Προσέξτε το ''κόλπο'' – 1.530 είναι συνολικά οι περιπτώσειςεπίορκων που διώκονται – 577 εκκερεμούν στα δευτεροβάθμια πειθαρχικά συμβούλια – 250 ελέγχθησαν και μόλις 91 δημόσιοιυπάλληλοι απολύθηκαν!
- Παρ' όλα αυτά ο Μανιτάκης καμαρώνει κιόλας κάνοντας λόγο στη Βουλή για ''γοργούς ρυθμούς''
- Η αποθέωση της παράνοιας – Βουλευτής της ΔΗΜΑΡ έφτασε στο σημείο να εγκαλέσει τον υπουργό της ΔΗΜΑΡ (Μανιτάκη)για καθυστέρηση!- Διαβάστε και φρίξτε με τις δικαιολογίες που μόνο στο Δημόσιο ''πιάνουν''
Στοιχεία για τις διώξεις που έχουν περιέλθει στα πρωτοβάθμια και τα δευτεροβάθμια πειθαρχικά συμβούλια των δημοσίων υπαλλήλων διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Ο υπουργός, ικανοποιημένος προφανώς, τονίζει:''στα πρωτοβάθμια πειθαρχικά συμβούλια έχουν περιέλθει 1.530 διώξεις κατά υπαλλήλων για όλες τις περιπτώσεις παραπτωμάτων που προβλέπει ο Ν. 3528/2007 και ήδη έχουν χρεωθεί και εξετάζονται με γοργούς ρυθμούς''.
Ο κ. Μανιτάκης ενημερώνει ότι «οι υποθέσεις που εκκρεμούν στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο είναι 577, εκ των οποίων οι 433 αφορούν σε υπαλλήλους υπουργείων, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ β΄ βαθμού και οι 144 αφορούν σε υπαλλήλους των ΟΤΑ α΄ βαθμού. Έχουν ήδη εξεταστεί 250 υποθέσεις και έχει επιβληθεί το μέτρο της οριστικής παύσης σε 91 περιπτώσεις».
Σύμφωνα με το έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή, συγκροτήθηκε και συστάθηκε το τρίτο τμήμα του δευτεροβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου που αφορούσε τους δήμους και τις περιφέρειες, το οποίο εκδικάζει 149 εκκρεμείς υποθέσεις υπαλλήλων ΟΤΑ.
Το έγγραφο διαβιβάστηκε από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισηςμετά από ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Θωμά Ψύρρα ο οποίος καλούσε τον υπουργό να ενημερώσει τη Βουλή που οφείλεται η καθυστέρηση συγκρότησης των νέων πειθαρχικών συμβουλίων και πόσες είναι οι πειθαρχικές υποθέσεις που εκκρεμούν.
Όπως ενημερώνει ο υπουργός ''το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προέβη σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την επίσπευση των διαδικασιών σύστασης και συγκρότησης των πειθαρχικών συμβουλίων και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επιτάχυνση των απαιτούμενων ενεργειών προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία το συντομότερο δυνατό''.
Και όποιος κατάλαβε ποιές είναι οι ενέργειες που έκανε αλλά και η ταχύτητα στις διαδικασίες που ακολούθησε τότε του οφείλουμε συγχαρητήρα.
Ο κ. Μανιτάκης επισημαίνει επίσης, ότι την αρμοδιότητα για τη σύσταση - συγκρότηση των πειθαρχικών συμβουλίων φέρει ο καθ΄ ύλην αρμόδιος υπουργός ενώ το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν έχει αρμοδιότητα υπόδειξης στους αρμόδιους φορείς, αλλά ''περιορίζεται στη διατύπωση προτάσεων-κατευθύνσεων, καθ΄ ερμηνεία των οικείων διατάξεων του Ν. 4057/2012, καθώς και στη διενέργεια των απαραίτητων οχλήσεων προς τα αρμόδια υπουργεία και στη στενή παρακολούθηση της όλης πορείας των ενεργειών τους''.
Βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεσή του το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, στο οποίο κοινοποιούνται υποχρεωτικά οι αποφάσεις σύστασης και συγκρότησης όλων των πειθαρχικών συμβουλίων, έως σήμερα έχουν συσταθεί 60 πειθαρχικά συμβούλια για τα υπουργεία, τα ΝΠΔΔ που εποπτεύονται από αυτά και τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού.
«Σε κάθε περίπτωση, η πειθαρχική εξουσία εξακολουθεί, κατά τη μεταβατική περίοδο, να ασκείται σύμφωνα με το προϊσχύον καθεστώς, προκειμένου να λειτουργεί η Διοίκηση και να μην υφίσταται διοικητικό κενό», αναφέρει στην απάντησή του ο κ. Μανιτάκης και θυμίζει ότι με το Ν. 4057/2012 προβλέφθηκε ότι, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας συγκρότησης των νέων πειθαρχικών συμβουλίων, εξακολουθούν να ασκούν τις πειθαρχικές αρμοδιότητες τα υπηρεσιακά συμβούλια.
Εξάλλου σε άλλο έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο κ. Μανιτάκης ενημερώνει ότι «σύμφωνα με τα κριτήρια για την κινητικότητα, προβλέπεται ειδική μοριοδότηση για τους υπαλλήλους υψηλών προσόντων (απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος, κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή κάτοχοι δεύτερου τίτλου της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας), προκειμένου να αξιοποιηθούν οι ιδιαίτερες ικανότητες τους και να ενδυναμωθούν οι δημόσιες υπηρεσίες με το κατάλληλο στελεχιακό δυναμικό».
Οι δικαιολογίες που μόνο στο Δημόσιο πιάνουν
Ο κ. Μανιτάκης για την επιλογή των προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων, αναφέρει ότι η γραπτή εξέταση αποτελεί ένα από τα κριτήρια επιλογής αλλά επειδή ακόμη δεν έχει προκηρυχθεί από το ΑΣΕΠ, μέχρι τη διεξαγωγής της, το αρμόδιο όργανο δεν δύναται να προχωρήσει σε επιλογές προϊσταμένων επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης.
Με βάση τα παραπάνω, σύμφωνα με το έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή, «με εξαίρεση τις θέσεις προϊσταμένων επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, οι θέσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Τμήματος και Διεύθυνσης δύνανται να πληρωθούν δυνάμει των κριτηρίων των μεταβατικών διατάξεων του Ν. 3839/2010, μέχρι δε την πλήρωσή τους με τον τρόπο αυτό και στο πλαίσιο ανάγκης ορθής και αποδοτικής λειτουργίας των οργανικών μονάδων των δημοσίων υπηρεσιών, δύναται να εφαρμοστούν προσωρινά οι διατάξεις περί αναπλήρωσης προϊσταμένων οργανικών μονάδων του άρθρου 87 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο πρώτο του Ν. 3839/2010».
Επίσης, ο κ. Μανιτάκης ενημερώνει ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης και αναδιάρθρωσης των δομών για έντεκα υπουργεία και τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, ενώ για τέσσερα υπουργεία η διαδικασία βρίσκεται στο τελικό στάδιο.