Μετά από 40 χρόνια, η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υ.ΠΑΙ.Θ προσπαθεί να επαναφέρει τον επιθεωρητή στα σχολεία. Επιχειρεί να επιβάλει την αντιεκπαιδευτική , αντιεπιστημονική ατομική αξιολόγηση ως συνέχεια της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας, την οποία σύσσωμος ο Κλάδος των εκπαιδευτικών απέρριψε στην πράξη.
Για όποιον έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, μια ματιά και μόνο στον νόμο αρκεί για να καταλάβει ότι οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι πολύ μακριά από την «αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» όπως ευαγγελίζεται.
Η εμπειρία από τις χώρες της Ευρώπης όπου εφαρμόστηκαν αντίστοιχα συστήματα όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία αλλά και η Αμερική είναι αποκαλυπτικά. Αποτέλεσε βασικό εργαλείο για την διαφοροποίηση των σχολείων με βάση την οικονομική-κοινωνική προέλευση των μαθητών, την ένταση των ταξικών φραγμών, την υποβάθμιση-υποχρηματοδότηση και εν τέλει το κλείσιμο σχολείων σε εργατικές περιοχές, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ακόμα και απολύσεις.
Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει και να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς, να “φορτώσει” όλες τις ευθύνες της πολιτείας (υποχρηματοδότηση, ελλείψεις προσωπικού, τεράστια προβλήματα στην υλικοτεχνική υποδομή, κτηριακό, καθαριότητα και υγειονομική ασφάλεια των σχολείων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, το περιεχόμενο της γνώσης κ.λ.π.), στις πλάτες μας.
Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να να απαξιώσει και να συρρικνώσει το δημόσιο σχολείο, να ιδιωτικοποιήσει τμήματα και των τριών βαθμίδων της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να δημιουργήσει ένα σχολείο πανάκριβο για την οικογένεια, κατηγοριοποιημένο, που θα λειτουργεί με όρους επιχείρησης, θα μετρά έσοδα-έξοδα, θα αναζητά πόρους για να διασφαλίσει μία στοιχειώδη λειτουργία.
Οι εκπαιδευτικοί προφανώς και δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση». Δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε».
Αντιδρούμε γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Δίνουμε τη μάχη για να προστατέψουμε το δημόσιο σχολείο και όλους τους μαθητές μας.
Την Παρασκευή 10 Φλεβάρη πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στη διεύθυνση ΠΕ Πιερίας. Συναντηθήκαμε με τη διευθύντρια ΠΕ, καταθέσαμε την αντίθεσή μας στα σχέδια του ΥΠΑΙΘ και ενημερώσαμε για τις θέσεις του κλάδου.
Η Διευθύντρια Π.Ε. Πιερίας απαντώντας, ανέφερε ότι η εφαρμογή της Αξιολόγησης γίνεται στη βάση του νόμου και ως Διοίκηση θα εφαρμόσει το νόμο. Με τη θέση αυτή τοποθετείται απέναντι στους/στις εκπαιδευτικούς. Οι αναφορές για την εμπιστοσύνη της διοίκησης στις/στους εκπαιδευτικούς έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με το πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής ατομικής αξιολόγησης.
Εκπαιδευτικοί και γονείς συνεχίζουμε τον αγώνα μας για το καλό των μαθητών/τριών, για ένα ΑΞΙΟΒΙΩΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Για το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Πιερίας
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας