«Η φάμπρικα δεν σταματά» στον ελληνικό σιδηρόδρομο με τις συμβάσεις που λειτουργούν μόνο για το συμφέρον των κατασκευαστικών εταιρειών χωρίς να καταφέρνουν, εδώ και 20 χρόνια, να βελτιώσουν την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Το ίδιο σύστημα που «κατάφερε» από την δεκαετία του 2000 να «ξεχειλώσει» δεκάδες συμβάσεις, να πληρώνει «καπέλα» με παρατάσεις και συμπληρώσεις με την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αλλά να μην αποτρέπει εγκλήματα όπως εκείνο των Τεμπών, ετοιμάζεται τώρα να αναθέσει νέα έργα για να κλείσει τις «τρύπες» των προηγούμενων χωρίς κανείς να πληρώσει τις αμαρτίες του παρελθόντος.
Η δημοσιογραφική ομάδα των Data Journalists εστίασε στις συμβάσεις εκείνες που αφορούν στην ασφαλή διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων. Μία από αυτές, η διαβόητη 717/2014 για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που βγήκε από την αφάνεια μετά τον θάνατο 57 ανθρώπων στις 28 Φεβρουαρίου 2023 και θεωρήθηκε «περατωθείσα» τον Νοέμβριο του ιδίου έτους, παρά το γεγονός ότι πολλά από τα συστήματά της καταστράφηκαν με την κακοκαιρία Daniel τον Σεπτέμβριο.