του
Δημητρίου Πλατή
Αρχηγού και ιδρυτή
του Πολιτικού Φορέα
ΕΛ.Λ.ΑΔ.Α.
(ΕΛληνες Λεύτεροι ΑΔέσμευτοι Ανεξάρτητοι)
Πρελούδιο Δραχμής
Ελληνική Νομισματική Πίστη
Με απόφαση της κυβέρνησης κρίθηκε ότι θα μπορούσαν οι αυτοδιοικητικές εκλογές να διενεργηθούν την 18η Μαΐου και την 25η Μαΐου 2014 και οι ευρωεκλογές την 25η Μαΐου 2014 στην επαναληπτική ψηφοφορία των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Το 2010 ο δικομματισμός είχε αποφασίσει τη διενέργεια εθνικών εκλογών με λίστα βασιζόμενος στο εκλογικό σύστημα του γερμανικού μοντέλου, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2014, αλλάζει άρδην τα δεδομένα των αποφάσεών του, κρίνοντας πως οι ευρωεκλογές πρέπει να γίνουν με σταυροδοσία.
Το παραπάνω όμως αποτελεί πολιτική επιλογή θεσμικής φύσεως σε επίπεδο κυβέρνησης που αλλάζει εν προκειμένω στη δεύτερη περίπτωση τον τρόπο εκλογής και την ανάδειξη των ευρωβουλευτών και ως εκ τούτου σύμφωνα με την παρ. 1 του αρ. 54 του Συντάγματος θα πρέπει να ισχύει από τις μεθεπόμενες εκλογές, εκτός και εάν ψηφιστεί με τα δύο τρίτα στην ολομέλεια, εάν είναι συνταγματικά αποδεκτό κάτι τέτοιο που δεν είναι, καθόσον η άμεση ανάδειξη με σταυροδοσία των βουλευτών που προβλέπεται από την παρ. 3 του αρ. 51 του Συντάγματος, πραγματώνεται μόνο εφόσον έχει κατατμηθεί σε εκλογικές περιφέρειες η ελληνική επικράτεια, σύμφωνα με το αρ. 54 του Συντάγματος, αφού ούτως ή άλλως μέχρι το ένα εικοστό των βουλευτών, αυτοί εκλέγονται με λίστα, ενιαίως και έτσι επειδή στις ευρωεκλογές δεν υπάρχουν εκλογικές περιφέρειες, δεν μπορεί να υπάρξει σταυροδοσία σ’ αυτές.
Επιπλέον προκύπτουν δύο σημαντικά ζητήματα που ευνοούν την ανάπτυξη τεχνικών νοθείας του εκλογικού αποτελέσματος είτε, επειδή η προθεσμία προσφυγής στο Εκλογοδικείο είναι δεκαπέντε ημέρες, για να στραφεί κάποιος κατά ανακήρυξης ευρωβουλευτή, πράγμα που καθιστά ανέφικτη την επανακαταμέτρηση εκατομμυρίων ψηφοδελτίων και μάλιστα με τέσσερις σταυρούς σε 57 εκλογικές περιφέρειες και για τον έλεγχο νοθείας, αφού διαφορετικά θα έπρεπε να καταβληθούν τουλάχιστον εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε δικηγόρους για να τα ελέγξουν σε όλη την επικράτεια, με υπέρογκο και δυσθεώρητο κόστος, είτε διότι υφίστατο διάρρηξη η υφιστάμενη νομοθεσία που επιτρέπει εντός προθεσμίας 15 ημερών προσφυγή στο Εκλογοδικείο κατά ανακήρυξης βουλευτού μόνο στην εκλογική περιφέρεια που είναι εγγεγραμμένος ο βουλευτής και ο εκλογέας με τη σταυροδοσία και όχι σε άλλη εκλογική περιφέρεια, με αποτέλεσμα κάποιος από την Κοζάνη να στραφεί κατά ανακήρυξης κρητικού βουλευτή – ευρωβουλευτή, πράγμα που δεν επιτρέπεται με την σταυροδοσία, για το ενιαίο της ασφάλειας της απονομής του δικαίου και ως εκ τούτου δεν μπορεί να πραγματωθεί το δικαίωμα σε δίκη, εξαιτίας νοθείας ή λάθους αρίθμησης.
Εκτός αυτών η απόφαση για 42 υποψήφιους από κάθε κόμμα πανελλαδικά με τέσσερις σταυρούς συνιστά καταστρατήγηση της γνώσης αυτών των υποψηφίων από εκλογείς άλλη περιφέρειας, όπου στα δέκα κόμματα, ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 420 υποψηφίους που εξ ορισμού δεν συνιστά άσκηση δημοκρατικού δικαιώματος επιλογής των υποψηφίων ευρωβουλευτών από εκλογείς άλλης περιφέρειας, εξαιτίας της χαώδους κατάστασης και από τα όποια βιογραφικά με αποτέλεσμα να προωθούνται οι κομματικοί μηχανισμοί, αφού εξ ορισμού οι εκλογείς δεν γίνεται να τους γνωρίζουν ή να τους ξεχωρίζουν.
Στην προκείμενη περίπτωση ο εκλογέας – ετεροδημότης, όμως καλείται να επιλέξει αν θα συμμετέχει ως ετεροδημότης στις αυτοδιοικητικές εκλογές, δηλαδή στον τόπο βασικής του εγγραφής ή στις ευρωεκλογές με τα μητρώα ετεροδημοτών ως άσκηση διακριτικής ευχέρειας του εκλογικού δικαιώματος, πράγμα αντίθετο στο άρθρο 51 του Συντάγματος που ορίζει ότι η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική και όχι δυνητική, δηλαδή να επιλέγει ο εκλογέας τις εκλογές που θα συμμετέχει, ανάμεσα στις ευρωεκλογές ή στις αυτοδιοικητικές εκλογές, πράγμα που προκαλεί αποχή και νοθεία, υπέρ της κυβέρνησης και για λόγους κόστους διπλής μετάβασης στον τόπο βασικής εγγραφής, αντίθετο στο αρ. 52 του Συντάγματος.
Εκτός αυτού όμως θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στο διαφορετικό εκλογικό σύστημα σταυροδοσίας των ευρωεκλογών με τέσσερις σταυρούς και στο σύστημα των αυτοδιοικητικών με αναλογία 1 προς 3, πράγμα επίσης αναντίστοιχο, διότι εάν ένας Καποδιστριακός Δήμος των 50.000 δημοτών απορροφήσει ως Καλλικρατικός έναν άλλο Καποδιστριακό Δήμο των 25.000 δημοτών και έναν τρίτο Καποδιστριακό Δήμο 10.000 δημοτών, τότε η αναλογία για το δεύτερο και τρίτο Δήμο της σταυροδοσίας θα πρέπει να είναι 1 προς 2 και 1 προς 5 αντίστοιχα και όχι 1 προς 3 ως ισχύει, προκύπτοντας στρεβλώσεις, όταν συγκρίνονται τα δύο αυτά συστήματα για να υπάρξει επιλογή συμμετοχής στις εκλογές από τον εκλογέα.
Είναι παραπάνω από εμφανές πως οι δυνατότητες νοθείας στις ευρωεκλογές επεκτείνονται και παγιώνονται με σοβαρές συνταγματικές αμφισβητήσεις εκτέλεσης του εκλογικού συστήματος, αφού δεν μπορούν και να ταυτίζονται οι αυτοδιοικητικές εκλογές με τις ευρωεκλογές στην ταυτόχρονη διενέργειά τους.