ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

F1 GP Μπαχρέιν: Προεπισκόπηση

 Ήρθε η ώρα για την έναρξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος F1 του 2023. Και όπως συνέβη τα τελευταία δύο χρόνια, αυτή λαμβάνει χώρα στο Μπαχρέιν.

Η πίστα στην έρημο Sakhir φιλοξένησε και τις χειμερινές δοκιμές της F1 πριν από μόλις μία εβδομάδα. Έτσι, όλες οι ομάδες διαθέτουν μία πληθώρα δεδομένων σχετικά με την απόδοση των μονοθέσιων τους στην συγκεκριμένη διαδρομή.

Η Red Bull και ο Max Verstappen πηγαίνουν ως φαβορί, έπειτα από την κυριαρχία τους κατά την προηγούμενη σεζόν. Η RB19 φαινόταν να συμπεριφέρεται εξαιρετικά στις χειμερινές δοκιμές, ότι και αν δοκίμασε η ομάδα επάνω της. Από την άλλη η Ferrari τα πήγε και εκείνη πολύ καλά, ωστόσο φάνηκε να υστερεί κατά τι της αντιπάλου της. Ιδίως στα μεγάλα stints.

Βέβαια, ο Fred Vasseur προειδοποίησε ότι ο αγώνας του Μπαχρέιν θα είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία σε σχέση με τις χειμερινές δοκιμές. Από την άλλη με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η αποκάλυψη του πραγματικού ρυθμού τόσο της Mercedes W14 όσο και της Aston Martin AMR23. Θα μπορέσει κάποιο από τα δύο αυτά μονοθέσια να απειλήσει τις Red Bull και Ferrari;

 Χαρακτηριστικά πίστας

Ένα σιρκουί παγκόσμιων προδιαγραφών είναι ίσως το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε να βρει κανείς στη μέση της ερήμου. Και όμως το «Bahrain International Circuit» είναι ακριβώς αυτό. Οι υψηλές θερμοκρασίες αποτελούσαν πρόβλημα πριν το 2014 οπότε και διεξήχθη ο πρώτος νυχτερινός αγώνας εκεί. Έκτοτε όλοι οι αγώνες διεξάγονται υπό το φως των προβολέων.

Η χάραξη αποτελείται από αρκετές μεγάλες ευθείες που οδηγούν σε αργές στροφές, δίνοντας έμφαση στη δύναμη των μονάδων ισχύος αλλά και στην καλή μηχανική πρόσφυση. Το πέρασμα από την στροφή 9 στην 10 παρουσιάζει τη μεγαλύτερη τεχνική δυσκολία για τους οδηγούς. Απαιτεί τέλειο συγχρονισμό στην επαναφορά του τιμονιού και την ταυτόχρονη αύξηση της πίεσης στο πεντάλ του φρένου. Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα περάσματα των μονοθέσιων από τα συμπλέγματα των 6-7 και 11-12, των μόνων πραγματικά γρήγορων στροφών της πίστας.

Οι ζώνες DRS θα είναι και φέτος τρεις. Ωστόσο, η ενεργοποίησή του στην μεγάλη ζώνη της ευθείας των pits έχει μετακινηθεί για φέτος κατά 80 μέτρα. Κατά συνέπεια, η ζώνη αυτή έχει μικρύνει σε σχέση με το παρελθόν. Εξάλλου, το Sakhir ευνοεί αρκετά τα προσπεράσματα λόγω της χάραξής του.

Οι μάχες ξεκινούν συνήθως πριν την στροφή 1 και να συνεχίζονται μέχρι και την έξοδο της 4. Η επιφάνεια της διαδρομής των 5,412 χιλιομέτρων είναι από τις πιο τραχείς στο πρωτάθλημα, ενώ η καρό σημαία πέφτει μετά από 57 γύρους.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει στο Sakhir τις C1, C2 και C3 γόμες ως hard, medium και soft αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η C1 γόμα είναι καινούργια. Η ιταλική εταιρία την τοποθετεί ανάμεσα στις C0 (η περσινή C1) και C2 (παραμένει απαράλλαχτη σε σχέση με πέρσι).

Με αυτόν τον τρόπο η Pirelli ευελπιστεί ότι θα δελεάσει τις ομάδες ώστε να δοκιμάσουν διαφορετικές στρατηγικές με την χρήση και της C1. Βέβαια, στις προσομοιώσεις αγώνα που έγιναν κατά τις χειμερινές δοκιμές όλες οι ομάδες επέλεξαν τις δύο στάσεις στα pits.

Σε ότι αφορά, μάλιστα, στα μεγάλα stints θέλει ιδιαίτερη προσοχή η Aston Martin. Η AMR23 παρουσίασε κατά την δική της προσομοίωση της αποκαλούμενη «αρνητική φθορά» ελαστικών. Ήτοι καθώς οι γύροι του stint περνούσαν -και άρα τα ελαστικά φθείρονταν- οι χρόνοι κατέβαιναν σημαντικά. Στον αγώνα του Μπαχρέιν θα δούμε και τον Lance Stroll ο οποίος φαίνεται ότι έχει ξεπεράσει τον τραυματισμό του.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1 (ο αγώνας) και τον ANT1+ (όλο το τριήμερο). Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 03/03
    13:30: FP1
    17:00: FP2
  • Σάββατο 04/03
    13:30: FP3
    17:00: Sprint
  • Κυριακή 05/03
    17:00: Αγώνας