Σε διαθεσιμότητα μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να τεθούν περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί, ενώ 46 ειδικότητες αναμένεται να καταργηθούν στα τεχνικά λύκεια, ενώ σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, 500 ακόμα εκπαιδευτικοί θα μεταταχθούν.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να προτάξει την ανάγκη αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος και την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Για το θέμα της διαθεσιμότητας έχουν προκύψει στο υπουργείο δύο σενάρια:
2ο Βήμα) στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ της Κεντρικής & των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ καθώς και των Δ.Ι.Ε.Κ. υποχρεωτική μετάταξη υπεραρίθμων εκπαιδευτικών με ισόποση μείωση αποσπάσεων και
3ο Βήμα) «διαθεσιμότητα» των περίπου 2.000 εκπαιδευτικών που συνεχίζουν να πλεονάζουν
2ο Βήμα) «διαθεσιμότητα» εκπαιδευτικών που προκύπτουν από τυχόν κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων εφόσον προκριθούν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου Τεχνικού Λυκείου και
3ο Βήμα) υποχρεωτική μετάταξη στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ της Κεντρικής & των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ όσων εκπαιδευτικών συνεχίζουν να πλεονάζουν, με ισόποση μείωση αποσπάσεων, εφόσον είναι κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ και ειδικοτήτων αναγκαίων ή συναφών για τη βελτίωση του διοικητικού έργου.
Συγκεκριμένα:
- έχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν οργανική θέση σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής.
- έχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν και δεύτερη ειδικότητα γιατί αυτή τους αποδίδει οργανική θέση εκ της δεύτερης ειδικότητας
- έχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών ειδικοτήτων που είναι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι και θα υποχρεωθούν σε μετάταξη σε διοικητικές θέσεις στις εγγύτερες διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας της περιοχής που σήμερα υπηρετούν.
- προνοείται όλοι οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους.
- το 55% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των σχετικών Μονάδων Υγείας. Γεγονός που προμηνύει την αξιοποίησή τους και την επαναπροσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού Υπουργείου τους προσεχείς μήνες.
- περισσότερο από το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να προτάξει την ανάγκη αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος και την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Για το θέμα της διαθεσιμότητας έχουν προκύψει στο υπουργείο δύο σενάρια:
Σενάριο 1ο : από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30η Ιουνίου 2013
1ο Βήμα) στις 4933 κενές οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών, υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν2ο Βήμα) στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ της Κεντρικής & των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ καθώς και των Δ.Ι.Ε.Κ. υποχρεωτική μετάταξη υπεραρίθμων εκπαιδευτικών με ισόποση μείωση αποσπάσεων και
3ο Βήμα) «διαθεσιμότητα» των περίπου 2.000 εκπαιδευτικών που συνεχίζουν να πλεονάζουν
Σενάριο 2ο από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30η Ιουνίου 2013
1ο Βήμα) στις 4933 κενές οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών , υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν2ο Βήμα) «διαθεσιμότητα» εκπαιδευτικών που προκύπτουν από τυχόν κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων εφόσον προκριθούν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου Τεχνικού Λυκείου και
3ο Βήμα) υποχρεωτική μετάταξη στις 2.500 κενές οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ της Κεντρικής & των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ όσων εκπαιδευτικών συνεχίζουν να πλεονάζουν, με ισόποση μείωση αποσπάσεων, εφόσον είναι κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ και ειδικοτήτων αναγκαίων ή συναφών για τη βελτίωση του διοικητικού έργου.
ΤΙ ΜΕΛΛΕΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ 2.500 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΕΙΣ
Σειρά μέτρων υποστήριξης των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών και εξαιρέσεων ώστε εν κατακλείδι να τεθούν περίπου 2000 σε διαθεσιμότητα και περίπου 500 θα μεταταχθούν σε διοικητικές θέσεις, από το σύνολο των απασχολούμενων στους καταργούμενους κλάδους.Συγκεκριμένα:
- έχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν οργανική θέση σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής.
- έχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν και δεύτερη ειδικότητα γιατί αυτή τους αποδίδει οργανική θέση εκ της δεύτερης ειδικότητας
- έχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών ειδικοτήτων που είναι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι και θα υποχρεωθούν σε μετάταξη σε διοικητικές θέσεις στις εγγύτερες διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας της περιοχής που σήμερα υπηρετούν.
- προνοείται όλοι οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους.
- το 55% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των σχετικών Μονάδων Υγείας. Γεγονός που προμηνύει την αξιοποίησή τους και την επαναπροσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού Υπουργείου τους προσεχείς μήνες.
- περισσότερο από το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν.
ΠΛΗΘΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ/ΚΛΑΔΟ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΧΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΘΕΣΗ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ |
ΠΛΗΘΟΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
|
ΔΕ01.01 – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΤΕΣ |
56
|
ΔΕ01.02 – ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΕΣ |
84
|
ΔΕ01.04 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ |
21
|
ΔΕ01.05 – ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ |
1
|
ΔΕ01.08 - ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΤΕΣ |
4
|
ΔΕ01.10 - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ |
34
|
ΔΕ01.11 - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΨΥΞΕΩΝ (ΨΥΚΤΙΚΟΙ) |
24
|
ΔΕ01.12 – ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ |
17
|
ΔΕ01.13 - ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ |
2
|
ΔΕ01.14 - ΚΟΠΤΙΚΗΣ-ΡΑΠΤΙΚΗΣ |
5
|
ΔΕ01.15 - ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ |
9
|
ΔΕ01.16 - ΤΕΧΝ. ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ |
4
|
ΔΕ01.17 - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ |
35
|
ΠΕ12.12 - ΜΗΧ. ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ |
1
|
ΠΕ14.01 - ΙΑΤΡΟΙ |
156
|
ΠΕ14.02 - ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ |
103
|
ΠΕ14.03 - ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ |
20
|
ΠΕ14.06 - ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ |
98
|
ΠΕ17.09 - ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ |
6
|
ΠΕ17.13- ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ |
0
|
ΠΕ18.01 - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ |
80
|
ΠΕ18.04 - ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ |
211
|
ΠΕ18.05- ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ |
0
|
ΠΕ18.07 - ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ |
144
|
ΠΕ18.08 - ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ |
49
|
ΠΕ18.09 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ |
39
|
ΠΕ18.10 - ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ |
388
|
ΠΕ18.11 - ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ |
56
|
ΠΕ18.20 - ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ |
19
|
ΠΕ18.21 - ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑ - ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑ |
10
|
ΠΕ18.24 - ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ |
26
|
ΠΕ18.25 - ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ |
110
|
ΠΕ18.26 - ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ |
46
|
ΠΕ18.27 - ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ |
52
|
ΠΕ18.29 - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ |
2
|
ΠΕ18.33 - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ |
335
|
ΠΕ18.37 - ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ |
13
|
ΠΕ18.39 - ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ |
4
|
ΤΕ01.08 - ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ |
9
|
ΤΕ01.10 - ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΥ |
15
|
ΤΕ01.11 - ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ |
13
|
ΤΕ01.12 - ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ |
6
|
ΤΕ01.14 - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ |
4
|
ΤΕ01.19 - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ |
84
|
ΤΕ01.20 - ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ |
11
|
ΤΕ01.25 - ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ |
7
|
ΤΕ01.26 - ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ |
29
|
ΤΕ01.29 - ΒΟΗΘ. ΙΑΤΡ.ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ |
18
|
ΤΕ01.30 - ΒΟΗΘ.ΠΑΙΔΟΚΟΜΟΙ-ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΙ |
19
|
ΤΕ01.31 - ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ |
3
|
Γενικό άθροισμα |
2472
|
newsit