Όταν τα ελαστικά ολοκληρώσουν τον κύκλο ζωής τους, συνήθως καταλήγουν στις χωματερές, ρυπαίνοντας το περιβάλλον. Μόνο στην Ευρώπη κάθε χρόνο παράγονται τρείς...
εκατομμύρια τόνοι ελαστικών, οι οποίοι σε ποσοστό περίπου 70% καταλήγουν στις χωματερές μετά από λίγα χρόνια.
Για να εκμεταλλευτεί τα οφέλη αυτής της πηγής, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανέπτυξε το TyGRe Project, το οποίο διερευνά τρόπους για τη μετατροπή των παλιών ελαστικών σε καύσιμα και πρόδρομες ουσίες για ηλεκτρονικά εξαρτήματα.
Συγκεκριμένα σε αυτή τη φάση το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην παραγωγή καρβιδίου του πυριτίου και καυσίμου αερίου σύνθεσης (syngas) από παλιά λάστιχα.
Οι δοκιμές διεξάγονται στο Εθνικό Κέντρο Νέων Τεχνολογιών,
Ενέργειας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ιταλίας.
Τα παλιά ελαστικά εισάγονται σε έναν αντιδραστήρα όπου θερμαίνονται στους 1.000 βαθμούς Κελσίου.
Το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης ενέργειας για τη θέρμανση των ελαστικών παρέχεται από το αέριο καύσιμο σύνθεσης που αιχμαλωτίζεται και το οποίο αποτελείται από υδρογόνο, μονοξείδιο του άνθρακα και διοξείδιο, καθώς και μεθάνιο.
Το τελικό προϊόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο, καθώς έχει σχεδόν την ίδια δυναμική με το φυσικό αέριο.
Από την αεριοποίηση των ελαστικών παράγονται και άλλα πολύτιμα υποπροϊόντα, μεταξύ των οποίων στερεός άνθρακας, ο οποίος όταν εισαχθεί σε οξείδιο του πυριτίου σε υψηλές θερμοκρασίες μετατρέπεται σε καρβίδιο του πυριτίου.
Το στερεό καρβίδιο του πυριτίου είναι ένα πολύτιμο υλικό για την κατασκευή ηλεκτρονικών και κεραμικών, με υψηλό κόστος παραγωγής.
Στο πλαίσιο του προγράμματος κατασκευάζεται στην Ιταλία μονάδα ανακύκλωσης παλιών ελαστικών, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο Μάρτιο και να επεξεργάζεται περίπου 30 κιλάελαστικών ανά ώρα.
econews
εκατομμύρια τόνοι ελαστικών, οι οποίοι σε ποσοστό περίπου 70% καταλήγουν στις χωματερές μετά από λίγα χρόνια.
Για να εκμεταλλευτεί τα οφέλη αυτής της πηγής, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανέπτυξε το TyGRe Project, το οποίο διερευνά τρόπους για τη μετατροπή των παλιών ελαστικών σε καύσιμα και πρόδρομες ουσίες για ηλεκτρονικά εξαρτήματα.
Συγκεκριμένα σε αυτή τη φάση το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην παραγωγή καρβιδίου του πυριτίου και καυσίμου αερίου σύνθεσης (syngas) από παλιά λάστιχα.
Οι δοκιμές διεξάγονται στο Εθνικό Κέντρο Νέων Τεχνολογιών,
Ενέργειας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ιταλίας.
Τα παλιά ελαστικά εισάγονται σε έναν αντιδραστήρα όπου θερμαίνονται στους 1.000 βαθμούς Κελσίου.
Το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης ενέργειας για τη θέρμανση των ελαστικών παρέχεται από το αέριο καύσιμο σύνθεσης που αιχμαλωτίζεται και το οποίο αποτελείται από υδρογόνο, μονοξείδιο του άνθρακα και διοξείδιο, καθώς και μεθάνιο.
Το τελικό προϊόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο, καθώς έχει σχεδόν την ίδια δυναμική με το φυσικό αέριο.
Από την αεριοποίηση των ελαστικών παράγονται και άλλα πολύτιμα υποπροϊόντα, μεταξύ των οποίων στερεός άνθρακας, ο οποίος όταν εισαχθεί σε οξείδιο του πυριτίου σε υψηλές θερμοκρασίες μετατρέπεται σε καρβίδιο του πυριτίου.
Το στερεό καρβίδιο του πυριτίου είναι ένα πολύτιμο υλικό για την κατασκευή ηλεκτρονικών και κεραμικών, με υψηλό κόστος παραγωγής.
Στο πλαίσιο του προγράμματος κατασκευάζεται στην Ιταλία μονάδα ανακύκλωσης παλιών ελαστικών, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο Μάρτιο και να επεξεργάζεται περίπου 30 κιλάελαστικών ανά ώρα.
econews