ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Σάββατο 13 Απριλίου 2019

Βαρουφάκης: Εκανα λάθος που εμπιστεύτηκα τον Τσίπρα -Τον είχα προϊδεάσει για το Capital controls!

Το βράδυ της Πέμπτης ο Γιάνης Βαρουφάκης ήταν καλεσμένος στην εκπομπή της Ελλης Στάη «Open Mind» ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στο θέμα του χρέους λέγοντας πως «Όσο βρίσκεσαι σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, έχεις υποχρέωση να έχεις κόλληµα µε την απόδραση».
Ο πρώην υπουργός Οικονοµικών και συνιδρυτής του κινήµατος ΜέΡΑ25 -το οποίο ετοιµάζεται για τη µάχη των ευρωεκλογών- επανέλαβε ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται σε καθεστώς οικονοµικής δουλοπαροικίας και εξέφρασε τη λύπη του -και όχι τον θυµό του- για την κατάληξη των γεγονότων που οδήγησαν στο δηµοψήφισµα του καλοκαιριού του 2015.Video Player00:0002:41
«Εκείνο το βράδυ υπήρχε στενοχώρια, γιατί είχαµε την ευκαιρία να κάνουµε τη διαφορά και την απωλέσαµε. Η αποφασιστικότητα µε την οποία το προσπάθησα τότε παραµένει η ίδια». Ο κ. Βαρουφάκης, ο οποίος χθες το απόγευµα βρισκόταν σε εκδήλωση του ΜέΡΑ25 στην Κόρινθο, σηµείωσε ότι από την απήχηση που θα έχει το πρόγραµµά του θα εξαρτηθεί το αν µπορούν να γίνουν πραγµατικότητα οι αλλαγές στην Ευρώπη που µαταιώθηκαν το καλοκαίρι του 2015.
«Το δικό µας µέληµα ήταν να παρουσιάσουµε ένα πρόγραµµα που απευθύνεται όχι µόνο σε ριζοσπάστες αλλά και σε µετριοπαθείς συντηρητικούς Γερµανούς, Γάλλους, Ισπανούς, Ιταλούς» τόνισε και συµπλήρωσε ότι η δυσκολία είναι να µεταφερθεί και να γίνει ένας σοβαρός διάλογος. Μιλώντας για το µεγάλο γεγονός της χθεσινής ηµέρας, τη σύλληψη του Τζούλιαν Ασάνζ, ο Γιάνης Βαρουφάκης σηµείωσε ότι ο ιδρυτής των WikiLeaks ήταν αυτός που αποκάλυψε εγκλήµατα των χωρών της ∆ύσης και γι’ αυτό θα πρέπει να έχει την ευγνωµοσύνη των πολιτών και των δηµοσιογράφων όλου του κόσµου.


«Αυτήν τη στιγµή προωθείται προς ένα λευκό κελί, χωρίς ουσιαστική δίκη, ούτε ο δικηγόρος του δεν θα γνωρίζει καλά καλά τις κατηγορίες, µόνο και µόνο επειδή µας άνοιξε τα µάτια. Είναι µια µελανή στιγµή για τη δηµοσιογραφία, τη διαφάνεια και τη δηµοκρατία».
«Δεν είχε αυταπάτες ο πρωθυπουργός»
Το 2013 είχα τηλεφωνήσει στον κ. Τσίπρα και του είπα πει ότι αυτό που κάνουν με τις τράπεζες στην Κύπρο ήταν πρόβα τζενεράλε για το τι θα του κάνουν του ίδιου. Κλείσιμο τραπεζών και capital controls  για να του επιβάλλουν ένα νέο δάνειο. Του εξήγησα τι πρέπει να γίνει για να αποτρέψουμε το κλείσιμο των τραπεζών. Συμφώνησε με αυτά. Ο κ. Ντράγκι ήταν απόλυτα ενήμερος, είχαμε μεταξύ μας μια «ισορροπία τρόμου», θα μου κάνει αυτό κι εγώ θα κάνω το άλλο. Όταν κυβερνητικοί κύκλοι πίσω από την πλάτη μου του είπαν μην ανησυχείς δεν θα γίνει κάτι τέτοιο, μου τράβηξαν το χαλί κάτω από τα πόδια. Μιλάω για τον κ. Δραγασάκη.
«Είχα ιερή υποχρέωση να καταγράφω τις συνομιλίες στο Eurogroup».
Όταν ζήτησα τα πρακτικά του Eurogroup δεν τα βρήκα. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό όταν λαμβάνονται αποφάσεις κεκλεισμένων των θυρών για το μέλλον ευρωπαϊκών χωρών; Όταν το έθεσα, μου είπε ο κ. Νταισελμπλουμ ότι το Eurogroup δεν υπάρχει ως νομικό πρόσωπο άρα δεν υπάρχουν κανόνες και είπαν ότι οι συναντήσεις μας ήταν ανεπίσημες. Είχα ιερή υποχρέωση να καταγράφω τις συζητήσεις. Αυτό κάνουν όλοι οι υπουργοί Οικονομικών, αυτό κάνει και ο Ευκλείδης και ο Σόιμπλε.
«Το Grexit του Σόιμπλε δεν είχε την έγκριση της Μέρκελ»
Δεν υπήρχε το σχέδιο Σόιμπλε για Grexit. Είχε βάλει βέτο η Μέρκελ. Ένα Grexit θα ήταν δυναμίτης στα θεμέλια της ΕΚΤ. Όταν ο Σόιμπλε μου ζήτησε να κάνουμε τη συζήτηση για το Grexit τον ρώτησα αν έχει το ΟΚ από της Μέρκελ. Τρεις εβδομάδες περίμενα να μου απαντήσεις. Η Μέρκελ με τον Ντράγκι γνώριζαν το τεράστιο κόστος για την Ευρώπη. Πάντως για μένα δεν ήταν το χειρότερο σενάριο αυτό. Το χειρότερο σενάριο για την Ελλάδα ήταν η συρρίκνωση και η ερημοποίησή της εντός του ευρώ.
«Με τον Ευκλείδη έχω να μιλήσω από τον Σεπτέμβρη του 2015»
Αισθάνομαι απορία για τον Τσακαλώτο. Έχουμε να μιλήσουμε από τον Σεπτέμβρη του 2015. Τσίπρας και Τσακαλώτος πρέπει να πουν κάτι στον εαυτό τους για να κάνουν όλα αυτά που κάνουν κάθε μέρα. Εμένα τι να μου πουν; Αυτά που λένε σε εσάς; Γνωρίζουν ότι γνωρίζω.
«Συμφωνώ με τον Τσίπρα για το «έκανα λάθος επιλογές προσώπων»
Ήξερα τι θα κάνει ο πρωθυπουργός, πριν το δημοψηφισμά, ήλπιζα όμως ότι το 62% θα του άλλαζε γνώμη. Δεν γνωρίζω γιατί άλλαξε ο πρωθυπουργός. Συμφωνώ με τον κ. Τσίπρα για τη δήλωσή του «το λάθος μου ήταν κάποιες επιλογές προσώπων». Βέβαια το λάθος το έκανα εγώ που εμπιστεύτηκα τον κ. Τσίπρα.
«Έχω 350 βίντεο από εκείνες τις μέρες»
Ήταν ιδέρα της γυναίκας μου να ηχογραφηθεί αυτό το βίντεο. Ήθελε ως καλλιτέχνης να αποτυπώσει με τον δικό της τρόπο αυτές τις μέρες, βοηθώντας με παράλληλα να κρατήσω εγώ ένα ημερολόγιο. Εγώ δεν είχα τον χρόνο τότε να το κάνω αυτό. Έχω τουλάχιστον 350 βίντεο από εκείνες τις ημέρες.