Τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας θα κληθούν να πληρώσουν μαζί οι φορολογούμενοι. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομικών στα μέσα Οκτωβρίου αναμένεται να εμφανιστούν στο διαδίκτυο τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ την ίδια περίοδο πρόκειται να εμφανιστούν και τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή του φετινού φόρου πολυτελούς διαβίωσης.
Μάλιστα δεν αποκλείεται να αποσταλούν σε ένα ειδοποιητήριο για το φόρο.
Ο φόρος πολυτελείας επιβάλλεται αναδρομικά από το 2012 στα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το κείμενο του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή οι διατάξεις για την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβιώσεως σε ΙΧ κυβισμού άνω των 1.929 κ.ε., σε ιδιοκτήτες σκαφών, αεροσκαφών και πισίνων τυγχάνει προγενέστερη εφαρμογή από το οικονομικό έτος 2013, αντί του 2014, που σημαίνει ότι αφορά τα περιουσιακά στοιχεία που κατείχε φορολογούμενος το 2012.
Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο φόρος ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 10% επί του τεκμηρίου διαβίωσης. Ο νέος φόρος αφορά περίπου 120.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και το κράτος εκτιμά πως θα εισπράξει 70 εκατ. ευρώ περίπου.
Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.
ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΟΥΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ | ||
Κυβικά
εκατοστά |
Μέχρι
και 5 έτη |
Πάνω από 5
μέχρι και 10 έτη |
1.929 | 418,7 | 293 |
2.000 | 440 | 308 |
2.100 | 485 | 340 |
2.200 | 530 | 371 |
2.300 | 575 | 402 |
2.400 | 620 | 434 |
2.500 | 665 | 465 |
2.600 | 1.420 | 994 |
2.800 | 1.600 | 1.12 |
3.000 | 1.780 | 1.246 |
3.200 | 2.020 | 1.414 |
3.400 | 2.260 | 1.582 |
3.600 | 2.500 | 1.750 |
3.800 | 2.740 | 1.918 |
4.000 | 2.980 | 2.086 |
4.200 | 3.220 | 2.254 |
4.400 | 3.460 | 2.422 |
4.600 | 3.700 | 2.590 |
4.800 | 3.940 | 2.758 |
5.000 | 4.180 | 2.926 |
5.200 | 4.420 | 3.094 |
5.400 | 4.660 | 3.260 |
5.600 | 4.900 | 3.430 |
5.800 | 5.140 | 3.598 |
6.000 | 5.380 | 3.766 |
Read more: http://tolimeri.blogspot.com/#ixzz2eqPNjH8w
Αυτή την εξέλιξη βλέπουν ως ξεκάθαρη προοπτική κορυφαία διεθνή think tanks τα οποία εστιάζουν στην Ελλάδα ως βασικό κρίκο του ευρωπαϊκού προβλήματος. Ανάλογες εκτιμήσεις διατυπώνουν επίσης σε ανεπίσημες επαφές τους στελέχη της τρόικας που παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις.
Οι εκτιμήσεις τους ενισχύονται και από τα -μη γνωστοποιούμενα- ευρήματα των δημοσκοπικών ερευνών, τα οποία δείχνουν αναμφισβήτητο και σαφές πλέον προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνουν την επιταχυνόμενη φθορά του κυβερνητικού σχήματος και των κομμάτων που το απαρτίζουν.
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η άνοδος της Χρυσής Αυγής, τα ποσοστά της οποίας υπερβαίνουν αυτά που εμφανίζονται στις δημοσκοπήσεις εφημερίδων και τηλεοπτικών καναλιών, προκαλώντας πονοκέφαλο σε ολόκληρο το πολιτικό σύστημα και στο διεθνή παράγοντα.
Γι αυτό το λόγο οι θιασώτες του σημερινού status quo, οι οποί δεν θα ήθελαν επ ουδενί ανατροπές, αρχίζουν να προετοιμάζουν το έδαφος για να γίνει αποδεκτή στο μέλλον -αν παραστεί ανάγκη- η συγκρότηση κυβερνητικού σχήματος με στήριξη της Χρυσής Αυγής.
Ο Αντώνης Σαμαράς πολλές εναλλακτικές λύσεις και περιθώρια χειρισμών δεδομένου ότι αφ ενός μεν πρέπει να συνεχίσει την πολιτική λιτότητας και αφετέρου να ανακόψει την επιταχυνόμενη εκλογική αποδυνάμωση του κόμματός του.
Πονοκέφαλος για τον πρωθυπουργό είναι η αμφισβήτηση που αντιμετωπίσει στο εσωτερικό του κόμματός του. Αν και δεν εκφράζεται δημόσια και ανοιχτά η αμφισβήτηση αυτή πριονίζει σταδιακά την πρωθυπουργική καρέκλα.
Λαμβάνοντας υπόψη και τις διεθνείς εξελίξεις ο Αντώνης Σαμαράς φοβάται ότι θα βρεθεί, ενδεχομένως, στη θέση του Γ. Παπανδρέου, ο οποίος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρωθυπουργία για να σχηματιστεί μεταβατική κυβέρνηση "σωτηρίας".