Μεγάλες αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης της κατοχής και χρήσης των Ι.Χ. προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο οι υπολογισμοί των πάσης φύσεως επιβαρύνσεων να γίνονται βάση των αγοραίων αξιών των οχημάτων και όχι βάση του κυβισμού, κάτι το οποίο ισχύει μέχρι σήμερα
Σύμφωνα με το σχέδιο που προωθεί το υπουργείο, οι αξίες των Ι.Χ. θα λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να προσδιορίζονται τα τεκμήρια διαβίωσης, ο φόρος πολυτελείας και τα τέλη κυκλοφορίας, εξέλιξη η οποία –σύμφωνα με ορισμένους παράγοντες της αγοράς- ενδέχεται να οδηγήσει στην αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων για τα αυτοκίνητα χαμηλού και μεσαίου κυβισμού και στη φορολογική ελάφρυνση των Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.
Η κεντρική κατεύθυνση που δόθηκε στην επιτροπή ήταν να πάψει ο κυβισμός να θεωρείται κριτήριο υπολογισμού των φορολογικών επιβαρύνσεων και των τεκμηρίων διαβίωσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων και να υπάρξει ένα νέο σύστημα το οποίο θα λαμβάνει υπόψη την αγοραία αξία των οχημάτων.
Τα σενάρια που ήδη εξετάζει η αρμόδια επιτροπή προβλέπουν ότι:
1) Για τον προσδιορισμό της αγοραίας αξίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων μπορούν να ληφθούν υπόψη οι τιμοκατάλογοι που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες για να υπολογίζουν τις αποζημιώσεις ή οι εργοστασιακές τιμές με βάση τις οποίες υπολογίζεται και το τέλος ταξινόμησης κατά τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων ή ο συνδυασμός κα των δύο πηγών πληροφόρησης.
2) Επί των αγοραίων τιμών, που θα προσδιορίζονται με βάση τα παραπάνω στοιχεία, θα εφαρμόζονται συντελεστές απομείωσης ανάλογα με τα έτη κυκλοφορίας.
http://www.paraskhnio.gr