Η οικονομική κρίση αλλάζει ριζικά τον επιχειρηματικό χάρτη στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και μετά τα 4.300 επιβεβαιωμένα «λουκέτα», πασίγνωστες εισαγωγικές... εταιρείες αλλάζουν χέρια όπως συνέβη στην περίπτωση της Subaru Motors Hellas. Κάποιες άλλες βρίσκονται εδώ και μήνες στο χείλος του γκρεμού δίνοντας αντί μισθών... μεταχειρισμένα Ι.Χ., ενώ πλέον συρρικνώνονται και τα επίσημα δίκτυα διανομής των εισαγωγικών με τελευταίο κρούσμα τον όμιλο Λαϊνόπουλου ο οποίος δεν αποτελεί πλέον επίσημο διανομέα της γερμανικής εταιρείας.
Μάλιστα, σε περίπτωση που εξακολουθήσει να βρίσκεται εκτός ελέγχου η κατάσταση στην αγορά, αναλυτές εκτιμούν πως το «ντόμινο» που θα δημιουργηθεί δεν θα έχει προηγούμενο.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Απρίλιο κατέγραψαν πτώση 56,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι δημιουργώντας νέο πανικό σε εισαγωγείς και εμπόρους οι οποίοι αντιδρούν στην κρίση με σημαντικές μειώσεις και πολύ μεγάλες προσφορές που σε κάποιες περιπτώσεις τους ανεβάζει ακόμη και στην 3η θέση των πωλήσεων, όπως συνέβη με τη Citroen.
Πωλήσεις
Ειδικότερα τον τέταρτο μήνα του 2012 πουλήθηκαν μόλις 4.407 νέα Ι.Χ. έναντι 10.191 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι εκ των οποίων περίπου 2.000 αυτοκίνητα αφορούσαν σε εταιρικές πωλήσεις. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Opel με 529 πωλήσεις και ακολουθούν η Toyota με 396, η Citroen με 383, η VW με 348 και η Ford με 290 Ι.Χ.
Σε επίπεδο τετραμήνου η αγορά καταγράφει πτώση 39,1% καθώς διατέθηκαν 21.586 Ι.Χ. έναντι 35.458 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Ο Λαϊνόπουλος
Υστερα από 22 χρόνια συνεργασίας με τη Mercedes-Benz ο όμιλος Λαϊνόπουλου δεν αποτελεί πλέον επίσημο διανομέα των αυτοκινήτων Mercedes και Smart αλλά παραμένει μόνο ως εξουσιοδοτημένος επισκευαστής της γερμανικής εταιρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος Λαϊνόπουλου διαθέτει ξεχωριστό συμβόλαιο για τα συνεργεία του ενώ τα αντίστοιχα της διανομής έληξαν και δεν τα ανανέωσε η Mercedes-Benz Ελλάς στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης του δικτύου της στη χώρα μας. Συνεπώς ο όμιλος Λαϊνόπουλου διατηρεί τη σχέση του επίσημου επισκευαστή των γερμανικών αυτοκινήτων με τη θυγατρική του εργοστασίου ενώ παράλληλα αποτελεί και εισαγωγέα των Unimog στην Ελλάδα όπως επίσης και η Mercedes-Benz Ελλάς.
Απόσυρση
Σε ικανοποιητικούς ρυθμούς κινήθηκε και τον Απρίλιο η απόσυρση Ι.Χ. καθώς περίπου 1.930 αυτοκίνητα οδηγήθηκαν στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ και 154 φορτηγά. Σε επίπεδο τετραμήνου το μέτρο της απόσυρσης ωστόσο καταγράφει πτώση 19,2% καθώς το 2012 έχουν αποσυρθεί 10.075 Ι.Χ. έναντι 12.475 οχημάτων το αντίστοχο διάστημα του 2011.
Πάντως το εντυπωσιακό στοιχείο στο τετράμηνο έχει να κάνει με το γεγονός πως πλέον έχουν «εξαφανιστεί» τα εγκαταλελειμμένα Ι.Χ. από τους δρόμους και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΔΟΕ φέτος έχουν παραληφθεί από τους δήμους μόλις 5.000 οχήματα ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011 ο αριθμός τους ξεπερνούσε τις 13.000 οχήματα!
Απρίλιος
Αγόρασαν πάντως 18 Porsche σε ένα μήνα!
Ενα από τα πλέον εντυπωσιακά ευρήματα στις αναλυτικές πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Απρίλιο έχει να κάνει με την Porsche η οποία σημείωσε αύξηση πωλήσεων 800%! Ειδικότερα τον 4ο μήνα του 2012 διατέθηκαν 18 μοντέλα της πολυτελούς φίρμας σε μόλις 30 ημέρες έναντι μόλις δύο αυτοκινήτων που είχαν διατεθεί τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Εκατομμύρια ευρώ δηλαδή δόθηκαν για τα πολυτελή αυτά αυτοκίνητα, σε μια περίοδο όπου ακόμη γινόταν συζήτηση για πιθανή χρεοκοπία της Ελλάδας και εκατομμύρια Ελληνες βρίσκονται στη δίνη της σφοδρής οικονομικής κρίσης.
Επίσης ακόμη μία εταιρεία η Lancia κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων 400% με 95 ταξινομήσεις έναντι 19 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
iliaoikonomia.gr