ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

ΕΔΩ ΠΙΕΡΙΑ

Τετάρτη 17 Απριλίου 2019

Οι πρώτες επίσημες αποκαλύψεις για το PlayStation 5: Θα είναι ένα «τέρας»!

O  επικεφαλής αρχιτεκτονικής συστήματος του PS4 μίλησε στο Wired για όσα μπορούμε να περιμένουμε από τη νέα παιχνιδομηχανή.




Μπορεί η Sony να μη δώσει συνέντευξη Τύπου στη φετινή έκθεση ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας E3 τον Ιούνιο στο Λος Άντζελες, αποφεύγοντας να θίξει το φλέγον θέμα της επόμενης παιχνιδομηχανής PlayStation, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα στελέχη της δεν μπορούν να ρίχνουν τις δικές τους «βόμβες».
Σε συνέντευξή του στο Wired ο Μαρκ Τσέρνι, επικεφαλής αρχιτεκτονικής συστήματος του PS4 Μαρκ Τσέρνι, ξεκαθάρισε από την αρχή ότι η νέα παιχνιδομηχανή δεν θα είναι απλά μια αναβάθμιση της προηγούμενης. Χωρίς να αναφέρει το όνομα PlayStation 5 (αλλά γι' αυτό μιλάμε, ας μην κοροϊδευόμαστε) είπε ότι το νέο μηχάνημα θα έχει εντελώς καινούργιο hardware σε σύγκριση με το PS4 και το PS4 Pro.
Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι – και ίσως λίγο ακατανόητοι σε όσους δεν ασχολούνται με το τι υπάρχει μέσα στο κουτί – θα διαθέτει νέο οκταπύρηνο επεξεργαστή βασισμένο στην τρίτη γενιά AMD Ryzen CPUπου έχει κατασκευαστεί με την αρχιτεκτονική κλίμακας 7nm Zen 2, και custom GPU βασισμένο στην AMD Radeon Navi, γεγονός που σημαίνει ότι θα δούμε γραφικά τεχνολογίας Ray-Tracing σε παιχνιδομηχανή για πρώτη φορά.
Ας αναλύσουμε λίγο το Ray-Tracing γιατί είναι σημαντικό. Πρόκειται για μια τεχνολογία που μέχρι πρόσφατα χρησιμοποιούνταν κυρίως από τα κινηματογραφικά στούντιο στα ψηφιακά τους εφέ. Αυτό που κάνει είναι ότι προσομοιώνει την πορεία του φωτός από την πηγή του, είτε είναι μία λάμπα, μία φωτιά ή ο ήλιος, με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με τα συνηθισμένα βιντεοπαιχνίδια. Το αποτέλεσμα είναι πιο ρεαλιστικός φωτισμός, αντανακλάσεις και σκιές.
Δείτε στη συνέχεια ένα παράδειγμα χρήσης του Ray-Tracing και προσέξτε τον φωτισμό και τις αντανακλάσεις.


Πάμε τώρα σε πιο light χαρακτηριστικά, που είναι σίγουρο ότι θα ενθουσιάσουν τους gamers:
Γραφικά ανάλυσης 8Κ – στις κατάλληλες τηλεοράσεις πάντα.
Τρισδιάστατος ήχος με τεχνολογία ανάλογη του Ray-Tracing που περιγράψαμε παραπάνω. Θα ακούγονται τα πάντα και από παντού, που σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη εμβύθιση στα VR παιχνίδια. Ο Τσέρνι είπε χαρακτηριστικά: «Ως gamer με είχε πειράξει που ο ήχος από το PlayStation 3 στο PlayStation 4 δεν βελτιώθηκε πολύ. Στην κονσόλα νέας γενιάς η αλλαγή θα είναι δραματική».
* Ο σκληρός δίσκος θα αντικατασταθεί από ειδικής κατασκευής SSD, και τα πάντα θα γίνονται πολύ πιο γρήγορα. Για να δώσει ένα παράδειγμα, ο Τσέρνι έτρεξε το «Spider-Man» σε ένα PS4 Pro και έδωσε εντολή fast travel (γρήγορου ταξιδιού του ήρωα από τη μία μεριά της πόλης στην άλλη), η οποία χρειάστηκε 15 δευτερόλεπτα. Όταν συνέδεσε ένα τμήμα του νέου hardware (κρυμμένο σε κουτί που δεν αποκάλυπτε μυστικά), το ίδιο ταξίδι χρειάστηκε 0,8 δευτερόλεπτα!* Και κάτι πολύ σημαντικό. Το νέο PlayStation θα τρέχει τα παιχνίδια του PS4, κάνοντάς τα... αγνώριστα. Η αναβάθμιση που θα τους κάνει θα είναι πολύ μεγαλύτερη από εκείνη που έκανε το PS4 Pro στους τίτλους του απλού PS4.
* Και, τέλος, το σημαντικότερο όλων: πότε θα δούμε το PlayStation 5; Το πιο πιθανό είναι στα τέλη του 2020. Αν ισχύσει αυτό θα έχουν περάσει 7 χρόνια από την κυκλοφορία του PS4, όσα ακριβώς πέρασαν και από το PS3 στο PS4.