από τις ομορφότερες τοποθεσίες, όχι μόνο της Θεσσαλίας αλλά ολόκληρης της Ελλάδας, τα Τέμπη, συνδέθηκε για μία ακόμα φορά τα τελευταία χρόνια με μια πολύνεκρη τραγωδία. Μετά τα τραγικά τροχαία δυστυχήματα το 1999 και το 2003 ,η πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία που συγκλονίζει εδώ και λίγες μέρες τη χώρα μας, ρίχνει βαριά τη σκιά της στην επικαιρότητα.


Πού βρίσκονται τα Τέμπη και πώς σχηματίστηκαν;

Τα Τέμπη ή Κοιλάδα των Τεμπών είναι στενή δίοδος με διεύθυνση ΒΑ-ΝΔ διαμέσου της οποίας διέρχεται ο Πηνειός (ο «αργυροδίνης» του Όμηρου, γνωστός και ως Σαλαμβριάς από τα μεταγενέστερα χρόνια), που αποστραγγίζει τα νερά της Θεσσαλίας στο Αιγαίο Πέλαγος και βρίσκεται μεταξύ των απότομων νότιων κράσπεδων του Ολύμπου και των βόρειων κλιτύων της Όσσας.

Σύμφωνα με τον μύθο ο Ποσειδώνας ή ο Ηρακλής άνοιξαν δίοδο χωρίζοντας τον Όλυμπο από την Όσσα για να χυθούν στη θάλασσα τα νερά της εσωτερικής λίμνης Νεσσωνίδος που κάλυπτε τη θεσσαλική πεδιάδα.

Βέβαια η επιστήμη έχει διαφορετική άποψη. Σύμφωνα με τους γεωλόγους η Θεσσαλία πριν από λίγα εκατομμύρια χρόνια ήταν αποκλεισμένη από τη θάλασσα και τα χαμηλότερα τμήματά της σκεπάζονταν από τα νερά μιας μεγάλης αλλά μετρίου βάθους λίμνης, η οποία κάποτε ξεχείλισε λόγω των αποθέσεων φερτών υλικών σε αυτή και τα νερά της βρήκαν διέξοδο προς το Αιγαίο Πέλαγος ανάμεσα στον Όλυμπο και την Όσσα. Το υδάτινο ρεύμα που δημιουργήθηκε, ο μετέπειτα Πηνειός, διέβρωσε ακόμα περισσότερο τους ορεινούς όγκους και διεύρυνε το άνοιγμα σχηματίζοντας την Κοιλάδα των Τεμπών.

Είναι πιθανό η δημιουργία των Τεμπών να προήλθε από ένα μεγάλο σεισμό κάτι που αναφέρουν ο Ηρόδοτος (485-421 π.Χ.), ο Στράβων (64 π.Χ.-24 μ.Χ.), ο Βάτων της Σινώπης (3ος μ.Χ. αι.) και ο Φιλόστρατος.
PA
Το όνομα Τέμπη

Η κοιλάδα των Τεμπών είναι γνωστή με αυτό το όνομα από την αρχαιότητα. Μάλιστα αναφέρεται ως Τέμπεα (-έων) και στον συνηρημένο τύπο Τέμπη που επικράτησε. Πρώτη αναφορά για τα Τέμπη υπάρχει στον Ηρόδοτο. Ακολούθως, για τα Τέμπη γράφουν ο Καλλίμαχος (3ος π.Χ. αι.) και ο Πλούταρχος (45-120).

Το συγκεκριμένο όνομα προέρχεται κατά πάσα πιθανότητα από το ρήμα «τέμνω», «χωρίζω», «κόβω στα δύο», και υποδηλώνει το αποτέλεσμα της σεισμικής δόνησης που προξένησε τη διάνοιξη της κοιλάδας. Υπάρχει όμως και μία άλλη εκδοχή σύμφωνα με την οποία η ονομασία Τέμπη προέρχεται από τη λέξη «τέμμος», τέμπος στη μακεδονική και την αιολική διάλεκτο (πληθ. Τέμπη) που παραπέμπει στη θρησκευτική σημασία της κοιλάδας. Σχετική είναι και η επίκληση του Απόλλωνα ως Άπλους Τεμπείτας (Απόλλων Τεμπείτης) στη θεσσαλική διάλεκτο όπως και τα επίθετα Τεμπικός, Τεμπίς και Τεμπείτης.

Εκλογές 2023: Αποκλείστηκε ο Απρίλιος, πιθανότερες ημερομηνίες η 21η Μαΐου και η 2α Ιουλίου

 Παρά το «σιωπητήριο» που σήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ζητώντας από τους στενούς συνεργάτες του να ευθυγραμμιστούν με τα αισθήματα της πλειονότητας των πολιτών και να μην ασχολούνται με κανένα άλλο θέμα πέραν αυτών που σχετίζονται με την τραγωδία των Τεμπών, στο πολιτικό παρασκήνιο δίνουν και παίρνουν οι συζητήσεις για το εκλογικό χρονοδιάγραμμα.


Υπό το φως των νέων δεδομένων, συγκλίνουσες πληροφορίες και εκτιμήσεις από αξιόπιστες πηγές, με τις οποίες συνομίλησε το protothema.gr, αναφέρουν ότι το εκλογικό χρονοδιάγραμμα που οδηγούσε στο στήσιμο της πρώτης κάλπης την Κυριακή των Βαΐων, 9 Απριλίου, έχει αναθεωρηθεί. Και αυτό, διότι θεωρήθηκε ότι οι λιγότερο από πέντε βδομάδες που απομένουν ως τότε δεν είναι επαρκής χρόνος για να εκτυλιχθούν οι προεκλογικές καμπάνιες όλων των παρατάξεων, ώστε να μπορέσουν οι πολίτες να κρίνουν και να συγκρίνουν τόσο τις προτάσεις τους όσο και τα πεπραγμένα ενός εκάστου.